Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výběr bmw e90
Zdravím,
rád bych koupil bmw e90, mám několik dotazů. Co hrozí u aut s nájezdem kolem 150tkm (prověřených)? řekněme rok 2006 a to u:
dieslu - 320 (120kw)
benzínu - 325xi (160kw)
Zajímají mě nejen možné náklady spojené s motorem, ale i díly podvozku, co jsou potřeba v tomhle nájezdu měnit...
A na závěr doporučení motoru? Srdce mi říká jasně R6 benzín, ale rozum bohužel brzdí kvůli spotřebě... Najezdím cca 18-20tkm ročně (trošku se bojím taky toho, že s BMW budu chtít jezdit víc než doteď), v poměru tak 30/30/30 (město, okresky, dálnice). Myslíte, že mě ta r6 nesežere?
Moc díky
rád bych koupil bmw e90, mám několik dotazů. Co hrozí u aut s nájezdem kolem 150tkm (prověřených)? řekněme rok 2006 a to u:
dieslu - 320 (120kw)
benzínu - 325xi (160kw)
Zajímají mě nejen možné náklady spojené s motorem, ale i díly podvozku, co jsou potřeba v tomhle nájezdu měnit...
A na závěr doporučení motoru? Srdce mi říká jasně R6 benzín, ale rozum bohužel brzdí kvůli spotřebě... Najezdím cca 18-20tkm ročně (trošku se bojím taky toho, že s BMW budu chtít jezdit víc než doteď), v poměru tak 30/30/30 (město, okresky, dálnice). Myslíte, že mě ta r6 nesežere?
Moc díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Jediné, co ti můžu doporučit je tohle: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile=search
Je tady toho o tom spousta a nevěřím tomu, že někomu se bude chtít znova a znova psát to samé.
Je tady toho o tom spousta a nevěřím tomu, že někomu se bude chtít znova a znova psát to samé.

mequi píše:Jediné, co ti můžu doporučit je tohle: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile=search
Je tady toho o tom spousta a nevěřím tomu, že někomu se bude chtít znova a znova psát to samé.
OK, budu hlodat...

blackwhit píše:Zdravím,
rád bych koupil bmw e90, mám několik dotazů. Co hrozí u aut s nájezdem kolem 150tkm (prověřených)? řekněme rok 2006 a to u:
dieslu - 320 (120kw)
benzínu - 325xi (160kw)
Zajímají mě nejen možné náklady spojené s motorem, ale i díly podvozku, co jsou potřeba v tomhle nájezdu měnit...
A na závěr doporučení motoru? Srdce mi říká jasně R6 benzín, ale rozum bohužel brzdí kvůli spotřebě... Najezdím cca 18-20tkm ročně (trošku se bojím taky toho, že s BMW budu chtít jezdit víc než doteď), v poměru tak 30/30/30 (město, okresky, dálnice). Myslíte, že mě ta r6 nesežere?
Moc díky
Doporučení??
Pokud se chceš hlavně bavit, pak 330i nebo 320si (na to nedám dopustit). Obě auta jsou dost odlišná, ale na okruhu podobně rychlá - 320si se mi ale zapsalo do srdce!! Ale to je spíš o tom, které ti lépe sedne! Chce to ozkoušet!
Pokud chceš rychlost na dálnici a zároveň šetřit za palivo, pak si vem 330d, nebo popřípadě 325d...
A pokud chceš hlavně šetřit, pak si vem 320d, ale taky to neni líný auto, dynamikou bych to přirovnal k 330d E46 135kW, jen E90 320d mamnohem lepší spotřebu

