Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 - Dešť-senzor
Ahoj chci se zeptat,jak se nastavuje dešťový senzor na E39 r.v. 99 nebo jak se zkusí jestli vůbec funguje,případně jestli ne čím by to mohlo být.Zkoušel jsem to nastavovat podle BMW návodu co jsem dostal k autu ale nic,připadá mi že to stírá normálně jako ciklovač,navíc na té páčce stěračů by se mělo nastavovat rychlost itervalů stírání a to taky asi nefunguje,stírá pořád stejně.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Na páčce stěračů pod volantem je přepínač - ten dej úplně (nadoraz) dolů.
Při zapnutém zapalování dáš páčku stěračů z polohy "vše vypnuto" do první polohy nahoru a tím přepínačem na páčce jednou cvakni nahoru. Tím by se měl aktivovat dešťový senzor na skle, t.j. stěrače stírají podle množství vody na skle. Vyzkoušet se to dá, když na senzor naleješ trochu vody, stěrače by měli jednou setřít. Takže pokud prší trochu, stěrače občas setřou podle množství vody, která se na skle usazuje. Pokud pršet přestane, stěrače stírat přestanou a pokud dojedeš auto před sebou, které vodu ze silnice rozvíří, stěrače zase sami začnou stírat. Pokud to nefunguje takto - senzor nefunguje.
Pokud dáš páčku do další, (druhé) polohy, stěrače budou fungovat na cyklovač, interval se reguluje tím přepínačem na páčce a u E39 a vyšší je interval závislý i od rychlosti vozu.
Další polohy páčky jsou trvalý pomalý a trvalý rychlý chod, ale to už asi víš.
Při zapnutém zapalování dáš páčku stěračů z polohy "vše vypnuto" do první polohy nahoru a tím přepínačem na páčce jednou cvakni nahoru. Tím by se měl aktivovat dešťový senzor na skle, t.j. stěrače stírají podle množství vody na skle. Vyzkoušet se to dá, když na senzor naleješ trochu vody, stěrače by měli jednou setřít. Takže pokud prší trochu, stěrače občas setřou podle množství vody, která se na skle usazuje. Pokud pršet přestane, stěrače stírat přestanou a pokud dojedeš auto před sebou, které vodu ze silnice rozvíří, stěrače zase sami začnou stírat. Pokud to nefunguje takto - senzor nefunguje.
Pokud dáš páčku do další, (druhé) polohy, stěrače budou fungovat na cyklovač, interval se reguluje tím přepínačem na páčce a u E39 a vyšší je interval závislý i od rychlosti vozu.
Další polohy páčky jsou trvalý pomalý a trvalý rychlý chod, ale to už asi víš.
starML píše:Na páčce stěračů pod volantem je přepínač - ten dej úplně (nadoraz) dolů.
Při zapnutém zapalování dáš páčku stěračů z polohy "vše vypnuto" do první polohy nahoru a tím přepínačem na páčce jednou cvakni nahoru. Tím by se měl aktivovat dešťový senzor na skle, t.j. stěrače stírají podle množství vody na skle. Vyzkoušet se to dá, když na senzor naleješ trochu vody, stěrače by měli jednou setřít. Takže pokud prší trochu, stěrače občas setřou podle množství vody, která se na skle usazuje. Pokud pršet přestane, stěrače stírat přestanou a pokud dojedeš auto před sebou, které vodu ze silnice rozvíří, stěrače zase sami začnou stírat. Pokud to nefunguje takto - senzor nefunguje.
Pokud dáš páčku do další, (druhé) polohy, stěrače budou fungovat na cyklovač, interval se reguluje tím přepínačem na páčce a u E39 a vyšší je interval závislý i od rychlosti vozu.
Další polohy páčky jsou trvalý pomalý a trvalý rychlý chod, ale to už asi víš.
Popsal si to hezky,ale to by páčka stěračů musela mít 4 polohy,ale ona má jen tři polohy.
První polaha je deštový senzor (pokud není senzor je to klasický cyklovač)kolečkem na páčce se šteluje citlivost.Druhá poloha je pomalá a třetí je rychlá.
Pokud je deštový senzor v poruše tak jednotka přepne na cyklovač.Mě se to stalo,tak jsem zajel do BMW a na diagnostice mi to nakonfigurovali.
Kamil328i píše:Já mám prozměnu ten problém, že když přepnu na dešťový senzor, tak to stírá v jakýkoliv poloze kolečka stejnou intenzitou a to i když je suchý sklo a neprší...
Já měl E39 a ted mám X5.Oba měli dešták a funguje to divně.Přesně jak píšeš,at dám kolečko kamkoli tak to stírá furt stejně.Zlatej cyklovač.
měl jsem ten samej problém, taky to jelo jako klasickej cyklovač, tak jsem zajel do bmw, na diagnostice mu to dešťák ani nenašlo, tak mi vytiskl výbavu a zjistili jsme že tam je dodělanej.
tak ho akorát rozebral, napojil zpátky, ale když jsme ho zkoušeli na místě tak furt nic, ale když jsem jel včera poprvé v dešti od té doby, tak jsem přepl na první polohu, pootočil kolečkem a hle - sensor fachá jak má
- takže asi špatnej kontakt
stačí když je aktivovanej zakrejt ho z venku rukou(úplně přitisknout na sklo) a stěrače okamžitě stírnou
tak ho akorát rozebral, napojil zpátky, ale když jsme ho zkoušeli na místě tak furt nic, ale když jsem jel včera poprvé v dešti od té doby, tak jsem přepl na první polohu, pootočil kolečkem a hle - sensor fachá jak má

