Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spojkovej pedal dela mrtvyho..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#1 Příspěvek od Martinéz »

Zdar, mam takovej blbej problem. Vcera vlezu do auta, mraz jak svine, startuju, zmacknu spojku a pedal uz se nejak nechce vratit. Rikam si, zamrzlo to, necham ho bejt. (kamosovi u Fabie to dela taky a po par rucnich pohybech zpet se rozchodi) Dneska vlezu do kary znova a spojka se chova, jako by byla porad v zaberu a jen kazdej 20x stisk mirne povoli, ze tam muzu dat kvalt. Nejvetsi muka byly, kdyz sem zastavil na svetlech a musel tam rvat jednicku bez spojky nebo kdyz sem zastavil na parkovisti a za boha tam nesla zpatecka..s tim autem sem samozrejme nejezdil a hned se smeroval domu.

..ptam se, jestli je jeste nadeje, ze to rozmrzne nebo jestli je definitivne v hajzlu nejaky tahlo atp.

Dik..
Tom_
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#2 Příspěvek od Tom_ »

:arrow: Předpokládám že to je E34. Ještě mi není jasný jestli jsi na ten pedál šlápnul a zůstal dole nebo se vůbec sešlápnou nedá. Jestli je to to první vsadil bych na to že tě v tom mrazu odešlo spojkové prasátko dole na převodovce. :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#3 Příspěvek od Martinéz »

sorry, je to e34 95. ten pedal dole zustalpo seslapnuti a zpatky se mu chce jen silou vule, proste vubec. Kdyz si ho vratim zpatky rukou, tak sice zustane, ale staci vanek a zas je dole.. :cry:
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stealth »

Spojkovej váleček neboli prasátko. Taky mi minulej rok odešlo v zimě bez rozloučení ;-) A bráchovi minulej tejden na E28 ;-)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#5 Příspěvek od Martinéz »

hmm..co se da delat. Na kolik tak prijde plz vymena?
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#6 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Martinéz píše:Zdar, mam takovej blbej problem. Vcera vlezu do auta, mraz jak svine, startuju, zmacknu spojku a pedal uz se nejak nechce vratit. Rikam si, zamrzlo to, necham ho bejt. (kamosovi u Fabie to dela taky a po par rucnich pohybech zpet se rozchodi) Dneska vlezu do kary znova a spojka se chova, jako by byla porad v zaberu a jen kazdej 20x stisk mirne povoli, ze tam muzu dat kvalt. Nejvetsi muka byly, kdyz sem zastavil na svetlech a musel tam rvat jednicku bez spojky nebo kdyz sem zastavil na parkovisti a za boha tam nesla zpatecka..s tim autem sem samozrejme nejezdil a hned se smeroval domu.

..ptam se, jestli je jeste nadeje, ze to rozmrzne nebo jestli je definitivne v hajzlu nejaky tahlo atp.

Dik..


Si mi nedávno psal,že by Ti tam chyběl jeden pedál..... :D
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#7 Příspěvek od Martinéz »

:twisted: hah, ftipalku...dobre, priznavam, ted sem na tom jako ty, akorat mi to nechce radit samo.. :)
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Pavel H »

Minulý rok jsem ho taky kupoval. Na E30 přišlo na 500,- Takže to bude něco podobného. Můžu se poptat jestli máš ještě zájem.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#9 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

na e36 stoji rep set tusim 1200,- z cehoz clovek potrebuje jen tu gumicku za cca 3,-
“Ability is what you're capable of doing.”
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#10 Příspěvek od Martinéz »

to 1Pavel..jo, byl bys moc hodnej. sice to (nejdriv) nekdy zejtra odpoledne hodim do servisu, ale kdyby se jeste neco lepsiho vymyslelo, bylo by to cool...nerad bych se vysypal do hovadiny..
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Pavel H »

Hned zítra se na to podívám. Je fakt, ze clovek potrebuje jen tu gumičku. Jeste se podivej jestli je to opravdu ten valecek na prevodovce nebo ten u pedalu.Pokud je mokry koberec po pedaly, tak je to ten za pedalem a pokud je mokrej ten na prevodovce, tak Ti vytekl tenhle. btw. díky za kontakt na výfuky.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Hura, dneska do rana v Bonnu napadlo 5 cm snehu, tak jsem byl hned zablbnout. Po 5ti minutach toceni a hoblovani gum zacala smrdet spojka, ale fest, jak kdyby horelo, musel jsem vetrat oknem, jinak se to fakt nedalo.
Uz od minulyho tydne pozoruju, ze pri seslapnuti spojky /pri vypnutem motoru/ v tom nejak drhne, jak kdyby tam drel kov o kov, tak fakt nevim, spojku jsem nikdy nemusel menit, nevim co to muze byt. Jinak ma najeto 174 tis km, je jeste origo. Nesetkal se s tim uz nekdo?
Jak poznam, ze prokluzuje? Na motorce to vim, kdyz zmacknu spojku a pridam plyn, tak to ma tendenci tahnout a jdou blbe radit kvalty. U auta jsem se s tim jeste nikdy nesetkal...
Kolik stoji nova spojka v CZ?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Pavel H »

