Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rejdy, odklony a celkově geometrie na drift e36

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#1 Příspěvek od odapoz »

Jelikož koupě sady ramen na drifty je finančně mimo, tak mě zajímá jestli má někdo zkušenosti s úpravou rejdů na e36, případně další úpravy co budou mít pozitivní vliv na jízdu bokem. Něco jsem už ohledně tématu četl, ale zajímá mě jestli už s tím někdo má zkušenosti a mohl trochu poučit.

Převařit oko od řízení na těhlici? O kolik? Nebo raději udělat mezikus kterej vrátí sklon ramene a stabilizátor do původního úhlu na sníženým autě?

Zvětšit odklony stavitelným horním uložením, podložkama mezi těhlici a tlumič, delší ramena? Ramena z E46, převařit stávající, nechat vyrobit nová?

Je rozumné s delšími rameny zvětšit záklon pomocí zadních excentrických silentbloků?
Shaolin
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 23.10.2013 00:00

#2 Příspěvek od Shaolin »

na sve e36 m3 3.0 mam pouze stavitelne horni ulozeni od psonku ze silver projectu, m3 excentr silac a 3.0 ramena snizeno kony tlumice hr pruziny o kolik to je nevim :D mam odklon -3. na kolo zaklon kolem -4 stupne zhorsil se mi asi o 3 stupne pac ulozeni ma tvar z obyc e36. oproti seriove geo na cistou jizdu je to i se ztratou zaklonu o level vejs a na drift kde stejne jen obcas sklouznu jednu zatacku to nepoznam :D

kamarad ma na e36 ramena z e46 (silentbloky nejspice centricke ale na 100 to nevim) horni ulozeni obyc e36, snizeno dost a co jsi pamatuju tak mel odklony -3,5 a na druhem kole -5 :D takze asi kastle pokroucena nebo nejaky komponent spatny.
rameno bylo potreba trosku flexou ´ofrezovat´ aby se dal pouzit plny rejd a nedrhlo o rameno kolo a upravit tvar na casti ramena ktere se zasouva do silace jinak snad plug and play :D

takze z meho pohledu nejlepsi ´levne´a nejmene pracne kombo bude
stavitelne ulozeni nejlepe i zaklon / e36 m3 3,2 ulozeni (prehozene strany)
e46 ramena
a skusit excentr silac

todle kombo si troufnu rict by melo dat tak -6 mozna i vice ,pokud bude stelovaci zaklon tak -7 stupnu by tam taky mohlo byt ne li vice, vychazim ze m3 ma mit myslim -7

na ty podlozky sem nasel na amer foru todle podle tlouzky co by to melo dat.
0.5 deg - 1.16mm
1.0 deg - 2.63mm
1.5 deg - 4.00mm (just for reference, not recommended)
2.0 deg - 5.44mm (just for reference, do not use)
2.5 deg - 6.81mm (just for reference, do not use)

co si tyce stavitelneho ulozeni tak se mi v EU nepovedlo najit takove ktere by melo i stavitelny zaklon , v Ameru ano ale ty ceny sou 3-4x veci.
da se jeste pouzit ulozeni z e36 m3 3.2 a prehodit levou za pravou stranu ziska se odklon i zaklon zase jak ma m3 mozna i veci s pouziti excetr silacu , ale zase za cenu stavitelnosti stejne to jednou nastavis a nechas to byt jen je vyhoda toho vyrovnani stran kdyz je kastle pokroucena.

no a zbihavost na cistou jizdu davam ve predu 0st. pac uz pri odklonu -2st by to zralo gumy jak prase na drift nemam zkusenost.
zadek se na drift taky maxuje aby se to melo o co opirat a vypadalo to dobre :D nebo se da treba -1,5 a 0 sbihavost aby vydrzely gumy a melo to co nejmenci trakci?
Odpovědět