Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spojka proklouzne i po výměně
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: stř 13.01.2010 01:00
- Bydliště: 30km jihovychodne od brna
ahoj kluci,
mám 325tds a mechanické čerpadlo. auto má 470t km, tak jsem si říkal, že spojka bude k.o. -> proto mi na vyšší kvalty spojka proklouzne (v záběru). tak jsem spojku (lamelu, setrvák i přítlačák jsou ok) vyměnil. zjistilo se, že spojka byla už měněna (než jsem auto koupil, tedy alespoň před 50t km). lamela byla spálená a na šroubech co drží setrvák byl mastný zaprášený film (něco málo někudy asi prolíná). vše jsem očistil, odmastil, osmirkoval dosedací plochu na setrváku i přítlačáku, dal druhou lamelu. výsledek je takový, že prokluz je snad ještě horší. klouzla mi i na trojku něco přes půl plynu a pod 2t otáček. když jsem auto koupil neklouzala, potom se udělal chip, tak to začalo občas na pětku. potom se dala mechanika, takže prokluz i na 4ku. s tou mechanikou mám najeto cca 30t km a odtaháno hodně těžkých nákladů. při normální klidné jízdě i s vozíkem neklouzala, pouze když jsem mu dal za krk, plnej od nízkých otáček, prokluz pod 2t otáček.
co může být špatně? že by moc velký krouťák na 228mm spojku? proč je to ale s dobrou lamelou ještě horší? přitom po výměně pedál zabírá ve spodnější části chodu.
mám 325tds a mechanické čerpadlo. auto má 470t km, tak jsem si říkal, že spojka bude k.o. -> proto mi na vyšší kvalty spojka proklouzne (v záběru). tak jsem spojku (lamelu, setrvák i přítlačák jsou ok) vyměnil. zjistilo se, že spojka byla už měněna (než jsem auto koupil, tedy alespoň před 50t km). lamela byla spálená a na šroubech co drží setrvák byl mastný zaprášený film (něco málo někudy asi prolíná). vše jsem očistil, odmastil, osmirkoval dosedací plochu na setrváku i přítlačáku, dal druhou lamelu. výsledek je takový, že prokluz je snad ještě horší. klouzla mi i na trojku něco přes půl plynu a pod 2t otáček. když jsem auto koupil neklouzala, potom se udělal chip, tak to začalo občas na pětku. potom se dala mechanika, takže prokluz i na 4ku. s tou mechanikou mám najeto cca 30t km a odtaháno hodně těžkých nákladů. při normální klidné jízdě i s vozíkem neklouzala, pouze když jsem mu dal za krk, plnej od nízkých otáček, prokluz pod 2t otáček.
co může být špatně? že by moc velký krouťák na 228mm spojku? proč je to ale s dobrou lamelou ještě horší? přitom po výměně pedál zabírá ve spodnější části chodu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: pát 29.07.2005 00:00
- Bydliště: Ostrava-Bartovice
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: stř 13.01.2010 01:00
- Bydliště: 30km jihovychodne od brna
lamela byla za postovne. bral jsem to tak, ze kdyz to bude ok, tak me to vyjde na nula nic. pokud ne, tak mam nahradni lamelu, kterou muzu nechat preoblozit hdskem, aby byla jistota, nez kupovat novou za podobny prachy. komplet spojka pritom nemuze mit tolik najeto. ze by ten pritlacak odesel tak brzo -> kdyz se dala mechanika a kroutak mnohem vetsi a v nizsim spektru?
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu
.





-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Unavená pružina na přítlačáku není nic neobvyklého. Vyplatí se nešetřit, a vždy měnit celou sadu a ne jen lamelu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
DawletE30 píše:Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu.
Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.
některý e39 to maj, ale většina tds má klasiku přítlačák,
podle mě to bude spálená lamela,i když má dobrou tloušťku tak má spečenej povrch a ten pak klouže,chce to sportovní obložení jinak to bude klouzat furt
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Foldas píše:tds používa klasicky přitlačak pokud se nepletu
jestli má TDS klasický, tak se omlouvám za mystifikaci .. já měl benzíňáky M52 a tam se musel nastavit




- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
DawletE30 píše:Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu.
Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.
právě, že když se nenatočí zpět, tak se chová normálně, ale spojka klouže ... osobní zkušenost :-/
nicméně pokud má TDS klasický jak píší kluci výše, tak je chyba jinde



