Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pozde zhasinajici kontolka oleje e36 323i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#1 Příspěvek od jarin36 »

Ahoj, mam problem u me e36 323i, ze po delsim stani auta, napr. pres noc, mi po startu pozde zhasina kontrolka oleje :( Nevim jestli se to tu resilo ale koazdopadne jsem se tu nedohledal zadneho reseni. Deje se mi neco podobneho jako na tomto videu http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=qlKGF6mWX3s ale ne takovou dobu, vetsinou mi kontrolka zhasne do dvou az tri sekund :roll: Predem dekuji za jakoukoliv pomoc nebo nazory :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

bud to nedrzi tlak a zpetnej ventil uz neventiluje a nebo jsou trebas loziska na klice v prdeli a proste to nemaze na volnobeh ;) zmer mazaci tlak kolik je na studenej olej na volnobeh ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od sa-tan666 »

skusit vymenit tesneni dil č 5 2ks
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... il_filter/

pak to muze mit na svedomy jak dlouho je tam olej co je to za olej kolik ma motor najeto ale pokud to nesviti dil jak 5s tak bych si tim hlavu nedelal
mas asi vetsi vuly na klice tak ze moznost vymenit loziska nejlepsi bude zmerit kolik ti to maze pokud to chces resit :wink:
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#4 Příspěvek od jarin36 »

Tak ted sem dostal uplne strach 8O jak rikam vzdy to zhasne do tri sekund, olej je novy, filtr taky, na ty tesneni sem kokal, puvodne sem cekal ze prijdou s filtrem MANN, ale nestalo se tak :roll: No pristi tyden se chystam menit spojku a dvouhmotu, takze kdyby to prinejhorsim byla ta loza na klice tak by to mohl mechanik zkouknout kdyz bude setrvak dole, nebo jak to nejlepe zjistit?
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#5 Příspěvek od jarin36 »

jinak olej je tam MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 :wink:
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od sa-tan666 »

jarin36 píše: No pristi tyden se chystam menit spojku a dvouhmotu, takze kdyby to prinejhorsim byla ta loza na klice tak by to mohl mechanik zkouknout kdyz bude setrvak dole, nebo jak to nejlepe zjistit?


nej lip motor ven otocit sundat vanu a vyndat promerit kliku ale zacal bych tim tlakem oleje :wink:
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Brody »

Taky mi zhasíná tak zhruba 2-3 vteřinky po stratu. Možná ani ne. Mám tušení, že to dělalo i xSafovi. A myslim, že to bylo tim olejovim separátorem nebo jak se to jmenuje.

Díl č. 2

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... separator/
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od marecekoi »

Taky mi tam ta kontrolka drží tak 2s. je to velkej průser???co to odnáší resp.co by se mohlo stát??? 8O
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mě to teda dělá taky tak 2s, jsem myslel, že to je normální celou dobu když se motor startuje, že se nedomazává než to čidlo pozná.. Jinak na diagnostice nikdy nic nebylo.
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#10 Příspěvek od jarin36 »

Tak normalni to urcite nejni ale dela to hodne lidem. Treba kamarad mechanik mi tvrdil ze je to normalni a ze to nemam resit, ze mu to na 325 tds dela to same. Tak ale preci jen je to mazani a to by se zanedbavat nemelo, kazdopadne pristi tyden necham zmerit tlak mazani...
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#11 Příspěvek od jarin36 »

nejlepsi b bylo jak psal Brody, kdyby se to vyresilo je tim olejovym separatorem. K cemu vlastene slouzi, a da se nejak vycistit nebo se kupuje rovnou novy?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

separator se ma menit ;) rozhodně koupit novej , pokud se to nezlepsi zmer tlak oleje... pokud to na studenej olej bude mazat malo tak je chyba bud v olejovým cerpadle a nebo v loziskach na klice ale to je už celkem náročnější oprava ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xSAFA »

No dělalo a stále dělá :lol: . Po té výměně separátoru se to asi nepatrně zlepšilo, ale ty cca 3sec jsou to furt. Jednu dobu jsem po tom trochu alespoň teoreticky pátral, ale k ničemu nedošel... Pročítal jsem o problému i na zahraničních forech ale výsledek byl takový, že většina lidí radí prostě neřešit. Nevím jak rychle by měla správně zhasínat, ale faktem je, že co sem viděl M52ky tak to všem dělalo zhruba tak jak mě. Auto má najeto přes 280tis a prostě už na to dlabu. Až mi někdo opravdu fundovaný řekne, že je to velký problém a má neblahé důsledky pro motor, tak to budu řešit. Zatím se tak nestalo... :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

v podstatě to ničemu až tak nevadí , ty dvě tři vteřiny to maže míň jak 0.8bar tzn. že to nemusí jet na sucho uplně ale taky může ale při těch otáčkách kdy to po nastartování vyskočí na 1500 a ustálí se na volnoběh se nic dramatickýho udát nemůže...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brody »

Aha já myslel že se ti tim vyřešilo. :wink:
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#16 Příspěvek od jarin36 »

Novym separatorem tomu urcite neuskodim :wink:
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#17 Příspěvek od jarin36 »

Co sem tak hledal nejvic se priklanim k teorii se
spetnyho ventilu. Ten by mel drzet olej nahore aby
pri startu nebezela hlava na sucho, proste staci i
kdyz je motor ohraty a olej teply, aby auto 2 hodky
stalo a vsechen olej stec do vany. Po startu pak
chvilki trva nez olej cerpdlo natlaci do filtru, proste
neco jak po vymene oleje. Starsi klasicky plechovy
filtr mel ten ventil v sobe, u nasich aut je nekde
nahore v bloku ne v hlave a sundavat kvuli tomu
hlavu? Tak pokud to nijak neskodi, tak na to s
prominutim se..u . Dela to jen kdyz auto dele stoji
po prvnim startu pak uz ne. Nejhorsi je ze tu prvni
vterinu az dve jsou slyset hydrostely, protoze jeste
nejsou naplneny olejem, to mi rve srdce :cry: :)
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od sa-tan666 »

zpetenej ventil mas v tomhle dilu je novej za 5000kc v bmw dil č1
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... il_filter/
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#19 Příspěvek od jarin36 »

Pekna cena :lol: Kdyby mi nekdo rekl ze ty starty motoru nejak zasadne skodi a ze je to opravdu tim snad bych to i koupil :roll: Takhle me spis napada jestli nejni ten ventil jen nejak zaneslej a proto zpetne nezavira a propousti olej zpet do vany, takze to cely vyndat a necim vyplachnout. Mozna placam a predstavuju si to moc jednoduse, tak me kdyztak opravte :lol:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Kami1 »

tipuju, že to bude spíš toto
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=11_1507&hg=11&fg=15&hl=8 díl 2

motoru samozřejmě škodí, když tři sekundy všechno běží bez mazání

záleží kolik km od něj ještě očekáváte, sundávat kvůli tomu hlavu by se mi taky nechtělo

základem je to změření tlaku..
Odpovědět