Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jakou životnost má visco spojka E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Fikop »

Jakou životnost má nová visco spojka u E36ky??? A komu ještě funguje jak má??? Podle mě spíš většině lidí nefunguje, asi jako mě.....
disgorge13
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: sob 09.02.2008 01:00

#2 Příspěvek od disgorge13 »

Visco spojka ma zivostnost nasledujici - bud je v poradku nebo neni :D

otestovani na miste - dej pred ledviny nejekej papir nebo deku
zapni motor cca na 5min v 3ot/min
jestli sepne a motor se uchladi je vse v poradku (pripade ze to teplota pujde nahoru bude spatna)

nechapu proc pises ze lidem nejde - to by se moc motoru nechladilo
vymena zabere cca 15min prace
tady je
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

Já ji měl v háji a motor se stejnak uchladil i při popojíždění v koloně...Nicméně dal jsem novou pro dobrej pocit :wink:
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od rob2fab »

xSAFA píše:Já ji měl v háji a motor se stejnak uchladil i při popojíždění v koloně...Nicméně dal jsem novou pro dobrej pocit :wink:
asi tak!ja nevim co je za paniku s tou viskou,kdyz mas pruchodnej chladic neolámanou pumpu,a v poho termostat(což jsou asi tisickrat duležitejší veci),tak muzes jezdit i bez vrtule..klidne vam to ukážu. a kdyz mas jednu s tech veci v riti tak te stejne viska nezachrání!!delam s bmw 15let...skušeností
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fikop »

disgorge13 píše:Visco spojka ma zivostnost nasledujici - bud je v poradku nebo neni :D

otestovani na miste - dej pred ledviny nejekej papir nebo deku
zapni motor cca na 5min v 3ot/min
jestli sepne a motor se uchladi je vse v poradku (pripade ze to teplota pujde nahoru bude spatna)

nechapu proc pises ze lidem nejde - to by se moc motoru nechladilo
vymena zabere cca 15min prace
tady je
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35


Hmm, zajímavý ůdaj o délce životnosti :D jako bych se neptal.... :P

Vím že hodně lidem nejde, vím že ani mě nejde....to že dokáže roztočit vrtulu neznamená že se při ohřáti na teplotu kdy má sepnout natvrdo sepne!....Navíc když stoupne teplota vody, tak se spíná i el.vrtule, která to uchladí, proto většina lidí neřeší néé 15min práce ale 3500kč.... Hlavní otázka zněla, jakou životnost má visco spojka, jestli je to opravdu tak nutná investice když bude např. za 2 roky zase v prdeli...
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Maikl »

já ji mám asi v riti, viz BigBmw 2007 (novej chladič) :lol:
Pacey
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 10.04.2007 00:00

#7 Příspěvek od Pacey »

pokud je vsechno ok tak by to opravdu melo chodit i s K.O. viskou... ale myslim ze 3500 za visku nejsou zrovna vyhozeny penize..
Pacey
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 10.04.2007 00:00

#8 Příspěvek od Pacey »

oni ji tam nedavali pro nic za nic, ze jo...
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od rob2fab »

Pacey píše:oni ji tam nedavali pro nic za nic, ze jo...
jo treba serpentyny v HR 55na slunku s karavanem na kouli..je asi užitečná.proste extreme
disgorge13
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: sob 09.02.2008 01:00

#10 Příspěvek od disgorge13 »

Odpoved na zivotnost visco spojky neni mozna ....
to je jako kdyz se nekoho zeptam kolik vydrzi lozisko na kardanu

v bmw asi vedi proc ji tam davaji ...ono potom je ve 250tiskm testeni u 6valce v riti a nikdo nevi proc ....
tak tohle muze byt duvodem
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#11 Příspěvek od Mirda328 »

rob2fab píše:
xSAFA píše:Já ji měl v háji a motor se stejnak uchladil i při popojíždění v koloně...Nicméně dal jsem novou pro dobrej pocit :wink:
asi tak!ja nevim co je za paniku s tou viskou,kdyz mas pruchodnej chladic neolámanou pumpu,a v poho termostat(což jsou asi tisickrat duležitejší veci),tak muzes jezdit i bez vrtule..klidne vam to ukážu. a kdyz mas jednu s tech veci v riti tak te stejne viska nezachrání!!delam s bmw 15let...skušeností


to mas sice pravdu ze to uchladi ale ne v momente kdy je 45 stupnu a stojis v kolone a jeste do kopce
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Butch5 »

