Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320d M47: Vibrace při akceleraci (setrvák?)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
bazi
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

#1 Příspěvek od bazi »

Zdarec lidi,

Auto mi vibruje při akceleraci. Tyto vibrace jsou jemně znatelné i ve volantu. Hodně znatelné je to od 2500 ot. při plném plynu při zátěži na 4,5,6. U 1,2,3 taky, ale je to prakticky neznatelné. Samotný chod motoru se mi zdá bez chyby. Auto táhne, nekouří, turbo je nehlučné. Pokud se jede stabilně, tak bez problému. Možná by někdo mohl poznat jemnější vibrace i při stabilní jízdě a volnoběhu. Nevím, nemám zkušenosti s jiným autem se stejným motorem. Spotřeba taky OK. Spíš to vidím na problém od spojky dál. (Setrvačník, kardan, diferenciál). Měl někdo podobný problém?
Četl jsem si nějaké návody jak poznat vadný setrvák a tam se psalo, že při vypnutí motoru by měl být slyšet nějaký zvuk, ale to já neslyším…

Díky za každou radu. :)
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od bmw335 »

nevim, já mám na 335i JB4 jednotku a pokud ji mám zapnutou hodí se mi na náhon o cca 150 Nm víc. Když jedu na vysoky kvalt a dám plyn bud na podlahu, nebo stačí do půlky při nějakých 2tis. ot začne mi to vibrovat. Je to cítit od zadku auta a přenáší se to do celého interiéru až do volantu. Pokud JB4 vypnu a jedu na standard výkon, můžu dát plnej na šestku i v 6tis a vibrovat to nebude. Prostě diferák nebo něco nesnese takovou porci kroutáku v takovým zatížení jako je plyn na podlahu nebo do půlky. Chci po něm aby zrychloval a tlačí tam krouták jako kráva a ty komponenty to zřejmě nepobíraj. Když přidávám plyn normálně je to ok. Dělá to ještě na 5tce ostatní kvalty ne, ani z 1000 ot. ty máš ale výkon sérii tak je to divný no. Ten špatný setrvák co s epozná podle zvuku je co? Že vypneš motor bez spojky? Tam zarachotí vždycky to je normální. Já zase slyším takový slabž bouchance když nárazově přidávám na neutrál plyn do 1500 ot tak jakmile začnou padat tak je slyšet takový tupý kopnutí někde pod idičem v oblasti převodovky. najezdil jsem s tím asi 40tis km myslím s tím bouchání a nic. Ale pokud to tobě vibruje na standard výkon tak máš něco v prdeli... Ale taky by to mohly bejt špatně vyvážený kola. Otec měl problém na GTR, kdy mu přibližně ve 125kmh začal strašně vibrovat volant,pokud jel pomaleji, nebo rychleji bud to nedělalo nebo to bylo o hodně mín. Nikdo nic vevěděl spojovali to s kardanem atd..Nakonec při přezouvání pneu se to převažovalo a zjistilo se, že mistři, nebudu řikat v jakém pneuservise dali na přední kola 150g závaží. po novém vyvážení zhruba polovina ubyla a auto přestalo vibrovat
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

Špatný setrvačník vibruje nejvíc při rozjezdech a přeřazování. Nejhorší to bývá na jedničku při rozjezdu z místa a pak při řazení na dvojku.
Odpovědět