Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Airbag 2patrony???

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Jarek »

Prosím, potřebuju poradit (než budu nakupovat)...
Mám v autě r.98 čtyřramínko s multifunkcema a chci dávat tříramínko M3.
Jak se řeší to, že tříramínko má 2 patronovej bag a čtyřramínko jen jednu :? .
Propojí se nějak ty patrony? sériově - paralerně
Zapojí se jen jedna patrona? která

Jo a proč jsou tam vlastně 2 patrony? Bouchnou zároveň (pro jistotu) nebo nějak postupně?
Nechci s tím experimentovat - mám se rád...

Půl dne sem hledal na fóru a na google a k ničemu kloudnýmu sem se nedopátral :(

Dík.
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#2 Příspěvek od P-J »

Jak tohle vyřešit by mě taky zajímalo - chystám se taky na výměnu a zatím jsem nic nenašel. Bohužel se nedá nic zjistit ani z oficiálních zdrojů, protože do systému airbagu by se nemělo nijak zasahovat.

Ty dvou pratronové se dávaly později (asi po faceliftu) - je to dvoustupňový airbag, který se nafukuje buď míň, nebo víc, podle síly nárazu.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Huska »

první patrona bouchne současně s dopínačem pásů a druhá chvilku potom a naplní pytel naplno...... starší typy měli jen jednu kdy se bag nafouknul na jeden zátah...tudíš při předělávce jen spojíš obě patrony k sobě aby vystřelili současně .... zapojit jen jednu by bylo nebezpečné protože by nenafoukla celý pytel. V podstatě touto úpravou degraduješ systém na starší typ.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Jarek »

Huska píše:první patrona bouchne současně s dopínačem pásů a druhá chvilku potom a naplní pytel naplno...... starší typy měli jen jednu kdy se bag nafouknul na jeden zátah...tudíš při předělávce jen spojíš obě patrony k sobě aby vystřelili současně .... zapojit jen jednu by bylo nebezpečné protože by nenafoukla celý pytel. V podstatě touto úpravou degraduješ systém na starší typ.


Dík.
Tušil jsem, že ty na to odpovíš (dost příspěvků o AIRBAGách na fóru je od tebe).

:?: Nebude mít potom jednotka bagů problém s 2x nižším odporem na volantu???
(teoreticky 17Ampér /místo 8,5Ampér/ i když jen krátkej 1 pulz)
Resp. aby to v případě nehody proudově utáhla nebo dokonce neklekla dřív než odpálí alespoň ostatních 5 bagů...
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#5 Příspěvek od P-J »

Huska píše:první patrona bouchne současně s dopínačem pásů a druhá chvilku potom a naplní pytel naplno...... starší typy měli jen jednu kdy se bag nafouknul na jeden zátah...tudíš při předělávce jen spojíš obě patrony k sobě aby vystřelili současně .... zapojit jen jednu by bylo nebezpečné protože by nenafoukla celý pytel. V podstatě touto úpravou degraduješ systém na starší typ.


Už jsi to dělal, nebo viděl udělané? Jak to teda zapojit? Paralelně? A jak je to s odporem toho airbagu. Celkem pochybuju, že když je dám paralelně, tak se dostanu přesně na tu samou (v rámci povolené tolerance) hodnotu odporu jako u jednostuoňového airbagu.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

nedělal jsem to já ale dělali to kamarádovi na e39 v Moravanech u Brna. jak je to s jednotkou nevím...opravovali mu auto po havárii takže si už připlatil za M-kový volant (údajně vyšlo to nastejno jak pouze bag do strého čtyřramínka). je to cca 2roky a dodnes funguje bez problémů. Pokud je tam víc úskalí to nevím, ale 100% to jde udělat


tak jsem to včera zakřikl...dnes to auto rozstřelila jeho manželka :( :( :( a Bagy řidiče bouchly v pořádku..... kromě auta všichni OK takže směle do toho.. tehdy platil se všímvšudy 10tis (M5 volant + práce + diagnostika)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#7 Příspěvek od Toydolls »

Musi se tam davat jeste odpor jinak ti bude svitit BAG je jina RJ BAGu. Ale udelat se da vsechno

Osobne tohle vubec nedoporucuji (do sveho auta bych si to urcite nedelal) - muze ti to zablbnout a co pak pri havarii? Kdyz pak pojedes na servis muze jim to tam hazet chybu nebo kuli tomu te "nevezmou", budou delat problemy apod.

==
Jinak 2 patrony jsou u E46 cca od konece 2000
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Toydolls píše:Osobne tohle vubec nedoporucuji (do sveho auta bych si to urcite nedelal) - muze ti to zablbnout a co pak pri havarii?

ne ze bych airbagum neveril, ale mit pasy je zaklad... jestli bouchne jedna nebo dve patrony postupne je imho jedno...
“Ability is what you're capable of doing.”
Miki_JI
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: čtv 01.07.2004 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Miki_JI »

Jarek píše:Prosím, potřebuju poradit (než budu nakupovat)...
Mám v autě r.98 čtyřramínko s multifunkcema a chci dávat tříramínko M3.
Jak se řeší to, že tříramínko má 2 patronovej bag a čtyřramínko jen jednu :? .
Propojí se nějak ty patrony? sériově - paralerně
Zapojí se jen jedna patrona? která

Jo a proč jsou tam vlastně 2 patrony? Bouchnou zároveň (pro jistotu) nebo nějak postupně?
Nechci s tím experimentovat - mám se rád...

Půl dne sem hledal na fóru a na google a k ničemu kloudnýmu sem se nedopátral :(

Dík.



Pokud nemas tak si stahni BMW EBA , tak je navod step by step na vymenu volantu.
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#10 Příspěvek od Toydolls »

Miki_JI píše:Pokud nemas tak si stahni BMW EBA , tak je navod step by step na vymenu volantu.


V EBE tohle co resi samozhrejme neni - nikdo ti nebude popisovat jak obejit 1 patronovy system za 2 patronovy. V EBE je neco jineho
Odpovědět