Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Modrý kouř z výfuku, bílé očouzená koncovka. e61 525d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, dneska se mi stala nemilá věc, akorát jsme vyrazili na naší 450km tůru a 30km po startu jsem zpozorova v zrcátku že se za náma nějak modře dejmí. Zastavil jsem na odpočívadle s tím je turbo KO. Nechal jsem auto chvíli stát, zavolál pro jistotu kámošovi na co všechno mám kouknout. Jinak koncovky výfuku byly totálně do bíla očouzený.
Pak jsem auto nastartovat a nic, pomalu se rozjel a taky nic.. Posledních pár km, než jsem se dostal spátky k našim, jsem na to párkrát šlápnul a vytočil nad 3000ot a taky žádnej kouř.
Není mi to trochu jasný, samo že je pořád podezření na turbo, ale když je turbo v čoudu, asi by to spíš dělalo pořád ne (navíc moje bylo před 30tkm zgenerálkovaný)? Tohle jednou začoudilo a pak už nic víc (navíc to kouřilo v okamžiku, kdy jsem jel vícemén klidným tempem)
Taky jsem si řikal jestli se nějak nezbláznil filtr pevnejch částic, jestli se nějak abnormálně nevypálil (po tom co jsem to zjistil a chcípnul auto v něm pěkně praskalo)
Předem díky za rady čim by to mohlo bejt. Jen ještě dodám, že den předtím jsem auto myl wapkou a jednak jsem párkárt pořádně přejel kolem koncovek výfuku a pak jsem jen tak z dálky vzal nastartovaný motor a nechal ho 10min běžet (sice o tom pochybuju, ale snad to nemá souvislost)
Pak jsem auto nastartovat a nic, pomalu se rozjel a taky nic.. Posledních pár km, než jsem se dostal spátky k našim, jsem na to párkrát šlápnul a vytočil nad 3000ot a taky žádnej kouř.
Není mi to trochu jasný, samo že je pořád podezření na turbo, ale když je turbo v čoudu, asi by to spíš dělalo pořád ne (navíc moje bylo před 30tkm zgenerálkovaný)? Tohle jednou začoudilo a pak už nic víc (navíc to kouřilo v okamžiku, kdy jsem jel vícemén klidným tempem)
Taky jsem si řikal jestli se nějak nezbláznil filtr pevnejch částic, jestli se nějak abnormálně nevypálil (po tom co jsem to zjistil a chcípnul auto v něm pěkně praskalo)
Předem díky za rady čim by to mohlo bejt. Jen ještě dodám, že den předtím jsem auto myl wapkou a jednak jsem párkárt pořádně přejel kolem koncovek výfuku a pak jsem jen tak z dálky vzal nastartovaný motor a nechal ho 10min běžet (sice o tom pochybuju, ale snad to nemá souvislost)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
rooc píše:http://www.youtube.com/watch?v=j3gHe0HfkIM
::::???????????
no takhle nějak to vypadalo.. i možná pocitově pak auto trochu líp / lehčeji jelo.. no sem zvědavej co se dneska zjistí až se to rozebere..
je mi divný že by to bylo turbem.. z těch 30 tis. km co je s tim turbem najeto je 95% dlouhý vzdálenosti, kdy se auto nastartuje poměrně klidně ohřeje a za 400km vypne.. takže pro turbo víceméně ideální stav..
Podle mě se vypaloval DPF.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Fx píše:A co separátor oleje, kolik to má najeto?
taky kolem 30tis jako turbo.. ten kdyby byl špatnej, tak by auto kouřilo spíš asi furt ne?
jinak to v podstatě vypadlo jako na tomhle videu..
http://www.youtube.com/watch?v=CeoLybnR5po
je podobný jako to co přidal rooc
Jendix píše:ada540i píše:Podle mě se vypaloval DPF.
no upřímě v to doufám, ale nikdy jsem něco takovýho nevypozoroval.. proč by teď takhle najednou.. navíc takhle brutálně?
už si někde něco takovýho viděl?
jak to vlastně vypadá když regeneraci vyvolávaji uměle na dílně??? taky to takhle do modra hulí?
Na vlastní oči jsem to neviděl, jen v diskuzích a videích. A podle toho to vypadá stejně jako u tebe. Pokud s autem pocitově nic neni a diagnostika taky nic neukáže, tak to prostě byl DPF a víc bych to neřešil. Akorát příště bych tu proceduru nechal dojít do konce

BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Tak mám další poznatek, kamarád to rozebral a zjistil.
