Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 318is - další potíže

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#1 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Zdarec, založil jsem si toto vlákno, protože jsem řešil svůj problém asi v 10ti jiných a prakticky nic se nevyřešilo a je to velmi nepřehledné.

Motor M42B18

Popis závady:
Jednoduše auto nemá výkon.
Když jsem si ho před půl rokem koupil, tak bylo krásně živý, lítalo a podobně... Měl jsem s ním vyzkoušené že na jedné rovince tady jelo na 4ku v omezovači 190 na 5tku v pohodě přes 200.. jel jsem sním 220 pak jsem se na to vykašlal protože jsem měl nevyvážený kola. V jedné mé oblíbené zatáčce jsem si vždycky podřadil na 2 sešlápnul a auto se vpohodě utrhlo do driftu. Teďka už se nic nestane.. jen má snahu trochu zabrat a na 4ku vytáhne max 160 v omezovači na 5tku se dostanu na 190 při 5000rmp. a dál už prostě nic... auto nezrychluje otáčky jsou furt na 5000rmp. a mám plnej plyn.

Co jsem měnil/měřil:

Váha vzduchu - vyzkoušené, vyměněné, nic. Měřil jsem hodnoty na dvou a ještě na jedný, všechny udávaly to samé resp. správné hodnoty

Lambda - připojena k multimetru pracuje správně (kvůli špatnému volnoběžnému ventilu se mi trochu hejbou otáčky, lambda na to správně reagovala a korigovala)

Senzor polohy škrtící klapky - podle servisního manuálu od 0 na max vykazuje přesné hodnoty

Teplotní čidlo motoru - měněno za fungl nové

Tlaky motoru - všechny 4 válce 12,5 přesně

Palivový filtr - nový

Olejový filtr - nový (měněn s olejem před cca 1000km)

Škrtící klapka - čistá a otevírá se správně

Hadice - zkontrolovaný

Diagnstika motoru - nic .. vše OK (jediná závada vyhodila ZVM jednotka, protože mám někde přestřižený dráty k centrálu a musím odemykat a zamykat na 2x)

Svíčky - v pořádku, zkoušel jsem dvoje + svíčky Denso

ostatní: Motor nežere olej ani vodu, vzduchový filtr čistý...


Napadá někoho z vás, kde by mohla být chyba?[/b[/b]
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

...
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#3 Příspěvek od Beaver »

Predstih, zkontrolovat rozvody.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Rozvody? Řetěz asi nepřeskočí ne? Leda tak přestih teda...
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od Beaver »

Vetsinou nepreskoci (pokud nemas Fabii HTP, ktera je vzorem toho, jak se nema delat motor) ale muze se vytahat a rozhodi to casovani. Retezy zdaleka nejsou tak celozivotni a bezudrzbove jak nekteri lidi tvrdi.
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#6 Příspěvek od Cuky »

iska jsou hodně náchylná na podltlaky tak se koukej i po hadicích
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#7 Příspěvek od Koto »

fabledwarrior píše:
... Měl jsem s ním vyzkoušené že na jedné rovince tady jelo na 4ku v omezovači 190...

.. jen má snahu trochu zabrat a na 4ku vytáhne max 160 v omezovači...



Moc ti teda asi nepomůžu, ale pokud je jednou omezovač nastaven na nějaký otáčky, tak to při stejnym rychlostnim stupni jede na omezovač vždy stejně rychle.
Leda že by se ti zpřeházely převody :)

Ale abych přeci jen nějakej názor zmínil, tak co třeba palivový čerpadlo?
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od norespect »

jedna vec sou vytahany rozvody,, a kolisajici predstih vuci plneni valce (vacky a jejich promenny otacky vlivem vule retezu)
ale to by muselo bejt slyset..

kolik ti tlaci podavaci cerpadlo ? co regulator tlaku na liste? .. zkus zmerit.. jakej mas tlak na liste a kdyz tak protahnout budik do kabiny abys videl co to dela za jizdy ..
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od norespect »

teoreticky napovi i barva svicek , casty rychly ukazatel jakou jezdis smes (slabej tlak pumpy, spatna vaha vzduchu atd atd)

na zahratym motoru - barva cihlova - smes v poradku
barva bíla, smes chuda
barva cerna sucha smes bohata
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#10 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Koto píše:
Moc ti teda asi nepomůžu, ale pokud je jednou omezovač nastaven na nějaký otáčky, tak to při stejnym rychlostnim stupni jede na omezovač vždy stejně rychle.
Leda že by se ti zpřeházely převody :)

Ale abych přeci jen nějakej názor zmínil, tak co třeba palivový čerpadlo?


