Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

xenony na e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od Marek520 »

čau kluci,chci se zeptat ma 39ku pred faceliftem ktera nemela xenony ale puvodni majitel je tam dobastlil a tusim ze tam jsou ds2 zbytek puvodni.Ptam se proto zda tato uprava musi byt zapsana v technicaku nebo me jen nekdo v servisu pohoupal :lol: diky marcus007
Vena
Registrovaný
Příspěvky: 557
Registrován: čtv 05.06.2003 00:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Vena »

Asi bys to zapsaný mít měl. Důležitější je, jestli tam máš dodělaný ostřikovače a na nápravách čidla na naklápění...
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#3 Příspěvek od mira333 »

co to je za picovinu?? :D at se prihlasi kdokoliv kdo ma v technicaku zapsany ze tam ma xenony rad bych se na to prijel podivat :D :D :D
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od alpineman »

mira333 píše:co to je za picovinu?? :D at se prihlasi kdokoliv kdo ma v technicaku zapsany ze tam ma xenony rad bych se na to prijel podivat :D :D :D


To, že je auto standardně vybaveno xenony, samozřejmě v TP není. To je jasný. Ale pokud si je doděláš, tak to asi ano. Poněvadž fláknout do auta xenony bez ostřiku a aut. neklápění a myslet si, že je to tak OK - to asi ne.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak teď su z toho jelen, jen malý dotázek, když si koupím kit na přestavbu, jen vyměním žárovky H7 za patřičný výbojky atd a nemám ostřikovače světel, ale světla se naklápějí normálně elektronicky z kabiny, tak je musím nechat zapsat do TP to se mi zdá jako blbost ne? nebo se toto vztahuje jen k ds2 tedy přebastlení celých světel?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#6 Příspěvek od mira333 »

alpineman píše:
mira333 píše:co to je za picovinu?? :D at se prihlasi kdokoliv kdo ma v technicaku zapsany ze tam ma xenony rad bych se na to prijel podivat :D :D :D


To, že je auto standardně vybaveno xenony, samozřejmě v TP není. To je jasný. Ale pokud si je doděláš, tak to asi ano. Poněvadž fláknout do auta xenony bez ostřiku a aut. neklápění a myslet si, že je to tak OK - to asi ne.

vsak prave.. to je hotovej nesmysl... zapisovat dodelavany xenony do technicaku.. jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy.. a navic kdo pozna ze sou tam dodelavany xenony? pokud to udela nekdo odborne ale fakt s laskou a peci a ne systemem franto podrz to ja jdu pro prachy tak to nepoznaji ani na technicke... nebo myslis ze ti budou rozebirat svetla jo??
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#7 Příspěvek od P-J »

mira333 píše:jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy


Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta :?: Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Pekys »

P-J píše:Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta :?: Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.


To jako myslíš, že na každym horizontu, jakymkoliv hupu, kopci, atd ti stihne motorek zareagovat a seštelovat světla? Myslim že je to blbost, neb takhle rychlej ten motorek zase neni. Stačí se podívat, jak rychle se štelujou po rozsvícení, a to teda žádnej fofr použitelnej za jízdy k štelování sklonu není. Myslim že se seštelujou jen po rozsvícení, tot celá automatická regulace.
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#9 Příspěvek od mira333 »

P-J píše:
mira333 píše:jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy


Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta :?: Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.

ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#10 Příspěvek od zet »

Marek520 píše:čau kluci,chci se zeptat ma 39ku pred faceliftem ktera nemela xenony ale puvodni majitel je tam dobastlil a tusim ze tam jsou ds2 zbytek puvodni.Ptam se proto zda tato uprava musi byt zapsana v technicaku nebo me jen nekdo v servisu pohoupal :lol: diky marcus007

1)Prosímtě nic neřeš,jaký máš světla se nikde neuvádí páč a protože to nikoho nezajímá.
2)naklápění světel tak jak si to někteří představují je pitomost - to jako že se světla naklápí průběžně. Naklápí se pouze při zatížení auta a to buď automaticky když máš nivo nebo ručně jako u jakéhokoliv auta po r. v.1970. :cry:
3)ostřikovač světel - ten je důležitej akorát tehdy když se ti světla naklápějí průběžne :lol: ale to dělají jen když máš urvaná všechna ovladací táhla ve světle :mad:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

mira333 píše:[ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..

