Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

27.8. středa na M. okruhu v Brně

srazy a akce pořádané nejen BMWklubem
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#1 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Večer si tak sedím, líně pozoruji kopulující psi a přemýšlím, co že jsem to vlastně měl v plánu…. Najednou zvoní telefon a na druhém konci srší adrenalin--- na Masarykově okruhu je nějaká akce, všeho nech, okamžitě tam jeď,prej nějaký bawa, Ferrari, Poršátka, no prostě maso  Tak chvilku jsem hodnotil priority (benzín, pneu, prachy, eventuální ?ukanec na okruhu, …) a pochopitelně jsem jel 
Pro nezasvěcené podotýkám, že byla středa, kdy kromě manželských povinností fyzického charakteru jsou i jízdy pro veřejnost na brněnském Masarykově okruhu. Zrovna končila poslední jízda mašin (jezdí se půl hoďky za 200,- moto a 300,- auto - od 19.30 do 20.00), tak jsem to šel okouknout dozadu k boxům.
Motorizace byla hrozivá, pominu-li extrémy typu Ultima (žlutý exemplář) a otevřený Viper, nemůžu vynechat nádherné Ferrari 400i či žlutou 911 (široká verze, r.v. před 1980), bezpočet M3 e36 (rámcově 6 kousků), pár M5 e34, jedna M5 e39, nějaké e46ky, funglová e60, e30 s M5 motorem, trocha Mercedesů a hejno Subaru Impreza, Hondy, Mazdy, Nissan 200, BoxsterS apod…
Start proběhl hromadně, ale nevím proč jsem měl pocit, že couvám  Moje maličkost si „vybrala“ za soupeře 525TDs a e34 M5, což jsem zprvu považoval za holou troufalost, nicméně v nájezdech do zatáček a v zatáčkách jsem dojel to, co výše zmíněné limuzíny nahnaly na rovinkách (525TDs je rychlejší jen bezprostředně na výjezdu, pak na Is již nestačí). V reálu to vypadalo asi tak, že jsem tiše mizel na výjezdu ze zatáček, kde jsem byl bok po boku, pak v nájezdu do další jsem je dojel a v zatáčce mohl jet vedle (ok, na předjetí jsem si netroufal vzhledem k tomu, že jeden nikdy neví, co ten druhej udělá, případně co udělám já sám  ).
Mno a závěrečný pokec u aut (pohled řidiče té M5 pod mojí provokativně zvednutou kapotu si pouštím před spaním ) , rozdávání klubových lístečků, chlazení agregátů, prostě bezchybná akce, všem vřele doporučuju. Závěrem zmizel Viper a jedna M3 v oblaku půjčeném z Hirošimy, načež vnitřní pnutí nevydržel řidič Laguny a jal se nám to všem ukázat (sorry, ale to zakníkání ani nebudu popisovat). Zlatým hřebem byla spanilá jízda Subaru Impreza kombi na tažném laně s uvařeným motorem (v průběhu 2. kola), kdy jsem slyšel lítostivé poznámky typu: Chudák Impreza, asi natankoval špatnou rejži a pod .
Co na to kára (318iS coupe r.93): brzdy jsem si odvrtal, takže problém přehřátí a kroucení se nekonal, nemám vrtuli na visco spojce, ale ručička se ani nehla/po zastavení jsem pustil pro sichr topení při volnoběhu/, pneu (specielně LP se omlouvám, sorry holka, 225/45R17 Continental ContiSport) dostalo pokouřit, ale nic hrozného, jen zadní (Bridgestone Potenza SO-3) těma slajdama pozbyly vzorku jako nádrž benzínu, díky neustálému točení doprava se trochu natavil spodní kryt nárazníku, jak se o něj opíral vejfál, drobnosti…
Co na to já? Musím říct, že jsem párkrát na okruhu byl s různými auty a bawo je v jiné dimenzi. Ten pocit kontroly a perfektního řízení, dávkovatelné brzdy, schopnost na požádání projet zatáčku slajdem (i s tak slabým motorem) v rychlosti kolem osmdesátky mě zkrátka dostala víc než odstoupení Zemana z vlády  Je pravdou, že postupné zvyšování rychlostí a nasazení při nájezdech a výjezdech volalo po chybce… ta se vzápětí dostavila spolehlivě jako ranní erekce  výjezd z jedné a následný nájezd do druhé zatáčky dole u stadionu mě poslalo do divokého smyku, takže lehké kontra, sakra, větší kontra, přidat, rovnat, moc, druhé kontra, ještě jednou… no celkem jsem se zapotil, ale zůstal na své půlce a mastnou stranou vespod  Kompakt přede mnou takové štěstí v následný zatáčce neměl 
Bilance: medvěd 190 za druhou zatáčkou v kačírku, Nissan 200 dole pod kopcem čelně do bariéry (fest předek), Boxster 2x hodiny, Mazda 2x hodiny, kompakt hodiny a kačírek, nějaká pětka hodiny, jedno Is namále 
Kdo nebyl, určitě pojede příště :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