Víc ti asi neporadim

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Rozdíl mezi základní naftovou zadokolkou a 6ti válcovou čtyřkolkou je velký. Podle mně je nutné si trošku ujasnit do čeho chci jít. S 320d budeš jezdit dejme tomu za 6 litrů a když ji necháš třeba nachipovat můžeme se dostat až na 200koní. Z druhé strany ale to bude pořád jenom diesel a 6ti válcový benzín je úplně někde jinde. Pořád bude silnější, přitom dravější svým projevem, kultivovanější(!!!), ale taky nenasytnější. V tom xi bych odhadoval běžně za 9 litrů.
Servis bude hodně individuální. Podle předchozího majitele či majitelů. Nafta bude háklivá na zahřívání, chlazení turba. Taky může být problémový filtr pevných částic, ale třeba dalších 70tisic nemusí.
U xi to bude po motorové stránce trošku jistější, ikdyž moc těch 2.5 litrů neznám, ale zase pohon 4kol by mohl být potencionální problém i co se elektroniky týče, ale nemusel. Na X5 co máme ve firmě z roku 05 s tím problém doposud nebyl a obě mají přes 200tis km hrubě. Bude to prostě hodně o přístupu k vozidlu a očekávání od něho a taky určení. Pokud chceš xdrive jen jako jistotu na zimu ale doposud s předním náhonem nebyly nikde problémy, které se nedaly řešit, raději bych šel do zadokolky v benzínu....Ale pokud víš, že při spotřebě 11l/100 budeš jíst maso pouze o víkendech, nech tomu ještě čas, protože by byla škoda neužívat si toho potencionálu.
Těžko se radí někomu jestli ho R6 sežere, když nevíme zda-li ji dokáže uživit s přehledem a jak jezdí.... 18-20 tisíc km ročně není zas tak moc a rozdíl v Pohonným Hmotách při spotřebě dejme tomu 7 u nafty a 10 u benzínu bude 12 tisíc ročně, což je tisícovka měsíčně...(počítal sem rozdíl v cenách PH 1,-/litr) Ohledně servisu a náhradních dílů bude hodně záležet na stavu vozidla.
Servis bude hodně individuální. Podle předchozího majitele či majitelů. Nafta bude háklivá na zahřívání, chlazení turba. Taky může být problémový filtr pevných částic, ale třeba dalších 70tisic nemusí.
U xi to bude po motorové stránce trošku jistější, ikdyž moc těch 2.5 litrů neznám, ale zase pohon 4kol by mohl být potencionální problém i co se elektroniky týče, ale nemusel. Na X5 co máme ve firmě z roku 05 s tím problém doposud nebyl a obě mají přes 200tis km hrubě. Bude to prostě hodně o přístupu k vozidlu a očekávání od něho a taky určení. Pokud chceš xdrive jen jako jistotu na zimu ale doposud s předním náhonem nebyly nikde problémy, které se nedaly řešit, raději bych šel do zadokolky v benzínu....Ale pokud víš, že při spotřebě 11l/100 budeš jíst maso pouze o víkendech, nech tomu ještě čas, protože by byla škoda neužívat si toho potencionálu.
Těžko se radí někomu jestli ho R6 sežere, když nevíme zda-li ji dokáže uživit s přehledem a jak jezdí.... 18-20 tisíc km ročně není zas tak moc a rozdíl v Pohonným Hmotách při spotřebě dejme tomu 7 u nafty a 10 u benzínu bude 12 tisíc ročně, což je tisícovka měsíčně...(počítal sem rozdíl v cenách PH 1,-/litr) Ohledně servisu a náhradních dílů bude hodně záležet na stavu vozidla.
Netřeba zdůrazńovat, že jak naftové, tak benzínové motory má BMW na špici. Já to beru takto:
(1) Když už se rozhodnu šetřit a kupuju ojetinu (navíc takto starou a s nájezdem jak píšeš ty), tak rozhodně ne naftu. Je to past, která když sklapne, tak se nestačíč divit jak ti konto klesá.
(2) Když vím, že za rok nedám víc jak 40k km, tak o naftě ani neuvažuju.
(3) Když bydlím, tam kde bydlím (na na horách), tak upřednostňuji náhon na zádní kola.
Z těch možností co dáváš je těžko vybírat, ale z důvodu (1) bych šáhl po 325xi. Ojetinu s více než 30k km bych prostě v naftě nevzal. Je to blbost. Zkus mrknou po 320i a 325i (330i), tam bych viděl ideální motory co by mohly sloužit ještě řadu km bez větších investic.
(1) Když už se rozhodnu šetřit a kupuju ojetinu (navíc takto starou a s nájezdem jak píšeš ty), tak rozhodně ne naftu. Je to past, která když sklapne, tak se nestačíč divit jak ti konto klesá.
(2) Když vím, že za rok nedám víc jak 40k km, tak o naftě ani neuvažuju.
(3) Když bydlím, tam kde bydlím (na na horách), tak upřednostňuji náhon na zádní kola.
Z těch možností co dáváš je těžko vybírat, ale z důvodu (1) bych šáhl po 325xi. Ojetinu s více než 30k km bych prostě v naftě nevzal. Je to blbost. Zkus mrknou po 320i a 325i (330i), tam bych viděl ideální motory co by mohly sloužit ještě řadu km bez větších investic.
Díky všem za odpovědi, čím dál víc jsem přesvědčenej o benzínu. Počítám, že ten roční nájezd se bude zmenšovat (do rodiny přibylo auto do města) a radši si budu chtít jízdu užit. Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám! 

Díky všem za odpovědi, čím dál víc jsem přesvědčenej o benzínu. Počítám, že ten roční nájezd se bude zmenšovat (do rodiny přibylo auto do města) a radši si budu chtít jízdu užit. Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám! 

Díky všem za odpovědi, čím dál víc jsem přesvědčenej o benzínu. Počítám, že ten roční nájezd se bude zmenšovat (do rodiny přibylo auto do města) a radši si budu chtít jízdu užit.
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!
Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!

Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!

Díky všem za odpovědi, čím dál víc jsem přesvědčenej o benzínu. Počítám, že ten roční nájezd se bude zmenšovat (do rodiny přibylo auto do města) a radši si budu chtít jízdu užit.
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!
Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!

Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!

Díky všem za odpovědi, čím dál víc jsem přesvědčenej o benzínu. Počítám, že ten roční nájezd se bude zmenšovat (do rodiny přibylo auto do města) a radši si budu chtít jízdu užit.
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!
Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!

Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!

blackwhit píše:Díky všem za odpovědi, čím dál víc jsem přesvědčenej o benzínu. Počítám, že ten roční nájezd se bude zmenšovat (do rodiny přibylo auto do města) a radši si budu chtít jízdu užit.
Teď jezdím s Lagunou II benzínem, kde spotřeba 7,7 - 8,5 podle stylu jízdy, takže nějakej litr-dva navíc mě určitě nezrujnujou!
Co se týče čtyřkolky, tam bych to neviděl jako mínus - ano, příjdu o zajímavé jízdní vlastnosti a je to potenciální zdroj problémů, zase na druhou stranu, co jsem četl, tak xdrive je spolehlivej a bonus toho, že budu moct bez problémů v zimě dojet, kam budu potřebovat a že s tím v pohodě dojede i manželka... zatím to vidím jako plus. Ještě jednou díky a další rady očekávám!
Omlouvám se, že je to tolikrát, ale házelo to chybu a tvářilo se to, že se příspěvek nenahrál!

ELiLOBO píše:Já jen doplním, že mezi 330 a 320si je ještě 325i, to je takovej střed mezi nima
No to záleží, dle mého je 325i reálnými výkony pod 320si... 330i má už oproti 320si dostatek výkonu a tak těžší předek člověk dokáže oželit, ale 325i mě osobně oslovila mnohem méně než 320si a 330i, ty bych stavěl tak na podobnou rovinu, jen to záleží na tom, co člověk chce.... Ovadatelnost, komunikatovnost a skvělě udělaný podvozek a dobře k tomu všemu vyvážené brzdy = 320si...
325i je prostě nuda - ale neber to osobně, někomu může víc záležet na tom, že má 6 místo 4 hrnků a pak má 325i smysl... Jinak podle mě moc ne (leda verze s třílitrem, ale ta s dvouapůllitrem vůbec!). Ale to je jen můj názor

bmw335 píše:kup si 335i ta tě nesežere, když s tím budeš jezdit normálně, udávanou spotřebu má 9,2 a já se pohybuju někde kolem 9,5...to vše díky twinturbo a highprecission injection
335i je pecka, ale cenově je to úplně jinde - v podstatě je to logické, protože je to konkurence pro Audi S4/S5 a obdobný motor u MB... Je to v podstatě o třídu jinde a to hlavně pořizovačkou...

Ale taky každému nemusí 335i sedět, pro někoho může být více atmosferická 330i

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1709
- Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pro mě je důležitý že je to 6ti hrnek, už jen jeho sametovej chod, zvuk ve vysokých otáčkách a R6 je přeci jen klasika v BMW...
ale dovedl bych si představit i 320si, takovej homologovanej WTCC speciál
Ale to by mi nedalo a sypal bych prachy aby tak i vypadal:)
Já mám hlavně 325i protože tenhle konkrétní kousek byla super koupě, stav,výbava,vzhled....to sem tam prostě nemohl nechat, takže to je hlavní důvod toho že mam 325i a sem za to rád, ikdyž třílitr by byl lepší...
ale dovedl bych si představit i 320si, takovej homologovanej WTCC speciál

Já mám hlavně 325i protože tenhle konkrétní kousek byla super koupě, stav,výbava,vzhled....to sem tam prostě nemohl nechat, takže to je hlavní důvod toho že mam 325i a sem za to rád, ikdyž třílitr by byl lepší...
ELiLOBO píše:pro mě je důležitý že je to 6ti hrnek, už jen jeho sametovej chod, zvuk ve vysokých otáčkách a R6 je přeci jen klasika v BMW...
ale dovedl bych si představit i 320si, takovej homologovanej WTCC speciálAle to by mi nedalo a sypal bych prachy aby tak i vypadal:)
Já mám hlavně 325i protože tenhle konkrétní kousek byla super koupě, stav,výbava,vzhled....to sem tam prostě nemohl nechat, takže to je hlavní důvod toho že mam 325i a sem za to rád, ikdyž třílitr by byl lepší...
Však já ti to nijak nechci špinit, byl to jen můj názor a pokud to byl super kauf, pak to plně chápu!!






Ale samozřejmě moc dobře vím co je kouzlo R6


