Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

problém se startováním e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rudolph
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 07.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od rudolph »

Zdravím,vlastním e39 2.8 automat a mám problém se startováním,pokud je motor studený,chytne bez problémů hned na první otočení,ale pokud se motor dostatečně zahřeje,tak se startér točí a motor se pomalu chytne až po delší době.Měnil jsem na tom váhu vzduchu,palivový filtr,svíčky jsou také nové,senzor chlazení motoru,diagnostika žádné chyby nehlásí,tak už nevím kudy dál,předem moc děkuji
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#2 Příspěvek od kizby »

a co lamda? ŘJ může mít jiné informace a motor nechytne, zkusil bych odpojit, motor teoreticky skočí do nouzáku a měl bys vidět.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Velvetek »

...stane se někdy, že po zahřátí nechytne vůbec nebo to jenom prostě trvá o pár sekund déle? Co čidlo na klikovce?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Lambda nemá žádný vliv na start motoru, protože přes výfuk ještě nejdou žádné výfukové plyny. Startovací hodnoty si nastaví ŘJ motoru podle výrobcem nastavených hodnot + jejich korekce podle vnější teploty.

Pokud to studené startuje dobře a teplé špatně, tak buď čidlo na vačce, nebo čidlo na klice, obě v sobě mají polovodičové součástky, jejichž parametry se stářím a potom i teplotou mění. Pro start motoru je nejdůležitější čidlo na vačce, aby ŘJ motoru věděla, kdy jsou ventily uzavřené a tedy kdy má stříknout a zapálit. Pokud tato informace není korektní, tak se jako záložní bere signál o čidla klikového hřídele, ale to ten motor musí déle točit na starteru.

Teď jde o to, jakou diagnostikou jsi to měřil a co řekla. Dobrá diagnostika to najde, napíše případně i kolikrát, při stavu tachometru, teplotě, otáčkách, napětí baterky atd. Některé diagnostiky z OBI, čtečky ODB protokolu buď radši nenapíšou nic, nebo je výpis tak zmatečný, že nemá cenu se tím vůbec zabývat. Například Carsoft (=ta horší, ale někdy stačí) Ti na chybu vačky vypíše 1E25 - überwachung Drehzahlgeber, což je čidlo otáček - na klice nebo kde? Jenže když se podíváš do WDS, tak tam je napsáno :
mögliche Fehlerarten:
- Nockenwellensignal Frequenz zu hoch
- Ausfall Drehzahlgebersignal Kurbelwelle
- Kurbelwellengebersignal dynamisch unplausibel
- Ausfall Nockenwellengebersignal

Pokud budu postupovat statisticky, tak častějí bývá chybné to čidlo na vačce (Nockenwellengeber). O tom svědčí i to, že startuje blbě, ale přece. Kdyby bylo špatné čidlo na klice, tak podle vačky nastartuje OK, ale motor bude líný a nebude se mu chtít do otáček, protože si přestih nastavuje podle čidla na klice (Kurbelwellengeber) a pokud signál není korektní, tak bere signál od vačky, ale ta se otáčí 2x pomaleji než klika. Kdybych tento problém měl já, vyměnil bych čidlo na vačce.
rudolph
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 07.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od rudolph »

Ahoj,měřily jsme to Boschem KTS,čidlo na vačku jsme dávaly nové,sice druhovýroby od svagu,jedině že by bylo nefunkční,jinak nevím už kudy dál
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#6 Příspěvek od JaneCk »

Ahoj.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že KTS tu chybu čidla identifikuje spolehlivě. A setkal jsem se s tím, že bylo i nové čidlo vadné. Samozřejmě, že nebylo koupené origo z bmw. Ale u mě se jevilo jako OK a auto začalo škubat nad 4000 otáček.
Sajmonek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 31.12.2008 01:00

#7 Příspěvek od Sajmonek »

asi to je rozbitý... :D
rudolph
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 07.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od rudolph »

ty pí.. to by mě ani nenapadlo,teď jsi na to kápnul :mad: :D
Jackj07
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: pon 07.09.2009 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#9 Příspěvek od Jackj07 »

vyřešilo se to startování už? mám ten samý problém, za studena na otočení a za tepla točí několik vteřin..na diag sem eště nejel
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#10 Příspěvek od weNTyll »

Dost pravdepodobne to muze byt netesnost vstriku plus jeste nejaka kombinace s jinou chybou klidne. Netesnost zadnou diagnostikou napichnutou do stekru nezmeris. Pri studenem motoru to tolik nevadi, protoze se obohati smes trochu vic nez je potreba a neni to na skodu, ale u tepleho se motor dost slusne uchlasta v prvnich otocenich.

Cidlo na vacce pokud nedava falesny signal a je jen mrtve tak tolik nevadi, vse se da spocitat z kliky v nouzovem rezimu a pocitove na chodu motoru je to poznat minimalne. Vstrikovani neni plne sekvencni, neberou se v uvahu cidla klepani a zapalovani jede na waste spark. Pokud se ale z cidla vacky dostava nejaky falesny signal ve chvili kdy nema, tak to dokaze rozhodit casovani naprosto vseho a zasadne. A zase, diagnostika ve stekru nemusi zjistit nic, jedine jiste je porovnani v jake fazi vuci sobe jsou skutecne signaly z cidel kliky a vacky.
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#11 Příspěvek od cmelak »

Čidlo na vačce.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#12 Příspěvek od E30STORM »

Stejný problém ,ale jen zřídka,jak kdy .
Máte to někdo nějak vyřešeno?
Ráno sotva otočím a už chytne , ale jak je zahřátý motor , točím někdy i dvě možná tři vteřiny.
rudolph
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 07.02.2011 01:00

#13 Příspěvek od rudolph »

Já jsem to už vyřešil,a byla to dost nepotěšující zpráva,protože se mi ztrácela i voda a byla to ruplá palice,pokud se ti neztrácí tak bych se zkusil zaměřit na to čidlo na vačce.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

a ja zase bych se zameril na to cidlo na klice... cidlo si nekde pujc nebo dej z vraku a uvidis... ze zkusenosti servisu tohle v 9 z 10ti pripadu dela klika, diag nenahlasi ... s vackovym byl problem az pri jizde ze to neslo do otacek, ale na start netreba...
Lathy
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: úte 29.03.2011 00:00
Bydliště: BRNO

#15 Příspěvek od Lathy »

mel sem to taky na svoji 530D... nakoenc to bylo cidlo na vačce :)
Odpovědět