Zdravím všechny, jsem novým nadšeným majitelem 530d v M-paketu, 2002.
Včera si tak jedu a najednou mi auto umřelo po pár telofonáteh a úvahách jsem se dověděl, že nádrž má dvě poloviny, které se přečerpávájí podle potřeby.
Měl jsem v nádrži necelých 15 litrů a auto umřelo. Dolil jsem naftu a jelo. V hadici v motoru to tlačilo vzduch, takže byla asi nafta jen v té půlce, ze které si to nepodává k motoru...
Prosím o radu, určitě tady všichni víte o co jde Děkuji Milan
presne tak, nefunkcni precerpavaci cerpadlo, nam takhle umrel v noci na madarsky dalnici.. dolijes naftu, nechas protocit bubliny a jedes. da se sehnat v replice docela levne, tusim nekde ke dvojce.
Asi ne podle potřeby, ale udržuje stejnou hladinu v obou částech nádrže a posílá naftu dál k čerpadlu pod sedačkou řidiče (u E39), nebo rovnou do vysokotlakýho čerpadla (E60) To čerpadlo je utopený v naftě a tou se i chladí, takže dlouhodobým ježděním na "rezervu" se přehřívá a odejde
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tak tak..... Dokonce je to psano i v original manualu ze by se nemelo jezdit pod 15l v nadrzi respektive ze by clovek mel tankovat drive nez dosahne teto hranice.
No já vždycky vemu plnou a jedu do rezervy a pak zas doplna. Ale je pravda že jsem majitelem 3 tydny Zkoušeli jste to čerpadlo někdy někdo repasovat? pokud je zorebiratelny, tak by to mohlo jít.
A myslíte že to čeradlo odešlo? neexistuje nějaká možnost, že by to bylo třeba tou zimou co je teď.
Nechce se mi to teda zkoušet, zas to zavzduˇšnovat, poznám to i jinak, jestli čerpá nebo ne? Nebo nenapiše to diagnostika?
A diky za odpovědi, jsem rád že značka má takovou fanouškovskou základnu
To čerpadlo neudružuje v obou půlkách stejně nafty, ale neustále přečerpává naftu pomocí injektoru do pravý půlky. Je to celkem častá závada, odcházejí kolem 300 tisíc. Čerpadlo při troše snaze samozřejmě rozebrat jde. Většinou skončí na krátkejch uhlíkách a hodně opotřebenym komutátoru...
Jestli máš velkej BC, tak přes budíky si jde vyvolat kolik je nafty v jednotlivejch půlkách nádrže a z toho usoudit jestli čerpadlo funguje (když budeš mít např. 30 litrů nafty, tak musí být všechna v pravý půlce).
A seš si jistej tím co říkáš? Já jsem tuhle sledoval na velkym BC ty hodnoty a byl jsem v součtu něco kolem 30 a v obou nádržích bylo stále přibližně stejně, tedy tak jak klesala pravá klesala i levá.
Dettektorr píše:A seš si jistej tím co říkáš? Já jsem tuhle sledoval na velkym BC ty hodnoty a byl jsem v součtu něco kolem 30 a v obou nádržích bylo stále přibližně stejně, tedy tak jak klesala pravá klesala i levá.
Jo, má pravdu,já mám velký BC a když jsem se tím jednou prohraboval,tak mi to ukazovalo v jedný nádrži 20l a druhou prázdnou. Palivoměr ukazoval cca 20l.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Ještě mne napadá,jestli jsem při té kontrole stavu paliva podle velkého BC neměl nastartováno, je možné,že když vypneš motor,palivo se do druhé nádrže vrátí samospádem a hladiny se vyrovnají. Já totiž když mám cca 10l, tak ráno po nastartování mi palivoměr leží téměř na nule a svítí rezerva a když ujedu pár km,tak palivoměr vyleze výš a rezerva zhasne. Taky když před startem zvolim na BC dojezd km na zbývající palivo,začne se po chvilce jízdy dojezd zvyšovat,někdy i o 80km.Z toho bych usuzoval,že po nastartování dojde k přečerpání do té půlky,kde je nasávání paliva pro motor.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
No to je skryté menu budíků, hledej je toho dost a nechce se mi popisovat jak se do něj dostaneš a jak ho odemkneš. Zadej do googlu bmw hidden menu a uvidíš.
čau mam 525dAT 2001 a stejný případ,před měsícem ráno za studena 10litrů v nádrži a při rychlym průjezdu pravotočivou zatáčkou se mi nafta přelila do levý nádrže kde neni hlavní čerpadlo a v pravý nezbylo nic a motor okamžitě chcípnul a nešel nastartovat dokud sem nedolil naftu...ještě mi to psalo na BC einspritzlang a ještě něco jako převodovka v nouzovém režimu.v menu č.5 nebo 6 myslim mi to ukazuje že nafta je vždy v pravý půlce a v levý nic.když se na nafta nepřečerpá z levé do pravé prázdné je to vždy tim přečerpánim nebo třeba jen blbá náhoda že mi to dřív chcíplo než nafta přitekla zpět? pokud to někdo dočet do konce tak dík za odpověd
andre: zdar,vidíš to,teď když nad tím přemýšlím,tak mě to taky udělalo těsně po tom,co sem projel těžko pravo,jak říkají brňáci. Takže máme asi ten sám problém. Musím dneska nastudovat jak se lozi do toho BC a podívat se kolik v které půlce mám já. Doufám že mi to teď v tomto počasí nezdechne někde u 30ti litrů. To by mě asi trefilo.
zdary, momentálně také řeším problém se chcípáním 530D 142kW když je kolem 15litru nafty v nádrži. Klasika: zdechne, doleju 10l, párkrát otočit klíčem, pak hutututututututututu a jedeme.
Dle VIN mám systém s druhým čerpadlem viz obr. č.7
A teď otázka: mám najeto přes 300t km, takže výměnou podávacího čerpadla nic nezkazím, vypadá že ho nikdo neměnil. Je možné, že se tímto problém vyřeší a nebo se mění i to malé č.7- to jsem ale v replice nenašel- jedinně OE. Nebo nějaké jiné tipy co to způsobuje u tohoto systému (ne-ejektor)?