Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 tds - další problém, nejde otočit motorem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#1 Příspěvek od ThatsMe »

Ahoj, auto pořád ještě nejede a čím víc na tom dělám, tím víc se objevuje problémů. Tenhle mě ale budí asi nejvíc.

Nejdřív popíšu takovou perličku, co jsem zjistil, pak popíšu problém a pak budu doufat, že se mi ho podaří vyřešit a nejlíp do zítřka, kdy jsem si nechal konečně celý den volný, abych to už konečně poskládal. :)

Takže: Když jsem v listopadu kupoval auto, původní majitel mě upozorňoval, že při výměně vstřikovacího čerpadla a jeho následném utahování na řetězovém kolečku mu přeskočily rozvody. Tak s nima cvakal tak dlouho, dokud nebyly zpátky tam, kde mají. Jenže ouha, jeho teorie správně nastavených rozvodů vypadá tak, že při zaaretovaném setrvačníku koukáme pod ventildekl sundaným olejovým víčkem a ta rovná vybroušená ploška na vačkové hřídeli, co je mezi prvním uložením a první vačkou, má být ROVNOBĚŽNĚ S HORNÍ ROVINOU HLAVY! Jenže to je přece ta vybroušená ploška, na kterou se nasazuje pravítko, a má tedy být KOLMO NA HORNÍ ROVINU HLAVY, je to tak? Takže jsou 3 možnosti:
1) Buď se pletu já a to vybroušení pro pravítko je jinde, ale nevím kde, protože jsem nic jiného na vačkové hřídeli nenašel, jen uprostřed šestihran 27mm, nebo
2) jsou v setrvačníku dva otvory pro zaaretování, anebo
3) jsem popřel všechny termomechanické zákony, když jsem dojel 370 km domů s autem, které časuje ventily a vstřik nafty o 180° dřív na klice, neboť je-li vačková hřídel otočená o 90° později, na klice je to 180°, tzn. že sání probíhá s otevřeným výfukem, komprese s otevřeným sáním, čímž vlastně k žádné kompresi nedojde, nezvýší se teplota a tedy se směs nemůže vznítit, atd...

Jestli vás něco napadá, tak mi to prosím napište. Jsem z toho jelen...

No, a teď k tomu problému:
Chtěl jsem nasadit čerpadlo a všechno to dát hezky do pořádku. Jen podotýkám, že nemám stahovák na čerpadlo, a tedy řetězové kolečko je tam teď jen tak navolno. No, a chtěl jsem si motorem zatočit tak, abych měl drážku pro pero nahoře, aby mi samotné pero z hřídelky nevypadlo, až to tam budu celé cpát. A nevím proč, ale napadlo mě zkusit protočit motor kolem dokola. Točím točím a najednou stop, dál to nešlo. Tak zpátky, chvilku OK a pak se to taky zarazí. A je to dost natvrdo, jakoby bylo něco ve válci a při přiblížení se HÚ se to zasekne o hlavu. Napadlo mě samozřejmě, jestli se to díky těm zpraseným rozvodům nepotkává, tak jsem povolil řetězové kolečko na vačkové hřídeli a potočil s vačkama tak, aby pokud možno žádný ventil nebyl moc otevřený. Ale změna žádná. Tak mě napadlo, jestli mi třeba nespadla nějaká matka do sacího kanálu a při protáčení motoru neproklouzla pod ventilem. No, když otočím klikou "z kraje do kraje", opíše čerpadlové kolečko úhel cca 120°, takže klika se může točit cca 240°. Z tohoto údaje a ze zdvihu pístu vyplývá, že by předmět ve válci musel být vysoký asi 21 mm, což pod otevřeným ventilem neproklouzne.

Tak, děkuji všem, co dočetli až sem :), a má otázka zní:
Je možné, že se nějak šprajcuje dolní řetěz na kolečku na klice, když čerpadlové kolečko je tam jen tak, a díky tomu s motorem nejde otočit o 360°? Prosím, jestli někdo něco ví, ať odpoví, a ostatní ať klidně třeba tipují, páč jestli něco opravdu ze všeho na Světě nejvíc nechci, tak sundávat hlavu, páč to by bylo dalších 10 tisíc a to už teď fakt nemám... Díky! L
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#2 Příspěvek od ThatsMe »

Na oplátku nabízím výkres pravítka na vačku! :) Je tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=92917
Třeba se bude někomu hodit. Čímž bych chtěl především poděkovat všem, kteří mi doteď radili a pomáhali s jinými problémy, ale i těm, kteří ještě pomůžou. Páč s tímhle bych fakt potřeboval píchnout...
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Soptiiik »

Vypadá to že máš přeskočené rozvody přesný návod na seřízení tady určitě někde najdeš nejdřív si ho pořádně prostuduj a pak na to mrkni než si pozohýbáš ventily:)
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#4 Příspěvek od ThatsMe »

Díky, to už jsem vyloučil:
Napadlo mě samozřejmě, jestli se to díky těm zpraseným rozvodům nepotkává, tak jsem povolil řetězové kolečko na vačkové hřídeli a potočil s vačkama tak, aby pokud možno žádný ventil nebyl moc otevřený. Ale změna žádná.

