Mirahejny píše:Dnes jsem byl na diagnostice a mám tam 1 závadu která nejde odstranit REGULACE PŔEDVSTŘIKU nevíte někdo co je to za závadu E34 525TDS rv 94
Co ti to dělá?
Já řeším "počátek regulace vstřiku".
Čerpadlo kaput
pokud vím tak předvstřik se u M21!!!!seřizoval hýbáním čerpadlem na místě kde je přidělaný k bloku..a u M51 si myslím že to nubude jiný...že y tam byla nějaká automatická věcička co by s tím hýbala se mi nezdá protože předvstřik se jednou nastaví a už se s ním nehýbe..
BMWAK píše:pokud vím tak předvstřik se u M21!!!!seřizoval hýbáním čerpadlem na místě kde je přidělaný k bloku..a u M51 si myslím že to nubude jiný...že y tam byla nějaká automatická věcička co by s tím hýbala se mi nezdá protože předvstřik se jednou nastaví a už se s ním nehýbe..
BMwaku:/ Jako máš u primitivního benzíňáku štelování předstihu odstředivejma závažíčkama, tak i u TDS něco podobnýho je... je tam nějaký servo v čerpadle, který mění předvstřik v závislosti na provozu motoru... samo že prvotní předvstřik se šteluje natočením čerpadla:)
Mirahejny píše:Dnes jsem byl na diagnostice a mám tam 1 závadu která nejde odstranit REGULACE PŔEDVSTŘIKU nevíte někdo co je to za závadu E34 525TDS rv 94
Co ti to dělá? Já řeším "počátek regulace vstřiku". Čerpadlo kaput
Nedělá mi to nic chytá to super za studena i za tepla
Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.
Legend1 píše:Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.
Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...
Legend1 píše:Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.
Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...
tak tak pouze studený teplý motor.nic víc, v podstatě sytič.
Takže koukám že se TDS čerpadlo od čerpadla z 2.4TD nezměnilo.... je v něčem tedy jiné? A obecně... v čem je jiný TDS motor od TD?? Má větší výkon, má intercooler, nejspíš lambdu, místo dvou jedno PC.... má nějakou škrtící klapku na vzduchu třebas?? Nebo je to vlastně TD jen trošku poladěné na větší výkon a o decku větší oběm?:) Je to přeci taky komůrkovej vstřik a otvírací tlak vstřikovačů je taky 150Atm... V úplnym extrému... dá se dát mechanický vstřikovací čerpadlo na tenhle motor?? Po upravě rozvodovýho kola asi....
Motor 524TD má rozvody hnané řemenem, zatímco 525TDS má bezúdržbový řetěz. Ani jeden nemají lambdu ani škrtící klapku, to mají jen benzínové motory. 524TD má výkon 85kW, 525TDS má navíc intercooler, díky němuž se výrazně zvedl výkon (105kW). Taky byly ještě motory 525TD bez intercooleru s 85kW.
Legend1 píše:Motor 524TD má rozvody hnané řemenem, zatímco 525TDS má bezúdržbový řetěz. Ani jeden nemají lambdu ani škrtící klapku, to mají jen benzínové motory. 524TD má výkon 85kW, 525TDS má navíc intercooler, díky němuž se výrazně zvedl výkon (105kW). Taky byly ještě motory 525TD bez intercooleru s 85kW.
Takže 25TDS je vlastně jen vylepšený 24TD jinak nic nového krom toho co jsi psal?? Nevíte co to znamená v TDS to S na konci??
Pietro píše:To "S" je ten výše zmíněný intercooler - mezichladič stlačeného vzduchu od turba...
Aha... ale S... je teda jaká zkratka... vím že to označuje intercooler, ale většínou ta zkratka jako první písmeno ze slova T-turbo, D-diesel a S....??:)¨Sem rejpal co?:/
Legend1 píše:Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.
Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...
tak tak pouze studený teplý motor.nic víc, v podstatě sytič.
Takže jestli tomu teda rozumim,dle Vás to tedy má dva možné předvstřiky/za studena a zatepla/ více možností není?Nebo to dle Vás řídí něco jineho než ten přesuvník?
Ano řídí to čerpadlo nějakým způsobem nechci kecat tak to tady ani nebudu rozebírat.kažkopadně hodnota předvstřiku se řídí na základě informací ze 4 vstřiku s káblíkem,otevření plyn.pedálu atd.
lenoch píše:[quote="Legend1"]Na čerpadle je "přesuvník vstřiku", který měni předvstřik podle aktuálního zatížení motoru. Je úplně dole na čerpadle a vede k němu dvoupólový konektor.
Nj, ale ten asi nemění předvstik plynule ne? Jen dokáže dvě polohy... větší a menší předvstřik...
tak tak pouze studený teplý motor.nic víc, v podstatě sytič.
Takže jestli tomu teda rozumim,dle Vás to tedy má dva možné předvstřiky/za studena a zatepla/ více možností není?Nebo to dle Vás řídí něco jineho než ten přesuvník?[/quote]
Zdá se to dost divný co? Ale když sem to čerpadlo rozebíral, tak mi to tak přišlo. Možná že je to ale třebas ještě regulovaný nějakým přetlakem ze zubovýho čerpadla - podle otáček. Ale zdá se mi to nepravděpodobný... když je nafta studená, tak by to dalo větší tlak a tím větší předvstřik.... tak nevím
Já si osobně myslí,že tu plynulou regulaci předvstřiku dělá právě ten elektromagnetický přesuvník vstřiku.To snímání teploty nafty na naftovém filtru je dle mne jen pro to topné těleso na naftovém filtru./předehřev při mrazu/
A ještě když je studený motor/dle tebe nafta studená/ tak je přeci předvstřik menší a né větší.Vstříkne se to později do už teplejšího vzduchu.