Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě e39 s 300tkm najetými... MÁ SMYSL???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od Kubaa »

Ahoj,
již nějakou dobu se pokouším sehnat e39 530i po roce 2000 r.v. (touringa).
Původně jsem měl myšlenku si připlatit a koupit auto s malým nájezdem, ale je téměř nereálné sehnat. Již jsem se byl na nějaká auta podívat v neměcku a obě byly hroby, a to mělo jedno s nich najeto jen 134tkm. Dle servisky, technický od dekra a i dle bmw historie. Problém byl že auto měla paní s dětma a bylo totálně zničené uvnitř, venku a několikrát bourané, asi ne moc, ale hnusně opravené.
Takže to nechci.... když už tak chci vůni.
Za to jsem viděl auta s 300-350tkm najetými a byly krásné. A za půl ceny.
Chtěl bych slyšet názor jestli to má cenu koupit a udělat "komplet generálku všeho". Tak aby auto sloužilo ještě mnoho let a nenechávalo mě ve štychu i při dlouhých cestách do ciziny?
Odhad kolik bych do toho musel nasypat a co vše udělat? (zatím jsem neviděl žádného toura 530i bez NIVO)
Měl bych kapitál i na koupit E61, ale nějak nechci, prostě chci E39 s benz. R6 a předělat ji na plyn.

díky za názory :idea:
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#2 Příspěvek od Don »

Sehnat peknou E39 Touring s 3.0 R6, v peknem stavu a dobre vybavenou je absolutni unreal. Automaty vydrzi "az" 400k, budes muset udelat komplet napravy, brzdy a chlazeni, tesneni pod ventil deklem, nejlepe i cidla kliky a vacky. No a pokud pujde kakat automat, jsi v tom celkem za 80 jen to fikne. O E61 jsem tez uvazoval, skoncil jsem u E66. E61 se mi proste v interieru nelibi a E65/6 je uplne jina liga. Vse je o tvych potrebach, rocnim najezdu a proste o tom co preferujes.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#3 Příspěvek od LukesE39 »

A kde je psáno, že u auta, co má namotáno 300-350 musíš dělat generálku všeho. Pokud to bude v háji, dejme tomu... Já koupil auto s 300, teď mám 350 a všechno výše zmíněné dělal majitel předemnou (až na automat, ten je ok). Jediný investice bylo těsnění ventildeklu. Je to taky R6, akorát 2.8

Je to na Tobě, ale můj názor prostě je, že vysoký nájezd neznamená stav - jak se tu již řešilo milionkrát. Nekoukej na tacho, to Ti nic neřekne..
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#4 Příspěvek od e155 »

Za mě to smysl rozhodně má. Auto s malým nájezdem staré 10 a víc let na tom může být klidně hůře, než to s nájezdem 300 tis. To první bude jezdit jenom krátké trasy, počet startů bude zhruba stejný, jako u toho druhého, ale to první bude mnohem častěji jezdit nezahřáté, takže bude trpět víc. Otázka je, na co narazíš. Já jsem taky sháněl 530i. ale bohužel nesehnal, tak mám 525i. Mám najeto 250 tisíc a v téhle chvíli na tom autě není nic, co by se mělo opravovat. Výhoda aut s velkým nájezdem a v dobrém stavu je ta, že většinu věcí udělal majitel před tebou.
jenas523
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 06.03.2013 01:00

#5 Příspěvek od jenas523 »

Počet najetých kilometrů o ničem nevypovídá. Český zákazník na to ale věří a tak jsou všechny bazary plné starých vražd se 150.000 na tachometru a pod... Tomu by věřil jen blázen.

Rozhodující je kdo auto provozoval a jak se k němu choval. Já jsem kupoval E39 se skoro 220.000 a nějaká práce tam je. Ale to není o počtu km ale o tom, že to původníá majitel prostě nespravil a musím to udělat já. Na druhou stranu přesně vím kdo ho měl a jak se k němu choval a to stejné auto bych koupil bez ohledu na to, jestli je na tachometru 220.000 nebo 420.000.

Jak už tu zaznělo, u auta s velkým nájezdem je dobré (pokud bylo řádně servisováno) že původní majitel spoustu věcí vyměnil, opravil atd., takže při dobrém kupu pořídíš udržovanej kousek, kterej předčí třeba auto s nižším nájezdem, který ale mělo prase co neměnilo olej a filtry apod...
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#6 Příspěvek od filini28 »

Don píše:Sehnat peknou E39 Touring s 3.0 R6, v peknem stavu a dobre vybavenou je absolutni unreal. Automaty vydrzi "az" 400k, budes muset udelat komplet napravy, brzdy a chlazeni, tesneni pod ventil deklem, nejlepe i cidla kliky a vacky. No a pokud pujde kakat automat, jsi v tom celkem za 80 jen to fikne. O E61 jsem tez uvazoval, skoncil jsem u E66. E61 se mi proste v interieru nelibi a E65/6 je uplne jina liga. Vse je o tvych potrebach, rocnim najezdu a proste o tom co preferujes.


