Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Znovuoživení klimy v e34:)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od lenoch »

Ahojte. Po cca 2letech nečinnosti chci uvést na svém voze do provozu klimatizaci - odešel kompresor a tak se s autem jezdilo asi dva roky bez něj. Co myslíte, chctělo by nakoupit a přetěsnit všechny hadičky a trubky novými okroužky? Stojí cca 500Kč dohromady... a jak je to zatěsněné u klimakompresoru? Dá se to i tam vyměnit?:) Děkuji za odpovědi:) Jo a čím je vlastně mazaný klimakompresor? To médium 134 má v sobě už nějaké mazivo?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

pokud vyměníš všechny o-kroužky na které se dotaneš nic tím neskazíš, nezapomeň je namazat před montáží, ideální by bylo olejem pro klimatizace. K chladivu se přidává ještě spec. olej pro klimatizace, problém je ale v tom že v systému je ten olej rozptýlen takže už nikdy přesně nezjistíš kolik ho tam je, většinou se to řeší tak že se při výměněn nějaké části doplní olej dle tabulek, plácnu, výměna kompresoru 50ml, výměna kondenzátoru 20ml atd.
fioro
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#3 Příspěvek od fioro »

tak tymto som presiel tohto roku ja teraz....zalezi na tom ako odisiel kompresor a a ci bol potom system otvoreny alebo zavrety.... auto som kupil bez kondenzatora a vetraka...namontoval potrebne veci a sup ku klimatizerovi...naplnene ziaden tlak... zistene kompresor v prdeli...kupa druheho, vymena, demontaz vrchneho krytu kompresora tam kde sa napajaju hadice...cele to bolo akokeby zaoxidovane, taky husty hlinikovy povlak...demontaz hadic, trubiek, precistenie technickym benzinom poriadne :-) bolo to zatrepane na nestastie... , vymena susica, vymena expanzneho ventilu (ten bol doslova zabetonovany)...cize z povodnej klimy mi ostal akurat vyparnik...ten som nemenil kedze som dufal ze expanzny je najmensie miesto a cez neho uz nic dalej neprejde...

vysledok klima bavi...ale stalo to casu a aj penazi :-)
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od lenoch »

Fugo píše:pokud vyměníš všechny o-kroužky na které se dotaneš nic tím neskazíš, nezapomeň je namazat před montáží, ideální by bylo olejem pro klimatizace. K chladivu se přidává ještě spec. olej pro klimatizace, problém je ale v tom že v systému je ten olej rozptýlen takže už nikdy přesně nezjistíš kolik ho tam je, většinou se to řeší tak že se při výměněn nějaké části doplní olej dle tabulek, plácnu, výměna kompresoru 50ml, výměna kondenzátoru 20ml atd.

A kde se ten olej pro klimatizace sežene? Oni ty o-kroužky sou ale už prý nečím naimpregnovány (kupuju origo BMW) . Mno a kolik oleje doporučuješ do tý klimy? Auto jezdilo asi 1rok s odpojenou klimou - nějak se seklo ložisko v klimakompresoru, tak kompresor vyndali a hadice dole zavázali, aby do nich nešel bordel... těch 50ml?? A co to je za olej? Nějakej spešl asi co?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#5 Příspěvek od Fugo »

pokud jsou o kroužky od bmw naipregnovaný tak to bude pravděpodobně v tom oleji, jinak olej do systému ti doplní klimatizák při plnění, množství ti neřeknu, vše bude záležet na tom co zůstalo v kompresoru, zda ho někdo "nevylil".
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od lenoch »

Fugo píše:pokud jsou o kroužky od bmw naipregnovaný tak to bude pravděpodobně v tom oleji, jinak olej do systému ti doplní klimatizák při plnění, množství ti neřeknu, vše bude záležet na tom co zůstalo v kompresoru, zda ho někdo "nevylil".

No ten kompresor co tam budu dávat sem vyndaval z předchozího auta taky já a nic mi z něj nevyteklo... ale když sem ho dal vzhůru nohama, tak ani nic neteklo... a servisák je jeden borec, kterej mi to nafoukne za 700,- - dělá lednice... ale R134a má:)) tak bych rád věděl, co mu mám nařídit...:)))
voski
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 01.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od voski »

lenoch píše:
Fugo píše:pokud jsou o kroužky od bmw naipregnovaný tak to bude pravděpodobně v tom oleji, jinak olej do systému ti doplní klimatizák při plnění, množství ti neřeknu, vše bude záležet na tom co zůstalo v kompresoru, zda ho někdo "nevylil".

No ten kompresor co tam budu dávat sem vyndaval z předchozího auta taky já a nic mi z něj nevyteklo... ale když sem ho dal vzhůru nohama, tak ani nic neteklo... a servisák je jeden borec, kterej mi to nafoukne za 700,- - dělá lednice... ale R134a má:)) tak bych rád věděl, co mu mám nařídit...:)))


olej jen tak neseženes nebo jo ale je velmi drahy, vyplatí se ti servis kde ti klimu naplní a doplní i olej, popř i dají detekční kapalinu pak budeš vědět zda-ti někde neucházi. investice cca 1500-2000 kč podle kraje. nechával jsme teď plnit matce klimu a finál to přišlo 1650,- i s vyčištěním.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od lenoch »

Lidi a přetěsňovali jste někdo klimakompresor?? Musí tam být nějaké guffero kolem hřídelky ne? Všechny o-kroužky jsem už nakoupil - stály 525Kč...
Odpovědět