Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat nefunguje > potřetí opraveno, už zase jezdí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od marwal »

Přesunuji příspěvek z pokecu o autech, můj dotaz je nyní spíše poruchou.

Toto jsem psal ve čtvrtek:
Tak jsem se včera vrátil z Mnichova, podporoval jsem naše proti Němcům. Skvělý zážitek, ale při cestě jsem si všiml závady která mě trochu znervozňuje. Při rychlosti mezi 80-100 se často objevuje takové krátké cukání (jakoby na půl vteřiny klesly trochu otáčky, nebo proklouzl automat). Většinou je několik takových pocukání za sebou a jakmile se dostanu přez 110-120 tak většinou nic necítím. Při plném plynu to však dělalo i při vyšších rychlostech 150+, ale o poznání méně (pouze pod plným plynem). Nejhorší to je při té rychlosti přibližně 90 Km/h.

Při volnoběhu nejsou patrné žádné poklesy otáček motoru, taktéž když jezdím do práce a z práce ve městě, kde jedu max 70 tak to nic nedělá.


V pátek toto:
Dnes se mi zničeho nic objevil Getrieberotprogramm, auto jelo na nouzový režim. Tak jsem zastavil, vypnul motor, zapnul a hláška zmizela. Nyní auto jede normálně. Nevím co s tím, tak jsem se objednal na diagnostiku. Dám vědět co zjistí.

V sobotu jedu ráno kousek do práce a auto asi po 1 min jízdy začlo hůře přenášet výkon na kola. Rychlost se zařadila, ale auto se nechtělo pořádně rozjet. Dojel jsem do práce asi pul km, ale když jsem chtěl couvat, tak to byl také trochu problém. Rychlost se zařadila ale nechtělo moc couvat, tak jsem to nechal být. Při odjezdu domu podobný problém při couvání, dopředu to bylo lepší, nakonec jsem odjel a auto nechal doma. Jak jsem psal, jsem již objednaný na diagnostiku ve středu do BMW Dycom KV, tak jsem zvědavý co mi řeknou.

Jedná se o BMW 530dA, najeto 160tis, v motoru ani převodovce žádné díly neměněny.
Četl jsem zde forum a vše o převodovkách, taky studoval jak funguje měnič atd... Takže mě třeba napadlo že by mohl být nízký stav oleje nebo měnič KO.
Co myslíte?
Díky za rady.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já si myslím, že je to podávací čerpadlo v palivové nádrži. Jinak už máš na oleji v převodovce překročenej interval výměny o 40 tis. km, pokud se neměnil.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#3 Příspěvek od PavelP »

Zdravím,možná hodně blbá otázka: Vlasto,proč by to mělo být palivové čerpadlo když auto zařve getribe....program?
PavelP
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od marwal »

Po tom prvním problému při cestě do Mnichova kdy auto při rychlosti kolem 90 km/h cukalo mě také napadlo čerpadlo. Vzhledem k tomu že automat má nyní nějaký problém, tak bych spíše řekl že zde byl také zdroj cukání... ale uvidíme až odstraním problém s převodovkou. Přál bych si aby mi řekly že v almaře bylo málo oleje, takže jej můžeme dolít nebo spíše vyměnit a mělo by to být v pořádku.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

PavelP píše:Zdravím,možná hodně blbá otázka: Vlasto,proč by to mělo být palivové čerpadlo když auto zařve getribe....program?
PavelP

Fundovanou odpověď na tuhle otázku samozřejmě nemám. Měl jsem u 530d podobný příznaky, jenom bez tý hlášky, ale když jsem to zjistil, dojel jsem 50 km do servisu a tam mně měnili čerpadlo. Nevím, jak by se to projevovalo po delším ježdění. Pokud má ty kilometry reálný, tak si myslím, že to není rychlostka ani bábovka.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
rosi
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#6 Příspěvek od rosi »

u mě to bylo podávací čerpadlo nedávalo tolik nafty,tak že jsme to vyměnili za 9000 i s diagnostikou a ted super jezdí.
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od marwal »

Tak jsem minulý týden jel na diagnostiku do KV, as 15 km. Při jízdě se mi zdálo že problém s převodovkou je vážný a zhoršuje se. Musel jsem držet neobykle vysoké otáčky abych jel alespoň 80. Kousek před servisem to přestalo úplně jet a musel jsem zastavit a auto odtáhnout do servisu asi 3km. Zkoušel jsem všechno možný, ale nic nepomohlo. Motor se normálně točil, když jsem zkusil řadit "manuálně" tak se nic nedělo, pouze na displeji se zobrazovali jednotlivé kvalty, ale stále se auto nehlo na žádný kvalt. Pouze když jsem zařadil moc vysokou rychlost tak se samo auto přeřadilo na nižší rychlost. Nevím jestli to je pouze elektronika, která nemá přímou vazbu na převodovku ale na displeji se rychlosti měnili.

Po tomto mi doporučili v BMW auto nechat přez noc, že zkontrolují hladinu oleje, na to prý musí být motor studený.

Dnes jsem tam volal a prý stav oleje je v pořádku, spíše jim vytýká a to by prý neměl podle nich.

Takže je prý problém v měniči (wandler) nebo samotné převodovce. Nabídka ceny od nich - wandler stojí 30tis a převodovka s wandlerem 130tis.

