Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

spojka proklouzne i po výměně

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna

#1 Příspěvek od k5ynd1 »

ahoj kluci,
mám 325tds a mechanické čerpadlo. auto má 470t km, tak jsem si říkal, že spojka bude k.o. -> proto mi na vyšší kvalty spojka proklouzne (v záběru). tak jsem spojku (lamelu, setrvák i přítlačák jsou ok) vyměnil. zjistilo se, že spojka byla už měněna (než jsem auto koupil, tedy alespoň před 50t km). lamela byla spálená a na šroubech co drží setrvák byl mastný zaprášený film (něco málo někudy asi prolíná). vše jsem očistil, odmastil, osmirkoval dosedací plochu na setrváku i přítlačáku, dal druhou lamelu. výsledek je takový, že prokluz je snad ještě horší. klouzla mi i na trojku něco přes půl plynu a pod 2t otáček. když jsem auto koupil neklouzala, potom se udělal chip, tak to začalo občas na pětku. potom se dala mechanika, takže prokluz i na 4ku. s tou mechanikou mám najeto cca 30t km a odtaháno hodně těžkých nákladů. při normální klidné jízdě i s vozíkem neklouzala, pouze když jsem mu dal za krk, plnej od nízkých otáček, prokluz pod 2t otáček.
co může být špatně? že by moc velký krouťák na 228mm spojku? proč je to ale s dobrou lamelou ještě horší? přitom po výměně pedál zabírá ve spodnější části chodu.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

máš přitlačak v hajzlu
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#3 Příspěvek od kamikaze5100 »

Přesně, maš vhaji přitlačak. Nechapu jak muže někdo měnit jen lamelu. Navic ta nova je ještě tlustějši než ta stara, takže ten přitlat to nedava ještě vice. Doporučuju okamžitě nejezdit a udělat to.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna

#4 Příspěvek od k5ynd1 »

lamela byla za postovne. bral jsem to tak, ze kdyz to bude ok, tak me to vyjde na nula nic. pokud ne, tak mam nahradni lamelu, kterou muzu nechat preoblozit hdskem, aby byla jistota, nez kupovat novou za podobny prachy. komplet spojka pritom nemuze mit tolik najeto. ze by ten pritlacak odesel tak brzo -> kdyz se dala mechanika a kroutak mnohem vetsi a v nizsim spektru?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Foldas »

někdo najezdí na spojce statisíce km někdo par tisíc proto když mi klouže spojka tak ji vyměním celou a nejen jeden díl. To že dáš kvalitnější obložení utahaný přitlačak nespraví
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

tds používa klasicky přitlačak pokud se nepletu
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Unavená pružina na přítlačáku není nic neobvyklého. Vyplatí se nešetřit, a vždy měnit celou sadu a ne jen lamelu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
DawletE30
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 08.10.2008 00:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od DawletE30 »

Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

DawletE30 píše:
Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.

některý e39 to maj, ale většina tds má klasiku přítlačák,
podle mě to bude spálená lamela,i když má dobrou tloušťku tak má spečenej povrch a ten pak klouže,chce to sportovní obložení jinak to bude klouzat furt
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Huska »

Foldas píše:tds používa klasicky přitlačak pokud se nepletu


jestli má TDS klasický, tak se omlouvám za mystifikaci .. já měl benzíňáky M52 a tam se musel nastavit
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

DawletE30 píše:
Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.


právě, že když se nenatočí zpět, tak se chová normálně, ale spojka klouže ... osobní zkušenost :-/
nicméně pokud má TDS klasický jak píší kluci výše, tak je chyba jinde
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Foldas »

stavitelny přitlačak je až u novějších m52 podle etk ma tds v e36 klasicky 228 mm který je třeba v m50 motorech. takže když budeš dělat spojku tak sežeň setrvák z m52b28 který má 240mm průměr
Odpovědět