Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

tuhé řízení u e46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od Smasher »

Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu ohledně tuhého řízení u e46 330xi (vin: PF08321)...

V podstatě ze dne na den se mi stalo, že ztuhlo řízení. Posilovač nějak posiluje, protože to není tuhý tak moc jako třeba bez nastarotvání. Když se snažím vytočit kola do maximálních poloh tak to jede jakoby trhaně (lepší, horší, lepší, horší...) navíc i ty polohy kdy volant nejvíce tuhne se mění (posouvají)... Jezdím tak už asi měsíc. Jezdit se tak dá, ale je to opruz, zvláště proto, že se nevrací volant a člověk musí pamatovat na pomalý, plynulý ruční vracení volantu. Tohle bylo trochu nebezpečný při sněhových kalamitách.. člověk na to musel pamatovat a dávat si pozor...

Auto jsem měl v servise:
Jako první věc mi řekli, že jse snížená účinnost posilovače. I mě, jako laikovi, to přišlo celkem logický, že problém bude právě v čerpadle posilovače. Bohužel výměna čerpadla nepomohla. Ještě mi pak zkusili dát další, ale bylo to pořád stejné.
Při těchto výměnách mi vždy 2x vyměnili olej, takže bych ho teď měl mít už čistý. Původní, byl prý strašně špinavý.
Závěr ze servisu je takový:
- čerpadlo je v pořádku (2x měněno)
- nějaký ten ventil co řídí dynamické posilování je taky v pořádku
- prokluz na rozvodu není
- údajně mám, ale vůli na hřebenu řízení a prý problém je tam. Jelikož při řízení žádnou vůli nepociťuji a každý sebemenší pohyb volantem se okamžitě projevuje na vozovce... a navíc porucha přišla ze dne na den... tak se mi to moc nezdá (hlavně výměna by byla strašně nákladná a nejsem si jist výsledkem)....
- jo a ještě jedna věc od návštěvy servisu mám pocit, že to řízení se o malinko (ne moc) zlepší při zahřátí.. to předtím nědělalo, ale to zlepšení je zanedbatelné a taky to může být náhoda... takže babo raď

Nějaké nápady? Rady tipy, triky?
Budu moc vděčen za pomoc... :(
rejvn
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#2 Příspěvek od rejvn »

no zdravím, ja už to řeším asi půl roku.. také u E46, 330Xd pro změnu, tuhé řízení... volal jsem dokonce i do bmw jestli tyhlety typy netrpi na servo, v servisu mi nic neřekli.. vyměnil jsem taky olej, ale bohužel bez pomoci.. nikdo nevi co by tomu mohlo byt :).. jak jsem akorat projižděl YTB.. tak jsem našel toto
http://www.youtube.com/watch?v=AKie4V1mtNE
taky bych to konečne rád pořešil
bruttus13
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: stř 28.07.2010 00:00

#3 Příspěvek od bruttus13 »

na rizeni je sroub, tusim vymezuje vuli...skus ho povolit...ale kdyz to neni servem, tak pak uz asi jedine fakt komplet rizeni....
rejvn
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od rejvn »

no bylo mi receno, ze pokud odejde servo.. tak automaticky tece.. coz nedela, kapalina menena ale zadny unik nikde neni...kompletne vymenit rizeni? to vypada nakladne :evil:
bruttus13
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: stř 28.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od bruttus13 »

no hreben akurat...kvalitni repas tusim 7, ja bych bral nejaky dobry z bouracky tak za 2-3....
rejvn
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#6 Příspěvek od rejvn »

rejvn
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#7 Příspěvek od rejvn »

akorat mam strach aby to konec koncu nebyla ta pumpa na rozvodech jak jsem tady uz postoval to video z YTB :/ ?
bruttus13
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: stř 28.07.2010 00:00

#8 Příspěvek od bruttus13 »

jojo, to je hreben, pumpu myslis cerpadlo, kterou ste preci 2x testli a tim to nebylo, nebo?
rejvn
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#9 Příspěvek od rejvn »

to menil Smasher.. zakladatel topicu .. kazdopadne teda zacnu si shanet hreben .) diky moc za info, doufam ze to bude tim
bruttus13
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: stř 28.07.2010 00:00

