Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jakou životnost má visco spojka E36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Visco spojka ma zivostnost nasledujici - bud je v poradku nebo neni
otestovani na miste - dej pred ledviny nejekej papir nebo deku
zapni motor cca na 5min v 3ot/min
jestli sepne a motor se uchladi je vse v poradku (pripade ze to teplota pujde nahoru bude spatna)
nechapu proc pises ze lidem nejde - to by se moc motoru nechladilo
vymena zabere cca 15min prace
tady je
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

otestovani na miste - dej pred ledviny nejekej papir nebo deku
zapni motor cca na 5min v 3ot/min
jestli sepne a motor se uchladi je vse v poradku (pripade ze to teplota pujde nahoru bude spatna)
nechapu proc pises ze lidem nejde - to by se moc motoru nechladilo
vymena zabere cca 15min prace
tady je
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 145
- Registrován: sob 11.03.2006 01:00
- Bydliště: onrb
- Kontaktovat uživatele:
asi tak!ja nevim co je za paniku s tou viskou,kdyz mas pruchodnej chladic neolámanou pumpu,a v poho termostat(což jsou asi tisickrat duležitejší veci),tak muzes jezdit i bez vrtule..klidne vam to ukážu. a kdyz mas jednu s tech veci v riti tak te stejne viska nezachrání!!delam s bmw 15let...skušenostíxSAFA píše:Já ji měl v háji a motor se stejnak uchladil i při popojíždění v koloně...Nicméně dal jsem novou pro dobrej pocit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1040
- Registrován: pon 18.07.2005 00:00
- Bydliště: New Jersey
- Kontaktovat uživatele:
disgorge13 píše:Visco spojka ma zivostnost nasledujici - bud je v poradku nebo neni![]()
otestovani na miste - dej pred ledviny nejekej papir nebo deku
zapni motor cca na 5min v 3ot/min
jestli sepne a motor se uchladi je vse v poradku (pripade ze to teplota pujde nahoru bude spatna)
nechapu proc pises ze lidem nejde - to by se moc motoru nechladilo
vymena zabere cca 15min prace
tady je
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Hmm, zajímavý ůdaj o délce životnosti


Vím že hodně lidem nejde, vím že ani mě nejde....to že dokáže roztočit vrtulu neznamená že se při ohřáti na teplotu kdy má sepnout natvrdo sepne!....Navíc když stoupne teplota vody, tak se spíná i el.vrtule, která to uchladí, proto většina lidí neřeší néé 15min práce ale 3500kč.... Hlavní otázka zněla, jakou životnost má visco spojka, jestli je to opravdu tak nutná investice když bude např. za 2 roky zase v prdeli...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
rob2fab píše:asi tak!ja nevim co je za paniku s tou viskou,kdyz mas pruchodnej chladic neolámanou pumpu,a v poho termostat(což jsou asi tisickrat duležitejší veci),tak muzes jezdit i bez vrtule..klidne vam to ukážu. a kdyz mas jednu s tech veci v riti tak te stejne viska nezachrání!!delam s bmw 15let...skušenostíxSAFA píše:Já ji měl v háji a motor se stejnak uchladil i při popojíždění v koloně...Nicméně dal jsem novou pro dobrej pocit
to mas sice pravdu ze to uchladi ale ne v momente kdy je 45 stupnu a stojis v kolone a jeste do kopce
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
mirda2 píše:to mas sice pravdu ze to uchladi ale ne v momente kdy je 45 stupnu a stojis v kolone a jeste do kopce



Mam taky dotaz: Já tu viscu mam taky v háji ale ne že by mi nešla, ale jde mi pořád a to už při prvnim nastartování a roztáčí se podle motoru takže to funí jako kráva a už mi to pěkně deptá
proto se chci zeptat jak to vlastně funguje ta visco spojka páč jak sem zjistil tak tam žádný čidlo a podobný věci nejsou u toho. A kde je nejlevnější sehnat na M42. Díky

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 206
- Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
- Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
- Kontaktovat uživatele:
Resil tu nekdo nahradu visco spojky el. ventilatorem a termospinacem(jako je to napr. u filcek)?
Je to totiz podstatne efektivnejsi nez visco spojka, nejen ze se motor drive ohreje ale chlazeni kapaliny se zapina jen pri prekroceni s v rpubehu jizdy coz proste visco spojka neumi, a troufam si tvrdit ze tuhle "upravu" zvladne i mene zrucny clovek(tedy i ja), maximalne muze mit nekdo problem s dvouma draty tj. "0" a "+", cidlo se zapoji do serie pres rele...
Je to totiz podstatne efektivnejsi nez visco spojka, nejen ze se motor drive ohreje ale chlazeni kapaliny se zapina jen pri prekroceni s v rpubehu jizdy coz proste visco spojka neumi, a troufam si tvrdit ze tuhle "upravu" zvladne i mene zrucny clovek(tedy i ja), maximalne muze mit nekdo problem s dvouma draty tj. "0" a "+", cidlo se zapoji do serie pres rele...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
bobosnow píše:Mam taky dotaz: Já tu viscu mam taky v háji ale ne že by mi nešla, ale jde mi pořád a to už při prvnim nastartování a roztáčí se podle motoru takže to funí jako kráva a už mi to pěkně deptá Mad proto se chci zeptat jak to vlastně funguje ta visco spojka páč jak sem zjistil tak tam žádný čidlo a podobný věci nejsou u toho. A kde je nejlevnější sehnat na M42. Díky
JJ taky to mám tak,jak Ty píšeš - mne taky fučí pořád,auto se pomalejc zahřívá... A myslím si že ta vrtule i ovlivnuje výkon a dosti i spotřebu - je to jako zaplá klima v podstatě

Já nechápu, co řešíte, prostě kupte novou viscu a namontujte. Až jednou v největšim pařáku člověk chytne kolonu (zvlášť např v 1,8, která saharu nemá), tak asi neni příjemný odstavovat auto a čekat, jako dřív u škodovek. Naopak pokud je sepnutá furt, tak to asi taky nedělá dobrotu pro to uložení a náhon vrtule... A kecy typu, že není potřeba, že se auto uchladí samo bez náporu chladnýho vzduchu na chladič jsou fakt mimo. 
