Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Je to zvuk "umřetého" rozvodového řetězu? E91 320d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#1 Příspěvek od Davyd »

Ahoj, poznáte to někdo podle zvuku?
http://uloz.to/x1oUP8t7/vid-20130514-153316-mp4
Nemění se to při zapnutí a vypnutí klimatizace, vyšlápnutí spojky, když mechanik shodil přední řemen a na pár sekund jsme to nakopli, zvuk byl stejný.
Pokud vím, tak problematický řetěz/rozvod by spíš měl "cvakat a tikat",ale možná je to jen začátek...mechanik mě s tím straší.
Budu vděčný za každou pomoc - včetně nabídky servisu za rozumných podmínek :)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mike-ee »

nemůžu si pomoct ale z tvého videa jsem nic moc neslyšel. Tady je video, 80 tis km před výměnou. není moje, ale je tam znatelně slyšel šumění/cvakání od řetězu. je toho mrtě na netu všude

já mám 132 tis a zatím teda snad nic tuk tuk, ale už vím že to chipovat raději nebudu :lol:
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#3 Příspěvek od Davyd »

No já to chipovat ani nehodlám, 130kw je dost, jezdil jsem v oktávce se 107 kw a neměl jsem pocit loudavého auta.
Najeto je 117 tis. km, jestli to je nějak relevantní. Výroba 5/2008.
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od mawis »

Já už mám novej motor N47. Na starým motoru se řetěz trhnul a KO. Měl najeto cca 128 000Km.

Dělá ti to podobnej zvuk jak u mého auta. Poslouchal jsem řadu videjí na youtube, kde jich je plno. Je pravda, že tam spousta motorů jen cvaká a tiká, ale u mého motoru to bylo spíš šustění, které se zesilovalo s plynem. Podobně jak tobě. Proto že to jen šustilo,tak jsem to odkládal a bylo to celkem rychlé cca 1500km. Začalo se to zhoršovat a pak při jízdě z kopce na 4ku se trhnul řetěz...

Raděj to nepodceňuj a sežeň si někoho, kdo se ti na to podívá. Je to dost častej problém u těchto motorů.
V případě najhoršího a to bych ti nepřál je oprava drahá. Rozvody jsou v zadu a musí motor ven. Bohužel nestačí jen vyměnit řetěz. U motoru 2007-2009 se mění i klikovka, napínáky atd...
Motor z bouračky taky není řešení. Může se to opakovat. Novej motor je poslední řešení, ale drahý jak prase. Touto cestou jsem šel já.

Pro víc info koukni sem:
http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=39216

Jinak jsem tě tím nechtěl strašit a přeju ti aby to bylo něčím jiným...
sishuow
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 07.12.2012 01:00

#5 Příspěvek od sishuow »

A predtim si mel jaky motor? Taky N47? Kolik ti stala vymena motoru? A na kolik by vysla vymena rozvodu?

Diky!
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od mawis »

Ano ten původní motor byl N47D20A a byl vyměněn za stejný, ale již snad bezproblémový. Mám tam daný tohle: Remanufactured short engine 11 00 2 146 550 N47D20A a ta sranda prišla i s prací na 100 000. Zničenej motor se jim musel posílal zpět do Německa.
Jinak kolik by stálo výměna rozvodu netuším. Můj motor byl zničenej.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/T ... rt_engine/
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mike-ee »

Dneska jsem byl v servise a namátkou jsem se servisákem nahodil na toto téma řeč a říkal, že tomu můžu předejít výměnou řetězu, klikovky napínáků atd. Co jsem se různě dočelt, prý už není třeba vyhazovat motor ven, udělá se to zespodu když se vyhodí převodovka, ale je to ranec a 100 000,- za nový motor u BMW je když to řeknu trošku přehnaně "nic". Neřekl mi přesnou částku kolik za ten řetěz atd ale na netu jsem našel různé názory že je to kolem 30-50tis s prací. Když vezmu že za 100tis mám komplet nový motor tak je to prostě hold úděl nás všech se rozhodnout a máme jenom výhodu v tom, že ten motor je "tak" levně.

