Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada nad E60 - 525i vs. 530i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Susi »

Zdravím nadšence :)),

po delší odmlce jsem zpět, rád bych se tímto omluvil uživatelům: bmw528i, 2plac, Pekys, John 112, LLuKKi a Marwin, že jsem nereagoval na SZ..

Má zlatá (černá) 523i jezdí skoro až záhadně bez problémů, ovšem něco mi začíná říkat, že přichází čas na změnu.

Zůstávám u "5", ovšem řeším, jestli dál bude "25i", nebo "30i". Auto koupím v létě, rozpočet bude cca 300.000,-.

Co řeším?
- svezení (přecházím z 523i, E39)
- spotřeba
- povinné ručení (tak trochu :))))

Nejlépe mi vyšla 525i od 2005 (160kw).

Povězte mi, je mezi těmi motory velký rozdíl v kroutícím momentu? Výkonově jsou hodně blízko..

Nějaká doporučení? Varování?

Díky moc za vše...

Áhoj, Susi
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patriot »

e60 530i má o 40 PS více jak 525i, a jen o 1/10l vyšší spotřebu. U 525i je krouťák 250, u 530i je to 300 Nm.

Vůbec bych neváhal a šel do 530i :wink:
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od Marda »

Vyzkoušej si obojí, ale pokud už bereš šestiválec, tak běž do klasiky 530i.
Spíš bych se rozhodoval, kterou konstrukci motoru, zda ještě M54B25 (M54B30), nebo už moderní převratnej N52B25 (N52B30).
Mohu oba porovnat: M54 mám v E60 530i, N52 v E63 630i.
Oba motory jsou prostě super skvělá práce, něklikrát motory roku, N52 má klikovou skříň jen z hliníku a hořčíku a další vylepšení, váží jen 161kg, krouťák stejnej ale o 1000 ot. dříve, spotřeba nižší.
Pocitově je N52 lepší, svižnější, jsem s ním více spokojenej.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Susi »

No, musím se přiznat, že až teď jsem si všiml, že 530i od 2005 má 190kw (myslel jsem, že zůstalo u 170kw..). Proto jsem oba motory srovnával..

Takže díky za doporučení, pokusím se svézt "25i" i "30i" a porovnat.

Myslím, že to bude zase ZMĚNA. Jako když jsem přecházel do E39 z Xantie.. :)))))))))))))))

Susi
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od RuDoSh »

ber podle stavu a vybavy.... 3,0 bude urcite lepsi, ale kdyz najdes peknou 525i tak bych ji nezatracoval :-)
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Susi »

Naprostej souhlas. Moje současný auto jsem vybíral podle barvy, výbavy a konkrétního motoru. V prvním půlroce si autíčko řeklo o 50 tis.

Tentokrát do priorit zařadím i technickej stav... :) Nicméně chci mít minimálně 160kw.

Myslím, že v obojím bude super svezení.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Velvetek »

Susi píše:
Myslím, že to bude zase ZMĚNA. Jako když jsem přecházel do E39 z Xantie.. :)))))))))))))))

Susi


Očekáváš stejně velkou změnu z e39 na e60 jako z Xantie na e39??? :D to snad nee...
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#8 Příspěvek od mentuli »

Zdarec... mám 525i E60 ještě s M54 motorem (takže 141 kW) a jsem s ním spokojený. Třílitr by asi už byl jiné kafé, ale i tak se mi zdá, že tento dvaapůllitr má opravdu rád otáčky a jede překvapivě i pružně.
2.5 motor se 160 kW je už ovšem jiné kafé. Má točivý moment dostupný ještě v nižších otáčkách a přitom točí o 500 rpm více. Jak jedno někdo popsal.. je to takový lehkonohý sprinter. Třílitr toho dokáže více samozřejmě se srovnatelnou spotřebou.. nicméně 530i jsou velmi ceněné káry a sehnat je za dobrou cenu není zrovna lehké. 525i jsou jako ojetiny podstatně dostupnější a levnější.
vasapasa
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 29.06.2010 00:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od vasapasa »

