Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 - neukazuje rychlost
Zdar,
poslední dobou se mi občas stává, že po nastartování mi nezhasne kontrolka ABS a ESP a neukazuje mi to rychlost a okamžitou spotřebu. Když po chvilce zastavím, vypnu a zapnu motor tak to většinou naběhne. Předpokládám, že je něco s čidlem snímající otáčky kola. Teď jen nevím jestli jde do kytek čidlo nebo je jen třeba ukroucený kabel který občas sepne, občas ne. Nemáte s tím někdo zkušenost? Kde tohle čidlo je? Je na každém kole? Kde ho najdu? Dá se k němu nějak dostat?
Díky za odpovědi. Rade.
poslední dobou se mi občas stává, že po nastartování mi nezhasne kontrolka ABS a ESP a neukazuje mi to rychlost a okamžitou spotřebu. Když po chvilce zastavím, vypnu a zapnu motor tak to většinou naběhne. Předpokládám, že je něco s čidlem snímající otáčky kola. Teď jen nevím jestli jde do kytek čidlo nebo je jen třeba ukroucený kabel který občas sepne, občas ne. Nemáte s tím někdo zkušenost? Kde tohle čidlo je? Je na každém kole? Kde ho najdu? Dá se k němu nějak dostat?
Díky za odpovědi. Rade.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon 22.02.2010 01:00
- Bydliště: Chomutov
čidlo na zadnim levem kole (to jedine dava udaj o rychlosti vozu.. a s tim i všechno ostatni nejde ..) ... určitě je v haji.. to že to někdy de a někdy ne to je normalni u těhle čidel. kabely a bordel v konektoru občas taky..
no každopadně diag... a prostě to všechno zkontrolovat a jako posledni vyměna čidla no
no každopadně diag... a prostě to všechno zkontrolovat a jako posledni vyměna čidla no

Už tři moji známí měli tuhle závadu a vždy to vyřešila až výměna ABS jednotky. Diagnostika v BMW vždy hlásila některé z čidel, pokaždý jiné, po výměně všech přišla na řadu již zmíněná nejdražší varianta. Všichni tři ji sehnali starší v cenách 3000-8000,- (nová stojí tušim kolem 15tis)
...takže když nepomůže čidlo, tak je tu i tahle varianta - bohužel
...takže když nepomůže čidlo, tak je tu i tahle varianta - bohužel
Tak jsem o víkendu kontroloval kabel. Neviděl jsem žádné poškození, ale asi jak jsem s ním hejbnul tak se to nějak chytlo a bylo to OK. Až dodnes, dnes ráno to zase neukazuje. Nevíte někdo jak se to čidlo demontuje? Je tam imbus, který jsem vyšrouboval ale nepodařilo se mi to čidlo vyndat. Nechtěl jsem na to použít hrubou sílu abych něco nepoškodil, je v tom nějaká finta? jako např. to čidlo o nějaký úhel pootočit nebo na to mám vzít kombinačky a děj se vůle boží...
Na inom nemenovanom fore som popisal moju story s ABS snimacmi. Jedna sa o auto e39 525d r.v. 2000/10. Uz tomu bude takmer rok a ABS doteraz funguje. :
Takze problem mam vyrieseny. Vymenil som lavy zdany senzor a budiky zacali fungovat tak ako maju, ale kontrolka ABS a ASC stale svietila. Tak som s tym zasiel na diagnostiku a vysledok , chybny pravy zadny senzor. Co bolo vsak zaujimave , tempomat fungoval spravne. ( Podla tohto fora a vela inych , je zadny pravy ABS senzor aj na tempomat). Kupil som teda dalsi senzor a skusobne ho pripojil ( bez vymienania ). Po otoceni klucika kontrolky zhasli. Wow. Nasledovala vymena a ABS funguje perfektne.
Pokial by niekoho zaujimalo , senzory som kupil na Ebay.de . Spolu s postovnym do nemecka ( obcas som v DE ) to bolo 20 Eur za kus. Znacku bohuzial neviem, ale senzor vyzeral navlas rovnako ako povodny siemens a pracuje spravne. Keby niekoho zaujimalo - senzory som kupoval od tohto typka: http://stores.shop.ebay.de/ITC24-TUNINGSHOP .