Nj, asi jsem se moc rozepsal a teď se to nikomu nebude chtít číst. :)
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#5 Příspěvek od ViktorDDD »

keď dáš kolík do zotrvačníku aby si zaistil kľuku tak vačky na prvom valci majú smerovať nahor, vtedy na vačku nasunieš ten prípravok ktorý by mal pekne sadnúť na hlavu keď všetko sedí keď nie tak povolíš vačku a otočíš s ňou kým prípravok nesadne pekne na miesto, čerpadlo sa dá nastaviť jednou metódou keď dáš dole napinák remeňa tak cez tú dieru pekne vidno na kolo čerpadla vlastne nevidno ale s malým zrkadlom hej, na reťazovom kolečku čerpadla by mala byť jedna jamka, ktorá má smerovať kolmo na výstupok čerpadla keď je dobre nastavené
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Soptiiik »

Napadlo mě samozřejmě, jestli se to díky těm zpraseným rozvodům nepotkává, tak jsem povolil řetězové kolečko na vačkové hřídeli a potočil s vačkama tak, aby pokud možno žádný ventil nebyl moc otevřený. Ale změna žádná.

Právě proto
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#7 Příspěvek od ThatsMe »

Díky oběma za rady, ale tohle bohužel neřeší můj problém. Já vím, jak nastavit rozvody, ale co mi vrtá hlavou je, proč mi nejde otočit motorem. Potřeboval bych spíš vědět, jestli se s tím už někdo setkal, že sundal čerpadlo a díky tomu s motorem nešlo točit. A pevně doufám, že někoho takového najdu, páč každá jiná varianta je mnohem horší...

Soptiiik: Když jsou všechny ventily zavřené, už se písty nemají s čím potkat. Takže tím to není. Nebo nevím, jak to myslíš... :)

ViktorDDD: Když už jsi to nakousl, zeptám se na tohle:
na reťazovom kolečku čerpadla by mala byť jedna jamka, ktorá má smerovať kolmo na výstupok čerpadla

Co je ten výstupek čerpadla? Na řetězovém kolečku je tečka, ale ta je sezhora, takže otvorem po napínáku na ni vidět není. Je tam teda ještě něco, podle čeho se dá orientovat? Já vím, že pero na hřídeli má směřovat šikmo vzhůru, souběžně s osou čerpadla, ale další seřizovací bod by mi určitě pomohl.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#8 Příspěvek od ViktorDDD »

bohužiaľ nič viac o tom neviem, tiež mi to len tak vraveli lebo idem nastavovať tiež rozvody na mojom TDSku ale ešte som nemal čas to robiť, tak mi bolo vysvetlené že keď dám dole napinák tak si mám zobrať zrkadlo a pohľadať nejakú jamku na kolečku a tá má tuším smerovať presne hore, samozrejme pri zaaretovanej kľuke (piest č.1 v HU), viac ti s tým neporadím, viem len toľko, ale keď kľuku zaistíš, vačku nastavíš aby na prvom valci smerovali vačky dohora, všetko utiahneš tak musí ísť otáčať motorom, len keď nemáš niekde niečo rozpadnuté na rozvodoch a otáčaš kľukou ale vačka sa netočí
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#9 Příspěvek od ThatsMe »

Já právě mám něco rozpadnuté, mám shozené čerpadlo. :) Vačkou to není, to jsem vyloučil už na začátku. Potřeboval bych, aby mi někdo napsal:
"Já jsem měl shozené čerpadlo, taky jsem tam neměl stahovák a taky mi nešlo otočit motorem, takže buď v klidu a normálně to poskládej." anebo
"Já jsem měl čerpadlo dole a normálně jsem s motorem točil, takže to vypadá, že máš problém jinde, a když ne na ventilech, tak už mě napadá jen to, to a to..."
No, a tu první odpověď bych uvítal víc! :)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#10 Příspěvek od bibikuba »

Podle mě je to blbost....Pokud máš dobře postavenou kliku vůči vačce nemůže se Ti to šprajcovat-čerpadlo na to nemá vliv..Podle mě se Ti to potkává :(
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#12 Příspěvek od ThatsMe »

