Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém s Prehrievaním volááám HELP !!!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#1 Příspěvek od Karl »

Chlapi dnes som rezignoval už neviem čo tomu je :( Auto som kúpil dva mesiace dozadu behom týždňa sa začalo prehrievať chovalo sa to tak, pri dlkšom státí sa teplota začala pomaly zdvýhať ako náhle som pridal tak okamžite klesla na 90 stupnov tam kde má postupne sa to začalo prehrievať viac a viac :((( teraz sa to chová tak vrchná hadica je vriaca spodná studená a systém je strašne natlakovaný dokonca mi roztrhlo aj prírubu na termostat :(( No a Teraz čo všetko som menil : je vymenená zátka skúšal som to s termostatom aj bez teraz sú v ňom navrtané dve dierky, vymenená je vyxskospojka ďalej som menil vodnú pumpu, prírubu na termostat lebo, ževraj sa stáva, že začne prepúšťať a tlakuje systém chladič má tri roky mal som tam aj nality prípravok na odstránenie vodného kameňa priechodnosť vypadá byť dobrá ovzdušňoval som to už aj pumpov priamo z BMW skúšal som už hádam všetky spôsoby ako to ovzdušniť. Verdikt dnes som najazdil asi 50 km všetko bolo ako má byť zrazu teplota behom desiatich sekúnd vybehla do červeného :( vrchná hadica vriaca natlakovaná zátka nestíhala púšťať spodok studený ani vrtula nebola zopnutá :( Ešte dodám, že sme skúšali, či nie je CO v okruhu to bolo negatývne skúšali sme aj, či neni voda v Oleji negatývne :( a samozréjme to ani nedymí na bielo a ani vo výfukových plynoch neni Nemrzka Vodná pumpa cyrkuluje Pekne videť Cýcerok zajtra kúpim chlôadič ale typujem, že asi aj to bude bez úspechu chlapi som zúfalí totálne som rezignoval už ma nič nenapadá auto je to BMW 528 i Model 1997 143 Kw pokial sa to tu riešilo tak sorry.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#2 Příspěvek od bas2 »

Mne sa tiez raz prehrieval motor, vymontoval som termostat a jazdil bez neho a ajtak sa to prehrievalo, nakoniec som zislil ze chyba bola v zanesenom chladici, ale nie z vnutra ale zvonku od musiek a bordelu, stacilo poriadne vystriekat s wapkou a bolo po probleme.

Asi som ti velmi nepomohol, ked ti tlakuje hadice tak by som povedal ze mas v cude tesnenie pod hlavou, ale ked pises ze CO v okruhu nemas, tak neviem....urcite ti to niekede neprisava vzduch a nemas v okruhu vzduchovu bublinu?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od milo »

odvzdusnit odvzdustnit a jeste jednou odvzdusnit ... mimochodem na chladic bych se vykaslal a podival se napr. na radiator topeni. pripadne sundej vsechny hadice, ocisti usazeniny a znovu namontuj. nekde to saje vzduch... mozna to bude i ta vodni pumpa. to ze pumpuje nemusi znamenat, ze pumpuje dostatecne.
jbedan
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: úte 05.06.2007 00:00

#4 Příspěvek od jbedan »

Mel jsem stejny problem a udelal jsem to co ty a nic.Pak jsem sundal hlavu! byla praskla na 3 valcich......
honsska
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: stř 14.03.2007 01:00

#5 Příspěvek od honsska »

podle me to nemaš odvzdušneni,je to docela problem,protože se to musi udelat cca tlakem 2baru,mel jsem ten samej problem na šestivalci,topi ti to normalne?
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#6 Příspěvek od major »

honsska píše:podle me to nemaš odvzdušneni,je to docela problem,protože se to musi udelat cca tlakem 2baru,mel jsem ten samej problem na šestivalci,topi ti to normalne?
No já nevím, ale měnil jsem teď těsnění v okruhu chladícího systému na bloku motoru a odvzdušnil jsem svoji e39 528i zcela normálně povolením toho odvdušňovacího šroubu co je na plastové trubce vedoucí zpět do chladiče. Počkal jsem si až se to zahřeje těsně pod červenou čárku a pak jsem ho jen povolil a počkal dokud neunikne pára. Pak jsem jen doplnil kapalinu a vše je OK.
ferenc
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: ned 28.08.2005 00:00

#7 Příspěvek od ferenc »

...........
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

je to zavzdušněné .. zřejmě neumíš okruh odvzdušnit. pokud máš automatickou klimu tak nemusíš dávat topení, pokud manuální tak zapnout topení.
Auto postavit mírně do kopce (aby odvzdušnovák byl v nejvyšším místě)
do chladiče dolít vodu do maxima a otevřít odvzdušnovák :!: :!: :!: vše za studeného motoru :!: :!: :!: počkat až vše vybublá samo. Pak zavřít nastartovat a postupně pomocí odvzdušnováku upouštět vzduch až do úplného zahřátí motoru.

jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný


Pokud jsi to takto dělal tak pak to vidím že se ti do okruhu dostává vzduch ..třeba prasklou hlavou nebo těsněním
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#9 Příspěvek od Karl »

