Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Načipovat či nenačipovat E39 525TDs
Chtěl bych slyšet Váš názor či zkušenosti s čipováním E39 525TDs.
Mam rok 98 a najeto (podle tacho) nějakejch 208.000km.
Koukal jsem na čipy a pohybujou se kolem 5.000,-Kč včetně montáže, ale nevim, jestli u takhle starýho auto to má efekt. Jestli by mi to spíš nedojebalo motor.
Je to lákavý, protože z původních 143k to vzroste na cca. 170k a z nějakejch 280nm na 320-330nm.
Po takovýhle úpravě by to mohle jet dobře, ale nechci to za každou cenu.
Díky za všechny názory, rady, zkušenosti atd.
Mam rok 98 a najeto (podle tacho) nějakejch 208.000km.
Koukal jsem na čipy a pohybujou se kolem 5.000,-Kč včetně montáže, ale nevim, jestli u takhle starýho auto to má efekt. Jestli by mi to spíš nedojebalo motor.
Je to lákavý, protože z původních 143k to vzroste na cca. 170k a z nějakejch 280nm na 320-330nm.
Po takovýhle úpravě by to mohle jet dobře, ale nechci to za každou cenu.
Díky za všechny názory, rady, zkušenosti atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
beny-maser píše:hlavně ti ten čip zvedne výkon od spoda a to je supr, hodně záleží jestli chceš odstranit tenhle problém a nebo s tím budeš závodit. Další věcí je v jakém stavu je ten motor už teď, aby jsi mu nezatlačil oči.
Nechci zavodit, ale co ti budu povidat, kazdej tomu dame obcas napit. To jak TDs tahne je teda tragedie. Na to, ze to je nafta to musis roztahnout nejdriv, ale zas ten kopanec od turba je skvelej

To v jakym je stavu motr nevi, jezdi dobre

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
moje zkušenost s tímhle motorem-pokud vyhodíš kat a necháš načipovat budeš spokojen
Krásně bere už od spoda a poté výborný zátah..Mě osobně se po čipu a vykuchání katu změnil i zvuk motoru-nebyl už takovej měkej ale rázem byl chod takovej tvrdší a celkově motor z venku hlučnější-to ale ten kat-nechal jsem tam obal a vložku vykuchal abych nemusel předělávat přírubu
Osobně budu znovu nechávat čipovat 530D -je dole taky mrtvej a to vytáčení mě štve..Mě osobně nejde o závodění ale je to super v běžném ježdění..Kombinace mrtvej spodek a krátká jednička je u nafty hrozná...Čipem ten spodek určo odbouráš a je to pak pohodové ježděníčko-žádné přetáčení
Osobně si myslím že pokud s tím pak nebudeš závodit a nebo nebudeš motor extrémě zatěžovat zbytečným přetáčením apod.tak to nemá ani vliv na životnost motoru.Když budeš prase uděláš každej-zejména pak naftovej motor 





