O weekendu jsem vytáhl konečně auto a jel ho projet. Asi po 40 km klidný jízdy jsem zajel na letiště, kde jsem mu trochu naložil v podobě rychlejších startů, prudčejšího zatáčení či agresivnějšího brždění. Po pár minutách se začalo ozývat při zatáčení vrnění, "nařikání", který přecházelo k vibracím do volantu. Když sem hned na to nechal auto na volnoběh odpočnout a odjížděl v klidu pohodovou jízdou z5 domů, vše už bylo zase ok. Nic nehučelo, při zatáčení se nic neozývalo. Vloni se mně to už jednou stalo, ale ne v takovým rozsahu a po chvilce to tenkrát ustalo, tak sem to neřešil, ale ted už to řešit musím. Po přečtení pár článku co jsem si našel pomoci " HLEDAT " to vypadá na malé množství oleje v nádobce serva. Chci se jen pro jistotu zeptat jestli jste někdo z vás už taky měl podobný příznaky, že to při zatáčení či i když se jelo mírně šikmo ozývaly "skučivé" zvuky a mírně vybroval volant, tak jestli to bylo tím olejem čí byla servo pumpa KO. Předem moc dík.
jj jak řikáš, vzal sem to na parkoviště, pár driftů a pískot jak bejk,vyměnil sem olej a pohoda, vypustil sem z toho dost sračky, ale nvm jesi to bylo tim nebo že ho tam bylo málo
Když jsem měnil ten olej, tak to vydávalo podobné zvuky, než se soustava odvzdušnila... zkus litr vyměnit a potom párkrat odvzdušnit otáčením volantu nadoraz...
Přidám se z dotazem: když za jízdy nebo při stání pootočím o pár milimetrů volantem, což dělám skoro pořád, ozývá se nepříliš hlasité hučení které kazí zvuk motoru. Olej ATF jsem měnil, ale žádná změna. Dokážete někdo říct jestli je to spíš přidřenou servopumpou nebo špatným servořízením? A nebo to může být něčím jiným? Děkuji
No dneska jsem se na to koukal a plánoval jak to vyměnit, ale řeknu vám, že jako žádná sranda u M3. Chlapci v BMW tu nádobku na ATF olej slušně umístili. Přístup naprosto nahovno. Zřejmě se bude muset sundat celej airbox s filtrem. Takže výměna zase tak jednoduchá nebude. Zlatá E36 318i, tam člověk dosáhnul na všechno.
Tady je pohled na novou a starou kapalinu ATF, co si myslím, že bude můj případ.
já mám zase zkušenost s tím že když ti oleje ubyde jen trochu..tak servo začne chrastit...ale když vyteče skoro všechen tak nevydává žádný zvuk....zjistil sem to tak že sem tomu taky naložil a povolil se mi šroub na servu a začal kapat docela dost olej...vyteklo ho trochu než sem to opravil a servo chrastilo.......a tento týden sem to hnal do kopce s plným autem co to dalo a z ničeho nic bylo za mnou dýmu jak z temelína...zastavím a olej byl všecek pryč...servo nedělalo žádný zvuk ale posilovna byla točit volantem:)....pokud ti to chrastí i když ti olej nevytekl tak možná bude servo v háji..a nebo opravdu málo oleje...
xSAFA píše:Je to primo na rizeni zespod takovej vetsi 6ti hranej sroub
Tím se to může dělat taky? Já četl něco o jakési hadičce, když sem vlez pdo auto říkám si, sakra, proč hledat nějakou zatracenou hadičku když ten šroub se k tomu přímo vybízí..nakonec sem se an to vykašlal a servo nevyměnil dodnes
2 Spajky: Jasně je tam klasickej šroub tuším 17 nebo 19 na straně u řidiče. Pěkně všechno vyteče, jestě jsem teda kroutil volantem aby vykapaly poslední zbytky A z nádobky odsát stříkačkou.
_peper píše:2 Spajky: Jasně je tam klasickej šroub tuším 17 nebo 19 na straně u řidiče. Pěkně všechno vyteče, jestě jsem teda kroutil volantem aby vykapaly poslední zbytky A z nádobky odsát stříkačkou.
A to si kroutil s nastartovaným motorem? Bych se bál abych to nezadřel, i když na tu chvilku.
no nevim ja ten sroub nenasel jen jeden zespoda strana ridice velikost tak 19mm. Tak sem ho vysrouboval a pod nim bylo jen nejaky lozisko a vubec nic nevyteklo.
2 Lion: Kdepak motor jsem měl samozřejmě zhaslej, jen pootočenej klíček aby se mi nezamkl volant. Pak jsem nalil novej olej a zase jsem to zamíchal bez motoru, až pak jsem startoval a bylo po rachotu a hnusném skřípění