Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 - Blinkry blikání - několikrát za sebou rychle, potom ok
Všechny žárovky blinkrů mám OK a přesto blinkr na levou i pravou stranu blikne 3 - 5 rychle za sebou (jako při prasklé žárovce).
Závada se vyskytuje občas a nepravidelně.
Když dám výstražáky, tak mi to ještě neudělalo.
E39 - rok 98
Máte s tím někdo zkušenost?
Jaké mohou být příčiny? Jak to opravit?
Řekl bych, že studeňák.
Chtěl jsem se podivat na pojistku (že byla vyklepaná), ale v kastlíku ani v kufru auta jsem ji nenašel.
Nemáte někdo plány elektroinstalace?
Díky.
Závada se vyskytuje občas a nepravidelně.
Když dám výstražáky, tak mi to ještě neudělalo.
E39 - rok 98
Máte s tím někdo zkušenost?
Jaké mohou být příčiny? Jak to opravit?
Řekl bych, že studeňák.
Chtěl jsem se podivat na pojistku (že byla vyklepaná), ale v kastlíku ani v kufru auta jsem ji nenašel.
Nemáte někdo plány elektroinstalace?
Díky.
Dnes jsem prostrikal vsechny konektory u blikru Kontaktolem vcetne zarovek a dela to stale.
Mam tam neorigo svetla s diodama na koncovych svetlech. Ale tim to snad nebude.
1. Napada me jeste - jak je resene blikani?
Pres rele ci jinak? Ve kterych mistech jsou dalsi prvky blinkrů?
2. Maji blinkry pojistku?
V pojistkach v prihradce spolujezdce jsem pojistku na blikry nenasel (ani v kufru). (Mam to v nemcine. Prehlidnul jsem neco?).
3. Nemate nekdo schema elektroinstalace na E39, prosim?
Diky
Mam tam neorigo svetla s diodama na koncovych svetlech. Ale tim to snad nebude.
1. Napada me jeste - jak je resene blikani?
Pres rele ci jinak? Ve kterych mistech jsou dalsi prvky blinkrů?
2. Maji blinkry pojistku?
V pojistkach v prihradce spolujezdce jsem pojistku na blikry nenasel (ani v kufru). (Mam to v nemcine. Prehlidnul jsem neco?).
3. Nemate nekdo schema elektroinstalace na E39, prosim?
Diky
karr píše:blinkry u e39 jsou reseny sloziteji nez nejake RELE blinkru,tu zavadu kterou popisujes delaji neorigo LED svetla
karr:
Koncove svetla jsou sice diody a neorigo lampy, ale jak to souvisi s blikrama? Tam je normalni zarovka.
Mas s tim vic zkusenosti? Uz si to resil?
Proc myslis, ze to je neorigo koncovyma lampama?
Muzes to trochu rozvest, prosim?
Jak jsou na E39 reseny blinkry?
Ahoj kluci, mam e-39 a dělá mi to na levou stranu.Ale u mě to dělá Light modul. To je elektronický modul ,který řídí většinu světel a blinkrů.Najdete ho
na pravé straně na A sloubku (u nohou spolujezdce).Pomohlo mi prostříknout kontaktolem,ale už to dělá zase.Budu to muset v létě propájet.Asi nějakej studenák.
na pravé straně na A sloubku (u nohou spolujezdce).Pomohlo mi prostříknout kontaktolem,ale už to dělá zase.Budu to muset v létě propájet.Asi nějakej studenák.

Uvaha:
(a opravte me, pokud se mylim)
Light modul pri vyslani testovaciho impulsu musi merit proud nebo odpor v el. obvodu se zarovkou.
- Domnivam se, ze meri proud.
LM postupne vysila impuls do kazde zarovky ve svetlech a to priblizne kazdych 30 sekund.
Dnes jsem meril proud, ktery diodama tece, kdyz sviti!
Nameril jsem hodnotu 0,19A a napeti pri mereni bylo 13,9V - mereno na svetle. (Jinak na baterce bylo 14,1V, ale to neni podstatne.)
Tzn., ze diody (vsechny dohromady - mam jich tam 2x8ks) maji odpor 73,16 ohmu a celkem zerou asi 2,641 W.
Pokud vezmu zarovku 12V/5W - teorie - mel by protekat proud 0,42A pri 12 V a odpor zarovky by mel byt 28,4 ohmu.
Zarovka 12V/5W meril jsem v praxi a nameril proud 0,38A pri 13,7V. Odpor je 36 ohmu a P = 5,2 W.
Taaaakze, odpor diod je moc velky a diky tomu proteka maly proud a LM pak hlasi chybu, pac si mysli, ze svetlo nesviti!
Ted je potreba snizit odpor na hodnotu okolo 36 ohmu cimz se zvysi proud a LM by mohl byt OK.
Paralelni pripojeni vhodneho odporu by to melo vyresit!
Otazka zni:
1. jaka ma byt hodnota pridavneho odporu?
Me vyslo, ze odpor by mel byt 75 ohmu.
2. jake konkretni el. soucastky pouzit?
V tomto se naprosto neorietuju a nemam predstavu co vsechno je mozne pouzit!
3. Pridavny odpor ci el. soucastka by mela mit za provozu prijatelnou teplotu!!!
(a opravte me, pokud se mylim)

Light modul pri vyslani testovaciho impulsu musi merit proud nebo odpor v el. obvodu se zarovkou.
- Domnivam se, ze meri proud.
LM postupne vysila impuls do kazde zarovky ve svetlech a to priblizne kazdych 30 sekund.
Dnes jsem meril proud, ktery diodama tece, kdyz sviti!


Nameril jsem hodnotu 0,19A a napeti pri mereni bylo 13,9V - mereno na svetle. (Jinak na baterce bylo 14,1V, ale to neni podstatne.)
Tzn., ze diody (vsechny dohromady - mam jich tam 2x8ks) maji odpor 73,16 ohmu a celkem zerou asi 2,641 W.
Pokud vezmu zarovku 12V/5W - teorie - mel by protekat proud 0,42A pri 12 V a odpor zarovky by mel byt 28,4 ohmu.
Zarovka 12V/5W meril jsem v praxi a nameril proud 0,38A pri 13,7V. Odpor je 36 ohmu a P = 5,2 W.
Taaaakze, odpor diod je moc velky a diky tomu proteka maly proud a LM pak hlasi chybu, pac si mysli, ze svetlo nesviti!
Ted je potreba snizit odpor na hodnotu okolo 36 ohmu cimz se zvysi proud a LM by mohl byt OK.
Paralelni pripojeni vhodneho odporu by to melo vyresit!
Otazka zni:
1. jaka ma byt hodnota pridavneho odporu?
Me vyslo, ze odpor by mel byt 75 ohmu.
2. jake konkretni el. soucastky pouzit?
V tomto se naprosto neorietuju a nemam predstavu co vsechno je mozne pouzit!

3. Pridavny odpor ci el. soucastka by mela mit za provozu prijatelnou teplotu!!!
Nechci ti kazit názor,ale paralelním odporem celkový odpor snížíš.Musel by jsi to dát do serie a tzn. střihat drát a bastlit tam nějaký odpor. A co to máš za ty ledky ? Že to ten výrobce neměl ošetřený ?Už to tady někdo psal že mu to s ledkama blikalo rychle.Je mi divný že o tom výrobce LEDmodulu neví.