Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problem s topenim E39 benzin
Nějak se mi nedaři ted v zimě rychle zahřat svoji E39, zkoušel jsem to několik krat ovzdušnit a ani to nepomohlo. A navic mi fouka každa strana jinak, z jedne strany jde studeny vzduch a z druhe teplej. Včem muže byt problem? Ventil topeni? termostat? Někdy se stane že teplota vody je vyšši než 90 a pohne se ukazatel teploty vody skoro k červene.
Diky za každou radu
Diky za každou radu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Podle popisu to bude víc jak jeden problém.
jestli se ukazatel vody pohl skoro až k červené, tak už voda byla někde nad 110°C.
Jakmile to takhle vyskočí zničeho nic tak to bude zavdušněné a samozřejmě to i s tou bublinou špatně topí.
Chce to auto zahřát, zapnout topení na max., dát čumákem trošku dokopce a kromě povolování ovzdušňováků, pomáhá i současně i mačkat tu vrchni hadici a tak tomu pomoct vyhnat vzduch násilím. Něco jak když se odvdušňují brzdy, máčkneš dokud jde vzduch tak ok, když už teče voda utáhnout a pořád dokola dokud tam je vduch, mezitím 2x projet okolo baráku a není možná aby to nebylo OK.
Nejdříve bych vyřešil přehřívání a špatné topení, a až potom laboroval dál s ventily.
jestli se ukazatel vody pohl skoro až k červené, tak už voda byla někde nad 110°C.
Jakmile to takhle vyskočí zničeho nic tak to bude zavdušněné a samozřejmě to i s tou bublinou špatně topí.
Chce to auto zahřát, zapnout topení na max., dát čumákem trošku dokopce a kromě povolování ovzdušňováků, pomáhá i současně i mačkat tu vrchni hadici a tak tomu pomoct vyhnat vzduch násilím. Něco jak když se odvdušňují brzdy, máčkneš dokud jde vzduch tak ok, když už teče voda utáhnout a pořád dokola dokud tam je vduch, mezitím 2x projet okolo baráku a není možná aby to nebylo OK.
Nejdříve bych vyřešil přehřívání a špatné topení, a až potom laboroval dál s ventily.
wEnC píše:Podle popisu to bude víc jak jeden problém.
jestli se ukazatel vody pohl skoro až k červené, tak už voda byla někde nad 110°C.
Jakmile to takhle vyskočí zničeho nic tak to bude zavdušněné a samozřejmě to i s tou bublinou špatně topí.
Chce to auto zahřát, zapnout topení na max., dát čumákem trošku dokopce a kromě povolování ovzdušňováků, pomáhá i současně i mačkat tu vrchni hadici a tak tomu pomoct vyhnat vzduch násilím. Něco jak když se odvdušňují brzdy, máčkneš dokud jde vzduch tak ok, když už teče voda utáhnout a pořád dokola dokud tam je vduch, mezitím 2x projet okolo baráku a není možná aby to nebylo OK.
Nejdříve bych vyřešil přehřívání a špatné topení, a až potom laboroval dál s ventily.
Ventily jsem měl doma tak jsem je vyměnil i to si myslim že bylo špatně protože mi každa strana topila jinak, ted to topi stejně.
A neni lepši to ovzdušnit za studena? Když je auto zahřate tak se zvětši objem vody.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Já to dělal pokaždé za tepla, právě proto aby voda cirkulovala komplet i přes kabinu. Zároveň máš fyzickou kontrolu, že to v kabině topí. Expanzku nechám skoro plnou a ráno zkontroluju a případně doleju nebo vysaju přebytek.
Právě jsem letos taky pozoroval, že sem tam se rafka teploty odchýlila od středu. Pak to dělala skoro pravidelně při každé delší jízdě, tak se to sledoval, furt 89-92° tak deset minut, pak najedenou 94 96 97 99 101 102 104 106 108 a pak 95 88... Ale to bylo v létě a při 108 je to jen kousek za půlkou, se si říkal pozdě otvírá termostat. Ale přišla zima a už se mi zdálo, že to minulej rok topívalo lépe, takže sem to odzvudšnil asi po 4 letech, od doby kdy sem měnil chladič. A zase topí jak zamlada.
Ještě bych měl dotaz: Ty ventily topení jsou ve výchozím stavu zavřené nebo otevřené ?
Právě jsem letos taky pozoroval, že sem tam se rafka teploty odchýlila od středu. Pak to dělala skoro pravidelně při každé delší jízdě, tak se to sledoval, furt 89-92° tak deset minut, pak najedenou 94 96 97 99 101 102 104 106 108 a pak 95 88... Ale to bylo v létě a při 108 je to jen kousek za půlkou, se si říkal pozdě otvírá termostat. Ale přišla zima a už se mi zdálo, že to minulej rok topívalo lépe, takže sem to odzvudšnil asi po 4 letech, od doby kdy sem měnil chladič. A zase topí jak zamlada.

wEnC píše:Já to dělal pokaždé za tepla, právě proto aby voda cirkulovala komplet i přes kabinu. Zároveň máš fyzickou kontrolu, že to v kabině topí. Expanzku nechám skoro plnou a ráno zkontroluju a případně doleju nebo vysaju přebytek.
Právě jsem letos taky pozoroval, že sem tam se rafka teploty odchýlila od středu. Pak to dělala skoro pravidelně při každé delší jízdě, tak se to sledoval, furt 89-92° tak deset minut, pak najedenou 94 96 97 99 101 102 104 106 108 a pak 95 88... Ale to bylo v létě a při 108 je to jen kousek za půlkou, se si říkal pozdě otvírá termostat. Ale přišla zima a už se mi zdálo, že to minulej rok topívalo lépe, takže sem to odzvudšnil asi po 4 letech, od doby kdy sem měnil chladič. A zase topí jak zamlada.
Ještě bych měl dotaz: Ty ventily topení jsou ve výchozím stavu zavřené nebo otevřené ?
No nevim podle přiručky na ovdušněni se to musi ovzdušnit za studena. Ventily by měli byt zavřeny a otevřou se když se zapne zapalovani a klima se pusti na max teplotu a na max foukani, tim by se měla voda dostat do celeho okruhu.
trochu se přiseru... taký mam v tedeesu problém s topením.. a to ten že po otevření termostatu mi na volnoběžné otáčky netopí řidičova strana... když přidám na 1500ot tak topit začne... poslouchal jsem pomocne čerpadlo a to vrčí ale asi netlačí vodu... předpokládám že bude asi rozletěná vrtulka... kolik by tak stálo nové a nebo jde tam dát nějaká náhrada?