Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Netopí!!!!
Zdravím,mám problém,auto netopí na plný výkon ( 32 stupňů ) jde jen vlažný vzduch.Mám automatickou klimu,digi.Klimatizace funguje - ale to na to nemá vliv.Zkoušel jsem všechny režimy,na okna,na nohy,na tělo a nic moc.Ventily asi fungují ,protože když zapnu topení na plno,tak jsou všechny tři hadice ( u ventilů ) horké,že na nich neudržím ruku.Nemám webasto.Mám pouze REST - Výměník latentního tepla,nevíte někdo kde by mohla být chyba,přeci když dám topení na plný výkon,tak by na výstupu z výdechů měla být teplota vyšší než 32 - než se to upraví automatikou. Měl jsem E 34ku a tam topení fungovalo super.
Mám E 39 540iA ,tak to musí topit,že se rozteče přední okno kua.Jo a ještě doplním,koukal jsem se na "Hledat" a nic jsem nenašel.
Díky za odpovědi.
PavelP
Mám E 39 540iA ,tak to musí topit,že se rozteče přední okno kua.Jo a ještě doplním,koukal jsem se na "Hledat" a nic jsem nenašel.
Díky za odpovědi.
PavelP
Zdravím,zkoušel jsem funkci "Rest".čerpadlo se zapíná i když nevím kde je ale slyším ho jak zapne a pak se roztočí ventilátor.Ale teplý vzduch nefouká.V motorovém prostoru není.Mám tam pouze dve el.ventily,od těch jdou tři hadice ,jedna jde do prostoru pod kabinovým filtrem,jako k brzdovému válci,další se rozdvojujou vzadu pod velkým plastovým krytem do kabiny a mj i do prostoru jak je akumulátor latentního tepla.Otázka zní : Jsou ještě nějaké ventily u radiátoru topení.Mám podezření že je v prdeli řídící jednotka topení,protože netopí ani jedna strana.Ventilátor fouká jako zběsilej, a funguje jeho regulace,klima také funguje a v závislosti na nastavené teplotě odvětrá auto a pak ubere otáčky ventilátoru.Jen to prostě netopí a nevím kam sáhnout,což mě sere ani nevíte jak.
Díky za odpovědi.
PavelP
Díky za odpovědi.
PavelP
Zdravím,našel jsem na reaoem ještě jeden systém právě s tím akumulátorem latentního tepla.A tam je to jak jsem říkal ,jen dva ventily v motorovém prostoru ale ještě jsou dva ventily pod mikrofiltrem u hl.brzdového válce s tím čerpadlem,protože tam odněkud se ozývá.to je slyšet.Myslím si že by kluci od BMW nedaly čerpadlo do kabiny.Zítra se na to podívám a dám vědět.
PavelP
PavelP
Zdravím,tak jsem zase hledal kde by mohla být chyba,a našel jsem čerpadlo a ještě dva el.ventily.Nejsou pod mikrofiltrem ,jak jsem psal ,ale
celý tento systém je umístěný v levém podběhu auta.( za plast.krytem)Pod mikrofiltrem je akorát ovzdušňovací šroub.Čerpadlo funguje .Celý tento systém ovládá nebo je zapojen do obvodu akumulátoru latentního tepla.Jak jsem psal ,v motorovém prostoru mám pouze dva el.ventily.Podle raeloem jdou přímu do radiátoru .Otázky zní:
Tyto ventily ovládají levou a pravou stranu topení ?
Jak se rozebírá el.ventil a jak se dá po vyčištění vyzkoušet na stole ?
Hadice jsou sice od těchto ventilů horké ale asi neotevírají na 100 %.
Takže auto " topí " jen když mám ventilátor puštěný na malé otáčky.Ale jak ho pustím na plno tak za chvilku začne foukat studený vzduch.
Dík za odpovědi
celý tento systém je umístěný v levém podběhu auta.( za plast.krytem)Pod mikrofiltrem je akorát ovzdušňovací šroub.Čerpadlo funguje .Celý tento systém ovládá nebo je zapojen do obvodu akumulátoru latentního tepla.Jak jsem psal ,v motorovém prostoru mám pouze dva el.ventily.Podle raeloem jdou přímu do radiátoru .Otázky zní:
Tyto ventily ovládají levou a pravou stranu topení ?
Jak se rozebírá el.ventil a jak se dá po vyčištění vyzkoušet na stole ?
Hadice jsou sice od těchto ventilů horké ale asi neotevírají na 100 %.
Takže auto " topí " jen když mám ventilátor puštěný na malé otáčky.Ale jak ho pustím na plno tak za chvilku začne foukat studený vzduch.
Dík za odpovědi
Zdravím.Tak jsem se vtom zase šťoural,vyčistil jsem všechny el.ventily, a ÚÚÚSPĚCH .Ale na 50 %
Topí pouze jedna strana a druhá pouze vlažně.Ale stalo se mě ,že už to taky topily obě strany,ale když jsem zastavil a znovu nastartoval ,tak zase druhá polovina auta topila málo.Ventily fungují - při regulaci teploty ručně z kabiny je "cítit " jak sepnou.Může být v prdekýnku řídící jednotka "klimatronic" nebo se ventily můžou při provozní teplotě přidírat.Podotýkám,že jsem taky "na tvrdo" vypojil konektor( při tomto pokusu by měly být ventily otevřené)ale druhá polovina taky netopila.Ještě doplňuji ,že mám ve výbavě akumulátor lat.tepla - funce REST.
