Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 320D 110kW servis

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
bubak320osedlal
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Plzeň,Praha

#1 Příspěvek od bubak320osedlal »

Zdravím.Při servis prohlídce,kdy jsem vyměnil olej,všechny filtry,jsem byl upozorněn na možnou výměnu tohoto filtru(viz foto).Mění se údajně jen do nějakého roku výroby,pak to již bylo výrobcem vyrešeno jinak a nemění se vůbec. Já mám r.v. 11/2003. Pár lidem už kvůli tomu odešlo turbo,údajně.Děkuji za rady.
Přílohy
Obraz004detail_resize.jpg
Obraz004detail_resize.jpg (93.09 KiB) Zobrazeno 1417 x
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#2 Příspěvek od martilulin »

To by me taky zajimalo,ja o zadnem dalsim filtru nenasel ani zminku.Kde by mel byt?
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#3 Příspěvek od P-J »

Foto sice nevidím (neplatím, tak nevidím :wink: ), ale asi vím o co se jedná. Ale protože nevidím (asi chce radu jenom o platících), tak neradím.....
bubak320osedlal
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Plzeň,Praha

#4 Příspěvek od bubak320osedlal »

Měl by to být malý filtr vzduchu jdoucího k turbu od ventilů(???),číslo dílu 11 12 7 799 224
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od jj »

Mám 2003/04 a mám ho tam. Zrovna dnes jsem byl v servisu Pupíků http://www.autopupik.cz/, kde mi pomáhají řešit problém s turbem. Koukli dovnitř a ten filtr byl totální HUMUS, plnej oleje, černej jak bota, nacucanej jak houba. Rozhodně ho Pupíci doporučují vyměnit.

Nevím jestli podělané turbo je následek tohoto špatného filtru nebo naopak. Ale mám zaneřáděnej od oleje i IC, sání...atd a hlavně nefunkční regulaci turba.
Vojtar
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: čtv 18.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Vojtar »

Šlo by nějak blíž specifikovat, kde ho najdu a jestli jsem schopnej ho vyměnit sám? To číslo dílu nesouhlasí...
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00

#7 Příspěvek od Beefeater-64 »

Je to odlucovac oleje, BMW doporucuje pri kazde 3ti vymene oleje vymenit na novych vozech u starsich by to melo byt soucasti Inspekce II. Aby kvuli odlucovaci odeslo turbo slysim poprve.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jj »

Vojtar píše:Šlo by nějak blíž specifikovat, kde ho najdu a jestli jsem schopnej ho vyměnit sám? To číslo dílu nesouhlasí...


Když stojíš před autem, máš odkrytováno, tak je hnedka napravo od vzduchového filtru.

Ten díl co tu je, je toho kryt, myslím, ne ten filtr. Podle nákresu toho krytu to poznáš podle tvaru.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#9 Příspěvek od martilulin »

Myslis takovou tu hranatou krabicku?
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od jj »

martilulin píše:Myslis takovou tu hranatou krabicku?


Vedle vzduchového filtru, zeshora to vypadá tak jak díl č.: 11

http://bmwfans.info/original/E46/tou/320d-M47N/ECE/L/N/2003/04/mg-11/ill-11_3312/#23
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#11 Příspěvek od martilulin »

Jooo,to jsem mel dole,me to pripadalo jako nejakej prepad,je tam takovy blby tesneni,chcalo to pod nim,tak jsem ho menil.Je tam houba jak na umyvani,takova hrubsi.Neverim ze to ma vliv na funkci...
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od jj »

martilulin píše:Jooo,to jsem mel dole,me to pripadalo jako nejakej prepad,je tam takovy blby tesneni,chcalo to pod nim,tak jsem ho menil.Je tam houba jak na umyvani,takova hrubsi.Neverim ze to ma vliv na funkci...


Jak psal Beefeater-64:

Je to odlucovac oleje, BMW doporucuje pri kazde 3ti vymene oleje vymenit na novych vozech u starsich by to melo byt soucasti Inspekce II.

Jinak je to přesně ono. To těsnění také může bejt vadný a okolo se rozleje olej. Taky jsem ho tam měl.