#10 Příspěvek od bruttus13 »

jo ahaaa...no ale u tebe to muze byt klidne i servo :)
rejvn
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#11 Příspěvek od rejvn »

no jo, ale bylo mi řečeno ze pokud odejde servo, tak servo teče.. ja tak jezdim uz asi pul roku a je to porad bez jakehokoliv uniku :)
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#12 Příspěvek od roman320 »

Zkus jinej servis, nemusi tect aby bylo spatny:)
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Smasher »

No, porucha serva, je podle mě, ta nejlepší možná porucha na řízení. Nové sice stojí kolem 6.500,- (originál tuším 9-10tis), ale zase je to jednoznačná porucha, vyměníš a jezdíš....
Já jsem teď ve stavu, že nevím jestli jít do výměny hřebenu nebo ne, protože ta investice není levná a hlavně si nejsem jistý tím, že by to pomohlo. Vzhledem k tomu, že řízení jde tak nějak "trhaně" (v určitým úseku to jde dobře, ale otočím volantem o pár stupňů víc a najednou jako by to servo tam nebylo a pak zase to kousek jde lehce... není to prostě tuhý pořád) tak se začínám smiřovat s variantou, že budu muset ten hřeben řešit:(
Rád bych si to však s někým tady potvrdil než zainvestuji...

Jinak to video je super, ale můj případ to zrovna nebude... já měl v autě dvě nový serva a žádný výsledek :(
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Smasher »

Chlapy, tak změna... včera jsem přišel, nastartoval a řízení normálně funguje :o
Po 2 měsících nefunkčnosti se najednou rozjelo.... může mi to prosím někdo vysvětlit? 8O
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Smasher »

Tak a už to zase nefunguje... :(
Není tam někde nějaký konektor nebo nějaké čidlo? ...prostě něco kvůli čemu to zničeho nic najede pak zase ze dne na den zmizí?
Hřebenem to asi určitě nebude....
bruttus13
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: stř 28.07.2010 00:00

#16 Příspěvek od bruttus13 »

hmmm nemas bordel v soustave? zeby se tam neco uvolnilo, pak zase zacpalo...atd...nejak profoknout trubky...i ty vysokotlakove na hrebenu...
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#17 Příspěvek od Smasher »

No taky mě to napadlo, ale když jsem se na to ptal tak na mě koukali jako na vola, že prý tam sou takový tlaky, že není možný, aby se tam někde něco usadilo a ucpalo to trubky:(
bruttus13
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: stř 28.07.2010 00:00

#18 Příspěvek od bruttus13 »

a jak to dopadlo?
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#19 Příspěvek od Smasher »

No na základě jejich vysvětlení jsem si vyloženě čistit trubky celé posilovací soustavy nenechával... jejich vysvětlení jsem bral jako logické (servo musí vytvořit asi pěkný tlak když musí posilovat řízení pod 6-ti válcem:)).
Vzhledem k tomu, že to zničeho nic začne fungovat a pak zase přestane tak mi to přijde jako nějaké čidlo, snímač, konektor... prostě nějaký bordel v elektrice. Každopádně auto nic nehlásí takže těžko říct:(
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#20 Příspěvek od Smasher »

Ještě mě napadla jedna věc... všiml jsem si, že na řízení je umístěno čidlo pro snímání natočení volantu. Čidlo je primárně spřaženo s DSC, ale nemohlo by mít náhodou vliv i na posilování?
U Servotriniku má vliv na správnou funkci posilovače třeba tachometr nebo ABS čidla, atd.... já sice Servitronik nemám, ale říkám si jestli by to náhodou nemohlo mís spojitost, když závada občas zmizí a pak se zase vrátí. Navíc volant jde tak nějak trhaně, jako by překonával odbor jen v určitých bodech natočení, které se ovšem mění (posouvají). tzn. že když otočím víckrát volantem tak ty tuhý body jsou jinde než byly předtím... mezi těmito body jde posilovač lehce.
co vy na to?
Odpovědět