Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 M54 teplota chladící kapaliny

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#1 Příspěvek od e155 »

Pánové, chtél bych se zeptat, jaká je normální provozní teplota chladící kapaliny u tohohle motoru? Našel jsem tady info jenom pro osmiválce. Dík, Emil.
milan.vazeny
Registrovaný
Příspěvky: 221
Registrován: sob 07.06.2008 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milan.vazeny »

Termostat otevírá při 97stupních tak že tak nějak kolem
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#3 Příspěvek od e155 »

A když se krátkodobě dostává na 113?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#4 Příspěvek od ACDC »

To je normální. Při malém zatížení jede termostat v tomto režimu. Jakmile je výkon velký, začne být termostat vytápěn a teplota klesá pod stovku. Má to šetřit palivo. Stačí pročíst WDS...
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#5 Příspěvek od berkelay »

M54 má stejně jako M52TU už elektronicky řízený termostat, který nemá pevně stanovenu jednu teplotu otevření. Při malém zatížení motoru je teplota motoru nastavena na vyšší hodnotu což má pozitivní efekt na nižší spotřebu. Při plném zatížení motoru se termostat nastaví na nižší teplotu. Viz. pasáž
"Map-controlled Thermostat" zde http://www.bmwclub.lv/files/03_E85_M54_Engine.pdf


Ale přesné hodnoty neznám, kdysi jsem to zjišťoval pro M52TU a tam to bylo těch 110stupňů. Protože M54 z toho motoru vychází, tak by to mohlo být +- stejné.


EDIT, aha, tak než jsem to tady stačil napsat, tak už mě někdo předběhnul :)
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#6 Příspěvek od e155 »

Tak nakonec byl vadnej termostat a viskospojka. Po výméně teplota do 97 st.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Cca pred 2 lety jsem menil puvodni termostat na svoji M54B30 z r. 2002, protoze mu uhnila ta el topna vlozka a zaclo se to prehrivat pri klidne jizde...
ted je problem zpatky, na dalnici se to mota kolem 90-94, jakmile pridam, klesne klidne az na 76st, ve meste drzi 95-96, ale pri klidnem popojizdeni leze i pres 111 (jakmile proslapnu 2x plyn na neutral, padne to na 95), visco spojka 100% funguje, vodni pumpa nova, chladice ciste, kdyz je teplota tech "100plus"-visco nehuci, takze horka voda nejde do chladice...

---nevim, jestli to delalo i pred vymenou te vodni pumpy, zacal jsem tu teplotu sledovat az po ni, abych mel jistotu, ze je vse ok---

Jaky termostat pripadne koupit, abych to zas po 2 letech neresil?
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Vyměnil jsem teda termostat za novy - byl tam Behr, ted jsem dal Wahler. Po startu to nabehne na 96-97, pak to po chvíli jizdy leze 92-99... pokud jedu delší dobu klidne, stoupá to až na 105-108, pak to padne na 88-90 a zase se to opakuje v cca 1min cyklech...
je to normální nebo mám v háji nejaky jiný čidlo teploty? Jedno je dole v chladiči a druhy v hlave pod oknem, který řídí ten termostat a který ukazujou budiky? Nechápu, proc by měla teplota nějak oscilovat, kdyz je lepší aby se držela konstantnich 97 a padala níž jen když přidám, jak je popsáno výše.
Ten minulej vylezl až nad 115 (zacla se hýbat raficka budiku), kdyz jsem nic nedělal, tenhle zatím vždy otevřel.
“Ability is what you're capable of doing.”
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#9 Příspěvek od Ji-rka »

Není to tak dlouho co jsem celkem u 4 prodejců reklamoval termostaty Wahler,nakonec jsem koupil Vernet(Calorstat) a je klid.Muj problém byl,že teplota mi kolísala mezi 60-85st.
Sice to byly neřízené termostaty,ale je možné ,že vznikla špatná várky i u řízených.

Možná bych se zeptal u vrtulí kolik vyjde origoš a budeš mít dalších 10let klid.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

takze mam zas vymenit termostat? Me prave moc nepresvedcily ty pribehy o vadnych oem termostatech na dieslech, par lidi menilo i 2x behem par mesicu...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

porad mi ale neni jasny, proc by mel termostat, ktery ma otevrit pri 97st, otevirat az pri 104+ a jen pokud jedu na nizke otacky/bez zatizeni... a proc to spadne na 88 a ne jen na 97... ? voda a olej vypadaji normalne, motor netlakuje, zadna zavada nevyskakuje...
“Ability is what you're capable of doing.”
bmw-4-ever
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 12.08.2014 00:00

#12 Příspěvek od bmw-4-ever »

Ja termostat kupuji original a mam klid. Druhovyroby jsem taky uz reklamoval nekolikrat abtech par korun snad nikoho nezabije
Odpovědět