Běžně se BMW motory pohybuji kolem 10-15 tis Euro, vím že kámoš když si zničil motor ve 120d (nebyla to ale chyba řetězu, byla to tuším ještě starším M47) tak platil za výměnu hrubě přes 200....

Jinak prostě, že se to nedá 100% rozeznat a jediné co uslyšíš je prý lupnutí za jízdy a konec....
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#8 Příspěvek od Davyd »

No ona výměna rozvodů a spol je asi jediné řešení, které vidím. Cena kolem 30 tis. Kč souhlasí s tím, co mi říkal mechanik.
Na jedné straně mě to sere, na druhé je pravděpodobně každý motor N47 časovaná bomba, takže to vyměnit a nečekat na prasknutí řetězu a rozstřelení motoru je rozumná prevence. jen ta cenkovka :evil:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mike-ee »

tak to je přesně moje otázka. Jestli za to vypláznu 30-40 tis a budu doufat že ok, ale už budu mít nalítáno třeba 150tis KM, nebo až to bouchne 100 tis kč a mám úplně nový motor....

pojistit se na blbost v 130 tam hodit dvojku a zajít na pojišťovnu že jsem dement ať mi to opraví :lol: :lol: :lol: akorát přilbu a hlavu dolu až vyskočí motor...
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#10 Příspěvek od Paty »

To mi chcete říci že u BMW motoru praskají řetězy???
Proboha co to je za značku???
Nic proti, ale chtěl jsem si kupovat novější bmw a když to tady čtu tak si nechám to staré... :((
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#11 Příspěvek od Davyd »

mike-ee píše:Co jsem se různě dočelt, prý už není třeba vyhazovat motor ven, udělá se to zespodu když se vyhodí převodovka

No to by mě zajímalo, mechanik tvrdil, že takto lze díly demontovat, ale už ne bez velkého rizika poškození motoru narvat zpátky nové - že motor ven je jediná správná cesta. Já bohužel do toho motoru čumím jak husa do flašky, takže mu těžko budu oponovat. Můj největší mechanický úspěch spočíval ve výměně chladiče a karburátoru na Octavia r.v. 1963 :lol:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mike-ee »

Hele taky jsem u toho nebyl, ale nedávno jsem pročetl celé vlákno tomu věnované na slovenském BMW fóru, můžeš hledat a je tam popsaných mraky stran. na E90post jsem snad viděl i výčet všech součástek co se má vyměnit, když si chceš být jistý a myslím, že to bylo i na tom slovenském přeložené.... Fakt se tam o to ti kluci zajímali.

Jinak jedno z řešení je prodej :-D a doplatit si třeba ty peníze za starší 330d a mít jistotu...

Paty: Bohužel je to tak u těch motorů N47D20A snad největší množství těchto poruch co se virtuálním světem nese... ale obecně to postihuje N47 a dokonce se snad objevilo video, kdy se něčemu podobnému blížila charakteristika i u N47 v nejnovější F30(318d) Bmw se k tomu staví sníženou cenou za výměnu za špatný kus, buďme rádi za to a že je to snad i ošetřené... Ale taky se mi tomu nechtělo věřit...
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od mawis »

Pro ty co vládnou angličtinou tady posílám co se má měnit:

The Service Measure covers:
'N47, N47S, N47T, slipping noises in the engine, timing chain scraping'

From:
'01/03/07 - 01/03/11'

Cause:
'Sharp edges on the chain wheels or the timing chain does not run evenly over the sliding rails'

There are two distinct methods of dealing with the problem depending on build date.

N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:
Renew:
- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009] >> this suggests that all cranks prior to that build have questionable sprockets??
- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.
- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:
Renew:
- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

----------------------------------------

Now dealing with part numbers changing or not changing; a simple quote:
'Note: New sliding rails are available from March 2011.
These sliding rails no longer have any strengthening bars.
The contact face on the sliding rails is therefore thoroughly even.
The timing chain runs quietly over the sliding rails.
The part numbers have not changed.'

----------------------------------------

The lower chain changed numbers on 21/07/2009
The top chain changed numbers twice on 23/03/2009 and 08/12/2009
Cam Sprocket changed numbers on 13/01/2011
And for good measure the turbo on these is now on the 5th number since new.