:D

tady je taky pekny pocteni z Magea.

Bellinda cup
Mel jsem tu cest zucastnit se vskutku bizarniho happeningu v jedne malebne visce pobliz Vidne. MPower to prezentoval jako soutez jeho rodinneho kombiku proti M5. Tri kola sprintem kolem tribuny. Proc ne, rekl jsem si, na suchem asfaltu sice jezdi jen ti, kdoz defekuji u sten, ale aspon si pred zavodem vyjednam s MPowerovym souperem nejakou slevu na puncochace pro Peggy.
V 5 hodin priletel MPower s uplne tuhym podvozkem, novejma gumama a kilama ledu v kufru. Podarilo se mi nastoupit, aniz bych se uskrtil na svazku dratu, ktere couhaji z palubky, byl jsem seznamen s novymi ovladacimi prvky a novou funkci nekterych kontrolek v cockpitu, poslech jsem si prskani ALS a pak se zahraly slicky a bylo po debate...Dochazel benzin, tak jsem zajeli k Benzine. Bohuzel jsme si nebyli sto vybrat z siroke nabidky - nafta a natural 95 a museli pokracovat dal na vypary. Vjeli jsme do zacpy, MPower stridave nervozne kontroloval cas a rucicku palivomeru, ktera se ustalila na hodnote -10l. V odstavnem pruhu projel Favorit s GT. Kupodivu jsme ho nenasli o par stovek metru dal s montpakou rumunskeho kamionaka v hlave ani zakousleho do S120, ktera v odstavnem pruhu zastvila, aby se mohl ridic osprchovat vodou z expanzni nadrzky. Benzin vystacil az k pumpe, Aral uz zacal cepovat plnotucne palivo, bagety od Krokouse byly cerstve, takze zbytek cesty jsme mohli venovat pilovani PR pro pripad porazky.
Na parkovisti pred brnenskym okruhem bylo opravdu veselo. Prave koncila veselici skupinka darcu organu, litali kolem po zadnich kolech a nakladali zmrzliny do aut. Dalsi nejpocetnejsi skupinu tvorili stankari. Prijizdeli po skupinkach, merili si limce na kolech, porovnavali komu vic drou gumy o podbeh a hlavne se neustale navzajem ujistovali, ze Subaru jsou nesmyslne japonske plecky. I pres chvejici se hlasy to znelo nenucene a pratelske rady MPowerovi, aby si pripojil kompjutr a naladil si nejaky jednotky byly mysleny uprimne. Objevilo se par dalsich stroju s hvezdami na chladici a dverich. Vesmes je ridili tissi, nenapadni mili chlapici s obvodem bicepsu pod 50cm, bez ledvinek u pasu a s mene nez ctyrmi pruhy na teplakach...
Blizila se hodina startu. Napeti rostlo. Vzhledem k poctu jezdcu slibovala nasledujici pulhodinka povyrazeni asi jako patecni odpoledne na Jizni spojce. Oba soutezici - MPower s rodinnym vagenem a bodry vyzyvatel ve svem BMW "M-neco" se postavili do prvni rady u zavory, aby alespon jedno kolo dali bez zacpy. Jezdci zacinali byt nervozni. Subaristi si cpali led do nozder a bavoracnici se jim smali, protoze nemeli kam si led strkat. Tak si aspon rozsvitili mlhovky...
Odhoukano a start...bohuzel kuci z trznice zorganizovali zavod "gurua proti odpadlikovi" u spatne zavory. Zustala zavrena. Nastal chaos, vsichni se snazili nekudy prorazit na okruh a zacit amortizovat, protoze kazda vterina je stala 16 haliru. Povedlo se, soutezici vystartovali nasledovani houfem slidilu. Do prvni zatacky na konci rovinky vjel prvni pan s nemeckym vozem, japonsky kombik v zavesu a zmizeli mi z dohledu. Teprve pozdeji jsem se dozvedel proc se zvedl oblak prachu za zatackou - Favorit se vystrihl hodiny...Do cilove rovinky prijel prvni pan s ledvinami na kapote pridrzujic si dvere rukou a s jistym odstupem MPower. Opet zmizeli za zatackou...ale vynoril se uz jen jeden. MPower chybel. Zacal jsem myslet na nejhorsi, ale zjevil se v servisni zone zahalen v bilem dymu. Auto prskalo jak papinak. Nechal ho jeste chvili povarit, kdyz zhasla ta velka oranzova vec pod kapotou, tak vypnul motor a dolil vodu. Natocil, ale ozval se zvuk jako kdyz se kutali pixla sroubu ze schodu. Byly dve moznosti. Bud mu nekdo po ceste vymenil motor za agregat s Housqvarny, nebo je neco s motorem. Nastesti se zadny z Holesovickych podnikatelu neprisel posmivat, asi byli zamestnani vymenovanim drevenych krytu na Nokie...
