Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spojkovej pedal dela mrtvyho..
Zdar, mam takovej blbej problem. Vcera vlezu do auta, mraz jak svine, startuju, zmacknu spojku a pedal uz se nejak nechce vratit. Rikam si, zamrzlo to, necham ho bejt. (kamosovi u Fabie to dela taky a po par rucnich pohybech zpet se rozchodi) Dneska vlezu do kary znova a spojka se chova, jako by byla porad v zaberu a jen kazdej 20x stisk mirne povoli, ze tam muzu dat kvalt. Nejvetsi muka byly, kdyz sem zastavil na svetlech a musel tam rvat jednicku bez spojky nebo kdyz sem zastavil na parkovisti a za boha tam nesla zpatecka..s tim autem sem samozrejme nejezdil a hned se smeroval domu.
..ptam se, jestli je jeste nadeje, ze to rozmrzne nebo jestli je definitivne v hajzlu nejaky tahlo atp.
Dik..
..ptam se, jestli je jeste nadeje, ze to rozmrzne nebo jestli je definitivne v hajzlu nejaky tahlo atp.
Dik..
Martinéz píše:Zdar, mam takovej blbej problem. Vcera vlezu do auta, mraz jak svine, startuju, zmacknu spojku a pedal uz se nejak nechce vratit. Rikam si, zamrzlo to, necham ho bejt. (kamosovi u Fabie to dela taky a po par rucnich pohybech zpet se rozchodi) Dneska vlezu do kary znova a spojka se chova, jako by byla porad v zaberu a jen kazdej 20x stisk mirne povoli, ze tam muzu dat kvalt. Nejvetsi muka byly, kdyz sem zastavil na svetlech a musel tam rvat jednicku bez spojky nebo kdyz sem zastavil na parkovisti a za boha tam nesla zpatecka..s tim autem sem samozrejme nejezdil a hned se smeroval domu.
..ptam se, jestli je jeste nadeje, ze to rozmrzne nebo jestli je definitivne v hajzlu nejaky tahlo atp.
Dik..
Si mi nedávno psal,že by Ti tam chyběl jeden pedál.....

Hned zítra se na to podívám. Je fakt, ze clovek potrebuje jen tu gumičku. Jeste se podivej jestli je to opravdu ten valecek na prevodovce nebo ten u pedalu.Pokud je mokry koberec po pedaly, tak je to ten za pedalem a pokud je mokrej ten na prevodovce, tak Ti vytekl tenhle. btw. díky za kontakt na výfuky.
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Kontaktovat uživatele:
Hura, dneska do rana v Bonnu napadlo 5 cm snehu, tak jsem byl hned zablbnout. Po 5ti minutach toceni a hoblovani gum zacala smrdet spojka, ale fest, jak kdyby horelo, musel jsem vetrat oknem, jinak se to fakt nedalo.
Uz od minulyho tydne pozoruju, ze pri seslapnuti spojky /pri vypnutem motoru/ v tom nejak drhne, jak kdyby tam drel kov o kov, tak fakt nevim, spojku jsem nikdy nemusel menit, nevim co to muze byt. Jinak ma najeto 174 tis km, je jeste origo. Nesetkal se s tim uz nekdo?
Jak poznam, ze prokluzuje? Na motorce to vim, kdyz zmacknu spojku a pridam plyn, tak to ma tendenci tahnout a jdou blbe radit kvalty. U auta jsem se s tim jeste nikdy nesetkal...
Kolik stoji nova spojka v CZ?
Uz od minulyho tydne pozoruju, ze pri seslapnuti spojky /pri vypnutem motoru/ v tom nejak drhne, jak kdyby tam drel kov o kov, tak fakt nevim, spojku jsem nikdy nemusel menit, nevim co to muze byt. Jinak ma najeto 174 tis km, je jeste origo. Nesetkal se s tim uz nekdo?
Jak poznam, ze prokluzuje? Na motorce to vim, kdyz zmacknu spojku a pridam plyn, tak to ma tendenci tahnout a jdou blbe radit kvalty. U auta jsem se s tim jeste nikdy nesetkal...
Kolik stoji nova spojka v CZ?
Jawak píše:Hura, dneska do rana v Bonnu napadlo 5 cm snehu, tak jsem byl hned zablbnout. Po 5ti minutach toceni a hoblovani gum zacala smrdet spojka, ale fest, jak kdyby horelo, musel jsem vetrat oknem, jinak se to fakt nedalo.
Uz od minulyho tydne pozoruju, ze pri seslapnuti spojky /pri vypnutem motoru/ v tom nejak drhne, jak kdyby tam drel kov o kov, tak fakt nevim, spojku jsem nikdy nemusel menit, nevim co to muze byt. Jinak ma najeto 174 tis km, je jeste origo. Nesetkal se s tim uz nekdo?
Jak poznam, ze prokluzuje? Na motorce to vim, kdyz zmacknu spojku a pridam plyn, tak to ma tendenci tahnout a jdou blbe radit kvalty. U auta jsem se s tim jeste nikdy nesetkal...
Kolik stoji nova spojka v CZ?
Neresto a vymen ji, pokud ma 170k tak ma narok... Tady stoji celej set lamela, pritlacak, lozisko od Sachse asi 8-9k podle toho kde koupis... Do 10k by jsi se mel vejit i s vymenou...
Jinak nechapu jak jsi mohl na snehu spalit spojku...

