Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
katalysator vs rezonator
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 366
- Registrován: pon 14.07.2008 00:00
- Bydliště: ceska lipa
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,
jak poznám zda mám vysypaný katalysator.Četl jsem zde na foru,že mnoho lidí nedoporučuje výměnu katů za rezonatory a přitom mi zase všude jinde radí ať to udělám... mám 2,5 M50 bezvanos a chtěl bych tomu motoru trochu přidat na koníkách a případně ulehčit motoru.
Jak to tedy ve skutečnosti je? Kat nebo rezonator?
dik za odpovědi
PS:hledal jsem tu a žádnou schudou odpověď nenašel...
jak poznám zda mám vysypaný katalysator.Četl jsem zde na foru,že mnoho lidí nedoporučuje výměnu katů za rezonatory a přitom mi zase všude jinde radí ať to udělám... mám 2,5 M50 bezvanos a chtěl bych tomu motoru trochu přidat na koníkách a případně ulehčit motoru.
Jak to tedy ve skutečnosti je? Kat nebo rezonator?
dik za odpovědi
PS:hledal jsem tu a žádnou schudou odpověď nenašel...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
já měl vyhozené katy na e46 320i 125kw.
pocitově šlo auto lépe do otáček a mělo hezčí zvuk, výkonově asi nic navíc.
nevím jak je to u e36 bez vanos, ale musel jsem ještě řešit lambdy za katem, vyhazovaly chyby.
pocitově šlo auto lépe do otáček a mělo hezčí zvuk, výkonově asi nic navíc.
nevím jak je to u e36 bez vanos, ale musel jsem ještě řešit lambdy za katem, vyhazovaly chyby.
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi

Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi

Já měl u e36 316i Svody 4-2-1, pak jsem měl vlnovec, rezonátor a až dozadu jsem měl naohybanou nerezovou trubku na které byl na konci originál tlumič bmw na kterém byla ještě koncovka z VR6tky. Samozřejmě jsem měl upravené i sání. Ale u 316 to výkonostně nešlo poznat takže ti neporadím. Jen ti řeknu že to dělalo brutální kravál
http://www.youtube.com/watch?v=SrkgNulDIEE

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Už tady všechno padlo tak nevím co čekáš za odpověď. Pokud máš ucpaný kat kerý ti přidušuje motor tak ano, pomůže ti to a hodně. Motor půjde líp do oráček, ve vysokých nebude tak přiškrcený a bude líp dýchat. Takže relativně ti to koníky přidat může, podle toho jak moc to máš zanesený. U 15-20 let starého auta si myslím, že všechny katy budou KO pokud tam jsou ještě origo.
Pokud tam dáš trubku sousedi se nevyspí a eventuelně se ti odvděčí tak že ti protáhnou auto klíčem když půjdou ráno do práce.
Pokud tam ráš rezonátor zvuk se zlepší. ale nebude to takový masakr jak s trubkou.
A teď moje otázka na kterou nikdo neodpověděl. Jak je to pak s emisema na STK?? Projde auto bez katu?
Pokud tam dáš trubku sousedi se nevyspí a eventuelně se ti odvděčí tak že ti protáhnou auto klíčem když půjdou ráno do práce.
Pokud tam ráš rezonátor zvuk se zlepší. ale nebude to takový masakr jak s trubkou.
A teď moje otázka na kterou nikdo neodpověděl. Jak je to pak s emisema na STK?? Projde auto bez katu?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
bez katu "nemuzes" projit emisema.. hola trubka si myslim neni idelani pro radovy atmosfericky motor, prida sice vic ps tim ze se zpruchodni potrubi, ale zato kroutak se o neco ztrati, kdezto s rezonatorem je lepsi prubeh tociveho momentu na ukor vykonu, tlumocim z bimmerfora. rezonator dokaze spaliny lepe "rozproudit"
Ne, bez katu neprojdeš, je to filtr, rezonátor ne
Ale s trubkou to není tak hrozné jak tady píšou... když jedeš kolem baráku slušně, jen si to pobrumuje, za to jak tomu šlápneš ten epesní tahounský zvuk a po sléze šílený jekot za to stojí
Zadarmo z toho motoru nic nevykouzlíš
nejrozumější cestou v poměru cena/výkon je turbo.
Průchozí výfuk ti pomůže leda k lepšímu pocitu a to nejen zvukem ale taky větší chutí se vytáčet, stejně tak jako s otevřeným filtrem a můžeš pokračovat přes odlehčené řemenice nebo setrvačník a zkončit u malých , lehkých kol, či instalací kratšího diffu, pak se stejným výkonem budeš mít ,,jiné´´ auto za rozumnou investici

Ale s trubkou to není tak hrozné jak tady píšou... když jedeš kolem baráku slušně, jen si to pobrumuje, za to jak tomu šlápneš ten epesní tahounský zvuk a po sléze šílený jekot za to stojí

Zadarmo z toho motoru nic nevykouzlíš

Průchozí výfuk ti pomůže leda k lepšímu pocitu a to nejen zvukem ale taky větší chutí se vytáčet, stejně tak jako s otevřeným filtrem a můžeš pokračovat přes odlehčené řemenice nebo setrvačník a zkončit u malých , lehkých kol, či instalací kratšího diffu, pak se stejným výkonem budeš mít ,,jiné´´ auto za rozumnou investici

Ještě je možnost zlatá střední cesta a tou je Sportovní katalyzátor.
Projdeš emisema a zvuk to bude mít pěknej a pujde to pěkně za otáčkama.
Je prostě mnohem líp řešenej než klasickej katalyzátor.
http://www.sportovniautodoplnky.cz/perf ... -67-78-mm/
Můžeš pak dokoupit M3 střed a konec případně komplet od spec. firmy.
Projdeš emisema a zvuk to bude mít pěknej a pujde to pěkně za otáčkama.
Je prostě mnohem líp řešenej než klasickej katalyzátor.
http://www.sportovniautodoplnky.cz/perf ... -67-78-mm/
Můžeš pak dokoupit M3 střed a konec případně komplet od spec. firmy.