Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak se pozna Vanos nebo Doublevanos a nebo ze to je normal?
- TURBO_KrteK
- Registrovaný
- Příspěvky: 824
- Registrován: úte 01.10.2002 00:00
- Bydliště: Praha/Káraný
Speedy píše:No, béčkař jsi spíš tyO kterém motoru se bavíme a v jakém autě? E36 323 a 328 maj normálně Vanos všechny. E46 6-ti válce maj Vanos normálně taky všechny, časem se do nich začal montovat BiVanos. Od 9/92 se už bez Vanosu žádný 6-ti válový motor nevyráběl.
hmm ja myslel ze sme tady vschni beckari, nebo to neni forum BMW

Vanos nastavuje dobu otevírání a zavírání ventilů.
Předstih zapalování(jen u benznínu): je to laicky řečeno čas, o který se zapálí směs dříve nebo později vůči horní úvrati pístu. Tato hodnota se nastavuje dle režimu motoru a řídího jednotka motoru. Ta dostává údaje od různých čidel, počínaje polohou klikovky, ot.motoru, škrtící klapky, množství vzduchu, čidla klepání motoru atd. A samozřejmě je předstih různý podle konstrukce motoru, respektive spalovacího prostoru(tvar, komprese atd).
Pokud je předstih špatně nastaven, vzněcuje se směs dříve nebo později než má a vzníká tzv. klepání motoru.
To je při velkém předstihu v podstatě to, že jde hoření směsi proti zdvihu pístu, vše je více namáháno a hlavně klesá výkon. Při malém předstihu může dojít k tomu, že největší rozpínavost hořící směsy je až dlouho po horní úvrati pístu a tak nemá dostatečný tlak na píst a opět klesá výkon.
S rostoucíma ot. se předstih zvětšuje, protože prohoření směsi má konstantní čas, za to ot.motoru konstantní nejsou. Kdyby tedy byl předstih stejný, motor by měl ideální chod jenom v úzkým rozsahu ot.
Předstih zapalování(jen u benznínu): je to laicky řečeno čas, o který se zapálí směs dříve nebo později vůči horní úvrati pístu. Tato hodnota se nastavuje dle režimu motoru a řídího jednotka motoru. Ta dostává údaje od různých čidel, počínaje polohou klikovky, ot.motoru, škrtící klapky, množství vzduchu, čidla klepání motoru atd. A samozřejmě je předstih různý podle konstrukce motoru, respektive spalovacího prostoru(tvar, komprese atd).
Pokud je předstih špatně nastaven, vzněcuje se směs dříve nebo později než má a vzníká tzv. klepání motoru.
To je při velkém předstihu v podstatě to, že jde hoření směsi proti zdvihu pístu, vše je více namáháno a hlavně klesá výkon. Při malém předstihu může dojít k tomu, že největší rozpínavost hořící směsy je až dlouho po horní úvrati pístu a tak nemá dostatečný tlak na píst a opět klesá výkon.
S rostoucíma ot. se předstih zvětšuje, protože prohoření směsi má konstantní čas, za to ot.motoru konstantní nejsou. Kdyby tedy byl předstih stejný, motor by měl ideální chod jenom v úzkým rozsahu ot.
Tak at to prijde zkusit!!!!!major píše:No na BMW foru tu sice jsi,ale beckari si tu navzájem neříkáme.Daniel píše:hmm ja myslel ze sme tady vschni beckari, nebo to neni forum BMW.Možná se ti ale podaří zavést nový oslovení,nebo tě za to možná někdo přijde nakopnout
.
Takovej malej priklad pro ty tupy, vetsinou kdyz treba kunda pochvaly hezky BMW tak ti rekne mas hezky becko jako BMW, tak si to roury preberte. Nevim proc si to hned vyklada te spatne ma te midnraky nebo co!
Hmm,tak to u vás máte fakt drsný kundyDaniel píše: Tak at to prijde zkusit!!!!!
Takovej malej priklad pro ty tupy, vetsinou kdyz treba kunda pochvaly hezky BMW tak ti rekne mas hezky becko jako BMW, tak si to roury preberte. Nevim proc si to hned vyklada te spatne ma te midnraky nebo co!


Daniel píše:Takovej malej priklad pro ty tupy, vetsinou kdyz treba kunda pochvaly hezky BMW tak ti rekne mas hezky becko jako BMW, tak si to roury preberte. Nevim proc si to hned vyklada te spatne ma te midnraky nebo co!
Nechápu z jakýho důvodu považuješ lidi tady za tupý roury? Jen proto, že u vás v okolí se používá jinej slangovej výraz pro BMW? Nemáme mindráky, ale zatim jsem si všim, že mindrák máš ty, když nikdo nepochopil proč by jsme podle tebe měli být béčkaři.