Spekulujeme kde sehnat odtah a kam to tahnout. V tom prijizdi Favo a hazi nam lano. Namita, ze po dalnici se tahat nesmi. Rozhodujeme se lehce porusit "vyhlasku" na ucet MPowera. V te chvili netusime, ze to je jen zacatek velmi dlouheho seznamu lehkych prohresku proti silnicnimu bontonu. Ze pojedeme ve vlecenem aute dva je nasnade, aby nebyl ridic osamely. Vyrazime. Sviti to, blika, nebrzdi a nezataci. Lano se zda velmi kratke a pres Fava neni vubec videt dopredu. Rychlost 50km/h se zda byt dost na hranici snesitelnosti. To bude peklo 4hodiny na spagate do Prahy. To nas lidi vyblikaji do pole. Ale Favo se toho neboji. Najizdime na dalnici a zrychlujeme. Hystericky se smejeme, protoze v rychlosti 80km/h by musel MP mit reakcni dobu asi setinu vteriny a hodne silnou nohu, aby zabrzdil, kdyz by to Favo zamaznul. MP hlasi, ze mu odumrela noha na brzde. Nezda se byt povzbuzen ani mym ujistovanim, ze Nka taky nemaji posilovace, ze to rikal licencovany zavodnik. Ocekavame, ze se ustalime za nejakym kamionem na rychlosti 80km/h a posuneme se v zavetri. Jake je nase zdeseni, kdyz prvni kamion predjizdime, pak dalsi, pak nejaka osobni auta a zahy se ustalujeme na cestovni rychlosti 130km/h s obcasnymi vykyvy mezi 120 a 150km/h. V podstate se z leveho pruhu odklizime jen obcas a velmi neochotne. Oba s MP uz mame hystericky oblouk a on jeste navic vytresteny zrak a krec v prave noze. Zkousim SMS, jestli by Favo nemohl zpomalit. Prichazi strucna odpoved:"Proc?" Snazim se tedy volat jeho spolujezdci a vysvetlit, ze jestli pojedeme takhle celych 200km, tak nas muze odtahnout rovnou do Bohnic, posadit pred branu, hodit deku pres nohy a nechat se v zahrade rytmicky kyvat se slinou v koutku. Pry nemuze zpomalit, nemel by vytocenou petku. Dochazeji nam argumenty...
Sjizdime k pumpe, vjedem mezi stojany, Favo se nas snazi chvili setrast klickovanim sem a tam, ale drzime se statecne...
Zase predjizdime, uhybame do praveho pruhu nejakemu splasenemu Sti. V tom telefon. Lambo se pta, jestli jsme to my...zahy dalsi telefon a Gloom se pta, kde udelali inzenyri z Japonska chybu...Abychom neusnuli, tak Favo predjizdi ve zuzeni na zakazu. Zdechla nam baterka, takze jedeme po tme a rve alarm. Vypadame jak corkari amateri. Otupeli jsme a uz ani nevnimame, jak blizko za Favem jedeme. Napeti stoupa zjevne i v prednim aute. Chlapci co chvili rozsveci a domlouvaji se divokou gestikulaci. Pri zablescich svetla nam pripada, ze maji nejake divne hlavy. K rozuzleni dojde az v Praze. Rikali si, ze nastoupit v civilu proti bavoracnikum vybavenym spoustou znackovych "fejku" by bylo netakticke, tak se take vymodili - jeden si vzal cyklistickou a druhy hokejovou helmu.
Konecne jsme v Praze, na druhy pokus sjizdime kam potrebujeme, preprahame za kamna, loucime se, Jarda Jagr s Jindrou Pospisilem odjizdeji. V servisu odhazujeme MPowerova vetrone a z Jarova jedu zkratkou pres Dobris domu do Modran. Netusil jsem, ze to bude az tak adrenalinovy zazitek a musim se timto omluvit vsem okruhovym jezdcum za vsechny impertinentni poznamky, ktere jsem kdy pronesl na jejich adresu. Zajezdit si 30minut na brnenskem okruhu je fakt zahul...
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#3 Příspěvek od Petr_1 »