Uplně nad tím samým jsem taky přemýšlel a nejde mi to do hlavy:D Ale myslím, že jsem se nespletl, že to fakt tak bylo:D Leda že by to byla už spojka? že by při tom vytáčení nepatrně prokluzovala tak, abych to nepoznal a proto jsem měl táčky v omezovačí ale tím že to klouzalo tak mám jen 160km/h?

Palivový čerpadlo proměřím, už jsem našel návod, jak na to. Ale jelikož auto dosti žere, tak si myslím, že nemá problémy s přívodem paliva.

kolik ti tlaci podavaci cerpadlo ? co regulator tlaku na liste? .. zkus zmerit.. jakej mas tlak na liste a kdyz tak protahnout budik do kabiny abys videl co to dela za jizdy ..


Tyhle věci nevím jak změřit. Jediný co je trošku divný je to, že z palivový lišty vede takovej přepad... je to krátká tenká hadička a občas vní mám dost benzínu. Mitch17 kterej na to u mě přišel říkal, že aby ztoho tekl benzín ještě neviděl tak nevím.

A co se týče těch svíček tak přímo uplně dole prostě tam kde to dává jiskru je to jak píšeš cihlová barva a vejš u závitu je to černá. Jak psal, 3 váhy vzduchu a u všech naměřený správný hodnoty podle servisního manuálu. Možná teda ten tlak pumpy, jenže to by mi přeci odhalila lambda, kterou sjem měl taky napíchlou a ta taky uprovovala data přesně podle servisního manuálu na správnou hodnotu, takže to má směs ideální.[/quote]
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Foldas »

píšeš že max otáčky 5000 což je špatně kdyby ti klouzala spojka tak máš otáčky na 6500 a tachometr třeba na 160km/h. Z tenké hadičky která vede z takové baňky na palivové liště jít benzin opravdu nesmí protože to je regulator staleho tlaku benzinu podle podtlaku v sání bude v něm praskla membrana takže vyměnit. jde ti tachometr?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#12 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Psal jsem že při 6500rmp na 4ku mám 160 ale měl jsem co si pamatuju 190km/h až na 5tku mám 190 max a drží při plným plynu 5000rmp.

Prosím můžeš mi někde na nějakým obrázku nebo nějak říct kde to mám hledat? Jinak ano tachometr mi jde.

EDIT: Počkej ty myslíš tu baňku celou vyměnit?

EDIT 2: pro upřesnění obrázek, kde jsem ten benzín našel: http://imgup.cz/?v=f/bmwm42b18motor.jpg
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#13 Příspěvek od Koto »

Tam benzín být nesmí!!! Je to podtlaková hadice pro regulátor tlaku paliva. Jestli do ní protéká benzín, tak už regulátor nereguluje a navíc ti to odsává tou hadičkou benzín do sání.
Tam máš vlastně takovej "karburátor" :-)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#14 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ahááá, takže co s tím mám přesně udělat? Koupit novej regulátor a tu baňku? Nebo toho musím kopit víc?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

ta baňka je ten regulator
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jo už jsou kouknul na fotky a vidím. Jak se ten regulátor mění? Nevidím na něm žádný závity...
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#17 Příspěvek od mitch17 »

nejsou tam závity..je tam jen sponka a pak to vytáhneš...
a dej si pod to hadr, protože lišta je plná benzínu....!!

jinak sem ti řikal, co to je atd... si nějak u mě při ty diagnostice vymrznul ne..?? :)

ještě mě napadlo...kdys tam dával ten koncovej díl vejfuku..?? nemáš to spojený stím....???
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tohle jsem přeslechl.. tys mi říkal, že tam je přetlak na palivo nebo tak nějak:D Ale že to je něco s palivem, jen že jsi ho tam neměl tolik:D

Hele stím vefukem jsem to už koupil, jen byl o něco tižší.
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#19 Příspěvek od mitch17 »

že v liště je tlak paliva, že to membránou tobě prosakuje, což být nemá, a že u mě sem se stím nesetkal......Trochu šumu při toku informací...;o)

Na to mrkni ještě jednou...: vyndej tu hadičku u sání, ucpi ten přívod do sání (aby to netahalo falešnej vzduch) a natoč to..pokud uvidíš, že ti to hadičkou bude kapat, tak je regulátor okamžitě na výměnu...


měl jsem stím vejfukem myšlenku, ale to tím padá....
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#20 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tak to bdue ono:D Dobře hned ráno na to vlítnu.

Jinak dnes jsem byl právě na měření tlaků a všechny 4 válce maj ukázkově 12,5...

Vejfuk by mi ale přeci nesebral tolik výkonu, leda by byl koncovej díl ucpanej, což není. Celý tohle začalo po výměně startéru.. což je divný teda.
Odpovědět