Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pro majitele M62 - Potřebuji znát hodnoty napětí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od noname »

Zdravím, od posledního 40 C mrazu řeším problém na M62 B44, Proto chci poprosit majitele tohoto bezvanosevého motoru, aby mi změřili napěti na vstřikovači a volnoběžném ventilu.

Popis: je potřeba multimetr, stačí obyč, budeme měřit pouze stále napětí.
Volnoběžný ventil: sejmeme konektor (třipinový šedý) je očíslovaný 1,2,3 - Pin 1 kostra (signál z řj) změříme proti pinu dva ( plus z DME relé). Vysledná hodnota ?

To samé potřebuji ze vstřiku a nejjednuduchšeji to lze provést na válci nejblíže šoférovi, vstřikovač je tam jako jediný obsluhován kablem, který snadno odcvaknem a změříme piny, hnědý kablík je kostra, červenobílý Plus z DME relé.

Měření není nikterak nebezpečné, provádí se v poloze kontrolek, nikoliv nastartovaného motoru! Po vyzkoušení členy připojte a kliček až posléze vypněte.


Kdo by se nudil a chtěl pomoci, budu rád :wink:
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#2 Příspěvek od magorcondoria »

Volnoběžný ventil tam bude PWM signál.Na vstřikovači je +12V přez relé co spíná ECU motoru,druhý fous ukostřuje ECU v závislosti na době vstřiku.Máš schéma?Co chceš zjistit?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od noname »

blbne mi motor, diag zarytě mlčí, na motoru bylo vyměněno: cívky, vstřiky, čídla kliky,vačky, fpr, pumpa, senzory klepání, v. ventil, ostatní je opravdu funkční. Motor pod zatížením nejde vytočit přes 2500 ot, jako když vypne zapalování (omezovač), na volnoběh to jde, ale je horší reakce na plyn.

Zdá se mi, jako by vstřikovací signál byl slabý, někde je nějaká bota, počítám kabeláž, nebo samotná dme, dme relé dává 12 v a proti káře mám na všem 12 V, ale proti signálu z dme mám na v.v. jen 9,5 V a na odpojeném vstřikovačí 7,5 V :valentyn:
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#4 Příspěvek od Alp Čestný člen »

to tam mas spravne, to je pulsni sepnuti a malokterej merak ti tak rychle "zabere" ... i kdyz ti to nekdo zmeri, tak nezjistis, jestli mas problem se vstriky, jen zjistis kdo ma kvalitnejsi merak :)

bejt tebou, nejdriv se zamerim na privod paliva ... tzn palivove cerpadlo, trubky, tlaky, filtr apod ... a pak jdu po zapalovani ...

btw k cemu je ti volnobezny ventil namerit ... divej se na emise pod zatezi a mas naprosto jasny, jestli mas chudou nebo bohatou ... a pak pripadne ventil odpojit a ucpat s motorem v zatezi a zjistis mnohem vic, nez nejakym merenim pulznich signalu ...

a nebo si kup osciloskop a pak si hraj :) a pak stejne zjistis ze je to nejaka blbost, typu membrany, popraskaneho palivoveho filtru ci zkorodovaneho konektoru :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

tak tak, měřit to multimetrem je nesmysl, volnoběžnák s tím nemá nic společnyho. zajed za mnou nebo v praze za snejkem a za hodinu to máš vyřešeny.
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#6 Příspěvek od Alp Čestný člen »

mno jednak sem reklama nepatri, navic od neclena, druhak za hodinu to urco nebude :)

... to jen doplneni k realite ...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

tak se omlouvam :) , ale když napíšu at jede za Snejkem a za mnou nejezdí tak to reklama nebude ne? :)
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#8 Příspěvek od Alp Čestný člen »

ta komerce se sere fakt uz vsude ... mimochodem, od toho kdo rekne, ze za hodinu je hotovo bych si nenechal nic udelat ... jen inspekce palivoveho systemu, kdyz se dela poradne tak trva minimalne 1,5hodiny ...

tzn. zjevny dusledek planych reci, ktere ne nutne vi, co delaji.

Jaraxi, dejte si se Snejkem inzerat. Noname chtel poradit s technickym problemem, neptal se na to, kdo mu to opravi ... takze necpi komerci tam kde neni nutna ... pokud delas praci opravdu dobre, tak tohodle nemas zapotrebi a pokud stoji za starou belu, ze tohle musis delat, tak se na to vyser a delej neco jinyho ...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

ok, budu dělat něco jinyho
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od noname »

Díky za reakce, k upřesnění bych jen dodal, že na motoru a kolem něj proběhlo kompletní geo, samozřejmosti, jako palivovy systém se řešily jako první, měřil se tlak, vyměnily se prvky, které by mohly selhávat včetně relátek. Podtlaky a vzduch se řešily v zápětí, vše je 100%, motor předtím běžel jako hodinky, tlaky na studeném! motoru jsou 13 bar +/- 0,2

V rámci "nudy" jsem na tom strávil moře času, né v pohodě, tohle mě nerozhodí.

Vím, že tyhle hodnoty napětí, mi k běhu motoru celkem prd řeknou, jen jsem potřeboval vědět a vyloučit třeba závadu na kabeláží...
Při zkoušení v. ventilu jsem si vyrobil manualní ventil z pakového kohoutu a zkoušel reakce a při tom sledoval bokem zabojený V.V. jeho reakce se mi zdály dost zpomalené a otupělé, jako by vůbec neveděl co má dělat, pochopitelně, ale stejně podivně se chová ikdyž to reguluje sám, ano mám 2 ventily a oba sjou plně funkční.

Divné je to, že motor jednou za tu dobu z 1000 pokusů přišel k sobě a pak zase jako když někdo něco vypne. kabeláž už je zhruba prozkoušená a vše se zdá být ok, diagnostika byla bosch kts.

Dnes jsem zkoušel točit motorem manualně a měřit odpor na novém čidlu vačky, zdálo se mi to ale divné, tak uvidíme...
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#11 Příspěvek od Alp Čestný člen »

zkus to na gt1, ona ta boschacka neodhali spoustu veci ...
Odpovědět