Este k vymene. Vydolovat tie senzory bola celkom fuska. Vybrat samozrejme nesli, ulomil som ich, lebo boli pekne zazrane v tom zaoxidovanom hliniku ( zliatina hlinika ?! ) . Potreboval som ich odvrtat. Kedze som nemal cca 12 cm dlhe a tenke vrtaky, musel som zhodit kotuce a pootocit ten ochranny plech na kotuc. Potom som obvrtal ten senzor po hrane - cca 8 dierok 1mm v priemere, cca 4 cm do hlbky ( samozrejme ze do senzora nie do toho hlinika). Vystriekal WDckom , navrtal 2,5 mm dierku do stredu senzora ( ulomeny, utrhnute kable ), zasroboval som tam cca 4 cm do hlbky 4 mm skrutku do dreva ( taku tu zlatu ) a jemne zacal pacit kombinackami von. Kombinacky si treba priebezne podkladat , aby ste ten srob neohybali. Je totiz tvrdy a nepruzny , takze sa zlomi. Ja som jeden zlomil, ale nastastie ostalo dost mieta aby som ho vyskrutkoval a vymenil.
Dufam , ze to aspon trosku niekomu pomoze.
Mimochodom dalsia haluz - Skusal som merat tie snimace podla navodu na internete. Mali mat odpor cca 800 - 1200 ohmov. Nemali . Kazdy udaval nieco ine. A ABS funguje. Takze neviem. Senozry som meral na abs jednotke. Mozne som meral zle piny. Neviem.
Takze problem mam vyrieseny. Vymenil som lavy zdany senzor a budiky zacali fungovat tak ako maju, ale kontrolka ABS a ASC stale svietila. Tak som s tym zasiel na diagnostiku a vysledok , chybny pravy zadny senzor. Co bolo vsak zaujimave , tempomat fungoval spravne. ( Podla tohto fora a vela inych , je zadny pravy ABS senzor aj na tempomat). Kupil som teda dalsi senzor a skusobne ho pripojil ( bez vymienania ). Po otoceni klucika kontrolky zhasli. Wow. Nasledovala vymena a ABS funguje perfektne.
Pokial by niekoho zaujimalo , senzory som kupil na Ebay.de . Spolu s postovnym do nemecka ( obcas som v DE ) to bolo 20 Eur za kus. Znacku bohuzial neviem, ale senzor vyzeral navlas rovnako ako povodny siemens a pracuje spravne. Keby niekoho zaujimalo - senzory som kupoval od tohto typka: http://stores.shop.ebay.de/ITC24-TUNINGSHOP .
Este k vymene. Vydolovat tie senzory bola celkom fuska. Vybrat samozrejme nesli, ulomil som ich, lebo boli pekne zazrane v tom zaoxidovanom hliniku ( zliatina hlinika ?! ) . Potreboval som ich odvrtat. Kedze som nemal cca 12 cm dlhe a tenke vrtaky, musel som zhodit kotuce a pootocit ten ochranny plech na kotuc. Potom som obvrtal ten senzor po hrane - cca 8 dierok 1mm v priemere, cca 4 cm do hlbky ( samozrejme ze do senzora nie do toho hlinika). Vystriekal WDckom , navrtal 2,5 mm dierku do stredu senzora ( ulomeny, utrhnute kable ), zasroboval som tam cca 4 cm do hlbky 4 mm skrutku do dreva ( taku tu zlatu ) a jemne zacal pacit kombinackami von. Kombinacky si treba priebezne podkladat , aby ste ten srob neohybali. Je totiz tvrdy a nepruzny , takze sa zlomi. Ja som jeden zlomil, ale nastastie ostalo dost mieta aby som ho vyskrutkoval a vymenil.
Dufam , ze to aspon trosku niekomu pomoze.
Mimochodom dalsia haluz - Skusal som merat tie snimace podla navodu na internete. Mali mat odpor cca 800 - 1200 ohmov. Nemali . Kazdy udaval nieco ine. A ABS funguje. Takze neviem. Senozry som meral na abs jednotke. Mozne som meral zle piny. Neviem.
pravy čidlo na tempomat nema vliv... cele je to o rychlsoti a to děla ten levy.. a z toho jede i tempomat..
jo a to že se pak musi vyměnit i to druhe je docela obvyklej jev... protože jak sou oba stejně stare ojete hnusne a impedančně shodne tak to funguje... ale pak to nove ma jinou impedanci jak to druhe a často to tu druhou stranu taky zahodi... tak se vyměni i to a je pokoj.
jo a to že se pak musi vyměnit i to druhe je docela obvyklej jev... protože jak sou oba stejně stare ojete hnusne a impedančně shodne tak to funguje... ale pak to nove ma jinou impedanci jak to druhe a často to tu druhou stranu taky zahodi... tak se vyměni i to a je pokoj.
Snejk píše:pravy čidlo na tempomat nema vliv... cele je to o rychlsoti a to děla ten levy.. a z toho jede i tempomat..
jo a to že se pak musi vyměnit i to druhe je docela obvyklej jev... protože jak sou oba stejně stare ojete hnusne a impedančně shodne tak to funguje... ale pak to nove ma jinou impedanci jak to druhe a často to tu druhou stranu taky zahodi... tak se vyměni i to a je pokoj.