Number changes are no guarantee of a change in the part, in the same way that no change is a guarantee that the part has not changed.
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od mawis »

Tady se mi můžete pročíst zmiňované slovenské fórum:

http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 60203.html

Je tam spousta videjí, kde si můžete poslechnout řetěz na odchodu a návod jak opravovat...

Jinak tento problém má i stránku na FB:

https://www.facebook.com/pages/BMW-Prob ... 7047394760

Problém s řetězem se projevuje i na F30:

http://www.youtube.com/watch?v=YEYSUZcO6WY
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matiz »

Ono se to BMW tak nejak vseobecne docela sere na vsech frontach. Temer kazdy "novy" motor ma nejake vrozene vady, at uz ropak nebo benzin. Obavam se ze castka 100k za polomotor bez vsech cidel, clenu atd je velmi optimisticka. Na benzinovou 318 za nech chteli 160. Pruser je, ze to zpravidla "prezije" dvouletou zaruku nebo najete kilometry. O to vic se zvysi poptavka po starsich uz tech spravnych motorech, jaky to bude mit nasledek si kazdy domysli sam.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#16 Příspěvek od Davyd »

Mawis: díky za poučné čtení. Ta cena 100 tis. Kč za nový motor vč. práce - to bylo normálně v BMW servise nebo nějak po známosti případně nějaká kulance?
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od mawis »

To bylo asi před rokem a půl zpátky!!
Nechal jsem to vyměnit ve specializovaném neznačkovém servisu. Je to průserovej motor, tak na něj byla asi proto nízká cenovka.
Bylo to výměnou. Poslat zničenej do německa a za nějakejch 80k a něco přišel novej. Motor byl samozřejmě holej a všechny agregáty, vstřiky, žhaviče, turbo, čidla atd. šli ze starého. Ale co jsem slyšel tak už ta cenovka teď není tak dobrá. Aktuální cenu netuším. Musel bych se poptat.
Svolávačku na tohle určitě neudělají. To by se jim tam šéf ekonomickýho oddělení v BMW oběsil. Tak dávat ten motor za nízkou cenu je asi jediné řešení...
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#18 Příspěvek od Selix »

[quote="mawis"]
Nechal jsem to vyměnit ve specializovaném neznačkovém servisu.../quote]

Nekde v Brne? Muzes napsat kde? Kdyztak SZ klidne, dik.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#19 Příspěvek od Davyd »

Tak jsem s dobrou náladou přijel z BMW...vycenili se mi chlapci k opravě...a cena je lidová. 75 000 bez DPH. Nejsem si jistý, jestli dřív praskne ten řetěz autu nebo mi moje pumpa. Boha jeho, hodím tu mrchu ze skály a bude. :twisted:
Máte někdo prosím smutně koukám dobrého mechanika, který by to zvládl?
Můj problém je popsán v PUMA 43863106-11 (popisy jsem překládal z němčiny, tak se omlouvám za případné nepřesnosti)
- 11 21 7 803 479 Klikovka vč. ložisek (dat. výr. po 5.1.2009)
- 11 41 7 797 896 řetěz pro pohon olejového čerpadla.
- 13 52 8 572 504 dolní rozvodový řetěz.
- 13 52 7 797 906 ozubené kolo pro pohon vysokotlakého čerpadla.
- 11 27 7 800 523 ozubené kolo (pro vyvážení hřídele).
- 11 27 7 802 575 ozubené kolo (vyvažovací hřídel pohonu).
- 11 27 7 802 576 ozubené kolo (vyvažovací hřídel pohonu).
- 11 31 8 510 014 horní rozvodový řetěz.
- 11 31 7 797 899 vodicí lišta rozvodového řetězu - horní.
- 13 52 8 573 158 vodicí lišta rozvodového řetězu - dolní.
- 13 52 8 573 159 lišta pro dolní rozvodový řetěz
+ práce + drobnosti typu výměna oleje a filtru...když už se rozebere motor.
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od mawis »

Tak to je dost hustá cenovka. Dáš to za to nebo to budeš řešit jinak?
Odpovědět