Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaké svíčky pro LPG?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#1 Příspěvek od MateZ »

Ahoj poradí mi někdo jaké mám dát svíčky na motor M52 523i dvouvanos, ale pozor je tam LPG a proto tento dotaz.
PS: v servisu mi radili NGK platina, ale nejsem si jist jestli měli zkušenost s LPG.
Předem díky za vaše rady.
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Butch5 »

ja na LPG pouzival brisk silver (stribrna elektroda je primo pro suchou spatne zapalitelnou smes LPG delana ) a nemel jsem problem
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od mario42 »

MateZ píše:Ahoj poradí mi někdo jaké mám dát svíčky na motor M52 523i dvouvanos, ale pozor je tam LPG a proto tento dotaz.
PS: v servisu mi radili NGK platina, ale nejsem si jist jestli měli zkušenost s LPG.
Předem díky za vaše rady.


Bez ohledu na to, jestli je tam LPG nebo ne, dej tam svíčky originální. Takže Bosch FGR 7 DQP nebo NGK BKR 6 EQUP. Podstatné je, aby jel motor dobře na původní palivo, tedy benzín. LPG nemá s originálníma svíčkama vůbec žádný problém, pouze je budeš muset vyměnit přibližně po 40 tis. km (tedy v míň jak polovině jejich běžné životnosti).
Po vyzkoušení mnoha svíček údajně speciálních pro LPG se rozesralo zapalování benzínu, tyto DoubleVanos motory jsou na správné svíčky hodně citlivé. Odborník na LPG -Fedor Bosch v Prostějově doporučuje výhradně originální svíčky od výrobce a žádné experimenty.
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#4 Příspěvek od MateZ »

Na benzín to jede výborně, ale na LPG to občas sdechne na volnoběh, proto jsem si říkal, že by to asi chtělo něco přímo na LPG. Na diagnostice LPG jim to žádnou chybu neukázalo.
PS: mám to tam namotovaný asi 14dní a najeto 900km možná si to ještě sedne jak mi tvrdili v servisu:-((
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od mario42 »

Pokud je vše s LPG v pořádku, jezdí úplně bez problémů s origo svíčkama. Měli by si s tím poradit, tam kde to montovali, ostatně nějakou záruku ti tam dát museli tak ať to taky vyřeší... Stává se, použitím neorigo svíček můžeš nadměrně zatížit zapalovací cívky, ono jejich správné použití není jenom o délce a stoupání závitu... Co to máš na systém a kde ti to dělali?
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#6 Příspěvek od MateZ »

Dělali mi to v Blansku a je to systém BRC sekv. vstřik. Jel jsem tam po cca 5OOkm ať mi to seřídí že mi to občas sdechne při vyřazení na neutrál tak to se mnou borec projel cca 15km a jak na potvoru to ani jednou neudělalo. Pak to napíchli na kompl a taky vše ok. Připadal jsem si jak blb:-(( Odjíždím ze servisu a po cca 300m na první křižovatce mi to zas udělalo:-) Ten mechanik mi radil ať zkusím pořešit ty svíčky ale domluvili jsem se že se napřed pozeptám tady na fóru co je tak z praxe do těchto motorů nejvhodnější.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od miloshm »

Obecně na LPG nejsou víceelektrodový svíčky vhodný. Měl jsem LPG v e34 M50 a na jedny svíčky Bosch to jelo dobře i na LPG a na další (stejný označení, ale zřejmě vyrobený v jiný fabrice) to tak cukalo, že se na LPG v podstatě nedalo jet. Nejlíp se mě osvědčily svíčky Brisk Silver, který jsem dal na doporučení firmy, která mě montovala LPG.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od mario42 »