Tak jestli Ti dře metal o metal, tak to poznáš, že daš kvalt, pomalu se rozjedeš a pak sešlapneš jen brzdu a plyn. Když se auto zastaví a motor pojede dál, tak klouže a už Ti zamávala :eh: . Cenu spojky nevím, ale poptám se. Může být chycený i přítlačák. To je pak darda.
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#14 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Jawak píše:Hura, dneska do rana v Bonnu napadlo 5 cm snehu, tak jsem byl hned zablbnout. Po 5ti minutach toceni a hoblovani gum zacala smrdet spojka, ale fest, jak kdyby horelo, musel jsem vetrat oknem, jinak se to fakt nedalo.
Uz od minulyho tydne pozoruju, ze pri seslapnuti spojky /pri vypnutem motoru/ v tom nejak drhne, jak kdyby tam drel kov o kov, tak fakt nevim, spojku jsem nikdy nemusel menit, nevim co to muze byt. Jinak ma najeto 174 tis km, je jeste origo. Nesetkal se s tim uz nekdo?
Jak poznam, ze prokluzuje? Na motorce to vim, kdyz zmacknu spojku a pridam plyn, tak to ma tendenci tahnout a jdou blbe radit kvalty. U auta jsem se s tim jeste nikdy nesetkal...
Kolik stoji nova spojka v CZ?


Neresto a vymen ji, pokud ma 170k tak ma narok... Tady stoji celej set lamela, pritlacak, lozisko od Sachse asi 8-9k podle toho kde koupis... Do 10k by jsi se mel vejit i s vymenou...
Jinak nechapu jak jsi mohl na snehu spalit spojku... :shock:
N54 PWR
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

To taky nechápu, jenom jsem při točení normálně furt řadil, 1,2,3, na 4ku to už to pálilo gumy, napadlo jenom 5 cen?áků. No a po chvíli to najednou to začalo vevnitř strašně smrdět po pálící se spojce...
Zkoušel jsem to s tou brzdou a plynem, na jedničku, držej jsem plyn tak na 3k a prošlápnul brzdu, 2x to cuklo (ABS) a zhasl motor, pak ještě jednou a taky zhasnul, na kolik u/min to mám roztočit?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Pavel H »

Tak to vypadá, že ta spojka je dobrá. Možná odchází, ale pokud by byla pryč nebo byla mastná, tak se Ti tohle nestane. Je to jako, kdybys jí úplně nevyšlápnul. Motor jde do otáček, ale auto jede pomalu a nezrychluje v závislosti na zvyšováním otáček motoru. Představ si, že za jízdy zmačkneš spojku napůl a budeš přidávat plyn. Tak se to bude chovat - otáčky motoru jdou nahoru, ale auto nezrychluje. Tohle co popisuješ může být jen to, že mohla být mastná a vypálila se. Jede to teď normálně?
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od psena »

To je divnej zpusob na zkouseni......normalne pri jizdena vyssi prevod. stupen(4,5,6)otacky tak na 2 tis, vyslapni spojku,vytoc motor na 4-5 tis(jak chces)a pak spojku prudce pust.Motor by se mel hned srovnat zpat na 2 tisice.Proste se musi chytnout,kazdopadne prokluzujici poznas i pri prudke akceleraci,otacky by predbyhaly realnou rychlost.je to jednoduchy jen se to blbe popisuje...174 000 je dost pro spojku(je to uz na vymenu),ale ta tva neprokluzuje,az bude tak to totiz stopro poznas!!! :lol:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od psena »

ta moje reakce je na predesly prispevek s tim zhasnutim motoru ne na rady Pavla.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Pavel H »

To je taky způsob. Lépe jsi to popsal :) Skutečně to bude nějaké chvilkové, pokud Ti to teď jede. Ale nevíš jestli ta spojka už nebyla dělaná. Pokud tedy to auto nemáš od kolébky.
Anonymous

#20 Příspěvek od Anonymous »

Ne, spojka je opravdu origo, v bawu mě to potvrdili. Před tím s tím asi nikdo nehrabal a nekravil jako já, měla to nejdřív od roku 1992 nějaká firma - jezdil s tím šéf, pak si to za 2 roky od firmy "odkoupil", asi za good price :) , měl to do roku 1998, starší pán, pak to měla nějaká 26letá buchta 2 roky, pak nějakej policajt ročník ´62, rok, a pak půl roku minulej majitel, teď je to "kamoš", chodíme občas do hospody na pivo. Takže nejmladší byla ta buchta, to ta kára asi dostala nejvíc zabrat :)
Já s tou károu jsem docela spokojenej.
Třeba kára tatíka je 320d z 1999, má nalítáno 132 k, a je jak nová... tam jsem spojku ještě nikdy necítil, i když jsem s tím už párkrát kravil, když mi to výjmečně půjčil :D Teď třeba teprve odchází přední kotouče, u obou aut...
Rozhodně vyzkouším tu druhou možnost jet na 4ku atd.
Odpovědět