Prý ale není machrovina koupit e65,nýbrž ji provozovat,prý je drahá údržba.Jinak e65 se mi líbí moc....
S automatem máš recht,já dal do e39 za rok 160 000 a čeká mě automat,repas 50,novej 100.
Proto jsem přemýšlel to vyměnit,ale když sem do toho tak ošklivě nasypal...........
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#7 Příspěvek od Don »

Pokud servis delal predchozi majitel a poradny tak proc ne, ale jinak je to past. Minimalne ty cidla a cele chlazeni bych udelal i kdyby bylo rok "nove" - ty motory jsou na to hodne citlive.

filini28 píše:Prý ale není machrovina koupit e65,nýbrž ji provozovat,prý je drahá údržba.

Kdyz jezdim ke snejkovi na servis, vidim tam hlavne E39 3.0D, E60/1, zborene E38. E65/6 vetsinou na prehrani SW, doprogramovani atd.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od filini28 »

Ale vis jak to myslim... Ne ze se to sere, ale ze pry je to jinej level nez e39...Cenovej..
Ale i tak se mi libi,2003 a lepe treba 06.
Ted se mi treba libi ta stribrna co je zde v prodeji. Treba 760 musi bejt mazec
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

ok jak mám tedy ověřit to že minulý majitel dobře servisoval ?
At je to auto jakékoliv projedu jej zjistím lak na karoserii podívám se na podvozek s diagnostikou si projdu vše ... ale jak ověřím stáří dílu a kvalitu dílů na autě ...

Taky někdo mohl udělat komplet opravu podvozku brzd atd a dal díly z číny za pár stovek a já koupím auto s vědomím že je ok a ono se do 2-3tisic celé vysype ... čepyy brzdy tlumiče atd.

jedině fakturama ale ty si taky natisknu jaké budu chtít ...

Jedině koupit 5leté auto s origo serviskou
Nebo znát předchozího majitele ideálně prvního nebo druhého ...

7er bude na servis pěkně drahá ...tlumiče 28k jeden mi bylo řečeno ...atd tím skončila diskuze že je levnější servis jak u 5er.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

pokud máš origo díl tak je na tom vyraženo BMW,na všech ramenech čepech a vůbec kdejaký kravině to je vyražený,když vezmeš sebou někoho kdo ty auta dělá a zvedne si ho,do 10 minut ti řekne na co se máš připravit.
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#11 Příspěvek od sklenus »

treba si auto dobre pozrieť, mám toma 530d Tour 01´ so 460k na tacháči, a okrem pár oderkov na laku a unavených zadných tlmičov si pradie jedna radosť, kupoval ho kamoč v A-čkach v Liberci a rok na ňom behal SK - D tak 1-2 mesačne a stále šlo, vozil obytný príves na kuli do Francúzska a prežilo všetko a jazdí stále spoľahlivo

moja 530 99´ má 280k ale takisto bez prblémov, vstreky turbo OK, jediné čo som menil, bolo čidlo vačky, páč nechytalo za tepla

a oba sú automaty a nekopú vôbec - zatiaľ

takže za mňa: diagnostika a poriadne previezť a jazdíš vysmiaty :)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#12 Příspěvek od Don »

Filozof píše:ok jak mám tedy ověřit to že minulý majitel dobře servisoval ?
At je to auto jakékoliv projedu jej zjistím lak na karoserii podívám se na podvozek s diagnostikou si projdu vše ... ale jak ověřím stáří dílu a kvalitu dílů na autě ...

Taky někdo mohl udělat komplet opravu podvozku brzd atd a dal díly z číny za pár stovek a já koupím auto s vědomím že je ok a ono se do 2-3tisic celé vysype ... čepyy brzdy tlumiče atd.

jedině fakturama ale ty si taky natisknu jaké budu chtít ...

Jedině koupit 5leté auto s origo serviskou
Nebo znát předchozího majitele ideálně prvního nebo druhého ...

7er bude na servis pěkně drahá ...tlumiče 28k jeden mi bylo řečeno ...atd tím skončila diskuze že je levnější servis jak u 5er.

Chtel jsem upozornit na servis - se starim vozu roste riziko a je uplne jedno jestli jezdilo 150k nebo 300k... jen s temi 300k je bliz automat ke smrti, coz beru za nejvetsi polozku, proste vsechny dily budou pres deset let stare.