Díky, tohle mám.
No nic, asi tam to čerpadlo zkusím namontovat a budu doufat, že ho zas nebudu muset sundávat...
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Author »

ahoj
na tom setrváku je pak ještě jedna jakoby drážka, nevim jak to popsat ale taky se mi to parkrát opřelo o kolík, ten kolík tam nezajede jen se šprajcne hranou
jinak k tomu točení motorem:
myslim si že se ti to buď potkává, to bych možná zkusil když se ti ten motor zasekne jestli jde pootočit vačkou zlehka na obě strany
jinak nevim jestli jde vačka natočit tak aby všechny ventily byly zavřený, to jsem nikdy nezkoumal
nebo jak neni napnutej řetěz tak se na něm udělá vlna a zasekne se to o nějakou lištu nebo tak
zkusil bych tam to čerpadlo vrátit, ono se toho asi stejně moc nevymyslí když nejsou sundaný prsa nebo hlava
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#14 Příspěvek od ThatsMe »

Jo, asi mi nic jiného nezbyde. Jen doufám, že pak nebude muset zase dolů! :) Právě na nějakou tu vlnku na řetězu jsem myslel, ale zdá se, že se to nikomu nestalo. No nic, skusím to poskládat.
Jo, jinak kolík mi normálně zajede do díry a když otočím klikou, šprajcuje se a otočit nejde, tak to snad nebude jen o něco zadrhlé. A ventil je vždycky nějaký pootevřený, já jsem to otočil tak, aby byly zavřené ty, které by se zrovna mohly potkat.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#15 Příspěvek od beny-maser »

trochu jsem se v tom textu ztratil,takže se omlouvám jestli se tě dotknu,ale jsi si jistý, že víš jak nastavit rozvody správně,vačka má místo pro aretaci hned za prvním překladem od rozvodů a né zezadu jako VW.
To že s tím nejde otočit bych viděl na ten řetěz dole, ale je to jenom můj názor.Sám jsem lama a jako automechanik bych se živit nechtěl, ale těsnění pod hlavou jsem si udělal sám a i komplet rozvody jsem měl dole,v setrváku je jen jedna díra pro aretaci,ale je tam víc možností kam to nacpat pokud tam strkáš třeba ďulčík,já jsem tam strčil dlouhý ořech z malé goly, aby to bylo přesně na díru co je v bloku myslím že to byla 10 nebo 11,ale je to už nějakej pátek tak nevím přesně.
jo a taky jsem neřešil naklánění vačky kvůli vyběhanýmu řetězu a auto jede tak jak má a chytá bez problémů,pár lidí tady nad tím laboruje a další vlna to neřeší vůbec,tak já to neřešil a dobrý.
Jinak s tou hlavou jsi měl pravdu jak jí sundáš tak 10tis v pr....
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#16 Příspěvek od ThatsMe »

V pohodě, ono je taky asi docela lehké se v tom ztratit. :) Ale vím, jak nastavit rozvody:
ta rovná vybroušená ploška na vačkové hřídeli, co je mezi prvním uložením a první vačkou

Jestli je to řetězem, tak určitě tím dole, na ten horní vidím a tam se nic extra podivného neděje...
Jinak jako kolík do setrváku používám důlčík, našel jsem takový, aby největší průměr pasoval do díry v bloku a konus takový, aby pokud možno co nejlíp zapadl do díry v setrváku. Ale díky, zkusím ořech, ten by fakt mohl sedět ještě líp.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

já jsem totiž nejdřív taky laboroval ďulčíkem, ale je tam hodně otvorů kterejma je setrvák vyváženej a ten ořech je 100%,průměr co je v bloku je i setrváku.
Psal jsi že jsi s tím přijel tak by bylo asi divný, aby tam něco leželo na pístu a nebo aby to bylo tak hodně špatně nastavený a netipuju tě na lamu který tam něco spadlo.
Spodní řetěz je můj typ. Dej tam čerpadlo a uvidíš. Točit bez čerpadla jsem s tím nezkoušel, nastavil jsem si rozvody než jsem ho vyndaval a pak ho tam jen šoupnul zpět.
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Author »

průměr díry v setrváku je 8mm, takže se nechá použít třeba vrták
díra v bloku je sice o trošku větší, ale i tak je to dostatečně přesný
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#19 Příspěvek od ThatsMe »

Aha, vidíš to, to je zásadní informace! S tím otvorem v setrváku. Já jsem tam totiž stejně velkou věc, jako je díra v bloku, nedostal. Tak že bych se přeci jen trefil do tak hluboké vyvažovací díry, která je navíc na stejném poloměru? Takže ta aretační díra by měla mít cca těch nějakých 10 mm, nebo kolik to má v bloku? Tím by se mohlo vysvětlit leccos. Sice ne to, proč se mi netočí motor, ale zato spousta dalšího. :) Díky!
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#20 Příspěvek od ThatsMe »

Sakra, tak jak to teda je? :)
Odpovědět