Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M40 nebo M43?? Je ten rozdíl opravdu tak markantní?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
mufman
Registrovaný
Příspěvky: 537
Registrován: sob 11.02.2006 01:00
Bydliště: Třebíč

#1 Příspěvek od mufman »

Ahoj,

uz vim jakej je rozdil mezi M40 a M43 a vim ze asi kazdy by si vybral M43 ale zajimalo by me jestli je ten rozdil opravdu tak velky.... tak velky ze treba M40 nebrat ani za nic.... Mam vyhlidnuty slusny M40 a nevim jestli to mam brat nebo ruce pryc... Díky
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od koutnyp »

Heh záleží na tom kdo ho rajtuje před tebou. Jediný zásadní rozdíly jsou M43 co svíčka to cívka, težko říct jestli to je přínos, M43 řetěz M40 řemen, M40 hydroštely(štelování vůle ventilů pomocí hydraulický zdvihátek). Ale obecně vzato je určitě M43 hodnocen lépe nez M40 a je spolehlivější.
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00

#3 Příspěvek od error-motohanz »

m43 je urcite lepsi v tom co tu bylo receno, je to celkove modernejsi motor a spotreba je taky nekde jinde....pak zalezi na stavu, cene atd....nabidce....
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#4 Příspěvek od Maslista »

M40 dle mně nejni špatná volba pokud je v kondici.. ale jak už tu bylo několikrát M43 je modernější, má menší spotřebu a nepatrně vyšší výkon. Nadruhou stranu je ale asi o 200kg těžní (tím netvrdím, že je motor těžší, ale auto jako celek)

co se výkonů M40 1,8i týče.. nejni to zase žádná katastrofa.. protože co by potom byly 320i, 325td, 325tds,.. s těmito motory vklidu drží m40 krok, a? už se to někomu líbí nebo né.. a malá perla na závěr.. souboj X5 3,0d (řídil kamarád)versus 318i m40 v táhlém stoupání dopadl výtězstím pro m40 8) a to myslím není zase tak špatné
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od RuDoSh »

Maslista píše:.. a malá perla na závěr.. souboj X5 3,0d (řídil kamarád)versus 318i m40 v táhlém stoupání dopadl výtězstím pro m40 8) a to myslím není zase tak špatné


a ted tu o Karkulce.... :lol:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

nemusíš se toho vůbec bát. Osobně jsem jezdil s oběma motory.
M40 raději po koupi vyměnit řemen a pokud není tento motor zhuntovaný tak v něm nevidím problém (jen že mu chybí "dva robotníci":-) )
M43 je novější spotřeba o kapánek menší, ale vzhledem k tomu že jsem porovnával auta M40 najeto 160tis (dle servisky) a M43 250tis (podle stavu i víc) tak jela M40 o poznání líp. Takže bych se zaměřil na stav auta individuálně kus od kusu a pokud by jsi měl na výběr srovnatelné tak vem M43.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od patras Čestný člen »

RuDoSh píše:
Maslista píše:.. a malá perla na závěr.. souboj X5 3,0d (řídil kamarád)versus 318i m40 v táhlém stoupání dopadl výtězstím pro m40 8) a to myslím není zase tak špatné


a ted tu o Karkulce.... :lol:


spesl for ju

http://jokes.kropes.cz/index.php-showid=152.htm
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#8 Příspěvek od major »

Pánové, hlavní problém motoru M40 je zvolený pohon vačky řemenem a hlavně systém mazání vačkového hřídele. V době vzniku tohoto motoru (druhá polovina 80tých let.min.století) nebyli k dispozici oleje s dostatečným obsahem aditiv proti tvobě úsad. Proto docházelo často i při dodržování výměnných lhůt k postupnému zanášení olejové sprchy nad vačkou a posléze k jejímu ucpání. Poté se vačka mazala již jen broděním v olejové lázni , což bylo u takto na svou dobu výkonného motoru, značně nedostačující. Kvalitnější oleje přišli až koncem první poloviny 90tých let. Proto vozidla , která měla již v té době za sebou značnou porci km měli problémy s opotřebovanou vačkou. Můžou se najít vyjímky u vozidel, kde se majitel o motor příkladně staral a výměny prováděl dříve než bylo předepsáno. V současnosti, při používání moderních olejů by se tento problém již vyskytovat neměl. Pokud tedy kupujete vozidlo s tímto motorem, rozhodně doporučuji sundat ventilové víko a alespoň vizuelně zkontrolovat stav jednotlivých vaček hřídele. Pokud jsou OK (nejeví známky opotřebení) nevidím v koupi auta s tímto motorem problém. Mnoho vaček bylo totiž postupem času v těchto motorech již vyměněno za nové. Mě samotného tento problém potkal také na mém prvním BMW e30. Po výměně vačky motor jezdil znovu jako za mlada a jezdí do dnes. Jediná věc je potom vyměnit rozvodový řemen a dodržovat interval jeho výměny, ale spíše ho trochu zkrátit. O včasné výměně oleje se snad zmiňovat nemusím. Pro člověka, který motorům moc nehoví ale doporučuji sáhnout spíše po M43.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#9 Příspěvek od ajfel »

u te M40 doporucuju po sundani vika nastartovat a mrknout, jak maze sprcha ....
(ale jenom chvili, pak to zacne desne cakat :)
na mem aute byly 3 diry ucpane :(
sprchu mam novou ... na jare bude i zbytek .. tesim se na to :)

petr
Odpovědět