1. Turbo je OK, žádná vůle, žádný olej v sání apod.
2. Jestli se nepletu u mýho auta 10/2005 je DPF pod autem, hned za turbem je katalisator (od r.v.2007 je to naopak) a řikal mi že po katalizátor je všechno černý, za katem už jenom všechno bílé vypálený(vrstva bílího popela, resp. usazenin z kouře). Co to může znamenat?
1. Turbo je OK, žádná vůle, žádný olej v sání apod.
2. Jestli se nepletu u mýho auta 10/2005 je DPF pod autem, hned za turbem je katalisator (od r.v.2007 je to naopak) a řikal mi že po katalizátor je všechno černý, za katem už jenom všechno bílé vypálený(vrstva bílího popela, resp. usazenin z kouře). Co to může znamenat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
rooc píše:Vypalede dpf, koliga ma 530d cipoval to celkem dost jako konicek s tim jezdi na sprinty a jak mu to hodilo chybu usazeneho filtru tak to na dalnici tak prohnal ze za nim udajne litaly zhave kousky dle meho ten filt oddelal protoze mu blbne vstrik a pdf neni vyndane a normalne to cerne huli skrz
no to by to klidně asi mohlo způsobit taky.. vadný vstřik.. a jak mu blbne? co mu to dělá?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si řikal, že když už jsem to snad pořešil, napíšu závěr mýho problému i sem, kdyby se to náhodou někomu taky stalo.
Tak po rozebrání jsme zjistili:
1. Turbo je OK
2. Pravděpodobně se pouze vypálil DPF. Vypalovat se to začalo asi už na katu, pokračovalo přes DPF (od katu začínala bílá vrstva popela)
3. Po rozebrání jsem raději koupil čistidlo na motory a DPF vyčistli WAPKOU. Hrál jsem si s tim asi hodinu, jinak filtr byl už na začátku průchozí, po nalití čistidla (5l kanystr v Autokelly) začalo čistidlo normálně protékat. Poté jsem filtr ještě prolil vařicí vodou, vyfoukal vzduchem.
Nejsem si zcela jistej, je možný že jsem to celý způsobil sám, začal jsem před půl rokem dávkovat VIF a od té doby mi přišlo, že se začínali objevovat na koncovkách saze. Jestli jsem to správně pochopil, někde na netu jsem čet, že to můžou aditiva způsobovat. Jinak se zdá že se to projevilo i na spotřebě, do prahy jsem po 100km dojížděl se spotřebou 6,4 (podle palubáku, celá cesta pak 7,4 - 480km) uvidíme jak to bude vypadat po 2-3 nádržích..
Tak po rozebrání jsme zjistili:
1. Turbo je OK
2. Pravděpodobně se pouze vypálil DPF. Vypalovat se to začalo asi už na katu, pokračovalo přes DPF (od katu začínala bílá vrstva popela)
3. Po rozebrání jsem raději koupil čistidlo na motory a DPF vyčistli WAPKOU. Hrál jsem si s tim asi hodinu, jinak filtr byl už na začátku průchozí, po nalití čistidla (5l kanystr v Autokelly) začalo čistidlo normálně protékat. Poté jsem filtr ještě prolil vařicí vodou, vyfoukal vzduchem.
Nejsem si zcela jistej, je možný že jsem to celý způsobil sám, začal jsem před půl rokem dávkovat VIF a od té doby mi přišlo, že se začínali objevovat na koncovkách saze. Jestli jsem to správně pochopil, někde na netu jsem čet, že to můžou aditiva způsobovat. Jinak se zdá že se to projevilo i na spotřebě, do prahy jsem po 100km dojížděl se spotřebou 6,4 (podle palubáku, celá cesta pak 7,4 - 480km) uvidíme jak to bude vypadat po 2-3 nádržích..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
coWon píše:nestras, ja pouzivam VIF uz treti rok pri troch bmw co som mal.
e39 530d non DPF, e91 318d s DPF a teraz e60 525d s dpf.. a nepocitil som zatial ziadne negativa a tak isto som cistil DPF a klesla mi priemerka na 6,5l
no tak v tom připadě nevim čim to může bejt způsobený.. možná jestli máš 525d už ten 3.0 tak je dpf hned za turbem a teoreticky se bude líp vypalovat..
