Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

neklidný volnoběh e39 540i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od peshi »

Ahoj, řeším už týden volnoběh na 4,4i V8 bezvanos a pořád to není úplně ono. Abych vysvětlil situaci. Když jsem auto kupoval, byl volnoběh relativně nízký a motor občas, řekl bych v pravidelných intervalech, ještě klesl o cca 100otmin-1 na chvíli a pak se vrátil, ale pořád relativně nízko 400-500ot a měl takové jakoby méně patrné "záškuby". Mysleli jsme při koupi, že je to váha vzduchu. Pak na diagnostice, jsme zjistili, že je špatný termostat. Váha se smazala a už se neobjevila. Termostat se vyměnil, přetěsnil se komplet vršek - sání(ke škrt. klapce, dole k motoru, vzadu membrána a další drobná těsnění), víka ventilů a dali jsme nové svíčky (NGK), ptž teorie byla takové, že to někde přisává vzduch. Tyto opravy trošku volnoběh zlepšily, ale pořád byl nízký - cca 400-450ot/min. Tak jsem dále ještě důkladně pročistil volnoběžný ventil a prostříkl váhu vzduchu (sprej konkrétně na maf senzor). Nic moc se nezměnilo, tak jsem ještě komplet odcarbonoval škrtící klapku. Nesmazal jsem adaptační hodnoty - opět malé zlepšení, ale pořád nízký volnoběh. Dnes jsem dával nový olej do motoru a na diagnostice jsme smazali adapt. hodnoty motoru a převodovky. Když jsem dojel domů, tak se zdálo být vše ok - otáčky cca 650-700. Je pravda, že jsem po cestě natankoval benzin Verva 100, ale doufám, že se to nezlepšilo jen kvůli tomu. Nyní po dvou dnech je volnoběh zase nízko, takže po smazání adaptačních hodnot ok, drželo to i stejné otáčky při zařazení D, ale po dvou dnech se to zase postupně vrátilo. Je to určitě lepší, než když jsem to kupoval, ale ten volnoběh je pořád moc nízký motor jakoby nejde tak sametově, jak by asi měl. Nemám to tedy s kým porovnat, ale když dám ruku na motor, nebo i v kabině, tak je cítit, jak motor občas "škobrtne". Jakoby nejde sametově, ale má takové vibrace v sobě, nevím jak to lépe vysvětlit, než že občas škobrtne. Ještě musím vyměnit palivový filtr a také vzduchový, který jsem včera nesehnal. Když jsme přetěsňovali to sání, tak ten známý říkal, že víka ventilů jsou celkem dost zakarbonovaná, a že moc nevěří tomu, že by auto mělo najeto jen 150tis, ale že to může být taky delším intervalem výměny oleje a špatným benzínem, že?! Uvažuji o instalaci LPG a chtěl bych, aby auto bylo v top formě, hlavně co se týče motoru. Jinak se mi zdá, že motor jede jak pila, bez jediného zaváhání, ale právě při volnoběhu se ty nedostatky poznají nejvíc protože jede na nízké otáčky s relativně chudou směsí. Asi to bude kombinace víc aspektů. Nemáte náhodou někdo podobnou zkušenost? Jak mám pokračovat, co zkontrolovat, na co se zaměřit?

Nenašel by se někdo v okolí Prahy, kdo má stejný motor v 100% stavu k porovnání chodu? Zdá se mi, že sání pořád jakoby hučí/syčí, ale nevím, jestli je to normální aerodynamický hluk zevnitř, nebo to někde profukuje. Taky bych chtěl zkusit prohodit ten volnoběžný ventil, případně váhu, diagnostika je nepíše, ale je možný, že je to tím a je to otázka 2minut.

