Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vibrace E39
- Cossie
- Registrovaný
- Příspěvky: 673
- Registrován: ned 27.07.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda
- Kontaktovat uživatele:
Předem se omlouvám, určitě se to tu již někde řešilo, ale bohužel mi nefunguje vyhledávání.
Mám na svém autě (528, r.v. 96 manuál) zvláštní problém cca od 90 do 140 km/h jsou cítit vibrace - nejsilněji asi kolem 100 km/h. Kola to na 99% nedělají, už jsem zkoušel 3 sady. Zajímavé je, že na zimních 225 je to cítit citelněji než na letních 265 . Další věc je, že je to různě silné - někdy o tom téměř nevím a někdy je to fakt šílené a taky se trošku mění rychlost, vesměs to začne v těch 90, ale třeba dnes až do 100 klid, ale ve 100 naprosto šílené vibrace.
Subjektivně mi to přijde, že to vychází od zadních kol, nikde se mi žádné větší vůle nezdají a když jsem byl u kamaráda na STK tak říkal, že tam vůle taky nevidí, ale zas na druhou stranu už ta náprava určitě nebude úplně OK, začala trochu na některých nerovnostech pobouchávat, nicméně vibrace byly i předtim.
Díky za každou radu
Mám na svém autě (528, r.v. 96 manuál) zvláštní problém cca od 90 do 140 km/h jsou cítit vibrace - nejsilněji asi kolem 100 km/h. Kola to na 99% nedělají, už jsem zkoušel 3 sady. Zajímavé je, že na zimních 225 je to cítit citelněji než na letních 265 . Další věc je, že je to různě silné - někdy o tom téměř nevím a někdy je to fakt šílené a taky se trošku mění rychlost, vesměs to začne v těch 90, ale třeba dnes až do 100 klid, ale ve 100 naprosto šílené vibrace.
Subjektivně mi to přijde, že to vychází od zadních kol, nikde se mi žádné větší vůle nezdají a když jsem byl u kamaráda na STK tak říkal, že tam vůle taky nevidí, ale zas na druhou stranu už ta náprava určitě nebude úplně OK, začala trochu na některých nerovnostech pobouchávat, nicméně vibrace byly i předtim.
Díky za každou radu
ExBMW E39 530iA
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
Hele Cossie,
popíšu ti svůj problém s podobnými vibracemi. Mám na kolech podložky. Způsobovaly stejné vibrace, jak popisuješ. Vždycky jsem dal kola vyvážit, tam dovážili 5 gramů a 20 km byl klid. Pak jsem zjistil, že Helmut tam měl asi nějaké kola z E34, protože ty podložky na zadních kolech byly cca o 1 mm menší. No prostě to sedělo na E34. Tak se na podložky "dolepil" ještě prstýnek a od té doby klid. A po tom vyvážení to bylo dobré proto, že se kolo namontovalo hezky na střed a po pár zabrždění bylo vlastně o mm šejdrem.
ALe třeba píšu zbytečně, protože podložky možná nemáš...
__________________
E39 523iA 1998 Tour
popíšu ti svůj problém s podobnými vibracemi. Mám na kolech podložky. Způsobovaly stejné vibrace, jak popisuješ. Vždycky jsem dal kola vyvážit, tam dovážili 5 gramů a 20 km byl klid. Pak jsem zjistil, že Helmut tam měl asi nějaké kola z E34, protože ty podložky na zadních kolech byly cca o 1 mm menší. No prostě to sedělo na E34. Tak se na podložky "dolepil" ještě prstýnek a od té doby klid. A po tom vyvážení to bylo dobré proto, že se kolo namontovalo hezky na střed a po pár zabrždění bylo vlastně o mm šejdrem.
ALe třeba píšu zbytečně, protože podložky možná nemáš...
__________________
E39 523iA 1998 Tour
cau kluci, mam uplne ten samej problem. Jezdim na origo 15. Na jare mam nachystany uplne novy 18ky M6 a uplne novy gumy, tak se necham prekvapit.
Muj nazor je ten, jestli to nemuze delat lozisko na kardanu?? Asi ho vymenim preventivne - stoji cca 700kc. Huci mi totiz jakoby cely auto a ne od naprav...
Resil a vyresil to tu nekdo?
Muj nazor je ten, jestli to nemuze delat lozisko na kardanu?? Asi ho vymenim preventivne - stoji cca 700kc. Huci mi totiz jakoby cely auto a ne od naprav...
Resil a vyresil to tu nekdo?
Na 80% to dělá uložení zadní nápravy jsou tam takové 4 gumové silenbloky a tam je ten problem.
Dělalo mi to uplně to samé velké vibrace kolem 90km/h a po výměně klid.
Je to díl číslo 2.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... e_carrier/
Dělalo mi to uplně to samé velké vibrace kolem 90km/h a po výměně klid.
Je to díl číslo 2.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... e_carrier/
Nabízím silentbloky nápravnice za docela zajímavou cenu viz: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=102894
Pokud máte jakékoliv probémy s klepáním, vrčením a chvěním, doporučuj vyměnit všechna přední ramena se silentbloky a dvě horní ramena na zadní nápravě, ty spodní jsou mohutná a neserou se jako ty víceprvky... Je to sice dost velká investice, mě to stálo nějakých skoro 15.000,- Kč ale všechny pazvuky, klepání, chvění, vrzání zmizelo. Ty ramena jsou u 39ky achylovka... Jo a samozřejmě geometrie, to je za 500,- a sám jsem si divil, jak se auto chovalo před a po.. 

Tak taky jsem si dnes vyměnil zadní silentbloky na touru a je z něj úplně jiné auto za prvé zmizeli veškeré vibrace a klepání a za druhé je ted mnohem stabilnější a komfortnější mnohem lépe se chová v zatáčkách, neustřeluje při přejetí ,nerovností prdel neplave...
Ještě se pochlubím zážitkem s BMW servisem u globusu v Opavě při dotazu na cenu výměny mě mechanik řekl "joo to jsou ty zadní co se musí vypálit a vyřezat počítejte okolo 4000kč " Nakonec jsem si je vyměnil sám doma bez jakéhokoli řezání pálení páčení atd. Kdyby měl někdo z okolí Opavy zájem můžeme se na výměně domluvit
Ještě se pochlubím zážitkem s BMW servisem u globusu v Opavě při dotazu na cenu výměny mě mechanik řekl "joo to jsou ty zadní co se musí vypálit a vyřezat počítejte okolo 4000kč " Nakonec jsem si je vyměnil sám doma bez jakéhokoli řezání pálení páčení atd. Kdyby měl někdo z okolí Opavy zájem můžeme se na výměně domluvit