Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 328i klimatizace, kompresor

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

#1 Příspěvek od m4zzy »

Ahoj,

je léto a jezdit bez klimatizace s autem, co má klimatizaci, je na nic a začal jsem se pídit po problému. LiborM tu z fora hned po otevření kapoty, když mi spravoval brzdový pístek v zimě, řekl, že mi nefakčí klima, že mi tam nevede hadice od kompresoru do kabiny. Když jsem se pídil po kompresoru, viděl jsem, že z něho vedou 2 hadice do kabiny, tak jsem z toho byl trochu zmatený, ale dneska jsem zjístil, že jedna hadice tam byla přichcena jen elektro stahovačkama.
Pak jsem taky zjístil, že na kompresoru, kde by ta hadice měla být přichycena, chybí vedle otvoru pro hadici závit. Takže nejspíš budu muset sehnat nový/starý funkční kompresor, nebo nevím. Mám tu taky fotky
Tuším, že ta hadice, kterou držím v ruce, přijde do toho otvoru u řemenu kompresoru a tam někde by se měla přišroubovat stejným systémem, jako hadice na druhém konci kompresoru. Bohužel ten závit tam není :(
Tak nevím, k čemu je ta černá hadice s tím konektorem a kam vede.
Díky za rady, pokud má doma někdo kompresor k e36 2.8i, nejspíš bych ho koupil ;)
Přílohy
klima.jpg
klima.jpg (120.77 KiB) Zobrazeno 5084 x
kompresor
kompresor
kompresor.jpg (130.58 KiB) Zobrazeno 5084 x
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (129.38 KiB) Zobrazeno 5057 x
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

Zrovna na týhle fotce překáží ten kábl :lol:

Zkus to nafotit ještě trošku líp jak to tam vypadá u toho kompresoru.

Tobě chybí na kompresoru příruba pro druhou hadici?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

#3 Příspěvek od m4zzy »

Přidal jsem fotku. Tu hadici, kterou držím v ruce na te jedné fotce, má být podle mě v otvoru, kde jsem nakreslil tu šipku. A myslím, že by tam měl být stejný systém uchycení jako u té druhé hadice, jenže u té díry je urvaný ten závit. Právě asi ta příruba jak říkáš. Aspoň to tak vypadá. Pokud je ta fotka lepší.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#4 Příspěvek od Lucifer »

Zejtra ti nafotím jak to vypadá u mě ;) Snad máme stejný kompresor abych ti vůbec pomohl, pokud bude strženej závit tak buď opravnou sadu na závity, jako je např na bloky motorů, nebo převrtat na větší díru a udělat novej závit větší o číslo
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Lucifer »

Tak tě zklamu u mě to vypadá takhle

Obrázek
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#6 Příspěvek od Rade520 »

mám doma jeden na víc :)
Přílohy
kjlima.jpg
kjlima.jpg (100.8 KiB) Zobrazeno 5019 x
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

#7 Příspěvek od m4zzy »

Díky. No já tu klimu asi ještě řešit nebudu. Mám zvlněný přední kotouč takže prvně musím vyměnit ty kotouče a destičky. A krom toho mám ještě bezpříjmové období, takže na klimu ted prdím. Ale je dobré, že tu někdo ten kompresor má navíc. Jeden týpek mi za něho nabídl 40eur plus dobírka. což není tak hrozné, ale pak plus plnění atd. Ještě uvidím
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od stenlie »

na 328 jsou dva výrobci klimakompresorů a cca 3 druhy uchycení včetně rozdílného uchycení hadic ke klimakompersoru . Ta hadice co ji máš napojenou v kompesoru je hadice k chladiči . Tu co máš v ruce vede z kabiny a má přijít do výstupu ve předu kompresoru


Obrázek

Tenhle kompresor jsem vytáhl ze své dvaosmy je to seiko-seiki ten zadní výstup je z právě chladiče a přední jde z kabiny. Chtěl jsem ti vyfotit jak to vypadá v autě ale mám tam tolik věcí že se tam s foťákem nedá dostat.