Nevím, osobně bych do svíček nehrabal. Znám člověka, který na double vanosu oddělal zapalovací cívky právě díky tomu, že mu kdesi nabídli svíčky speciálně na LPG.
Sám jsem vyzkoušel svíčky NGK BKR6EIX, které měly být údajně speciálně pro provoz na LPG, ale rozdíl při jízdě na plyn jsem nezaznamenal, zato při jízdě na benzín tarokoval volnoběh a nechtěl toho nechat ani po 500 km dlouhé jízdě na jeden zátah, navíc se někdy vyskytlo i cukání v tahu. Svíčky jsem vyměnil za originální a vše funguje jak má.
U LPG je normální, že při studeném motoru (hned jak se to automaticky přepne z benzínu na plyn) bývá někdy volnoběh trochu méně stabilní (jako by sem tam vynechal jeden válec), ale chcípat by určitě neměl. Po krátké jízdě (cca 2 km) se to ale dostane do normálu, má to souvislost s teplotou plynu.
Svíčky bych raději nechal svíčkama a trval bych na vyřešení závady tam kde to montovali. Dneska totiž může montovat LPG kdekdo, nahrne ti to do auta, peníze vezme a dál to odmítá (nebo neumí) řešit.
barvas
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 09.01.2008 01:00

#9 Příspěvek od barvas »

mario42 píše:
MateZ píše:Ahoj poradí mi někdo jaké mám dát svíčky na motor M52 523i dvouvanos, ale pozor je tam LPG a proto tento dotaz.
PS: v servisu mi radili NGK platina, ale nejsem si jist jestli měli zkušenost s LPG.
Předem díky za vaše rady.


Bez ohledu na to, jestli je tam LPG nebo ne, dej tam svíčky originální. Takže Bosch FGR 7 DQP nebo NGK BKR 6 EQUP. Podstatné je, aby jel motor dobře na původní palivo, tedy benzín. LPG nemá s originálníma svíčkama vůbec žádný problém, pouze je budeš muset vyměnit přibližně po 40 tis. km (tedy v míň jak polovině jejich běžné životnosti).
Po vyzkoušení mnoha svíček údajně speciálních pro LPG se rozesralo zapalování benzínu, tyto DoubleVanos motory jsou na správné svíčky hodně citlivé. Odborník na LPG -Fedor Bosch v Prostějově doporučuje výhradně originální svíčky od výrobce a žádné experimenty.


Přesně tak, dej tam to co tam má být, pokud je vše v pořádku tak LPG nemá se svíčkama problém. A ty různá doporučení od firem co montují LPG je to tak, že nejlepší jsou ty svíčky co oni prodávají.
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#10 Příspěvek od MateZ »

Tak mě tak napadá už jen toto - když přeřazuju ze 4ky na 5ku tak to lehce škubne při přidávání plynu. Škubalo to i před tím než jsem namontoval plyn, ale to jim tam žádnou chybu na diagnostice nenapsalo. Teď jsem si nechal udělat další diagnostiku a ejhle ukázalo to chybu u lambda sond(vrchních) a cívky u druhého a čtvrtého válce se neměly moc k činnosti. Mohl by ten volnoběh na LPG blbnout díky těm lambdám nebo cívkám, i když na benzín žádný problém na volnoběh nemám?
PS: ti co mi to montovali jsou v pohodě, v klidu to se mnou projeli udělali diagnostiku, ale bohužel na nic nepřišli:-((
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od mario42 »

MateZ píše:Tak mě tak napadá už jen toto - když přeřazuju ze 4ky na 5ku tak to lehce škubne při přidávání plynu. Škubalo to i před tím než jsem namontoval plyn, ale to jim tam žádnou chybu na diagnostice nenapsalo. Teď jsem si nechal udělat další diagnostiku a ejhle ukázalo to chybu u lambda sond(vrchních) a cívky u druhého a čtvrtého válce se neměly moc k činnosti. Mohl by ten volnoběh na LPG blbnout díky těm lambdám nebo cívkám, i když na benzín žádný problém na volnoběh nemám?
PS: ti co mi to montovali jsou v pohodě, v klidu to se mnou projeli udělali diagnostiku, ale bohužel na nic nepřišli:-((


