Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
praskání v palubce E60 525D 2007
Mám následující problém, při průjezdu nerovnostmy kde se vůz naklání nebo se dochází ke kroucení karoserie mi praská v palubce, ověřoval sem si že ostaní majitelům i více ojetých vozů to nedělá, můj technik z BMW Bychl si stím neví rady, zajímalo by mě jestli jste se s tím někdo někdy setkali nebo dokonce jestli znáte někoho kdo by to dokázal vyřešit. Díky za odpověď.
zkus tohle co jsem radil v jiném vlákně tady na fóru
HonzaK píše:na dalku tezko posoudit zvuk. Ale u E60 je standartni zavada ze vrze, skripe hlinikovy drzak u konzoly steracu. Je to na mezistene motoroveho prostoru a pri jizde to je slyset jakoby zevnitr z palubovky, ale neni to z ni.
Problem je v casem se lehce uvolnujicich sroubovych spojich (4x torx E10 nebo E12). Na tuhle konzoli je potom prisroubovana ta dvojita rozpera v motoraku a tim se do ni prenasi sily pri krouceni karoserie na nerovnostech. Nejdrive to dela pri vetsim skrizeni kary, ale pozdeji i pri prejezdu beznych nerovnosti nebo jenom kdyz prudceji zahybes volantem a je to fakt mega otravne.
Reseni:
Odmontuj oba mikrofiltry i ty plasty pod nima, rozperu v motoraku, oba sterace a cely ten plast pod prednim oknem kterym prochazi plus ten stredovy plast co kryje tu konzoli. Jedine tak se dostanes na vsechny 4 srouby. Nemusi se ani zdat extra volne, jdou dotahnout treba jenom 1/3 - 1/2 otacky ale je to tim. Nicmene kazdy sroub je dobre uplne vysroubovat a natrit lepidlem na zavity a pak az utahnout.
Pak to cele sloz a mas klid.
Nejake obrazky:
Ta konzola je dil c.2 na odkaze:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=51_5152&hg=51&fg=80
a je prisroubovana na mezistenu uprostred jak je videt drzak na obrazku skeletu karoserie viz odkaz
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=41_1467&hg=41&fg=05
Ahoj mě to dělala jenom ta vzpěra v motorovém prostoru. Ze čtyř šroubů byly čtyři stržené a to tak, že dva pod oknen jsem vyndal rukou a další dva v kloboukách šly ven i s hliníkovou pružinkou. To jsou ty dopady lepení šroubů do hliníku. Po opravě, místo šroubů štefty a podmáznutí dosedacích ploch vzpěry vazalínou (měděnkou) je klid. Mě ten zvuk vycházel jako by z podokna uprostřed v zatáčkách i na nerovnostech.
Zdeněk
Zdeněk