Taky mi připadá, že to není příčinou špatné funkce turba. Ale to je pouze laická doměnka, v mém podání. :-)
Magister
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 23.05.2008 00:00

#13 Příspěvek od Magister »

Ano tento fitr má vliv na poškození turba.Tenhle problém jsem řešil asi tak 3 měsíce zpět kdy turbo bouchlo a pak celá oprava vyšla na nějakých 60-70 tisíc.Mám sice 3,0 D , ale jak jsem mrknul na obrázek, tak je to přesně ten filtr co tam mám já.Vzhledem k tomu, že se mi to stalo v Olmíku, tak jsem to chtěl řešit tam, kde se na to podívali mechoši a řekli, že to chce hloubkovou kontrolu, tak jsem to přetáhnul do Zlína, kde bydlím a tam šel mechoš přímo k tomuto filtru a když ho vytáhnul a ukázal mi to tak cituju: ,,Tohle je příčina za kterou zaplatíš balík."Nevím sice jak mluví katalog, nebo ETK,ale oni to nazývají odlučovač par.Spousta neznalých mechaniků o tomto filtru ani neví, proto se ani nemění a poté jsou tyto následky.Není to zas tak drahé, takže myslím si, že určitě raději vyměnit.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#14 Příspěvek od martilulin »

Nenasel jsem ho v etk,volal jsem do BMW olomouc a tam nevedeli co chci.Muzes treba napsat cislo dilu?
pjotr
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: stř 04.06.2008 00:00

#15 Příspěvek od pjotr »

myslim ,ze se tomu rika filtr odvetrani klikove skrine
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#16 Příspěvek od martilulin »

Co ma klikovka spolecneho s turbem.seru na to,koupim houbu na myti vany a nacpu to tam
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#17 Příspěvek od Killca »

cislo 15 oil separator, by mel zahrnovat ten filtr, jinak podle nazvu je to odlucovani olejovych castic ze vzduchu

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... 1_3312/#37
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
bubak320osedlal
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Plzeň,Praha

#18 Příspěvek od bubak320osedlal »

Magister píše:Ano tento fitr má vliv na poškození turba.Tenhle problém jsem řešil asi tak 3 měsíce zpět kdy turbo bouchlo a pak celá oprava vyšla na nějakých 60-70 tisíc.Mám sice 3,0 D , ale jak jsem mrknul na obrázek, tak je to přesně ten filtr co tam mám já.Vzhledem k tomu, že se mi to stalo v Olmíku, tak jsem to chtěl řešit tam, kde se na to podívali mechoši a řekli, že to chce hloubkovou kontrolu, tak jsem to přetáhnul do Zlína, kde bydlím a tam šel mechoš přímo k tomuto filtru a když ho vytáhnul a ukázal mi to tak cituju: ,,Tohle je příčina za kterou zaplatíš balík."Nevím sice jak mluví katalog, nebo ETK,ale oni to nazývají odlučovač par.Spousta neznalých mechaniků o tomto filtru ani neví, proto se ani nemění a poté jsou tyto následky.Není to zas tak drahé, takže myslím si, že určitě raději vyměnit.


Můj servisman měnil turbo pánovi ve 110.000km,díky tomu,že samozřejmě nevěděl,že se tohle má měnit(oprava 40.000). Jenom díky tomu o tom vím já. V úterý jedu do BMW koupit, beru fotky s sebou. Díval jsem se na ETK, podle mě je to Breather 11127799224. Vzhledem k tomu že mám najeto 109800km :)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#19 Příspěvek od Killca »

breather je sestava vsechno i s tim oil separatorem co sem psal ja, separator je za 500 a cela sestava za litr (+-tak 500)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#20 Příspěvek od martilulin »

jsem to ted vydlabal,mam to taky od oleje,me by jen zajimalo co to tam dela.Jestlize je to nejaky odfuck od turba ,kam foukne vzduch a pokud je s olejem ,ten se zachyti.Kdyz je to ucpane,stece nekam zpatky,to jedine vy mohlo neco udelat.No vymenim to kdyz uz je to venku tak vycistim jeste vahu vzduchu.Jo a kdyby nekdo nahodou vedel kam pichnout drat od tempomatu do jednotky,budu rad.
Odpovědět