Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

regulátor volnoběžných otáček

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#1 Příspěvek od PavelP »

Ahoj ,prosím o radu.Táta má 316 E36 r.v.91 a dnes jsem zjistil ,že mu docela hodně houpou otáčky při volnoběhu a to tak že motor běží na cca 700 ot. pak otáčky pomalu klesají na 600 ot. potom se otáčky motoru zvednou až na 1500 ot. a pomalu klesají na 600 a tak se to opakuje.
zatím jsem nic nehledal,pouze jsem prostřík konektor u váhy vzduchu a tím to není.Hadice sání je v pořádku,svíčky,filtr měněny před 2 roky nájezd km cca 5000 km.
Potřeboval bych vědět kde je u tohoto motoru regulátor voln.ot.
a jestli je možná záměna lambda sondy z 525.
Díky za rady PavelP
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

PavelP píše:Ahoj ,prosím o radu.Táta má 316 E36 r.v.91 a dnes jsem zjistil ,že mu docela hodně houpou otáčky při volnoběhu a to tak že motor běží na cca 700 ot. pak otáčky pomalu klesají na 600 ot. potom se otáčky motoru zvednou až na 1500 ot. a pomalu klesají na 600 a tak se to opakuje.
zatím jsem nic nehledal,pouze jsem prostřík konektor u váhy vzduchu a tím to není.Hadice sání je v pořádku,svíčky,filtr měněny před 2 roky nájezd km cca 5000 km.
Potřeboval bych vědět kde je u tohoto motoru regulátor voln.ot.
a jestli je možná záměna lambda sondy z 525.
Díky za rady PavelP


bude to asi volnobeznej ventil .. kdyz pujdes po hadici, co je prifarena k hadici sani (myslim ze jde pod nej) tak ho tam najdes ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Bilstein
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 21.08.2005 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#3 Příspěvek od Bilstein »

Taky mám problem s regulatorem...akorat že mam r.v 97 a ten regulator tam takhle vubec neni a zaboha ho nemuzu najit...nevis kde by mohl jinde bejt?1.6 M43 Diky
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od koutnyp »

Bilstein
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 21.08.2005 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#5 Příspěvek od Bilstein »

Dík, tohle mam už zkoukly...takhle to pravě nemam. Tu hadici co vede ze sání a měla by vést do regulatoru tam mam, ale ta jde někam do hlavy. :cry:
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od koutnyp »

Zkoušel si ETK podle VINu? pokud ti tda někdo nepřehazoval motor někdy :) Z hlavy ti de podtlak to je něco jiního. Tohle by mělo jenom obejít klapku když je motoru kosa nic víc. Di od váhy po hadicích a musíš na to narazit.
Bilstein
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 21.08.2005 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#7 Příspěvek od Bilstein »

Tak sem to zkousil podle VINu. Tady jak je ten regulator nakreslenej, tak pod tim v seznamu tech dilu, ale uvedenej neni, takze vychazim z toho ze to bude jinak. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Jo a kamos to samy auto, r.v 1995 a ma to upnle stejne jak ja. Fakt nevim, ale dost me sere ze když zapnu treba vyhrivani zad. okna tak to zkoro chcipne!! :cry:
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od HonzaK »

M43 má do 9/95 regulační ventil volnoběhu umístěný pod horním dílem sání, nasunutý v hadicích. Je to ještě ten klasický starší typ. Je nutná demontáž toho oberteile.

M43 od 9/95 má krokový motorek umístěný na tělese škrtící klapky vedle potenciometru (snímače úhlu natočení škrtící klapy). Je velmi dobře přístupný, nicméně většinou nepomůže vyčištění jako u předchozího typu. Bude asi nutná výměna.

M40 (ta 91čka na začátku) má regulační ventil volnoběhu klasický a je tuším vzadu za sáním ( myšleno u 4. válce) z jedné strany do něj vede hadice - odbočka z té od váhy vzduchu. Snad tohle si už přesně nepamatuju.
Bilstein
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 21.08.2005 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#9 Příspěvek od Bilstein »

HonzaK píše:M43 má do 9/95 regulační ventil volnoběhu umístěný pod horním dílem sání, nasunutý v hadicích. Je to ještě ten klasický starší typ. Je nutná demontáž toho oberteile.

M43 od 9/95 má krokový motorek umístěný na tělese škrtící klapky vedle potenciometru (snímače úhlu natočení škrtící klapy). Je velmi dobře přístupný, nicméně většinou nepomůže vyčištění jako u předchozího typu. Bude asi nutná výměna.

M40 (ta 91čka na začátku) má regulační ventil volnoběhu klasický a je tuším vzadu za sáním ( myšleno u 4. válce) z jedné strany do něj vede hadice - odbočka z té od váhy vzduchu. Snad tohle si už přesně nepamatuju.


Díky...konečně to je vyřešeny. :wink: No snad to nebude moc drahý. :?
Bilstein
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 21.08.2005 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#10 Příspěvek od Bilstein »

Ještě pro upřesnění...je to ten díl 9 tady na tom obrazku?http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=13_0402&hg=13&fg=15
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od patras Čestný člen »

Bilstein píše:Ještě pro upřesnění...je to ten díl 9 tady na tom obrazku?http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=13_0402&hg=13&fg=15


jo
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Odpovědět