Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

aditiva do nafty

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
carlosBMW
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 09.01.2014 01:00

#1 Příspěvek od carlosBMW »

ahoj poradí mi někdo nějaká kvalitní aditiva do nafty?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

BMW jasně v příručce a na klapce nádrže píše, že se žádná aditiva přidávat nesmějí.
Já jsem do dieselu vždy přidával český VIF, který i v zahraničních testech jednoznačně vyhrál především svými účinky http://www.auto.cz/paliva-verva-benzina ... esel-23051 , s cenou už to je horší. A pochopitelně existuje letní a zimní VIF http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-nafty/ , http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv

Další možnost jak "splnit požadavek BMW" je tankovat Verva Diesel. Ona ta Verva totiž už ten VIF obsahuje :D
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#3 Příspěvek od Tom_120i »

Pokud nebereš aditivovanou naftu typu už zmíněné Vervy nebo třeba Maxxmotion, tak přidáváním VIFu rozhodně nic nepokažíš.

Tvůrci příruček BMW netankují v Česku ;-)
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#4 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Asi tak, netankují v česku... Proto u nás Vervu+Vif :D
carlosBMW
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 09.01.2014 01:00

#5 Příspěvek od carlosBMW »

takže mám natkovat vervu a do ní dát ještě aditiva od vifu jo?a množství co udávají?nebo můžu dát víc?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Tankuju už 10 let naftu u OMV, žádný aditiva nepřidávám a naprosto bez problémů.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

carlosBMW píše:takže mám natankovat vervu a do ní dát ještě aditiva od vifu jo?a množství co udávají?nebo můžu dát víc?
Dobrá - upřesním tedy svoji odpověď:
- nejsem vševědoucí a záleží na chuti každého ......(Tankový prapor)
- buď natankuji Verva Diesel a už nedávám nic, protože VIF tam už je
- nebo natankuji TOP-Q a přidám VIF a v nádrži vznikne Verva Diesel

Celkem jasně to píšou v tom článku, který jsem výše odkazoval. Benzina má velmi kvalitní paliva, kdyžto paliva renovovaných značek prodávaných v České republice se velmi liší v porovnání s Německem nebo Rakouskem. I na Slovensku má Shell německé složení a GTL aditivum, které se v České republice do paliva nepřidává, "protože se řídíme přáním zákazníků" - napsala tisková mluvčí Shellu !! Jinými slovy kdybychom tam to GTL dali, tak by to stálo moc peněz a nikdo by to nekoupil. Tedy analogie s lacinými potravinami.

Všechny šťouraly a prohledávače webů rovnou upozorňuji, že:
- nepracuji u Benziny
- VIF je obchodní název aditiva a Benzina tam přidává 2-EHN (50-70%), TMB (do 10%) + ještě něco. Jestli je to stejné nebo ne posuďte sami zde :
https://www.facebook.com/Benzina.cz/pos ... 9536647859
http://www.oleje.cz/forum/verva-vif-t5152.html
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &start=135

Plechovku VIFu vozím s sebou, kdyby náhodou nějaká noName Tankstelle. Benzínový VIF teď přidávám i do benzínu, pokud zrovna netankuji Verva 100.

Návod na dávkování je na obalu, vyšší dávky podle mých zkušeností nic nevyřeší, jen zvýší cenu za palivo. Naopak jsem začínal s polovičním dávkováním, protože jsem se obával, aby mi to nějaké usazeniny moc rychle neuvolnilo. Nic takového se v okruhu mých známých nikdy nestalo, ale celou plechovku naEX bych tam určitě nedával. Pouze na Škodylak-fóru vylili celou plechovku do palivového filtru, Kokta to schroupla a hned potom předjela celou kolonu bavoráků - asi ňáký sraz. :D
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#8 Příspěvek od Tom_120i »

Souhlasím se starML, u nafťáka to dělám víceméně stejně. Akorát do benzínového auta aditiva neliju.
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#9 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Já tankuju pouze pokud je nafta křišťálově čistá, jinými slovy vždy Vervu, když se stane že tankuju jinde, tak jak tam nemají průhlednou naftu, tak to neberu :D

Do každého tankování k té vervě přidávám ještě VIF dle doporučeného dávkování. Možná zbytečnost, ale je mi to jedno, prostě to tak dělám :D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#10 Příspěvek od hurvajs77 »

starML píše:BMW jasně v příručce a na klapce nádrže píše, že se žádná aditiva přidávat nesmějí
To tam fakt je? :-O
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#11 Příspěvek od hurvajs77 »

Bohužel je pravda, jak psala tisková mluvčí Shell, lidi by to prostě nekupovali... Já osobně dávám v podstatě jen Vervu a ještě dávám VIF. Na množství kašlu, někdy dám víc, někdy málo.

Jen je paradoxni, že Benzina je vlastně Orlen, tj. polská firma a naftu má i podle testů jednu z nejlepších. Pocitově to cítím i na autě, ale to může být jen placebo efekt, ikdyž mi Verva přijde živější...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
dali_b
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: stř 03.01.2007 01:00

#12 Příspěvek od dali_b »

Verva až tak uplně křišťálová neni. Pořád je to nafta s biosložkou. Pokud vím, tak jediný dvě nafty v ČR bez bio jsou MaxxMotion Diesel u OMV, která stojí ranec a pak Optimal Diesel u EuroOilu neboli Čepra. Jedinou výhodou nafty s bio složkama je lepší mazivost, jinak všechno horší.

Takže po načtení info co jsou k dispozici a vyzkoušení různých kombinací je moje cesta Optimal Diesel + aditivace. Já používám Millers Oils, protože od nich používám všechno. Ale VIF je ok.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#13 Příspěvek od hurvajs77 »

dali_b píše:...Optimal Diesel + aditivace...
O tom jsem také uvažoval... Jaká je vlastně cena toho Optimalu?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#14 Příspěvek od Tom_120i »

Jak standard nafta u jiných čerpaček. Dneska jedu na Čepro, tak se mrknu a napíšu přesně.
dali_b
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: stř 03.01.2007 01:00

#15 Příspěvek od dali_b »

Jj, stojí stejně jako na okolních čerpačkách. Tušim, že posledních pár nádrží bylo za něco pod 36,- Kč/l, což je v okolí cena obvyklá.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#16 Příspěvek od Tom_120i »

Tak včera jsem bral za 35,7CZK
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#17 Příspěvek od hurvajs77 »

to je slušný a jestli v ní opravdu nejsou bio sračky, tak fajn. Zkusím a jsem zvědavý jestli poznám nějaký rozdíl.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#18 Příspěvek od Tom_120i »

Biosračky tam nejsou. Deklaruje to Čepro a vyšlo to i v testech.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#19 Příspěvek od hurvajs77 »

Tom_120i píše:Biosračky tam nejsou. Deklaruje to Čepro a vyšlo to i v testech.
jasně, já jsem to nezpochybňoval. Četl jsem to i v nějaké news, co mělo Čepro na webu. Byla na to i reklama, jen jsem to nezkoušel.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#20 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

O to asi horší. Někde jsem četl recenzi na nafty u nás a právě MERO tu naši suchou naftu dělalo stravitelnější. Zase na druhou stranu, viděl jsem rotačku z Felicie 1,9, co jezdila dlouhodobě na Seta Diesel (tam tý řepky bylo víc jak 30%, v létě i 70) a bylo to jak nečištěnej fríťák v hospodě po 5 letech nonstop provozu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět