Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 - výměna motoru M50b25 místo původní M50b20

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
chamelion
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 27.07.2008 00:00

#1 Příspěvek od chamelion »

Dotaz - mám e34 toura r.v.1993, motor tam byl původně M50b20 110kw bezvanos. Nějakou dobu jsem s tim normálně jezdil, pak mi prý fouklo těsnění pod hlavou, tak místo opravy jsem zvolil rovnou výměnu za M50b25 bezvanos 141kw, jelikož mě všichni kolem přesvědčovali, že se dá víceméně vyměnit kus za kus.
Motor do auta pásnul na stávající držáky, ale hroznej problém s elektrikou. Nejdřív měl servisák problém se svazkem k ŘJ, nakonec vyřešeno, pak že jsou jiný ty vícepinový zástrčky od motoru k pojistkovce (jedna byla snad s trjúhelníkem uprostřed a jedna strana se sluníčkem)...nechal jsem si poslat komplet svazek i s pojistkovkou přímo od toho motoru...
Nicméně servisák mi aktuálně už asi měsíc tvrdí, že tam nic nesedí, že by se musela komplet elektrika přepinovat a že ho všichni jeho známý co dělali i u bmw přímo přesvědčují o tom, že u e34 takto motory vyměnit prostě nejdou...
Nevíte někdo jak to tedy je? Lze tyto motory prohodit bez problému s elektrikou, nebo je to opravdu tak zásadní problém, že si s tím neporadí ani tři servisáci?
Já už fakt nevim :roll:
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od pragdejf »

ja menil jenom řj, ta je jinak mechanicky kodovana, aby nesly zamenit. jinak to bylo plug and play. oba to byly vanos motory. normalne to jezdi. ale jinak kamos instlaoval M50B25Tu do kastle, kde byla predtim M20B20 a i kdyz je pravda, ze nesel ekonoměr, tak to normalne jezdilo a fungovalo. a vydratovat propojeni mezi kabinovym svazkem a motorovou zasuvkou trvalo asi hodinu.
Tumon
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: ned 19.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od Tumon »

To je ale servis :roll: :twisted:
Musíš mí k motoru kabeláž a řj.
Pokud máš starší e34ku ze starou zásuvkou musí se zásuvka vyměnit a přepinovat ji podle schema.Do toho se panáčkům ze servisu asi nechce.Přehodit ten motor je hračka ale rozchodit motor to už musíš něco znát.
Normálně montuji tyhle motory do e30tek :lol: Ten motor běží na tři dráty zbytek jsou jen čidla
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#4 Příspěvek od Filozof »

To chce dát do servisu borcum co dělají BMW a znají tyto motory nazpamět.
Tam ti to udělají behem pul dne bude vše fungovat pokud není nějaká krpa.

Asi bych takovej větší zásah nějakému běžnému mechanikovi do ruky nedal.
Zkus se domluvit tady s někým kdo to umí a převez to jinam případně si tam dovez borce co se v těchto autech vyzná a ještě dnes to pojede. :)
chamelion
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 27.07.2008 00:00

#5 Příspěvek od chamelion »

Tak jsem rád, že jste mě trochu utěšili teda. Servisák mi právě tvrdí, že tam měl dva lidi, co dělají vyloženě BMW a ty mu prý tvrdili, že kdyby to byla E30 nebo E39, tak to je v pohodě, ale u E34 prý průser...
Dostal jsem kontakt na nějakýho klučinu, který dělal autoelektrikáře přímo u BMW tady v Ústí, tak se zkusím domluvit s ním, protože s touhle partou hic to asi nepůjde :wink:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mno a kde ti to stojí? Tady kluci by to dali do kupy.. jako již řadu swapů http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=129580
chamelion
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 27.07.2008 00:00

#7 Příspěvek od chamelion »

V Ústí nad Labem :wink:

Zatím jsem domluvenej s nějakým p. Ježkem odsud, aby se domluvil s tim mym servisákem, tak snad z toho něco vzejde...
Odpovědět