Ahoj, moje Barunka(N52) ihned po koupi začla žrát olej... jede jak má, žádný problém, ale bere si litr oleje na 500km!!!.. Původně jsme mysleli že to bude separátor, ale po výměně žádná změna...
zkusili jsme hustší olej 5w40- žádná změna....
Tlaková zkouška- žádná změna.....
Takže to nejspíš budou gufera na ventilech...Nebo někdo ze zkušenějších by mohl poradit, jeslti to nemůže být ještě něco? Nechce se mi vypláznout 15 tis a zjistit, že to neni tím.
Díky moc
To je standartní bolest těchto motorů. Někomu žere víc, někomu míň. Ani výměna pístních kroužků moc nepomůže. Je tady toho na toto téma hromada, tak zkus pohledat
To musí bejt docela dýmovnice za tebou. Raději bych to vrátil zpátky, jestli už to teda není nějaká doba od koupě. Je to skrytá vada. Jestli nechceš vracet, tak: Změřit tlak ve válcích, zkusit zjistit, jestli se ten olej spaluje, či někde uniká....
souhlas s BudVladem: mám doma jak N53 (na tachu 105tis km, zajel sem si ho sám, brutálně - hned v prvních kilometrech do omezovače) a žere cca litr řídkého 5w-30 mezi výměnama, fčíl už je po záruce, další wolej do teho pude 5w-40, taxi myslím, že bude žrát wolej i míň a N52 - za letošní letní sezonu (5000km@5w-40) neubylo podle měrky woleje v BC ani ň (na tachu 40tis km, nezajížděl sem ho já, ale byla to původně předváděčka, tak to taky asi nešetřili)
Pokud se nemílím, tak ty máš N53. Tam už to soudruzi v Německu pořešili. Mě N53 za 15tis km sežere asi 1,5l oleje.
Ale u N52 jsou i takoví, co dolívají olej v podstatě s benzinem. Šťastlivci nedolévají vůbec
Výrobce BMW u těchto motorů uvádí až 1l oleje/1000 km jako normu.
Ale 1l/500 km je dobrej haluz.
Zkusil bych jiné palivo. Mám s tím zkušenosti.
Netankuješ to úžasné palivo s čistícími aditivy V-Power a podobné u Shellu?
Pokud to nikde neteče a projdeš emisema, tak je motor cajk..
Ale pokusil bych se vyměnit palivo i olej.
Jinak obecně motory berou hodně oleje, když dostávají naloženo (drift, sportovní jízda a podobně). Tam je spotřeba oleje opravdu extrémní, klidně i těch 1l/500 km.
I kdyby tam ty gufera vůbec nebyly tak to nebude zrát tolik... na gufero kápne nejakej olej ze zdvihatka, ale ve voditku ventilu je úplně minimální vůle, kde by se olej dostaval stěží pod tlakem, natož volne tekoucí.
Pokud to ma OK tlaky, kdy břit pistniho kruhu těsní ke stěně, tak může netesnit samotnej pístní kruh v pístu. Preklapenim pístu se tam časem udělá vakl a olej se tak dostava do spalovaku...
Takovou spotřebu oleje mám já, na motoru kterej už ma to nejlepší za sebou ale to jezdim tři hodiny v omezovaci na okruhu...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Doby kdy bmw delalo nesmrtelne motory uz skoncily. Nyni se ridi pravidlem co motor, to pruser a zadelano na pekee investice. Tect to nikde nemuze, to by pod autem bylo ihned videt. Rekl bych ze to ten olej spatne stira a spaluje.
Dobre, ale kdyz si to vezme 1l/500km, tak by to auto kourilo takovym zpusobem, ze by za nim nebylo pul hodiny videt... Co voda, je normalni, koukni jestli v ni neni emulze, ale to asi tezko...
No hlavně by to mělo být poznat na svíčkách, ty už by měli být hodně ulepený... nějak extra dýmit to ani nemusí, ale smradu z toho musí být jak z prdele rozhodně bych ještě zkusil olej 10w
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Vodu dneska zkontroluju, když jsme dělali tlaky, tak jsme samozřejmě sundali svíce. Až na to, že už byli docela "voškrtaný" a hodilo by se je vyměnit, tak byli ok, žádná upatlanost... Auto opravdu nekouří něják vehementně a jede jak má. V tom musí bejt zakletej čert.