Všem předem děkuju za věcné příspěvky!
peshi
TomBrno
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 24.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od TomBrno »

Čau, mam 540i v manuálu. 500 ot/min je normální volnoběh po zahřátí. čidlo vačky a klikovky jsi měnil? s těma volnoběžnýma otáčkama mi zlobilo právě čidlo vačky.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#3 Příspěvek od peshi »

Ahoj, neměnil ani jedno. A ukázala ti to diagnostika, že je špatný? I kdyby vynechávalo jen občas, tak by se uložila chyba ne? Nebo dá se nějak prozkoušet? Údajně, když odejde jedno z těch čidel, tak motor jde špatně natočit. Mě jde úplně ok.
Otáčky jsou myslím normální dle specifikace 475-650otmin-1. A motor ti jde ok? Když na nej položíš ruku, tak cítíš, že občas lehce škubne mimo rytmus?
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od eric »

peshi píše:Ahoj, neměnil ani jedno. A ukázala ti to diagnostika, že je špatný? I kdyby vynechávalo jen občas, tak by se uložila chyba ne? Nebo dá se nějak prozkoušet? Údajně, když odejde jedno z těch čidel, tak motor jde špatně natočit. Mě jde úplně ok.
Otáčky jsou myslím normální dle specifikace 475-650otmin-1. A motor ti jde ok? Když na nej položíš ruku, tak cítíš, že občas lehce škubne mimo rytmus?


No mě např.taky odešlo čidlo vačky,natočit to šlo úplně normálně,ale mě se to zase projevovalo občasným chcípnutím motoru při dojezdu na křižovatku,jinak šel motor perfekt.Řekl bych,že to čidlo má vícero projevů,když nefunguje správně,každopádně se na diagnostice na 100% ukáže,pokud je to aspoň trochu schopná diagnostika,rozhodně jsem nechtěl vyměňovat něco,co je v pořádku.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od eric »

peshi píše: Uvažuji o instalaci LPG a chtěl bych, aby auto bylo v top formě, hlavně co se týče motoru.
peshi


Jó a pokud je motor dost zakarbonizovanej,tak bacha,LPG to odkarbonizuje a když už tam budou velké usazeniny hrozí,že se pak projeví větší vůle a pojede to hůř!?
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#6 Příspěvek od peshi »

2Eric: takže tobě to čidlo vačky vyskočilo normálně na diag? Jaký máš otáčky na volnoběh a motor ti běží hezky sametově, nebo cítíš občasný záškuby? Nevím jestli třeba nejsem pacient a je to normální vlastnost motoru, ale to spíš asi ne.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

peshi píše:2Eric: takže tobě to čidlo vačky vyskočilo normálně na diag? Jaký máš otáčky na volnoběh a motor ti běží hezky sametově, nebo cítíš občasný záškuby? Nevím jestli třeba nejsem pacient a je to normální vlastnost motoru, ale to spíš asi ne.


Jj,vyskočí,ot.mám okolo 600-700,nevím přesně a jinak motor jde jako japonec,prostě jen ševelí bez záškubů,sametově.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#8 Příspěvek od peshi »

:( mě už když je studený a ohřívá se, tak kolem 900ot cca, tak to škubání je znatelnější, trošku to hýbe jakoby celým autem :( :(, nevim jestli to je prisavanim vzduchu, spis se mi zda, ze bude treba nekde problem na jednom valci. Carsoft nam psal chybu spalovani myslim na valci 6, pak sme smazali a uz nic, zkusim to zitra jeste napichnout a pripadne prohodit civku na sestem valci na jiny. Jak jsou valce cislovane?
Ted pred chvili, kdyz jsem jel, tak pri ohratem motoru po nastartovani, drzi otacky kolem 600cca, ale po zarazeni D klesly na 400 tak, a na svetlech se tak drzely dole, po dojeti a vyrazeni na P otecka mirne stouply na cca550. Tohle by ukazovalo na spatny volnobezny ventil..? Mám změřit tlaky ve valcich?
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Player1 »

Taky přidám svoje poznatky:


po nastartování studenýho motoru má cca 900 ot/min, postupně se snižují až na zhruba 500, což si myslím, že je normální. Motor jde sice klidně, ale vzpomínám si, že po výměně svíček (NGK) to nějakou dobu taky trošku zlobilo. Otáčky byly někde kolem 500 a občas motor taky zaškobrtl. Svíčky, který jsem vytahoval byly Denso a motor s něma šel krásně.

Čidlo polohy vačky jsem taky měnil - projevovalo se to horším volnoběhem a celkově horším chodem motoru. Občas to chcíplo, špatně to startovalo a během akcelerace to občas škublo. Diagnostika psala chybu, tak jsem ho vyměnil a bylo všechno OK.