Aby mohli zkontrolovat stav měniče tak musí převodovku demontovat a cena by byla 5tis.

Teď tedy nevím co s tím. V BMW výměnu dělat nebudu, protože se mi nechce dávat 30tis za měnič ani 100tis za převodovku.

Budu kontaktovat jiné servisy, které se zabývají opravou převodovek, jen nevím zda je lepší u nich nechat celé auto, nebo jen zajistit demontáž měniče a převodovky a poslat k nim.

Co jsem viděl, tak tahle firma vypadá že by to mohlá zvládnout:
http://www.kaps.cz/index_cross.php

Máte jiné doporučení, případně jak byste postupovali?
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od marwal »

díky za kontakt, oni by si s tim urcite poradili. Zavolam jim.
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od marwal »

nakonec v BMW servisu na diagnostice nezjistili nic. Poslal jsem email několika firmám, které se specializují na opravy automatů s žádostí o orientační stanovení závady a ceny opravy.

Všichni diagnostikovali závadu v poškození olejového čerpadla v měniči, které není schopné vytvořit požadovaný tlak v hydraulickém systému. Z tohoto důvodu dojde k následnému spálení obložených lamel a vozidlo nejdde. Při poškození měniče z něj prý ještě vylítají piliny a ucpou filtr převodovky, to má také za následek spálení lamel převodovky.

Nejhorší je že auto je nepojízdné a musí se tedy ještě hradit odtah. Z toho důvodu se mi nechce dělat opravu u firmy KAPS v Kojetíně ale raději někoho z Prahy.

Průměrná předběžná cena opravy 35.000 bez DPH.

Prý je na autě dokonce převodovka GM 5L40E případně 4L30E, takže ne ZF jak jsem si myslel.

Od firmy ZF-PAKRA, která dělá servis ZF převodovkám jsem získal kontakt na jejich odběratele v Praze.
p. Skalický
p. Múr
ATST
Fresl - FRE-KOSERVIS
automat cars service s.r.o.

Máte s někým z těchto servisů zkušenosti?
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Legend1 »

A co zkusit nějakou z vrakoviště se zárukou na funkčnost? Je to časově nejméně náročné, je s tím i nejmíň práce a pokud bude dobrá, tak by se neměla hned po pár km vysypat.
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#11 Příspěvek od pysta »

Este taka otazocka ... ty to mas chipnute, ze?
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od marwal »

jojo chipnute diesel-technik. Ale myslim ze to nemelo na to vliv. Zpetne si pouze uvedomuju ze jsem jednou tahl 2t espace + vlek 500 km, ale to taky jelo v pohode. Největší záhadou pro mě je, že auto řadilo normálně, pouze najednou začlo při určitý rychlosti prokluzovat a pak najednou po pár dnech nejelo.
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#13 Příspěvek od pysta »

No vliv to na to iste ma, lebo tie menice su dimenzovane do 400Nm. Plusminus autobus. Ale ked dostava permanentne 480-500 (neviem kolko mas po chipe) tak ho posles skor ci neskor do kytek.
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od marwal »

mám 460 Nm, to je pravda. Teoreticky je tedy možné že měnič má poté menší životnost. Já to čipnul asi při 100t km, takže 60t vydržel.
To že je dimensovaný na 400Nm máš z jakého zdroje?
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#15 Příspěvek od pysta »

5as390r, cize GM 5l40 su vsetky dimenzovane do plusminus 400Nm
Inac ak nezozenies nikoho nablizku, tak posli menic s cerpadlom na repas do KAPSu (pripadne najlepsie celu prevodovku)
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od marwal »

Nabidka od KAPS:
Jedná se o výčet cen, jaké poškození bude v převodovce nejde předem přesně odhadnout.

- hydrodynamický měnič – 5800 Kč
- repasované čarpadlo - 7500 Kč
- opravná sada – Banner 9374 Kč
- sada tlakovách pístů 6417 Kč
- filtr 550 Kč
- olejová náplň (cca ) 3000 Kč
- čistič chladiče 660 Kč

Provedené práce:
- demontáž, rozložení, zjištění závady 5000 Kč
- oprava převodovky 11300 Kč
- zpětná montáž, zprovoznění 4200 Kč
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od marwal »

takže nakonec zítra jede auto na vleku do Prahy k panu Skalickému, má servis za stadionem HC Sparta Praha. Dle telefonu tomu rozumí a dělá automaty. Když to tam zítra přivezu, prý bych to v pátek mohl mít, což je super. Cena do 35 bez DPH by se měl vejít.
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od AdaM5 »

Stejně je to ranec :( tak pak napiš jak to bude šlapat.Zatim přeju hodně štěstí
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od marwal »

Auto už je v Praze, tak jsem zvědavý co se zítra dozvím. Pokud to klapne, tak by mohlo být hotové v pátek. Určitě budu informovat jak šlape.
Kelim
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: úte 21.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Kelim »

¨tak sem na tom stejně :( včera sem si tendle příspěvek četl a dneska nasednu do auta a slyším divnej zvuk jak když prokluzuje řemen, pak to začlo přicukávat, potom nouzovej režím, prokluzovačka-smrad a pak sem to odstavil a ted me to odtahujou do Kaps...su zvedavej co to bude stát, šílený :( :cry:
Odpovědět