Já koupil funkční tady na klubu za 600,- dej pozor aby otvory byly zaslepený nebo narvanej nějakej igelit ,aby se ti tam nedostal bordel jinak je skoro na vyhození . Taky mě člověk na klimu říkal že si mám dát pozor na to aby z něho nevytekl olej . Dá se doplnit ,ale pokud nevíš jestli vytekl a on třeba vytekl dokáže se kompresor i po naplnění zadřít a rozletět se na kusy za jízdy.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

#9 Příspěvek od m4zzy »

Tenhle na fotce vypadá jako ten můj. A ta šipka (na posledním mojem obrázku) právě ukazuje, že tam to mám servané. Nevím, komu se to mohlo povést. Co všechno se musí sundat, aby se dal vyndat ten kompresor? stačí mít auto jen zvednuté a zespodu to jde nebo se musí sundávat přední nárazník? Já to řešit stejnak asi nebudu. Spíš budu jezdit. :)
Muzzy
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: úte 03.07.2007 00:00

#10 Příspěvek od Muzzy »

Kompresor jde sundat vcelku jednoduše po zvednutí auta - nárazník netřeba sundavat.

Jen pozor, ať nestrhneš i tu druhou hadici :)

Možná by šel i ten tvůj kompresor opravit - otázka, zda se to vyplatí...
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#11 Příspěvek od beann »

kdyz je to tu, nebudu zakladat nove tema.
jak prosim vyndam chladic klimatizace?
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od stenlie »

klimakompresor jsem dokázal sundat i bez zvedání auta :D Je tam napínací kladka řemenu . odloupneš krytku napínáku je tam imbus myslím 8 mm chce to klasický zahlý. Golou jsem se tam nedostal . imbusem stáhneš ten hydraulickej napínák sundáš řemen . Pak šestkou imbusem povolíš 4 šrouby co drží kompresor 2 nahoře 2 dole sundáš zbylou hadici a je venku :-). Jinak ve Faq je tam přímo návod i s obrázkama.

Jinak jak jsi psal . Myslím že máme kompresor stejný . Dobře to zjistíš na tom červeným štítku je to starý katalogový číslo . Jestli to sedí můžu ti nafotit štítek kde je typ , výrobce atd. Aby jsi mohl shánět na netu .
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#13 Příspěvek od Lucass »

Trochu odbočím, ale jaké množství toho plynu patří do e34. Dle tabulek mě tam toho dali 1550, ale říkali že je to nějaká blbost, protože takové množství se nedává ani do náklaďáků, do auta se dává tak okolo 700. Ale všude píšou cca těch 1550.
Nevíte někdo, proč je tam toho plynu tak hodně?
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#14 Příspěvek od beann »

e36 815-825g
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#15 Příspěvek od Lucass »

Tak 850g je ještě dobrý, ale za 1550g jsem zaplatil docela dost peněz, to je jako za dvě auta
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#16 Příspěvek od johnyfly1 »

chalani ako sa ma spravne plnit klima ked som menil kompresor za druhy a z toho "noveho" som vylial olej a nalial tam podla tis 150ml noveho...vymenil som taktiez susic...
ako sa to ma spravne plnit na plnicke?
bol som v servise, povedal som co je vo veci a chlapik pripojil masinu nieco natukal a ta zacala makat.. pisala ze odsava plyn/olej a hodnota na nej skakala okolo 160-165g...zeby mi to vytiahlo ten novy olej co som tam dal?
potom tam uz len natukal nech plnicka naplni 825g chladiva...plnicka to mala asi za 5sekund a hotovo...ani neviem ci tam pridal UV a par gramov oleja co sa pridava pri plneni...
bude mi to takto fungovat, nemusim sa bat ze klima bezi bez oleja?
dik
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#17 Příspěvek od johnyfly1 »

dalsia otazka...co sa moze stat ked sa mamiesto PAG100 oleja dal olej s nizsou viskozitou PAG46?
Odpovědět