Neví někdo kde by mohl být problém ?
Dík za rady a odpovědi.
PavelP

Neví někdo kde by mohl být problém ?
Dík za rady a odpovědi.
PavelP
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
To už evidentně vypadá na nízký průtok vody do topení. Na tu řídící jednotku bych to neviděl, to se spíš mohou přidírat ty ventily. Fungují na principu Otevřeno Max - Zavřeno MAX, že? Prostě jen otvírátko, nebo mají proměnný chod na různou úroveň otevření? Pokud jen otevírají-zavírají tak to bude hodněkrát a klidně nemusí otevřít úplně. Jinak slušná analýza.
Podle mého fungujou otevřeno - zavřeno. Ale jak se potom reguluje nastavená teplota a co jí hlídá to nevím,snad nějaké čidlo a ventily chvíly pustí vodu do radiátoru a pak zavřou.Ještě bych možná zkusil ještě jednou vyčistit ty ventily,protože za studena když jsem to měl venku tak běhaly.I pak v autě ktyž byly připojeny.Na to jsem koukal.Ale při provozní teplotě může drhnout.
Jinak dík za odpověď.
PavelP
Jinak dík za odpověď.
PavelP
Zdravím,tak mám takové tušení , že je v háji řídící jednotka ovládání topení.Ventily jsem čistil už dvakrát - a to všechny a fungují.Odvzdušňuji kolom dokola - všude kapalina.Možná že to dělám blbě a že je někde vzduch.Poradí někdo jak se ovzdušňuje 540ka ?Dále k tématu.Topení si dělá co chce.Jak jsem psal topila mě jedna polovina auta.Po vyčištění mě topila pro změnu druhá polovina.Když jsem to jel projet tak auto přestalo topit úplně.A ještě mám otázku.Co se může pokazit na ovládání topení u E 39ky.Myslím standartně.U E36 ky to je třeba kondenzátor,který jsem vyměnil a auto vesele topí dál.Už si nevím rady
Díky za odpovědi a rady .
PavelP

Díky za odpovědi a rady .
PavelP
PavelP píše:Zdravím,tak mám takové tušení , že je v háji řídící jednotka ovládání topení.Ventily jsem čistil už dvakrát - a to všechny a fungují.Odvzdušňuji kolom dokola - všude kapalina.Možná že to dělám blbě a že je někde vzduch.Poradí někdo jak se ovzdušňuje 540ka ?Dále k tématu.Topení si dělá co chce.Jak jsem psal topila mě jedna polovina auta.Po vyčištění mě topila pro změnu druhá polovina.Když jsem to jel projet tak auto přestalo topit úplně.A ještě mám otázku.Co se může pokazit na ovládání topení u E 39ky.Myslím standartně.U E36 ky to je třeba kondenzátor,který jsem vyměnil a auto vesele topí dál.Už si nevím rady![]()
Díky za odpovědi a rady .
PavelP
Nikdo neví.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: sob 28.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jednou k tomuto tématu.Tak jsem se v tom zase " vrtal "a přišel jsem na jednu zajímavou věc.Jak jsem psal jedná se o 540 i A E 39.Vzadu na motoru jsou hlavy propojeny takovým spojovacím potrubím ( je to odlitek z hliníkové slitiny ) do kterého mimo spojení obou hlav vedou dvě trubky ,jedna slabá a jedna silná, a ještě jsou tam napojeny dvě hadice.Jedna hadice jde od čerpadla systému latentního tepla a je napojena do toho hliníkového spojovacího potrubí - a je horká.Druhá jde právě z radiátoru topení která je napojena do holendru toho hliníkového dílu ale je jakoby pouze nalepena na to spojení ( není to asi vzájemně propojeno ) dílu hlav.Takže voda vede dále do slabší hliníkové trubky,která končí v termostatu a právě tato hadice z výstupu radiátoru je studená.Tak a teď mám otázku.:Může právě termostat ,když funguje tak nějak blbě ovlivnit až takhle výkon nebo úplně zamezit průtok vody do radiátoru?Už mě o tom psal JohnyE36,kterému jsem odepsal ,že termostat v okruhu motoru funguje - ručička teploměru stojí na dvanácté.
Další otázka.:Termostat má dvojí funkci? Uvažuji tak protože do prostoru vlastního termostatu vedou vlastně čtyři hadice ( trubky ).
Děkuji všem za příspěvky a odpovědi.
PavelP
Další otázka.:Termostat má dvojí funkci? Uvažuji tak protože do prostoru vlastního termostatu vedou vlastně čtyři hadice ( trubky ).
Děkuji všem za příspěvky a odpovědi.
PavelP
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Myslím že nemáš až tak úplně pravdu s tím termostatem. Pokud si dobře pamatuji tak u V8 (M62) vedou 2 trubky (silná a tenká) skrze celý motor a to od čerpadla, zatímco termostat je ze strany a defacto zavírá jen ten přívod od chladiče (vychlazená voda). Zbytek je "systém" chlazení/topení a je podle mého názoru nezávislý na termostatu. Jinak ty hlavy jsou opravdu takhle propojeny a ta hadice z té propojky vede k čerpadýlku s ventilama k topení a nějak do akumulátoru latentního tepla.