stačí když je aktivovanej zakrejt ho z venku rukou(úplně přitisknout na sklo) a stěrače okamžitě stírnou

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Pokud vám to stírá pořád stejně (jako jednorychlostní cyklovač) tak je problém v senzoru. Podle TIS je dokonce houfně měnily. Po výměně je třeba provést inicializaci (dokonce 2x, zdroj TIS). Pak by to mělo být OK. Na diagnostice by měl "být vidět" a měl by komunikovat.
A k té páčce: nechávám ji v poloze 1 (cyklovač/senzor) a když začne pršet, tak cvaknu 1x kolečkem a je aktivováno. Bacha na myčky!!! (varování je i v manuálu). Podle manuálu jsou nejméně tři způsoby aktivace senzoru:
1. posunout páčku z polohy 0 na 1 a cvaknout kolečkem
2. nechávat páčku v poloze 1 a při dešti cvaknout kolečkem
3. při ostřiku skla v poloze 1 se také aktivuje senzor
Pokud někdo mění sklo, sundavá se jen ta krabička senzoru a okno už musí mít senzor na sobě. Znám i "borce" co to odlepovali, pak to samozřejmě nefunguje, jak jinak. TIS po výměně vyžaduje inicializaci.
A k té páčce: nechávám ji v poloze 1 (cyklovač/senzor) a když začne pršet, tak cvaknu 1x kolečkem a je aktivováno. Bacha na myčky!!! (varování je i v manuálu). Podle manuálu jsou nejméně tři způsoby aktivace senzoru:
1. posunout páčku z polohy 0 na 1 a cvaknout kolečkem
2. nechávat páčku v poloze 1 a při dešti cvaknout kolečkem
3. při ostřiku skla v poloze 1 se také aktivuje senzor
Pokud někdo mění sklo, sundavá se jen ta krabička senzoru a okno už musí mít senzor na sobě. Znám i "borce" co to odlepovali, pak to samozřejmě nefunguje, jak jinak. TIS po výměně vyžaduje inicializaci.
I prd pánové. Měl jsem ten samý problém - pořád stejný interval, jestli prší, nebo ne. Jen tak pro pobavení jsem si koupil na eBay takové to levné diagnostické rozhraní pro laptop (asi 50 GBP), napíchl jsem auto, načetl a vyresetoval chybová hlášení (bylo tam jedno i pro dešťový senzor), a senzor najednou funguje normálně.
Apropo, jednou jste tady ty hongkongské diagn. šmejdy kritizovali, ale můžu potvrdit, že funguje spolehlivě. Taky musí, je to jenom rozhraní, pracuje počítač.
Apropo, jednou jste tady ty hongkongské diagn. šmejdy kritizovali, ale můžu potvrdit, že funguje spolehlivě. Taky musí, je to jenom rozhraní, pracuje počítač.

fix píše:když už toto téma rozebíráte, co by obnášelo dodělat dešťák na E39 před faceliftem (okno bych dal samozřejmě nové s okýnkem)?
je to jen to čidlo, kabeláž nebo to má i vlastní ŘJ?
a ještě nesouvisející dotaz: čelní sklo se solárním efektem, je to jen sklo nebo to taky ovládá elektronika?
Solarne sklo je v podstate zvonku pokovene. Nedavno som nechaval menit obycajne za toto solarne. Je super, jediny problem je, ze cez neho nahovno vidi antiradar a navigace skoro vobec, takze som musel dokupit externu antenu.