zas taká mrtvola to TDS nie je, keď odspodu nezaberá a po 2000ot je cítiť silnejší záťah tak to je väčšinou posunutá vačka, mne to tiež tak zaberalo ale ja som mal rozvody posunuté už hodne a motor poriadne zaberal až niekde pri 2300-2500ot, po nastavení výkon pekne plynule narastá od cca 1500 do 2000ot. a potom to pekne ťahá až k obmedzovaču, a k bežnej jazde stačia otáčky od 1500 do 2500, chcem zrýchliť mám 4ku a 1600ot tak len z ľahka pridám a auto pekne zatiahne, žiadny kopanec pri 2000ot
inak o chipovaní tiež uvažujem, budem dávať nové rozvody, porobíme trochu čerpadlo, a potom keď bude všetko OK tak upraviť aby tam bolo aspoň cez 300Nm
keď upravíte tak aby tam bolo cez 330Nm tak pri zrýchlení odspodu môže okolo 2000-2500ot. prešmykovať spojka, pomôže preobloženie lamely lepším materiálom
keď upravíte tak aby tam bolo cez 330Nm tak pri zrýchlení odspodu môže okolo 2000-2500ot. prešmykovať spojka, pomôže preobloženie lamely lepším materiálom
Ahoj měl jsem čiplou E34 2,5TDS.A můžu prohplásit že to je docela brutalita.Lítala přez 250km/h ale jen chvilkově nešlo to honit protože se začínala hřát.Ale jak výše někdo napsal opravdu super zátah od spoda.Jen to chce dávat pozor na spojku,žádné dotahování kvaltů motor na to má v pohodě ale spojka už to nedokáže přenést.Tahal jsem s tím plato a nebyl jediný problém.
Jdi 100% do toho. Jeden můj známý dělá pouze baworáky, potrpí si na naftu a každe naftovej motor, kterej měl, dal chippnout. 2.4td, 2.5tds, 2.5d, 3.0d a vždy s tím byl spokojenej, narůst výkonu, krouťáku, snížení spotřeby, emise zůstávají na svém.
Ale být tebou trochu bych za ten chipp připlatil, za 4.999,- Kč se to na netu hodně nabízí, ale přijedou, udělají ti chipp a řeknou a teť tam máte pane o 50 koní víc a zase odjedou. Zajistit si ať ti to firma před a po změří na brzdě.
A s chippem to chce pak ale jezdit co jsem se bavil zrovna u tds rozuměji, rozhodně klasický pravidla jako nechat zahřát, před vypnutím nechat chvíli doběhnout a nedávat mu kopr ve vedech a s klimou a tak dále a tak dále. Po chippu to chce se k tomu skutečně chovat tak jak by se mělo, abys to neodjebal...
Ale být tebou trochu bych za ten chipp připlatil, za 4.999,- Kč se to na netu hodně nabízí, ale přijedou, udělají ti chipp a řeknou a teť tam máte pane o 50 koní víc a zase odjedou. Zajistit si ať ti to firma před a po změří na brzdě.
A s chippem to chce pak ale jezdit co jsem se bavil zrovna u tds rozuměji, rozhodně klasický pravidla jako nechat zahřát, před vypnutím nechat chvíli doběhnout a nedávat mu kopr ve vedech a s klimou a tak dále a tak dále. Po chippu to chce se k tomu skutečně chovat tak jak by se mělo, abys to neodjebal...
kappricek píše:Jdi 100% do toho. Jeden můj známý dělá pouze baworáky, potrpí si na naftu a každe naftovej motor, kterej měl, dal chippnout. 2.4td, 2.5tds, 2.5d, 3.0d a vždy s tím byl spokojenej, narůst výkonu, krouťáku, snížení spotřeby, emise zůstávají na svém.
Ale být tebou trochu bych za ten chipp připlatil, za 4.999,- Kč se to na netu hodně nabízí, ale přijedou, udělají ti chipp a řeknou a teť tam máte pane o 50 koní víc a zase odjedou. Zajistit si ať ti to firma před a po změří na brzdě.
A s chippem to chce pak ale jezdit co jsem se bavil zrovna u tds rozuměji, rozhodně klasický pravidla jako nechat zahřát, před vypnutím nechat chvíli doběhnout a nedávat mu kopr ve vedech a s klimou a tak dále a tak dále. Po chippu to chce se k tomu skutečně chovat tak jak by se mělo, abys to neodjebal...
Nikdy tomu nedavam kour, kdyz je to studeny a kdyz jedu delsi dobu rychleji, vzdycky to necham aspon minutu vystydnout... Myslim si, ze se k autu nechovam blbe... Ale nevim na kolika startuje kvalitni čip a rozhodne nechci naletet nejakymu nymandovi, kterej se pohrabe v jednotce pres PC....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 894
- Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
- Bydliště: CB
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem e39 525tds a musím říct, že po chipu jsem konečně byl s motorem spokojenej. Ale rozhodně bych si dobře rozmyslel firmu. Tehdy jsem byl ještě členem klubu, tak jsem dostal slevu u http://www.diesel-technik.cz a musím vřele doporučit. Vyšlo to celkem asi na 4000,-Kč i s filtrem K&N (vložka). Auto mělo před chipem asi 180 000km a když jsem ho prodával tak 250 000km. Ale pokud je v autě něco načatýho, tak počítej s tim, že to odejde o to rychlejc. Doporučuval bych nový rozvody, spojku a popř. setrvák pokud už mlátí a hlavně zkontrolovat turbo.
Jinak po chipu mi tds přestalo kouřit, snížily se otáčky na volnoběh o cca 100ot./min a průměrná spotřeba o necelých 0.5l/100km. Samozřejmě pocitově mnohem lepší zátah v celém spektru otáček a rychlejší odezva na plyn. A narozdíl od kolegy, mě se motor spíš zklidnil než že by byl nějak hrubší, ale já tam teda kat nechal, tak to bude asi tim. To je asi všechno...
Jinak po chipu mi tds přestalo kouřit, snížily se otáčky na volnoběh o cca 100ot./min a průměrná spotřeba o necelých 0.5l/100km. Samozřejmě pocitově mnohem lepší zátah v celém spektru otáček a rychlejší odezva na plyn. A narozdíl od kolegy, mě se motor spíš zklidnil než že by byl nějak hrubší, ale já tam teda kat nechal, tak to bude asi tim. To je asi všechno...
ViktorDDD píše:zas taká mrtvola to TDS nie je, keď odspodu nezaberá a po 2000ot je cítiť silnejší záťah tak to je väčšinou posunutá vačka, mne to tiež tak zaberalo ale ja som mal rozvody posunuté už hodne a motor poriadne zaberal až niekde pri 2300-2500ot, po nastavení výkon pekne plynule narastá od cca 1500 do 2000ot. a potom to pekne ťahá až k obmedzovaču, a k bežnej jazde stačia otáčky od 1500 do 2500, chcem zrýchliť mám 4ku a 1600ot tak len z ľahka pridám a auto pekne zatiahne, žiadny kopanec pri 2000ot
Jojo souhlas,moje tahala bez čipu už od nějakých 1700ot velmi dobře,kámoš měl TDS v e39 a ta se brobouzela až někde u 2100 a vejš.Asi jak říkáš...
A s tou rychlostí,měl jsem vzádu 255/45 r18 (jen chvilkově,bylo to strašně hnusný


Myslím že http://www.diesel-technik.cz/ a není co řešit,neslyšel jsem jedinou stížnost.A klubáci maj pěknou slevu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 329
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: okolí Olomouce
- Kontaktovat uživatele:
Kail píše:Myslím že http://www.diesel-technik.cz/ a není co řešit,neslyšel jsem jedinou stížnost.A klubáci maj pěknou slevu.
využil jsem jejich práci kokrétně u TDS a spokojenost maximální.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov