
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530d E39 - kdo to má jak poladěné??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned 04.12.2005 01:00
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
já mam chip, podle úpravce by mělo bejt cca 225k, na brzdě sem nebyl protože pořád řešim ten overboost, až to bude ok tak zajedu k Mvoleskovi.. co jsem se bavil s jednim z hlavních ladičů dieselů(ne někoho kdo jenom přehraje soft a pak jen čeká jestli to pojede ok) v ČR tak 530d seriový vstřiky stačej na cca 280-300k, hlavní investice je tam turbo.. jestli budeš upravovat tak si tam nech dát T z nový 530d u který zvedaj výkon na 260k a asi budeš první v ČR 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Fazeey píše:a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem
Vis vubec jak funguje motor? To si jako myslis, ze nejaky Franta tuzer v garazi je tak genialni, ze zahanbi vyvojova oddeleni automobilek a prijde s nastavenim motoru, ktere prida nejaky zasadnejsi vykon? Jako jo, neco malo se da "poladit", treba za cenu emisi, ale zadny rapidni narust vykonu nelze cekat (pokud ten motor nebyl uz z vyroby schvalne priduseny). Pokud chci narust vykonu, musim spalit vice paliva. Jenze atmosfericky motor ma nejaky objem valce a prave ten objem urcuje, kolik paliva mohu spalit, protoze cim vice paliva chci palit, tim vice kysliku musi ve valci byt. Pokud vstrikuju vice benzinu nez umozni kyslik rozumne spalit, tak bude auto akorat zrat a lip to nepojede a jeste si tim odprasknu lambdy a kat.
Z tohoto duvodu jsou pak na prvni pohled vyhodnejsi turbo motory, protoze narozdil od atmosfery nemusim resit problem s kyslikem, proste chipem zvednu plnici tlak na turbu (coz u modernich motoru jde), mam vice kysliku a mohu spalit vice benzinu. Tim je samozrejme i vetsi tlak ve vstriku, protoze musi za stejny casovy usek striknout vice paliva, pripadne se bude vice "otevirat", cili opet vetsi opotrebeni. V tom je cela ta "genialita" chiptuzingu u uhlaku. Kazdy motor ma samozrejme reservy, ale v dnesni dobe je to mene nez treba pred 10-20 lety a jakekoliv zasadnejsi zvednuti vykonu znamena i vymenu dalsich soucastek, jinak si clovek koleduje....
Common rail je narozdil od TDI technologie dost na hrane a ty motory se serou pomerne casto tak jako tak, takze jakekoliv modifikace jsou cira blbost. Pokud teda nejedete styl ze jakmile se to zacne srat, tak vratite puvodni chip a ryhle prodate

Nebo si jako myslis, ze lidi v BMW nevedi co delaji a ze schvalne vyrabi motory, ktere maji o 50 a vice koni mene, nez by mohly mit? Nemyslis, ze by pro ne bylo vyhodnejsi takovy motor davat na plno, aby se mohly vysmat konkurencnim automobilkam, ze maji daleko silnejsi motory pri stejnem objemu? Ze by neudelali 530D s 250hp, kdyby to vzhledem k technologii motoru tenkrat slo?
Mel by sis uvedomit, ze dany motor je temer vzdy nastaven na maximum, ktere mu cela jeho technologie umoznuje. Pokud zacnes zvedat vykon, vzdy to bude na ukor neceho jineho. Pri malem zvednuti emise, pri vetsim zivotnost.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned 04.12.2005 01:00
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Demostenes píše:Fazeey píše:a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem
Vis vubec jak funguje motor? To si jako myslis, ze nejaky Franta tuzer v garazi je tak genialni, ze zahanbi vyvojova oddeleni automobilek a prijde s nastavenim motoru, ktere prida nejaky zasadnejsi vykon? Jako jo, neco malo se da "poladit", treba za cenu emisi, ale zadny rapidni narust vykonu nelze cekat (pokud ten motor nebyl uz z vyroby schvalne priduseny). Pokud chci narust vykonu, musim spalit vice paliva. Jenze atmosfericky motor ma nejaky objem valce a prave ten objem urcuje, kolik paliva mohu spalit, protoze cim vice paliva chci palit, tim vice kysliku musi ve valci byt. Pokud vstrikuju vice benzinu nez umozni kyslik rozumne spalit, tak bude auto akorat zrat a lip to nepojede a jeste si tim odprasknu lambdy a kat.
Z tohoto duvodu jsou pak na prvni pohled vyhodnejsi turbo motory, protoze narozdil od atmosfery nemusim resit problem s kyslikem, proste chipem zvednu plnici tlak na turbu (coz u modernich motoru jde), mam vice kysliku a mohu spalit vice benzinu. V tom je cela ta "genialita" chiptuzingu u uhlaku. Kazdy motor ma samozrejme reservy, ale v dnesni dobe je to mene nez treba pred 10-20 lety a jakekoliv zasadnejsi zvednuti vykonu znamena i vymenu dalsich soucastek, jinak si clovek koleduje....
Common rail je narozdil od TDI technologie dost na hrane a ty motory se serou pomerne casto tak jako tak, takze jakekoliv modifikace jsou cira blbost. Pokud teda nejedete styl ze jakmile se to zacne srat, tak vratite puvodni chip a ryhle prodate
Nebo si jako myslis, ze lidi v BMW nevedi co delaji a ze schvalne vyrabi motory, ktere maji o 50 a vice koni mene, nez by mohly mit? Nemyslis, ze by pro ne bylo vyhodnejsi takovy motor davat na plno, aby se mohly vysmat konkurencnim automobilkam, ze maji daleko silnejsi motory pri stejnem objemu? Navic na tomhle si BMW zaklada.
Mel by sis uvedomit, ze dany motor je temer vzdy nastaven na maximum, ktere mu cela jeho technologie umoznuje. Pokud zacnes zvedat vykon, vzdy to bude na ukor neceho jineho. Pri malem zvednuti emise, pri vetsim zivotnost.
ahoj, román je to sice hezkej, ale otázka je furt stejná:
a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A víte že třeba 1,2 HTP má reálnej výkon motoru 100 koní a je jen seškrcenej? Stejně jako ostatní motory dnes automobilky podhodnocují z důvodu životnosti. O ničem jinym to neni. A 530d si s chipem zrovna moc nerozumí, hlavně automaty jdou brzo do kytek a celkově motor víc trpí když se to s chipem přežene.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mari píše:A víte že třeba 1,2 HTP má reálnej výkon motoru 100 koní a je jen seškrcenej? Stejně jako ostatní motory dnes automobilky podhodnocují z důvodu životnosti. O ničem jinym to neni. A 530d si s chipem zrovna moc nerozumí, hlavně automaty jdou brzo do kytek a celkově motor víc trpí když se to s chipem přežene.
100 koni na litr atmosfericky je dneska v pohode dosazitelny vykon a ani to neni na ukor zivotnosti. U htp je to sekrceny proto, ze 3 hrnek neni uplne kultivovany a misto po 20km km by se to rozpadlo po vyjezdu z tovarny

Ono hlavne dneska se z duvodu setreni delaji daleko mensi reservy nez kdysi. Srovnejte reservy m30 a dnesnich motoru.....
M30 prave teraz skladam a je normalne fabricky skrteny (asi umyselne) nedopasovanymi prechodmi medzi sanim a hlavou a vyfukovymi zvodmi (zaujimave je ze jeho maly braska M20B25 zdaleka takto skrteny neni, netusim preco, aj ked mam jeden drobny typ). Ked to poskladam, tak pojde na brzdu a dam vediet vysledok.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Helldiver píše:M30 prave teraz skladam a je normalne fabricky skrteny (asi umyselne) nedopasovanymi prechodmi medzi sanim a hlavou a vyfukovymi zvodmi (zaujimave je ze jeho maly braska M20B25 zdaleka takto skrteny neni, netusim preco, aj ked mam jeden drobny typ). Ked to poskladam, tak pojde na brzdu a dam vediet vysledok.
Jestli to spis nebude tim, ze m30 je design ze 70. (!!) let. Coz pak samozrejme dava velky prostor pro lazeni. Staci dat modernejsi afm (dratek misto dvirek) a rozdil je razem +20-30nm a cca 15 koni.
Jinak urcite se pochlub jak jsi dopadl a co vsechno jsi predelal, docela me to zajima.