7er je jina diskuze a zrovna tlumice je to co me na ni strasi nejmene - ano stoji 28k, ale taky vydrzi uplne jine kilometry. Tam vidim jako zlo saharu, ASK, napravnici a hydrokufr - to jsou opravdova "kurvitka".
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

beny maser: super díky nikdy jsem se na to takto nedíval takže se dá poznat zda je origo nebo nějakej shit.... to jsem potřeboval vědět.

DON:
Strašně mě láká e38 740i v top stavu z DE které vidím na mobile.de ale osobně se bojím že pak potkají nějaké šílenosti a nedoplatim se .
Kupovat 745i e65 třeba z 03-04 roku se bojím nejvíce díky tomu že je to tak složitý auto a že už tomu nerozumím, že bych do toho zahučel vším..odejde logic 7 nebo nějaká drahá vychytávka a pak budu řešit opravy za desítky tisíc....

tak mi zbyde stejně koukat na 530i nebo případně 540i e39 která mi přijde jako lepší e34 s větší výbavou a novějším vzhledem a jde ji rozumět. Není tak složitá a ještě si tam kde co udělám případně mohu asistentovat v servisu co je potřeba udělat a jak. :)


uvidím mám čas na výběr cca 12měsíců a je pro mě důležitý stav auta a slušná výbava ... pak už jen rozhodnutí R6 vs V8.
a pak to taky pujde do LPG.
zdex
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 21.01.2007 01:00

#14 Příspěvek od zdex »

ja koupil 530d e39 touring v manualu 2001 a ma to najeto 650000km.vzadu to ma orig.bmw tlumice a asi celou zadni napravu a predek asi taky ale uz to bude chtit G.O.ale zase za 35000kc.takze co si do toho koupim noveho tak se cenou vyrovnam za koupi v hezkym stavu...ale hlavni ze mne auto bavi.super zimni starty a spotreba kolem 6,5l :wink:
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#15 Příspěvek od filini28 »

650000km,slušný 8O
Přílohy
733948_2915400219549_529957928_n.jpg
733948_2915400219549_529957928_n.jpg (91.29 KiB) Zobrazeno 328 x
Martin525d
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#16 Příspěvek od Martin525d »

Je to trochu ot: Ale i staré auto může mít reálně málo najeto, viz můj kolega, jezdí s kamionem, dva dny doma v měsíci , jeho báwo má za 12 let najeto 30 000 km , koupil na 60 000, takže má 90 000km a nikdo mu to nevěří když si dal inzerát:D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

ani se nedivím,ono 650tis je snadněji uvěřitelné jak těch 90tis u takhle starého auta
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#18 Příspěvek od Don »

Filozof píše:tak mi zbyde stejně koukat na 530i nebo případně 540i e39 která mi přijde jako lepší e34 s větší výbavou a novějším vzhledem a jde ji rozumět. Není tak složitá a ještě si tam kde co udělám případně mohu asistentovat v servisu co je potřeba udělat a jak. :)

uvidím mám čas na výběr cca 12měsíců a je pro mě důležitý stav auta a slušná výbava ... pak už jen rozhodnutí R6 vs V8.
a pak to taky pujde do LPG.

E39 ma tu vyhodu, ze vybavou lze mit prakticky stejnou jako u E38, ale jak jsem rikal, je to skoro unreal takovou sehnat - komforty, dvojita skla, webasto, EDC, MKIV atd. je toho moc. Kdyz uz do plynu tak 540, s 530 na LPG uz tolik neusetris.

Jinak rozdil mezi E39 a E38 je celkem velky. Puvodne jsem take koukal po vonave E38, ale nakonec jsem poridil E66 - vnitrni prostor, komfort, zvuk, vykon. Samozrejme takove auto nema smysl kupovat v SE (social edition), totez E38. Pul roku jsem hledal, az jsem nenasel co jsem chtel. E65 je zase nekde jinde nez E38 a docela dost. Jedine co se mi na ni libi vic, je interier.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#19 Příspěvek od thundercat »

Kubaa píše:Ahoj,
již nějakou dobu se pokouším sehnat e39 530i po roce 2000 r.v. (touringa). :idea:


Čao,
nečeká tě nic snadného.
Já hledal a čekal 3 měsíce než jsem našel v DE alespoň něco podle mých představ.
Obvzláště 530i - je jich opravdu málo.
I přesto jsem na autě po čase našel nějaké kostlivce.
Už i v říši jsou šmejdi jako u nás ( turci, poláci, rusáci :savle: )
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#20 Příspěvek od Zama »

filini28 píše:650000km,slušný 8O


Čoveče to kupuješ ty díly přímo v BMW nebo kde?Ty ceny jsou hrozné.
Odpovědět