čau lidi, chci dolit do e39 chladici kapalinu, mam G48 od Sheronu, ale nevím pokud to mam až na lit. vysouva se z toho nějaky zmetek, ale to je vše. Díky ( jinak chlasito že mam checknout coolant level )
magic píše:čau lidi, chci dolit do e39 chladici kapalinu, mam G48 od Sheronu, ale nevím pokud to mam až na lit. vysouva se z toho nějaky zmetek, ale to je vše. Díky ( jinak chlasito že mam checknout coolant level )
čau,ten zmetek je plovák kdyz vyjizdi nad hrdlo tak je to ok kdyz dojede jenom k hrdlu tak je tam malo kapaliny mas to tam nakresleny vedle víčka...aspon si to tak myslim kdyztak me opravte
magic píše:čau lidi, chci dolit do e39 chladici kapalinu, mam G48 od Sheronu, ale nevím pokud to mam až na lit. vysouva se z toho nějaky zmetek, ale to je vše. Díky ( jinak chlasito že mam checknout coolant level )
čau,ten zmetek je plovák kdyz vyjizdi nad hrdlo tak je to ok kdyz dojede jenom k hrdlu tak je tam malo kapaliny mas to tam nakresleny vedle víčka...aspon si to tak myslim kdyztak me opravte
no jde mě spíše o to, jak moc nad hrdlo ma vyjet?? abych to nepřelil, jak moc tam toho mam nalit? a je ve vnitř něco podle čeho to poznat a tak??
Correct coolant level when the engine is cold (approx. 20°C):
Unscrew the cap from the expansion tank.
The coolant level is correct when the upper end of the red float is at least even with the upper edge of the filler neck (refer to the arrow in the illustration), but no more than 0.8 in (2 cm) above it – that is, up to the second mark on the float (refer also to the schematic diagram next to the filler neck).
jo hezky si to přeložil díky, tak to asi někde teče, furt tam dolevam, už jsem tam nalil litr.. a když se do te nadobky podivam, tak je hladina vesměs stejna..
jurasis píše:Na boku zvenku je ryska při studeném motoru...
ryska? kde? nadopka je mam pocit černa, nepruhledna
ryska je asi jen u aut co nemaj automatickou kontrolu výšky chl. kapaliny.
Pak je průhledná nádobka na boku chladiče a rysky MIN a MAX a při studeném motoru to má být mezi.
mě to kontroluje.. ale je tam někde fuk, mam pocit že to teče do hajzlu, jak poznam potom při jizdě že ji je tam málo? jako z hlediska provozních věcí?
řekl bych, že možná na výkonu topení. U E36 tomu tak je a pak by to ještě mohlo ovlivňovat čidlo teploty na budíkách, když jsem měl málo vody tak lítalo od normálu až po červený pole (zas E36) jiné srovnání nemám. Pokud tam máš ďouru tak se mrkni pod auto , někam to jít musí.
jurasis píše:Na boku zvenku je ryska při studeném motoru...
ryska? kde? nadopka je mam pocit černa, nepruhledna
ryska je asi jen u aut co nemaj automatickou kontrolu výšky chl. kapaliny. Pak je průhledná nádobka na boku chladiče a rysky MIN a MAX a při studeném motoru to má být mezi.
Je tam jen MIN
Nevím, co je automatická kontrola výšky hladiny. Já mám průhlednou expanzku s ryskou jen MIN a dole čidlo hladiny. Když je vody málo (vidím čidlo na suchu) tak board hlásí vodu...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ja tam nemam ziadny plavak ani stupnicu, mam na nadrzke iba rysku Kalt/Cold. Mam to doliat po rysku, alebo ma byt hladina chladiacej kvapaliny nad ryskou. Dakujem Vam.
ja tam nemam ziadny plavak ani stupnicu, mam na nadrzke iba rysku Kalt/Cold. Mam to doliat po rysku, alebo ma byt hladina chladiacej kvapaliny nad ryskou. Dakujem Vam.
Ryska se tak jmenuje, protože označuje výšku chladící kapaliny ve STUDENÉM stavu (přesněji při teplotě 24 stupňů)...
Při vyšší teplotě je kapalina samo nad ryskou...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.