Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Regulace předvstřiku TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Mirahejny
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Litvínov

#1 Příspěvek od Mirahejny »

Dnes jsem byl na diagnostice a mám tam 1 závadu která nejde odstranit REGULACE PŔEDVSTŘIKU nevíte někdo co je to za závadu E34 525TDS rv 94
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od gyrous »

Mirahejny píše:Dnes jsem byl na diagnostice a mám tam 1 závadu která nejde odstranit REGULACE PŔEDVSTŘIKU nevíte někdo co je to za závadu E34 525TDS rv 94


Co ti to dělá?
Já řeším "počátek regulace vstřiku".
Čerpadlo kaput :(
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od BMWAK »

pokud vím tak předvstřik se u M21!!!!seřizoval hýbáním čerpadlem na místě kde je přidělaný k bloku..a u M51 si myslím že to nubude jiný...že y tam byla nějaká automatická věcička co by s tím hýbala se mi nezdá protože předvstřik se jednou nastaví a už se s ním nehýbe..
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od lenoch »

BMWAK píše:pokud vím tak předvstřik se u M21!!!!seřizoval hýbáním čerpadlem na místě kde je přidělaný k bloku..a u M51 si myslím že to nubude jiný...že y tam byla nějaká automatická věcička co by s tím hýbala se mi nezdá protože předvstřik se jednou nastaví a už se s ním nehýbe..

BMwaku:/ Jako máš u primitivního benzíňáku štelování předstihu odstředivejma závažíčkama, tak i u TDS něco podobnýho je... je tam nějaký servo v čerpadle, který mění předvstřik v závislosti na provozu motoru... samo že prvotní předvstřik se šteluje natočením čerpadla:)
Mirahejny
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Litvínov

#5 Příspěvek od Mirahejny »

gyrous píše:
Mirahejny píše:Dnes jsem byl na diagnostice a mám tam 1 závadu která nejde odstranit REGULACE PŔEDVSTŘIKU nevíte někdo co je to za závadu E34 525TDS rv 94


Co ti to dělá?
Já řeším "počátek regulace vstřiku".
Čerpadlo kaput :(


Nedělá mi to nic chytá to super za studena i za tepla
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Legend1 »

Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od lenoch »

Legend1 píše:Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.

Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#8 Příspěvek od tds »

lenoch píše:
Legend1 píše:Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.

Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...

tak tak pouze studený teplý motor.nic víc, v podstatě sytič.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od lenoch »

Takže koukám že se TDS čerpadlo od čerpadla z 2.4TD nezměnilo.... je v něčem tedy jiné? A obecně... v čem je jiný TDS motor od TD?? Má větší výkon, má intercooler, nejspíš lambdu, místo dvou jedno PC.... má nějakou škrtící klapku na vzduchu třebas?? Nebo je to vlastně TD jen trošku poladěné na větší výkon a o decku větší oběm?:) Je to přeci taky komůrkovej vstřik a otvírací tlak vstřikovačů je taky 150Atm... V úplnym extrému... dá se dát mechanický vstřikovací čerpadlo na tenhle motor?? Po upravě rozvodovýho kola asi....
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Legend1 »

Motor 524TD má rozvody hnané řemenem, zatímco 525TDS má bezúdržbový řetěz. Ani jeden nemají lambdu ani škrtící klapku, to mají jen benzínové motory. 524TD má výkon 85kW, 525TDS má navíc intercooler, díky němuž se výrazně zvedl výkon (105kW). Taky byly ještě motory 525TD bez intercooleru s 85kW.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od lenoch »

Legend1 píše:Motor 524TD má rozvody hnané řemenem, zatímco 525TDS má bezúdržbový řetěz. Ani jeden nemají lambdu ani škrtící klapku, to mají jen benzínové motory. 524TD má výkon 85kW, 525TDS má navíc intercooler, díky němuž se výrazně zvedl výkon (105kW). Taky byly ještě motory 525TD bez intercooleru s 85kW.

Takže 25TDS je vlastně jen vylepšený 24TD jinak nic nového krom toho co jsi psal?? Nevíte co to znamená v TDS to S na konci??
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Pietro »

To "S" je ten výše zmíněný intercooler - mezichladič stlačeného vzduchu od turba... :wink:
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od lenoch »

Pietro píše:To "S" je ten výše zmíněný intercooler - mezichladič stlačeného vzduchu od turba... :wink:

Aha... ale S... je teda jaká zkratka... vím že to označuje intercooler, ale většínou ta zkratka jako první písmeno ze slova T-turbo, D-diesel a S....??:)¨Sem rejpal co?:/
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

#14 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

S P O R T
fafejta

#15 Příspěvek od fafejta »

tds píše:
lenoch píše:
Legend1 píše:Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.

Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...

tak tak pouze studený teplý motor.nic víc, v podstatě sytič.



Takže jestli tomu teda rozumim,dle Vás to tedy má dva možné předvstřiky/za studena a zatepla/ více možností není?Nebo to dle Vás řídí něco jineho než ten přesuvník?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#16 Příspěvek od tds »

Ano řídí to čerpadlo nějakým způsobem nechci kecat tak to tady ani nebudu rozebírat.kažkopadně hodnota předvstřiku se řídí na základě informací ze 4 vstřiku s káblíkem,otevření plyn.pedálu atd.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:
tds píše:
lenoch píše:[quote="Legend1"]Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.

Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...

tak tak pouze studený teplý motor.nic víc, v podstatě sytič.



Takže jestli tomu teda rozumim,dle Vás to tedy má dva možné předvstřiky/za studena a zatepla/ více možností není?Nebo to dle Vás řídí něco jineho než ten přesuvník?[/quote]
Zdá se to dost divný co? Ale když sem to čerpadlo rozebíral, tak mi to tak přišlo. Možná že je to ale třebas ještě regulovaný nějakým přetlakem ze zubovýho čerpadla - podle otáček. Ale zdá se mi to nepravděpodobný... když je nafta studená, tak by to dalo větší tlak a tím větší předvstřik.... tak nevím
fafejta

#18 Příspěvek od fafejta »

Já si osobně myslí,že tu plynulou regulaci předvstřiku dělá právě ten elektromagnetický přesuvník vstřiku.To snímání teploty nafty na naftovém filtru je dle mne jen pro to topné těleso na naftovém filtru./předehřev při mrazu/
A ještě když je studený motor/dle tebe nafta studená/ tak je přeci předvstřik menší a né větší.Vstříkne se to později do už teplejšího vzduchu.
lucky
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pon 07.01.2008 01:00
Bydliště: Dobřany

#19 Příspěvek od lucky »

jede ti to normálně? 8)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#20 Příspěvek od tds »

lucky píše:jede ti to normálně? 8)

co je to normálně.
Většinou z toho co tu čtu tak lidi ani pořádně neví jak tds v dobré kondici jede.
Odpovědět