Pro nezasvěcené podotýkám, že byla středa, kdy kromě manželských povinností fyzického charakteru jsou i jízdy pro veřejnost na brněnském Masarykově okruhu. Zrovna končila poslední jízda mašin (jezdí se půl hoďky za 200,- moto a 300,- auto - od 19.30 do 20.00), tak jsem to šel okouknout dozadu k boxům.
Motorizace byla hrozivá, pominu-li extrémy typu Ultima (žlutý exemplář) a otevřený Viper, nemůžu vynechat nádherné Ferrari 400i či žlutou 911 (široká verze, r.v. před 1980), bezpočet M3 e36 (rámcově 6 kousků), pár M5 e34, jedna M5 e39, nějaké e46ky, funglová e60, e30 s M5 motorem, trocha Mercedesů a hejno Subaru Impreza, Hondy, Mazdy, Nissan 200, BoxsterS apod…
Start proběhl hromadně, ale nevím proč jsem měl pocit, že couvám Moje maličkost si „vybrala“ za soupeře 525TDs a e34 M5, což jsem zprvu považoval za holou troufalost, nicméně v nájezdech do zatáček a v zatáčkách jsem dojel to, co výše zmíněné limuzíny nahnaly na rovinkách (525TDs je rychlejší jen bezprostředně na výjezdu, pak na Is již nestačí). V reálu to vypadalo asi tak, že jsem tiše mizel na výjezdu ze zatáček, kde jsem byl bok po boku, pak v nájezdu do další jsem je dojel a v zatáčce mohl jet vedle (ok, na předjetí jsem si netroufal vzhledem k tomu, že jeden nikdy neví, co ten druhej udělá, případně co udělám já sám ).
Mno a závěrečný pokec u aut (pohled řidiče té M5 pod mojí provokativně zvednutou kapotu si pouštím před spaním ) , rozdávání klubových lístečků, chlazení agregátů, prostě bezchybná akce, všem vřele doporučuju. Závěrem zmizel Viper a jedna M3 v oblaku půjčeném z Hirošimy, načež vnitřní pnutí nevydržel řidič Laguny a jal se nám to všem ukázat (sorry, ale to zakníkání ani nebudu popisovat). Zlatým hřebem byla spanilá jízda Subaru Impreza kombi na tažném laně s uvařeným motorem (v průběhu 2. kola), kdy jsem slyšel lítostivé poznámky typu: Chudák Impreza, asi natankoval špatnou rejži a pod .
Co na to kára (318iS coupe r.93): brzdy jsem si odvrtal, takže problém přehřátí a kroucení se nekonal, nemám vrtuli na visco spojce, ale ručička se ani nehla/po zastavení jsem pustil pro sichr topení při volnoběhu/, pneu (specielně LP se omlouvám, sorry holka, 225/45R17 Continental ContiSport) dostalo pokouřit, ale nic hrozného, jen zadní (Bridgestone Potenza SO-3) těma slajdama pozbyly vzorku jako nádrž benzínu, díky neustálému točení doprava se trochu natavil spodní kryt nárazníku, jak se o něj opíral vejfál, drobnosti…
Co na to já? Musím říct, že jsem párkrát na okruhu byl s různými auty a bawo je v jiné dimenzi. Ten pocit kontroly a perfektního řízení, dávkovatelné brzdy, schopnost na požádání projet zatáčku slajdem (i s tak slabým motorem) v rychlosti kolem osmdesátky mě zkrátka dostala víc než odstoupení Zemana z vlády Je pravdou, že postupné zvyšování rychlostí a nasazení při nájezdech a výjezdech volalo po chybce… ta se vzápětí dostavila spolehlivě jako ranní erekce výjezd z jedné a následný nájezd do druhé zatáčky dole u stadionu mě poslalo do divokého smyku, takže lehké kontra, sakra, větší kontra, přidat, rovnat, moc, druhé kontra, ještě jednou… no celkem jsem se zapotil, ale zůstal na své půlce a mastnou stranou vespod Kompakt přede mnou takové štěstí v následný zatáčce neměl
Bilance: medvěd 190 za druhou zatáčkou v kačírku, Nissan 200 dole pod kopcem čelně do bariéry (fest předek), Boxster 2x hodiny, Mazda 2x hodiny, kompakt hodiny a kačírek, nějaká pětka hodiny, jedno Is namále
Kdo nebyl, určitě pojede příště