Co to tady mastíte za slohový práce?
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#4 Příspěvek od Martinéz »

to Hanz...luxusni vybliti zazitku:)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Lopolo šetří papírem...:mhehe:
Bubi
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: ned 09.03.2003 01:00

#6 Příspěvek od Bubi »

To tam můžu na tuhle hodinu každou středu??? Příště bych jel!
beemwex
Registrovaný
Příspěvky: 994
Registrován: pát 17.01.2003 01:00
Bydliště: Krkonoše....E46-330íííí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od beemwex »

ty-foolé-----číst to večír,tak usnu.ale jinak dobry zažitky!!
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od patras Čestný člen »

tak tohle mi hlava nebere ..... :eek: Pockam az to vyjde na Hudebním CD ... :D
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od stealth »

Něco jako "Pohádky strýčka LOPOLA" ? :opilec: :spim:
beemwex
Registrovaný
Příspěvky: 994
Registrován: pát 17.01.2003 01:00
Bydliště: Krkonoše....E46-330íííí
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od beemwex »

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :-D
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#11 Příspěvek od DaF »

Originál zaslal Martinéz
[B]to Hanz...luxusni vybliti zazitku:)


:D Souhlas...
To Hanz: Super popis...
:bigok:
B
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: stř 13.03.2002 01:00

#12 Příspěvek od B »

Jo akce byla dobrá, to Subaru napřed dostalo na prdel od M3 a pak kleklo, jeho majitel tady vystupuje jako Mpowerman a dost se do BMW tady navážel, tak ho to asi teď přešlo že?????? :-) :-) :-)
Fotka jsou na http://www.bmwpower.cz
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Shrek »

:bang: :wtf: Jak se mohl Mpowerman navážet do BMW, když jich sám pár měl... (E30 M3, E34 M5 3.6, E36 M3, E36 M3 3.2)? :eek: :-?
Bubi
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: ned 09.03.2003 01:00

#14 Příspěvek od Bubi »

Třeba na diskuzích pod články na http://www.tuning.cz dával od BMW ruce pryč směrem k Subaru, sám jsem to četl snad stokrát.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#15 Příspěvek od Martinéz »

ja cetl, ze v subaru pochopil, o cem je jezdeni a rychlost....
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#16 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

vzhledem ke stavum ceskych silnic to castecne chapu .. ale jen castecne
Odpovědět