Zatial dík. Dnes som kúpil nový Termostat skúsim to ešte raz ovzdušniť pokial nie tak hlava pôjde dole už som objednal aj tesnenie. Už nato nemám nervy :(
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#10 Příspěvek od major »

Huska píše:jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný [/color]
Proč?
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#11 Příspěvek od Karl »

New Termostat, Ovzdušnil som to podľa teba zatial sa to neprehrieva ale vždy ide cvhílu para a mám taký dojem, že sa systém postupne tlakuje dnes to pôjdem previezť aspoň takých 20 km zréjme to tlačí cez hlavu alebo tesnenie. No ale zatial je teplota Dobrá !!!
honsska
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: stř 14.03.2007 01:00

#12 Příspěvek od honsska »

major píše:
Huska píše:jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný [/color]
Proč?
presne za tela je to špatne,nikdy neviš kolik tam maš vody ,musiš dostat vodu do systemu a potom startovat 8)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

major píše:
Huska píše:jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný [/color]
Proč?


prostě toto je správný návod dle manuálu BMW a jinak to u R6 opravdu nejde (R4 jde i za tepla)..... osobně jsem z neznalosti málem uvařil auto. pořád šla pára..... pak dostal info po telefonu a odvzdušnil jsem to napoprvé přímo na cestě a dodnes OK
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#14 Příspěvek od Karl »

Takže Odjazdených 30 km a zatial No Problem nejde ani Para ale je pravda, že Hadice sú celkom tvrdé no nič pojazdím a uvidíme. Zatial dík.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#15 Příspěvek od major »

Huska píše:
major píše:
Huska píše:jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný [/color]
Proč?


prostě toto je správný návod dle manuálu BMW a jinak to u R6 opravdu nejde (R4 jde i za tepla)..... osobně jsem z neznalosti málem uvařil auto. pořád šla pára..... pak dostal info po telefonu a odvzdušnil jsem to napoprvé přímo na cestě a dodnes OK
Mně to tak šlo, nicméně příště to zkusím dle tvé rady. Dík.
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#16 Příspěvek od Karl »

Takže Odjazdených 200 km a žiadny problém !! ! pokial prejdem 1 000 km tak máš u mňa Flašu !!! fakt Dík !!!
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od lenoch »

Karl píše:Takže Odjazdených 200 km a žiadny problém !! ! pokial prejdem 1 000 km tak máš u mňa Flašu !!! fakt Dík !!!

Tak to jsem zvědav, jak to po těch 1000km dopadne... já bych to typnul na jasný fouklý těsnění pod hlavou nebo hlava...
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#18 Příspěvek od Karl »

a je to tu zas :( keď som sa blížil k 400 zdarne prejdutým kilometrom tak ručička začala pomaly stúpať hore pri razantnejšej jazde bola v strede na 90, behom 20 km nepomáhala ani rýchla jazda auto som odstavil a povolil ovzdušňovák desať minút unikala Para . Do chladiča som dolial cýcerkom Tri litre teplej vody ovzdušnil a najazdil som asi 60 km a žiadny problém tak a teraz už fakt neviem voda sa nikde nestráca alebo neni videteľný únik. Ako som dojazdil išiel som to vyskúšať a z ovzdušňováka išla iba voda žiadna Para. Auto nedymí, kúry, v oleji dokonca neni ani emulzia. Ale Proste tri litre je dosť veľký únik a mal by byť videť alebo je ešte možné žeby tam bola vzduchová bublina ? NO Budem jazdiť dalej uvidím ako to bude pokračovať. Budem priebežne informavať ale dúfam, že iba kladné postrehy :wink: .
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od lenoch »

Karl píše:a je to tu zas :( keď som sa blížil k 400 zdarne prejdutým kilometrom tak ručička začala pomaly stúpať hore pri razantnejšej jazde bola v strede na 90, behom 20 km nepomáhala ani rýchla jazda auto som odstavil a povolil ovzdušňovák desať minút unikala Para . Do chladiča som dolial cýcerkom Tri litre teplej vody ovzdušnil a najazdil som asi 60 km a žiadny problém tak a teraz už fakt neviem voda sa nikde nestráca alebo neni videteľný únik. Ako som dojazdil išiel som to vyskúšať a z ovzdušňováka išla iba voda žiadna Para. Auto nedymí, kúry, v oleji dokonca neni ani emulzia. Ale Proste tri litre je dosť veľký únik a mal by byť videť alebo je ešte možné žeby tam bola vzduchová bublina ? NO Budem jazdiť dalej uvidím ako to bude pokračovať. Budem priebežne informavať ale dúfam, že iba kladné postrehy :wink: .

Máš tam čistou vodu nebo nějakou směs chladicí kapaliny??? Tohleto by to mohlo dělat s čistou vodou... a typ... pořádně to ovzdušni a zalej uplně expanzku... natoč motor a nesmíš vidět žadný utíkající bublinky!! Hlavně z přepadu kterej vede od chladiče do expanzky - je úplně zboku nahoře na expanzce... podle mě máš fouklý těsnění pod hlavou totiž... já ho fouklý mám taky a bublá pěkně...
Karl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 01.04.2007 00:00

#20 Příspěvek od Karl »

jasné Dobrý Postreh Je tam čistá Voda. Vymením za nemrzku a uvidím Bubluny Nejdú žiadne !!!
Odpovědět