Pokles otáček při přeřazení na D nebo R je, podle mě, taky OK, přeci jen je motor trochu v záběru.


Na zjištění netěsností sání je docela dobrý použít nějaký čistič ve spreji, třeba čistič brzd. Zkrátka něco hořlavýho. Stačí za chodu motoru stříkat různě kolem hadic a těsnění a když se prudce změní chod motoru, je jasný, že to někde přisává.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#10 Příspěvek od peshi »

Jj, zkusim to s tim sprejem a jeste to napichnu na diagnostiku v patek, jestli se tam zase neobjevi ten 6. válec plus mrknu na odvetrani nadrze, vymenim paliv. filtr a prozkousim dle bentley manualu civky a volnobeznej ventil mulitmetrem. Neni nekdo v okoli Prahy, kdo by zapujcil na zkousku volnobezny ventil? Otacky by nemely klesnout pri prerazeni na P nebo zapnuti svetel, o to by se mel prave postarat volnobezny ventil. Jinak svicky jsem daval nové NGK na doporuceni. Jsou predepsané od BMW, mám teda raději zkusit dát BOSCH? Az vyresim volnobeh, tak tam chci dat plyn, kde asi svicky take hraji dulezitou roli..
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#11 Příspěvek od peshi »

Tak jsem zkoušel prohazovat volnoběžný ventil za jiný, ale už použitý, takže to není, až tak objektivní, ale nic se nezměnilo. Dají se smazat adaptační hodnoty bez diagnostiky?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Brátn Moderátor »

stačí vypojit baterku na 20 minut, tím smažeš úplně vše, mě se to smaže na E39 ihned po odpojení, třeba jen na minutu, zkus a uvidíš
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#13 Příspěvek od peshi »

Ok, zkusím, ještě jsem přemýšlel o pořízení diagnostiky, koukal jsem, že GT1 se dá pořídit za 4tis komplet, ale lze např. někde stáhnout a koupit kabel? Nemám to na výdělek, jen pro svou potřebu a když člověk takhle laboruje, tak se to celkem prodraží, jezdit furt na diagnostiku:(
hyde21
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 17.11.2008 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od hyde21 »

ake sviecky si tam dal ? NGK BKR6EK alebo BKR6EQUP ?
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#15 Příspěvek od peshi »

Ahoj, dal jsem tam ty prvni NGK BKR6EK, jsou to ty co tam patří ne?

Koukal jsem ještě na decarbonizaci motoru, nemáte někdo vyzkoušený nějaký přípravek? Jde mi spíš o pozvolnejší čištění nejlépe asi formou aditiva do benzinu. Dával jsem nový olej teď, tak to nechci hned zasrat, tak počkám 10tis, a pak udělám před výměnou decarb. kompletní - sání, palivo, olej.
hyde21
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 17.11.2008 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od hyde21 »

Mal som rovnaky alebo podobny problem ako ty, tiez mam M62B44 bez vanosu.

3 mesiace dozadu som tiez menil sviecky, mal som tam BOSCH Super+48 4kontaktne, palili este OK ale mali uz vymackane podlozky a same od seba sa povolovali a podfukovalo pod ne.
Tak som za 30eur kupil sadu 2kontaktnych medenych NGK BKR6EK ktore su doporucovane pre bezvanosovu M62B44, nahodil ich tam a zrazu mal motor totalne surovy volnobeh, hupali sa otacky a kazdych 30sekund sa motor ako keby striasol. Urcite to neslo cely cas na vsetky valce.
Po par dnoch hladania na americkych a nemeckych forach som nasiel nejake info o tom, ze sice su BKR6EK doporucovane do bezvanosovych M62, ale maju jednu nepeknu vlastnost ktora je, ze ked ich pouzijes v kombinacii so starsimi slabsimi cievkami, nedavaju dostatocne silnu iskru.
S predchadzajucimi BOSCH svieckami som tento problem nemal ale nechcel som ich uz davat naspet a celkovo znacka BOSCH vo mne nevzbudzuje doveru.
Rozhodol som sa teda ze to risknem a kupil som sadu platinovych sviecok NGKBKR6EQUP ktore su normalne doporucene pre M62TUB motory s vanosom a maju interval vymeny 100tisic KM. Vysledok bol ten ze motor znova krasne samatovo bezi.
Aj napriek tomu faktu som potom este neskor vymenil vsetky 8 induknych cievok za fungel nove BOSCH, volnobeh sa este trochu zlepsil.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#17 Příspěvek od peshi »

