Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
problém se startováním e39
Zdravím,vlastním e39 2.8 automat a mám problém se startováním,pokud je motor studený,chytne bez problémů hned na první otočení,ale pokud se motor dostatečně zahřeje,tak se startér točí a motor se pomalu chytne až po delší době.Měnil jsem na tom váhu vzduchu,palivový filtr,svíčky jsou také nové,senzor chlazení motoru,diagnostika žádné chyby nehlásí,tak už nevím kudy dál,předem moc děkuji
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Lambda nemá žádný vliv na start motoru, protože přes výfuk ještě nejdou žádné výfukové plyny. Startovací hodnoty si nastaví ŘJ motoru podle výrobcem nastavených hodnot + jejich korekce podle vnější teploty.
Pokud to studené startuje dobře a teplé špatně, tak buď čidlo na vačce, nebo čidlo na klice, obě v sobě mají polovodičové součástky, jejichž parametry se stářím a potom i teplotou mění. Pro start motoru je nejdůležitější čidlo na vačce, aby ŘJ motoru věděla, kdy jsou ventily uzavřené a tedy kdy má stříknout a zapálit. Pokud tato informace není korektní, tak se jako záložní bere signál o čidla klikového hřídele, ale to ten motor musí déle točit na starteru.
Teď jde o to, jakou diagnostikou jsi to měřil a co řekla. Dobrá diagnostika to najde, napíše případně i kolikrát, při stavu tachometru, teplotě, otáčkách, napětí baterky atd. Některé diagnostiky z OBI, čtečky ODB protokolu buď radši nenapíšou nic, nebo je výpis tak zmatečný, že nemá cenu se tím vůbec zabývat. Například Carsoft (=ta horší, ale někdy stačí) Ti na chybu vačky vypíše 1E25 - überwachung Drehzahlgeber, což je čidlo otáček - na klice nebo kde? Jenže když se podíváš do WDS, tak tam je napsáno :
mögliche Fehlerarten:
- Nockenwellensignal Frequenz zu hoch
- Ausfall Drehzahlgebersignal Kurbelwelle
- Kurbelwellengebersignal dynamisch unplausibel
- Ausfall Nockenwellengebersignal
Pokud budu postupovat statisticky, tak častějí bývá chybné to čidlo na vačce (Nockenwellengeber). O tom svědčí i to, že startuje blbě, ale přece. Kdyby bylo špatné čidlo na klice, tak podle vačky nastartuje OK, ale motor bude líný a nebude se mu chtít do otáček, protože si přestih nastavuje podle čidla na klice (Kurbelwellengeber) a pokud signál není korektní, tak bere signál od vačky, ale ta se otáčí 2x pomaleji než klika. Kdybych tento problém měl já, vyměnil bych čidlo na vačce.
Pokud to studené startuje dobře a teplé špatně, tak buď čidlo na vačce, nebo čidlo na klice, obě v sobě mají polovodičové součástky, jejichž parametry se stářím a potom i teplotou mění. Pro start motoru je nejdůležitější čidlo na vačce, aby ŘJ motoru věděla, kdy jsou ventily uzavřené a tedy kdy má stříknout a zapálit. Pokud tato informace není korektní, tak se jako záložní bere signál o čidla klikového hřídele, ale to ten motor musí déle točit na starteru.
Teď jde o to, jakou diagnostikou jsi to měřil a co řekla. Dobrá diagnostika to najde, napíše případně i kolikrát, při stavu tachometru, teplotě, otáčkách, napětí baterky atd. Některé diagnostiky z OBI, čtečky ODB protokolu buď radši nenapíšou nic, nebo je výpis tak zmatečný, že nemá cenu se tím vůbec zabývat. Například Carsoft (=ta horší, ale někdy stačí) Ti na chybu vačky vypíše 1E25 - überwachung Drehzahlgeber, což je čidlo otáček - na klice nebo kde? Jenže když se podíváš do WDS, tak tam je napsáno :
mögliche Fehlerarten:
- Nockenwellensignal Frequenz zu hoch
- Ausfall Drehzahlgebersignal Kurbelwelle
- Kurbelwellengebersignal dynamisch unplausibel
- Ausfall Nockenwellengebersignal
Pokud budu postupovat statisticky, tak častějí bývá chybné to čidlo na vačce (Nockenwellengeber). O tom svědčí i to, že startuje blbě, ale přece. Kdyby bylo špatné čidlo na klice, tak podle vačky nastartuje OK, ale motor bude líný a nebude se mu chtít do otáček, protože si přestih nastavuje podle čidla na klice (Kurbelwellengeber) a pokud signál není korektní, tak bere signál od vačky, ale ta se otáčí 2x pomaleji než klika. Kdybych tento problém měl já, vyměnil bych čidlo na vačce.
Dost pravdepodobne to muze byt netesnost vstriku plus jeste nejaka kombinace s jinou chybou klidne. Netesnost zadnou diagnostikou napichnutou do stekru nezmeris. Pri studenem motoru to tolik nevadi, protoze se obohati smes trochu vic nez je potreba a neni to na skodu, ale u tepleho se motor dost slusne uchlasta v prvnich otocenich.
Cidlo na vacce pokud nedava falesny signal a je jen mrtve tak tolik nevadi, vse se da spocitat z kliky v nouzovem rezimu a pocitove na chodu motoru je to poznat minimalne. Vstrikovani neni plne sekvencni, neberou se v uvahu cidla klepani a zapalovani jede na waste spark. Pokud se ale z cidla vacky dostava nejaky falesny signal ve chvili kdy nema, tak to dokaze rozhodit casovani naprosto vseho a zasadne. A zase, diagnostika ve stekru nemusi zjistit nic, jedine jiste je porovnani v jake fazi vuci sobe jsou skutecne signaly z cidel kliky a vacky.
Cidlo na vacce pokud nedava falesny signal a je jen mrtve tak tolik nevadi, vse se da spocitat z kliky v nouzovem rezimu a pocitove na chodu motoru je to poznat minimalne. Vstrikovani neni plne sekvencni, neberou se v uvahu cidla klepani a zapalovani jede na waste spark. Pokud se ale z cidla vacky dostava nejaky falesny signal ve chvili kdy nema, tak to dokaze rozhodit casovani naprosto vseho a zasadne. A zase, diagnostika ve stekru nemusi zjistit nic, jedine jiste je porovnani v jake fazi vuci sobe jsou skutecne signaly z cidel kliky a vacky.