Čau, tenhle problém jsem měl na svém E61 530 D a dlouho jsme nad tím přemýšleli čím to je a nakonec se ukázalo že na motoru je ještě jeden filtr (jakýsi separátor oleje či co) stojí cca 500kč nový. Ten se musí vyměnit protože může být přicpaný nebo tězce průchodný i po 30tis km. Já vyměnil tento filtr i když auto bylo dříve servisováné BMW servisem v bavorsku a poté v čechách ale na tento filtr chlapci jaksi zapoměli.
Stejný problém měl kolega na voze X5 s motorem 3,0 D opět skoro ucpaný filtr. Ještě přesněji zjistím od svého mechanika bližší info a napíšu ho sem.
Bmw tento filtr z původního výrobního plánu vyřadilo a dnes již vyrábí do těchto motorů trošku jiný vzhledově i funkčně to jen pro informaci že tato závada je nejspíše způsobená konstrukční nedokonalostí při vývoji.
Stejný problém měl kolega na voze X5 s motorem 3,0 D opět skoro ucpaný filtr. Ještě přesněji zjistím od svého mechanika bližší info a napíšu ho sem.
Bmw tento filtr z původního výrobního plánu vyřadilo a dnes již vyrábí do těchto motorů trošku jiný vzhledově i funkčně to jen pro informaci že tato závada je nejspíše způsobená konstrukční nedokonalostí při vývoji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
rasaty píše:Čau, tenhle problém jsem měl na svém E61 530 D a dlouho jsme nad tím přemýšleli čím to je a nakonec se ukázalo že na motoru je ještě jeden filtr (jakýsi separátor oleje či co) stojí cca 500kč nový. Ten se musí vyměnit protože může být přicpaný nebo tězce průchodný i po 30tis km. Já vyměnil tento filtr i když auto bylo dříve servisováné BMW servisem v bavorsku a poté v čechách ale na tento filtr chlapci jaksi zapoměli.
Stejný problém měl kolega na voze X5 s motorem 3,0 D opět skoro ucpaný filtr. Ještě přesněji zjistím od svého mechanika bližší info a napíšu ho sem.
Bmw tento filtr z původního výrobního plánu vyřadilo a dnes již vyrábí do těchto motorů trošku jiný vzhledově i funkčně to jen pro informaci že tato závada je nejspíše způsobená konstrukční nedokonalostí při vývoji.
no separátor tam mám ca. 30tis km.. to by mě překvapilo kdyby to bylo tím.. ale stát se to samo může.. v tom případě by mi pravděpodobně ubýval olje..
Jendix píše:Ahoj, dneska se mi stala nemilá věc, akorát jsme vyrazili na naší 450km tůru a 30km po startu jsem zpozorova v zrcátku že se za náma nějak modře dejmí. Zastavil jsem na odpočívadle s tím je turbo KO. Nechal jsem auto chvíli stát, zavolál pro jistotu kámošovi na co všechno mám kouknout. Jinak koncovky výfuku byly totálně do bíla očouzený.
Pak jsem auto nastartovat a nic, pomalu se rozjel a taky nic.. Posledních pár km, než jsem se dostal spátky k našim, jsem na to párkrát šlápnul a vytočil nad 3000ot a taky žádnej kouř.
Není mi to trochu jasný, samo že je pořád podezření na turbo, ale když je turbo v čoudu, asi by to spíš dělalo pořád ne (navíc moje bylo před 30tkm zgenerálkovaný)? Tohle jednou začoudilo a pak už nic víc (navíc to kouřilo v okamžiku, kdy jsem jel vícemén klidným tempem)
Taky jsem si řikal jestli se nějak nezbláznil filtr pevnejch částic, jestli se nějak abnormálně nevypálil (po tom co jsem to zjistil a chcípnul auto v něm pěkně praskalo)
Předem díky za rady čim by to mohlo bejt. Jen ještě dodám, že den předtím jsem auto myl wapkou a jednak jsem párkárt pořádně přejel kolem koncovek výfuku a pak jsem jen tak z dálky vzal nastartovaný motor a nechal ho 10min běžet (sice o tom pochybuju, ale snad to nemá souvislost)
Na turu si išiel slušným spôsobom a za odmenu si auto nechalo zregenerovať filter pevných častích DPF.