Novou Whisku na E36 prodavam za 1600,- , tak zadnou paniku a objednavejte :lol:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xSAFA »

mirda2 píše:to mas sice pravdu ze to uchladi ale ne v momente kdy je 45 stupnu a stojis v kolone a jeste do kopce


:lol: :lol: No jasný a na vozíku vezeš Titanic :) V normálním provozu i když je letní mega hic a popojizdis v koloně tak mi nefunční viska nikdy nezpůsobila to že by se auto přehřálo... Ale jak říkám koupil jsem novou ale ne z důvodu její absence ale spíš z důvodu ať mám vše OK a můžu mít dobrej pocit.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od miloshm »

xSAFA: Tak to jsi měl asi docela štěstí. Mě se totiž motor v předchozím autě při nefunkční visce a popojíždění v koloně začínal přehřívat - ručička teploměru začala po chvíli stoupat (po montáží nový viskospojky už se to nikdy neopakovalo). Než se něco stalo, tak se kolona naštěstí rozjela.
myrryn88
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: stř 09.04.2008 00:00
Bydliště: Bys3ce city
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od myrryn88 »

Butch5 píše:Novou Whisku na E36 prodavam za 1600,- , tak zadnou paniku a objednavejte :lol:


tak tomu rikam kvalitni cena kurnik,budu v blizke budoucnosti urcite jednu potrebovat :wink:
bobosnow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Břasy

#16 Příspěvek od bobosnow »

Mam taky dotaz: Já tu viscu mam taky v háji ale ne že by mi nešla, ale jde mi pořád a to už při prvnim nastartování a roztáčí se podle motoru takže to funí jako kráva a už mi to pěkně deptá :x proto se chci zeptat jak to vlastně funguje ta visco spojka páč jak sem zjistil tak tam žádný čidlo a podobný věci nejsou u toho. A kde je nejlevnější sehnat na M42. Díky
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MadMaxII »

Resil tu nekdo nahradu visco spojky el. ventilatorem a termospinacem(jako je to napr. u filcek)?

Je to totiz podstatne efektivnejsi nez visco spojka, nejen ze se motor drive ohreje ale chlazeni kapaliny se zapina jen pri prekroceni s v rpubehu jizdy coz proste visco spojka neumi, a troufam si tvrdit ze tuhle "upravu" zvladne i mene zrucny clovek(tedy i ja), maximalne muze mit nekdo problem s dvouma draty tj. "0" a "+", cidlo se zapoji do serie pres rele...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od PetacekBE »

bobosnow píše:Mam taky dotaz: Já tu viscu mam taky v háji ale ne že by mi nešla, ale jde mi pořád a to už při prvnim nastartování a roztáčí se podle motoru takže to funí jako kráva a už mi to pěkně deptá Mad proto se chci zeptat jak to vlastně funguje ta visco spojka páč jak sem zjistil tak tam žádný čidlo a podobný věci nejsou u toho. A kde je nejlevnější sehnat na M42. Díky

JJ taky to mám tak,jak Ty píšeš - mne taky fučí pořád,auto se pomalejc zahřívá... A myslím si že ta vrtule i ovlivnuje výkon a dosti i spotřebu - je to jako zaplá klima v podstatě :(
Richardos
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: úte 22.05.2007 00:00

#19 Příspěvek od Richardos »

Já nechápu, co řešíte, prostě kupte novou viscu a namontujte. Až jednou v největšim pařáku člověk chytne kolonu (zvlášť např v 1,8, která saharu nemá), tak asi neni příjemný odstavovat auto a čekat, jako dřív u škodovek. Naopak pokud je sepnutá furt, tak to asi taky nedělá dobrotu pro to uložení a náhon vrtule... A kecy typu, že není potřeba, že se auto uchladí samo bez náporu chladnýho vzduchu na chladič jsou fakt mimo. 8O
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Brody »

Tak jak ta vrtela ma vlastne poradne fungovat.U 316ky se mi toci vrtule u chladice porad, od nastartovani az po zhasnuti motoru.
U 328mi nevim.Jeste jsem nekoukal
Odpovědět