Díky Hyde! To jsem potřeboval vědět, zkusím tedy ty platinové NGKčka.. A jsi si jistý, že jsi mezitím nědělal žádné jiné věci na motoru? Že to opravdu bylo těmi svíčkami?
Jo a kolik tě stály ty cívky? Dával jsi tam originál? Já měl za to, že jsou pěkně drahé, nebo se to dá sehnat nějak za dobře?? A měla výměna cívek nějaký vliv nebo jsi to dělal "preventivně"?
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#18 Příspěvek od jozin7 »

peshi-mel jsem podobny problem jako ty,motor jakoby sycel,hlavne jak jsem se byl projet sam a dal mu trochu sadu.Nechal jsem vymenit obe ty membrany,co jsou mezi hlavame a je to ok.Nic uz nesyci a volnobech je v poradku.Mam sice jiny model,745i,ale taky to je osmival.
fimima
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#19 Příspěvek od fimima »

Mám taky M62 v 540 a dělá naprosto to samé,jen s tím rozdílem že už tam lpg mám.Se Snejkem jsme vyměnili svíčky a pořád nic,membrána na sání je ok a poprvé na diagnostice ukazovalo trochu horší hodnoty na prvním válci.
I po svíčkách to houpalo skákalo a nevědělo co od radosti asi dělat,tak jsem na noc odpojil baterku a ejha...o takových 80%zlepšení,občas cítím malinké zachvění a docela často to drží 400 otáček při dojezdu,za jízdy tak 600-800.
LPG raděj ani nepouštím,protože mám pocit že to ono tak náramně rozmetá motor,vím že to nemá mnoho společného,ale jiné logické vysvětlení mě nenapadá.
Předtím když to jezdilo dobře jsem vypozoroval,že když jezdím i LPG tak ranní studené starty jsou katastrofa a prvních 500 metru takzvaně přískokem.Jízda čistě na benzín,téměř dokonalá.
Po zahřáti chcípalo na LPG při dojezdu na křižovatky,ale jinak na oba paliva jezdilo nádherně.
Takže teď jezdím už druhý týden po odpojení baterky jenom benzín pozoruji co dělá,pak v týdnu zapnu LPG a dám krk na to že znova to pomalu rozhodí celý motor.

Suma sumárum-trápí mě teď relativně nízké otáčky :?
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#20 Příspěvek od peshi »

2jozin: Jj, já jsem komlet přetěsnil sání, včetně membrány, vyměnil termostat a svíčky, protože jsme mysleli, že je to tím, ale je tam ještě něco jiného:(

fimina: a jaký svíčky jste tam dávali? ty dvoubodový, co tam mají být, nebo ty lepší platinový? Ono já když jsem smazal adaptační hodnoty, tak to taky bylo ok, ale během 2 dnů se to dostalo zpět, jak to bylo. LPG máš možná špatnš seřízené. Přesně kvůli tomu chci nejdřív vyřešit volnoběh, tak aby šel jako švýcary a pak případně plyn, ale čím dál víc mě od toho odraazují negativní zkušenosti uživatelů.. tak nevím.

V týdnu chci koupit od iob ten americký přípravek na dekarbonizaci sání, a vyčistit to, koupil sem ted nádrž V-power a do ní nějaký přípravek na číště ní paliv. soustavy a vstřikovačů. Olej sem dával nový 5w-30, aby se to trochu pročistilo. V týdnu chci zajet za snejkem na diagnostiku a trochu polaborovat, prostříknout okolo sání, jestli někde nepřisává vzduch ještě, pokud nic nezjistíme, tak asi zkusím ty platinové 4bodové svíčky od NGK, jak doporučil Hyde21, pak případně cívky a pak už nevím, novou váhu asi, volnoběžný ventil, čidla vačky, teploty vody.. Přemýšlel jsem ještě, pokud se se snejkem nedobereme závěru, vzít to někam k těmhle maníkům, vypadá to, že diagnostiku mají docela zmáklou - http://www.motorexpert.cz/dil1.htm
Odpovědět