Montáž svetlometů se světelným zdrojom, který má světelný tok vyšší jak 2000 lm (to sa týká zejména svetlometů s výbojkami), je možná výhradně v kombinaci se schváleným zařízením na čištění svetlometů a zařízením na automatické nastavování sklonu potkávacích svetlometů. U nás se na STK za nepovolený přestavby vyhazuje a už to řešej i policajti při silničních kontrolách.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#12 Příspěvek od zet »

Vlasta píše:
mira333 píše:[ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..

Montáž svetlometů se světelným zdrojom, který má světelný tok vyšší jak 2000 lm (to sa týká zejména svetlometů s výbojkami), je možná výhradně v kombinaci se schváleným zařízením na čištění svetlometů a zařízením na automatické nastavování sklonu potkávacích svetlometů. U nás se na STK za nepovolený přestavby vyhazuje a už to řešej i policajti při silničních kontrolách.


Takže veškeré přestavbové a předpokládám že snad i homologované HID sady jsou nelegální?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Homologovaná HID sada neexistuje, to jsou jenom marketingové kecy prodejců. Hella údajně dělá homologované sady vč. ostřiku a dynamické regulace, ale ta cena je prej ukrutná.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od wEnC »

U xenonů musí být jak automatické naklápění, tak ostřiky, kdo to nemá je to jeho problém, sám riskuje. To jestli to na STK nebo na ulici policajti kontrolují není až tak důležité. Ale zkuste se nachomítnout k nehodě, kde viník nebude 100% jasný. Celkem lehce budete ten kdo někoho oslnil...
A hádejte která pojišťovna škodu za tuhle nelegální úpravu zacvaká ?
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#15 Příspěvek od swed »

swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#16 Příspěvek od swed »

ale už to tu bylo několikrát psaný nikdo pořádně nedokáže zjistit jestli tam ty xenony maš od výroby nebo dodělávku, dá se to zjsitit jen podle toho jestli máš na palubce kolečko na štelování, ale když se zalepí tak pak už to nikdo nemá šanci poznat (pokud máš světla s čočkou pro xenony) a jestli nemáš ostřiky.... ty jsou povinný až od určitého roku, takže je dost aut co ty ostřiky nemá ani z výroby(do roku 97 myslim)...
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#17 Příspěvek od zet »

Tak naklápění může mít i u těch starých světel (nebylo výsadou xenonů)
a nechápu co mají ostřikovače světel do činění jestli mám xenon či klasiku.
Pokud vím,tak ostřiky na světla má i moje zcela určitě nexenonová Filcka a je to prostě jen stupeň výbavy jako ABS a spol.
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#18 Příspěvek od swed »

jo jasný, můžou být ostřiky ale nemusej být xenony(ostřiky maj i některý "lepší" fáčka :D ), ale nemůžou být xenony bez ostřiku světel(platí pro nová vozidla, ale už od roku 97, takže všechny novější auta co maj xenony musej mít zároveň i ostřiky) je to někde ve vyhlášce o způsobilosti vozidel při provozu na pozemních komunikacích, nebo jak se to přesně jmenuje...
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#19 Příspěvek od P-J »

Pekys píše:
P-J píše:Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta :?: Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.


To jako myslíš, že na každym horizontu, jakymkoliv hupu, kopci, atd ti stihne motorek zareagovat a seštelovat světla? Myslim že je to blbost, neb takhle rychlej ten motorek zase neni. Stačí se podívat, jak rychle se štelujou po rozsvícení, a to teda žádnej fofr použitelnej za jízdy k štelování sklonu není. Myslim že se seštelujou jen po rozsvícení, tot celá automatická regulace.


Tak si tuhle svoji hovadinu mysli dál, přesvědčovat tě nebudu. Stejně to nemá cenu. :roll:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#20 Příspěvek od P-J »

mira333 píše:
P-J píše:
mira333 píše:jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy


Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta :?: Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.

ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..


Dej si tam co chceš, jezdi jak chceš. Je to vaše věc - jenom doufám, že vás z toho minimálně na STK vyléčí (škoda, že to nekontrolují pořádně i policajti). Ale jestli si myslíš, že rodíl mezi xenonem a obyč žárovkou je pouze v barvě světla, tak to taky o ledsčem svědčí.... :roll:
Odpovědět