Hoši jen bych si chtěl ujasnit jednu věc ohledně paliva nepotřebuje už ten váš moderní převratnej N52B25 (N52B30) palivo natural 98? Ten starší M54B25 (M54B30) by měl vystačit s naturalem 95? Je tomu tak? Pokud má někdo přehled, budu rád když to tu potvrdí nebo vyvrátí.Dikes
Mountainbiker
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 05.05.2007 00:00
Bydliště: Hořice v Podkrkonoší

#10 Příspěvek od Mountainbiker »

I pro motor M54B25 je doporučený N98 (dle TP). Nicméně jezdí i na N95 (info z víčka nádrže).
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Susi »

Velvetek píše:
Susi píše:
Myslím, že to bude zase ZMĚNA. Jako když jsem přecházel do E39 z Xantie.. :)))))))))))))))

Susi


Očekáváš stejně velkou změnu z e39 na e60 jako z Xantie na e39??? :D to snad nee...


... to jsem trochu nadnesl :) Takovej skok už asi nikdy nezažiju, škoda, byl to nádhernej pocit.. Leda že bych koupil M5 :)))
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Susi »

To - mentuli:

Jasně, souhlasím, 141kw určitě taky jede moc hezky. Jen jsem si řekl, že když novější auto, tak přidám pár (desítek) kobylek.. :)


To - Mountainbiker:

díky, tohle taky není informace k zahození..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od RuDoSh »

Susi píše:To - mentuli:

Jasně, souhlasím, 141kw určitě taky jede moc hezky. Jen jsem si řekl, že když novější auto, tak přidám pár (desítek) kobylek.. :)


528i jela lip nez 525i a rozdil ve spotrebe skoro zadny..... pokud by to slo tak bych volil ten silnejsi. Ale stejne bych sel v prve rade po stavu auta.
vasapasa
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 29.06.2010 00:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od vasapasa »

RuDoSh píše:
Susi píše:To - mentuli:

Jasně, souhlasím, 141kw určitě taky jede moc hezky. Jen jsem si řekl, že když novější auto, tak přidám pár (desítek) kobylek.. :)


528i jela lip nez 525i a rozdil ve spotrebe skoro zadny..... pokud by to slo tak bych volil ten silnejsi. Ale stejne bych sel v prve rade po stavu auta.


Já mám zase zkušenost že 2,8i a 3,0i chlastají hodně olej. Kdežto 2,5 (141Kw i 160Kw) jsou po této stránce údajně v pohodě.A to mi potvrdil i můj mechanik. Čím to je?
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Lucas87 »

2,8 je M52 a tyhle typy motoru byly zlaty na spotrebuju oleje, to M54 je rozmazlena na olej. :-)
Měl sem M52 523i 125Kw a teď jezdím M54 525i 141Kw a musim říct že nárůst výkonu je docela znát, takže bych se nebál že budeš zklamán z tohoto přestupu... ale 530i je ideál :-)
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od RuDoSh »

do 2,8 jsem dolivat olej nemusel, do 525i dolivam litr na cca 5k km.... to nedolivam ani do M70 v osmicce a to je pry brutalni zrout oleje :-)

Rekl bych ze M54 jsou na tom se zravosti oleje stejne.... at je to 2.2, 2.5 nebo 3.0.... M52 v tomto byly lepsi. Ale i tak to neni zadna hruza. Resilo se to tady Xkrat.... udajne staci vymenit odlucovac oleje i s hadicema a pak to nezere. Zatim mi sviti jeste 2 zelene kontrolky na pristrojovce tak to neresim a uvidim az budu menit olej.