To by mohla být skutečně příčina. Pro správnou funkčnost LPG je potřeba mít všechno ve 100% stavu, protože plyn daleko senzitivněji (nebo jak to napsat) reaguje na jakýkoliv problém.
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#12 Příspěvek od MateZ »

Myslíš že spíš ty lambdy nebo cívky? Čím mám začít?
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od mario42 »

MateZ píše:Myslíš že spíš ty lambdy nebo cívky? Čím mám začít?


samozřejmě nejlíp oboje, protože dezinformace z lambda sond vedou ke zmatkům v přípravě směsi, a naopak vynechávající cívka ti zase ovlivňuje lambda sondy, o podpalování katu nemluvě. Úplně nejdřív asi ty cívky.
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#14 Příspěvek od MateZ »

OK dík jdu obvolat kámoše co dělají v elitu a kelly. to bude balík:-((
Alek007
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 14.05.2008 00:00

#15 Příspěvek od Alek007 »

Jestli mužu přispět,tak mám E39 525i rok 2001.Před měsícem sem si tam nechal namontovat plyn a řešil sem asi ten samej problém.Měl sem díru na plynovém pedálu a když sem dojížděl třeba ke křižovatce,tak mi to chcíplo.Nejhorší asi bylo,když to zdechlo při projíždění kruháku.Dvakrat sem byl v servisu,napích to a řekl mi,že mám závadu na škrtící klapce a na Vanos ventilu.Operoval s tím a stále nic.Při poslední návštěvě předělal vstřikovací trysky,opět to seřídil a ejhle,auto jezdí tak jak má a stejně jako na benzín.Nevim jestli ti to pomůže,ale za pokus to stojí. P.S: jakou máš spotřebu? Jen pro srovnání.Já mám kombinovanou kolem 11L plynu.
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#16 Příspěvek od MateZ »

Aleku jak to myslíš "předělal vstřikovací trysky"???
Alek007
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 14.05.2008 00:00

#17 Příspěvek od Alek007 »

No,pokud sem tomu dobře rozuměl,tak trysky si ten dotyčný člověk,který to montuje přispusobuje sám zvětšováním tý vztřikovací díry v trysce.Poslední úpravu,kterou mi dělal je,že zvětšil díry a ubral na bohatosti směsi.Od té doby mám klid a auto jezdí tak jak má i přesto,že mi PC občas nahlasí chybu na škrtící klapce.Jěště se ho na to přesně zeptam a případně napíšu. P.S: Bavím se samozřejmě o vstřikovacích tryskách plynu - ne benzínu.
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#18 Příspěvek od MateZ »

Alek007 píše:No,pokud sem tomu dobře rozuměl,tak trysky si ten dotyčný člověk,který to montuje přispusobuje sám zvětšováním tý vztřikovací díry v trysce.Poslední úpravu,kterou mi dělal je,že zvětšil díry a ubral na bohatosti směsi.Od té doby mám klid a auto jezdí tak jak má i přesto,že mi PC občas nahlasí chybu na škrtící klapce.Jěště se ho na to přesně zeptam a případně napíšu. P.S: Bavím se samozřejmě o vstřikovacích tryskách plynu - ne benzínu.

Aleku dík za upřesnění.
Tak už jsem byl opět v servisu na první garančce po 2tis. a nechal jsem při tom rovnou vyměnit svíčky za NGK platina. Ladili to cca tři hodiny a vypadalo to hodně nadějně, protože mi to po cestě ze servisu ani jednou nechcíplo (cca 50km). Bohužel druhý den ráno jsem zjistil, že po ujetí asi 5km mi to auto zase chcípe, ale jak se dostatečně zahřeje asi po 10km tak už nemám žádný problém. A hlavně se mi zdá, že spotřeba je nějaká podezřele nízká, protože mi pc ukazuje 8.1l. Jestli je údaj na pc pravdivý zatím nevím, protože jsem ještě nevyjel nádrž. Potom napíšu.
Ještě jedna otázečka - když to máš studený tak ti to nikdy nechcípne???
Odpovědět