N54 PWR
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Kontaktovat uživatele:
To taky nechápu, jenom jsem při točení normálně furt řadil, 1,2,3, na 4ku to už to pálilo gumy, napadlo jenom 5 cen?áků. No a po chvíli to najednou to začalo vevnitř strašně smrdět po pálící se spojce...
Zkoušel jsem to s tou brzdou a plynem, na jedničku, držej jsem plyn tak na 3k a prošlápnul brzdu, 2x to cuklo (ABS) a zhasl motor, pak ještě jednou a taky zhasnul, na kolik u/min to mám roztočit?
Zkoušel jsem to s tou brzdou a plynem, na jedničku, držej jsem plyn tak na 3k a prošlápnul brzdu, 2x to cuklo (ABS) a zhasl motor, pak ještě jednou a taky zhasnul, na kolik u/min to mám roztočit?
Tak to vypadá, že ta spojka je dobrá. Možná odchází, ale pokud by byla pryč nebo byla mastná, tak se Ti tohle nestane. Je to jako, kdybys jí úplně nevyšlápnul. Motor jde do otáček, ale auto jede pomalu a nezrychluje v závislosti na zvyšováním otáček motoru. Představ si, že za jízdy zmačkneš spojku napůl a budeš přidávat plyn. Tak se to bude chovat - otáčky motoru jdou nahoru, ale auto nezrychluje. Tohle co popisuješ může být jen to, že mohla být mastná a vypálila se. Jede to teď normálně?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To je divnej zpusob na zkouseni......normalne pri jizdena vyssi prevod. stupen(4,5,6)otacky tak na 2 tis, vyslapni spojku,vytoc motor na 4-5 tis(jak chces)a pak spojku prudce pust.Motor by se mel hned srovnat zpat na 2 tisice.Proste se musi chytnout,kazdopadne prokluzujici poznas i pri prudke akceleraci,otacky by predbyhaly realnou rychlost.je to jednoduchy jen se to blbe popisuje...174 000 je dost pro spojku(je to uz na vymenu),ale ta tva neprokluzuje,az bude tak to totiz stopro poznas!!! 

Ne, spojka je opravdu origo, v bawu mě to potvrdili. Před tím s tím asi nikdo nehrabal a nekravil jako já, měla to nejdřív od roku 1992 nějaká firma - jezdil s tím šéf, pak si to za 2 roky od firmy "odkoupil", asi za good price
, měl to do roku 1998, starší pán, pak to měla nějaká 26letá buchta 2 roky, pak nějakej policajt ročník ´62, rok, a pak půl roku minulej majitel, teď je to "kamoš", chodíme občas do hospody na pivo. Takže nejmladší byla ta buchta, to ta kára asi dostala nejvíc zabrat
Já s tou károu jsem docela spokojenej.
Třeba kára tatíka je 320d z 1999, má nalítáno 132 k, a je jak nová... tam jsem spojku ještě nikdy necítil, i když jsem s tím už párkrát kravil, když mi to výjmečně půjčil
Teď třeba teprve odchází přední kotouče, u obou aut...
Rozhodně vyzkouším tu druhou možnost jet na 4ku atd.


Já s tou károu jsem docela spokojenej.
Třeba kára tatíka je 320d z 1999, má nalítáno 132 k, a je jak nová... tam jsem spojku ještě nikdy necítil, i když jsem s tím už párkrát kravil, když mi to výjmečně půjčil

Rozhodně vyzkouším tu druhou možnost jet na 4ku atd.