Jak jsou na tom ty nove N52 netusim. Ani jsem v tom nikdy nejel, vsichni kupujou jen 3.0d :-) coz se u novehou auta na 3-5let podle me vyplati (za tu dobu se pri spravnem zachazeni moc veci na motoru nepokazi)
vasapasa
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 29.06.2010 00:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od vasapasa »

RuDoSh píše:do 2,8 jsem dolivat olej nemusel, do 525i dolivam litr na cca 5k km.... to nedolivam ani do M70 v osmicce a to je pry brutalni zrout oleje :-)

Rekl bych ze M54 jsou na tom se zravosti oleje stejne.... at je to 2.2, 2.5 nebo 3.0.... M52 v tomto byly lepsi. Ale i tak to neni zadna hruza. Resilo se to tady Xkrat.... udajne staci vymenit odlucovac oleje i s hadicema a pak to nezere. Zatim mi sviti jeste 2 zelene kontrolky na pristrojovce tak to neresim a uvidim az budu menit olej.

Jak jsou na tom ty nove N52 netusim. Ani jsem v tom nikdy nejel, vsichni kupujou jen 3.0d :-) coz se u novehou auta na 3-5let podle me vyplati (za tu dobu se pri spravnem zachazeni moc veci na motoru nepokazi)


Hmm... tak to já mám asi trochu problém. Já dolívám do své 528i cca každý 3000Km litr oleje Mobil1 5w40 (myslím že se to jmenuje synthetic S nebo tak nějak). Tak mi zbývá dojezdit ještě 5000km a jdu na výměnu tak zvažuju že přejdu na Mobil 10W40 jestli to trochu pomůže. Kolik stojí výměna toho odlučovače oleje i s hadicema a jak moc je to náročný na práci? Kdyby to pomohlo tak bych to zkusil,ale nechci za to dávat částky 5tisic a podobně, to radši budu dolívat každej měsíc půl litříku.
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Lucas87 »

Není to levný... ale kolik to stojí taky nevim, čeká mě to čeká.
Jde oto přes co ti to žere olej, jestli nemáš ko kroužky atd... zkus prubnout tlaky na válcích.
10W/40 zkusit můžeš teoreticky by se to mělo zmírnit...
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od RuDoSh »

nevim ani ktere motory ho maji..... jestli ho ma M52.... ale udajne odlucovac se da sehnat kolem 800,- a hadice nevim..... zatim jsem neresil.... do 528i jsem daval stejny olej jako ty a v pohode. Ted davam origo longlife 5w-30.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Susi »

vasapasa píše:
RuDoSh píše:do 2,8 jsem dolivat olej nemusel, do 525i dolivam litr na cca 5k km.... to nedolivam ani do M70 v osmicce a to je pry brutalni zrout oleje :-)

Rekl bych ze M54 jsou na tom se zravosti oleje stejne.... at je to 2.2, 2.5 nebo 3.0.... M52 v tomto byly lepsi. Ale i tak to neni zadna hruza. Resilo se to tady Xkrat.... udajne staci vymenit odlucovac oleje i s hadicema a pak to nezere. Zatim mi sviti jeste 2 zelene kontrolky na pristrojovce tak to neresim a uvidim az budu menit olej.

Jak jsou na tom ty nove N52 netusim. Ani jsem v tom nikdy nejel, vsichni kupujou jen 3.0d :-) coz se u novehou auta na 3-5let podle me vyplati (za tu dobu se pri spravnem zachazeni moc veci na motoru nepokazi)


Hmm... tak to já mám asi trochu problém. Já dolívám do své 528i cca každý 3000Km litr oleje Mobil1 5w40 (myslím že se to jmenuje synthetic S nebo tak nějak). Tak mi zbývá dojezdit ještě 5000km a jdu na výměnu tak zvažuju že přejdu na Mobil 10W40 jestli to trochu pomůže. Kolik stojí výměna toho odlučovače oleje i s hadicema a jak moc je to náročný na práci? Kdyby to pomohlo tak bych to zkusil,ale nechci za to dávat částky 5tisic a podobně, to radši budu dolívat každej měsíc půl litříku.


Nechci tě strašit, ale musím říct, že nepamatuju, že bych dolíval olej. Já si ho měním po 12 tis. (ne podle diod), dávám 5w40 Total, což je celkem levnej olej. Při výměně dám hladinu na horní rysku a při další výměně je olej na spodní rysce..
Odpovědět