Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

katalysator vs rezonator

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
twigac
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pon 14.07.2008 00:00
Bydliště: ceska lipa
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od twigac »

Zdravím,
jak poznám zda mám vysypaný katalysator.Četl jsem zde na foru,že mnoho lidí nedoporučuje výměnu katů za rezonatory a přitom mi zase všude jinde radí ať to udělám... mám 2,5 M50 bezvanos a chtěl bych tomu motoru trochu přidat na koníkách a případně ulehčit motoru.
Jak to tedy ve skutečnosti je? Kat nebo rezonator?
dik za odpovědi
PS:hledal jsem tu a žádnou schudou odpověď nenašel...
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#2 Příspěvek od lukepostulka »

A co na to STK a emise?
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#3 Příspěvek od Dabler »

rezonatorem si ke konim bez upravy sani nepomuzes.. rezonatorem pomuzes lepsimu vyplachu motoru pripadne tim zpruchodnis roury pokud je kat vysypany a pricpany.
twigac
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pon 14.07.2008 00:00
Bydliště: ceska lipa
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od twigac »

STK a emise neresim.Jde mi o to jestli ulehcim motoru nebo spis naopak
Uživatelský avatar
bergos Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4075
Registrován: sob 02.10.2004 00:00
Bydliště: OSTRAVA!!!

#5 Příspěvek od bergos Člen Klubu »

já měl vyhozené katy na e46 320i 125kw.
pocitově šlo auto lépe do otáček a mělo hezčí zvuk, výkonově asi nic navíc.
nevím jak je to u e36 bez vanos, ale musel jsem ještě řešit lambdy za katem, vyhazovaly chyby.
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi
8-)
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#6 Příspěvek od carda111 »

Já měl u e36 316i Svody 4-2-1, pak jsem měl vlnovec, rezonátor a až dozadu jsem měl naohybanou nerezovou trubku na které byl na konci originál tlumič bmw na kterém byla ještě koncovka z VR6tky. Samozřejmě jsem měl upravené i sání. Ale u 316 to výkonostně nešlo poznat takže ti neporadím. Jen ti řeknu že to dělalo brutální kravál :D http://www.youtube.com/watch?v=SrkgNulDIEE
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#7 Příspěvek od Michal_01 »

A proč ne zrovna decat? Sám tam mám holou trubku, čemu to pomůže? No obávám se, že ničemu ale ten prořezaný zvuk je senzační :D
twigac
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pon 14.07.2008 00:00
Bydliště: ceska lipa
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od twigac »

O zvuk mi zas tak nejde.mam tam nerez koncovy tlumic jde mi o to jestli to tomu motoru pomuze.jestli pomuzou cisty trubky pujdu klidne do nich je mi to jedno
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#9 Příspěvek od lukepostulka »

Už tady všechno padlo tak nevím co čekáš za odpověď. Pokud máš ucpaný kat kerý ti přidušuje motor tak ano, pomůže ti to a hodně. Motor půjde líp do oráček, ve vysokých nebude tak přiškrcený a bude líp dýchat. Takže relativně ti to koníky přidat může, podle toho jak moc to máš zanesený. U 15-20 let starého auta si myslím, že všechny katy budou KO pokud tam jsou ještě origo.

Pokud tam dáš trubku sousedi se nevyspí a eventuelně se ti odvděčí tak že ti protáhnou auto klíčem když půjdou ráno do práce.

Pokud tam ráš rezonátor zvuk se zlepší. ale nebude to takový masakr jak s trubkou.

A teď moje otázka na kterou nikdo neodpověděl. Jak je to pak s emisema na STK?? Projde auto bez katu?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mno jeden borec tady v Brně nandal na 323i Coupé (prej) lešeňovou trubku místo katu a výfucku a při záběru to řve řekl bych až brutálně, takže ho je slyšet na 250 metrů. 8)

Hele STK to je každýho věc když chce jít do takovejch úprav, to je hobby car. 8)
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#11 Příspěvek od lukepostulka »

Když se mi vysype kat tak tam hodím rezonátor a projdu? O to mi jde.
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#12 Příspěvek od DWXak »

na 250 metrů? tak to je ještě dobrý :D mě kolikrát lidi říkaj že mě slyšej i přes kopce :D a to mám vše... katy i koncovej tlumič :D
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#13 Příspěvek od Dabler »

bez katu "nemuzes" projit emisema.. hola trubka si myslim neni idelani pro radovy atmosfericky motor, prida sice vic ps tim ze se zpruchodni potrubi, ale zato kroutak se o neco ztrati, kdezto s rezonatorem je lepsi prubeh tociveho momentu na ukor vykonu, tlumocim z bimmerfora. rezonator dokaze spaliny lepe "rozproudit"
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

lukepostulka píše:Když se mi vysype kat tak tam hodím rezonátor a projdu? O to mi jde.
Za zkoušku to stojí, možná na horní mezní hodnotě. Prej zrovna BMW motory mají dost vychytaný spalování a emise.. Akorát nevim co by řekl, kdyby nenašel kat (?)
fereros2
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#15 Příspěvek od fereros2 »

mě říkal clápek na emisích, že když benzín řízneš půl na půl E85tkou, a nemáš kat, tak se vejdeš do hodnot, ale nezkoušel jsem to...
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#16 Příspěvek od Michal_01 »

Ne, bez katu neprojdeš, je to filtr, rezonátor ne :)

Ale s trubkou to není tak hrozné jak tady píšou... když jedeš kolem baráku slušně, jen si to pobrumuje, za to jak tomu šlápneš ten epesní tahounský zvuk a po sléze šílený jekot za to stojí :D

Zadarmo z toho motoru nic nevykouzlíš ;) nejrozumější cestou v poměru cena/výkon je turbo.

Průchozí výfuk ti pomůže leda k lepšímu pocitu a to nejen zvukem ale taky větší chutí se vytáčet, stejně tak jako s otevřeným filtrem a můžeš pokračovat přes odlehčené řemenice nebo setrvačník a zkončit u malých , lehkých kol, či instalací kratšího diffu, pak se stejným výkonem budeš mít ,,jiné´´ auto za rozumnou investici :wink:
twigac
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pon 14.07.2008 00:00
Bydliště: ceska lipa
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od twigac »

Kdyz se prodava kompletni vyfuk od SS tak je komplet nerez a urcite bez katu.o emise mi nejde jde mi o to aby ro melo co nejlepsi prubeh a nervalo to.Jelikoz nevim zda je vysypanej a nepoznam to chci nejakou variantu jak to udelat tichy ale funkcni.ale nebudu kupovat novy katy za xx tis..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nebo klasika jestli jde napasovat komplet M3 vejfuck, je nerez a zvuk krása.
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#19 Příspěvek od Dabler »

teoreticky stred s katama z m3 dopasovat jde po uprave napojeni stredu na parohy m50 a umisteni lambd z katiku pred ne do "y", ale nevim jestli nemaj nahodou trubky vetsi prumery
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

Ještě je možnost zlatá střední cesta a tou je Sportovní katalyzátor.
Projdeš emisema a zvuk to bude mít pěknej a pujde to pěkně za otáčkama.
Je prostě mnohem líp řešenej než klasickej katalyzátor.

http://www.sportovniautodoplnky.cz/perf ... -67-78-mm/

Můžeš pak dokoupit M3 střed a konec případně komplet od spec. firmy.
Odpovědět