Dobre vediet, ze treba menit obidva. Ak mi odide predny , rovno vymenim oba. ( Tie by mali ist vybrat v pohode , nakolko nie su v hliniku ( zliatine ci co to je )).
taky to ted resim, a je to fuck na prd- V BMW vam reknou, ze cena je 15tis, tak jsem hledal dal.
Dozvedel jsem se , ze E39 na to od roku 98-01 dost trpej.
Hele kdyz se vam takle neco poroucha- jednotka,klima,budiky, zkuste autoakademie.cz
me ji sice nopravili, protoze mi uplne schorela:(, ale jinak ji opravy za 5500 a davaj na to dva roky zaruku- myslim, ze je to porad lepsi nez ji kupovat z vrakace a nevite kdy odejde
to co jsi se ptal, ze to neukazuje tachometr, sviti to atd, tak to mi delalo presne taky a je to tou jednotkou:( nikoliv cidlem na kole
Dozvedel jsem se , ze E39 na to od roku 98-01 dost trpej.
Hele kdyz se vam takle neco poroucha- jednotka,klima,budiky, zkuste autoakademie.cz
me ji sice nopravili, protoze mi uplne schorela:(, ale jinak ji opravy za 5500 a davaj na to dva roky zaruku- myslim, ze je to porad lepsi nez ji kupovat z vrakace a nevite kdy odejde
to co jsi se ptal, ze to neukazuje tachometr, sviti to atd, tak to mi delalo presne taky a je to tou jednotkou:( nikoliv cidlem na kole
cmb píše:taky to ted resim, a je to fuck na prd- V BMW vam reknou, ze cena je 15tis, tak jsem hledal dal.
Dozvedel jsem se , ze E39 na to od roku 98-01 dost trpej.
Hele kdyz se vam takle neco poroucha- jednotka,klima,budiky, zkuste autoakademie.cz
me ji sice nopravili, protoze mi uplne schorela:(, ale jinak ji opravy za 5500 a davaj na to dva roky zaruku- myslim, ze je to porad lepsi nez ji kupovat z vrakace a nevite kdy odejde
to co jsi se ptal, ze to neukazuje tachometr, sviti to atd, tak to mi delalo presne taky a je to tou jednotkou:( nikoliv cidlem na kole
Urcite to nemusi byt iba tou jednotkou . Moze to byt kludne lave zadne cidlo. Mne to na 525d r.v 2000/10 robilo tiez. Neukazovalo mi rychlost, tym padom ani aktualnu spotrebu , a svietili mi kontrolky ABS a ASC. Po vymene tohto cidla , rychlost hned zacalo ukazovat a aj spotrebu. Ovsem kontrolky nezhasli. Po diagnostike som vymenil aj prave zadne cislo a odvtedy pokoj. ABS aj ASC funguju korektne uz skoro rok. Celkovo ma to vyslo 40 Eur aj s postovnym ( do nemecka ) za dve NONAME cidla z EBAY. Plus robota - co som si urobil sam. Robilo sa to sice zle , ale co uz.
Zdar,
dal jsem to na diagnostiku a ta ukázala vadné čidlo na levém zadním kole. Tak jsem ho nechal vyměnit a chová se to pořád stejně - neukazuje rychlost a okamžitou spotřebu a nezhasnou kontrolky ABS a ASC. Teď jsem to ještě na diagnostice neměl, ale v servisu mi řekli že problém může být i v ložisku levého zadního kola.
Jaký na to máte názor? Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Předpokládám že pravým čidlem to nebude, to by aspoň ukazovalo rychlost.
Jak by se to chovalo, kdyby byla KO jednotka ABS? Stejně nebo by třeba rychlost ukazovala? Odhalí to diagnostika nebo se může stát, že i když bude KO jednotka tak diagnostika bude hlásit jen vadné čidla?
Díky moc za odpovědi....
dal jsem to na diagnostiku a ta ukázala vadné čidlo na levém zadním kole. Tak jsem ho nechal vyměnit a chová se to pořád stejně - neukazuje rychlost a okamžitou spotřebu a nezhasnou kontrolky ABS a ASC. Teď jsem to ještě na diagnostice neměl, ale v servisu mi řekli že problém může být i v ložisku levého zadního kola.
Jaký na to máte názor? Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Předpokládám že pravým čidlem to nebude, to by aspoň ukazovalo rychlost.
Jak by se to chovalo, kdyby byla KO jednotka ABS? Stejně nebo by třeba rychlost ukazovala? Odhalí to diagnostika nebo se může stát, že i když bude KO jednotka tak diagnostika bude hlásit jen vadné čidla?
Díky moc za odpovědi....