Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Na co si dát pozor e36

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dreak123
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 07.10.2014 00:00

#1 Příspěvek od Dreak123 »

Mám v plánu si příští rok pořídit e36 3.2 jen bych rád věděl na co si dát pozor. :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

asi jen na
Dreak123 píše:Mám v plánu si příští rok pořídit
:wink:
kupuj ji jen s někým, kdo tomu rozumí, jinak počítej s GO motoru za 50-100tis... dej si tady hledat, je toho víc... převodovka (synchrony 2-3), SMG, šály na klice, vanos, spotřební věci (brzdy, tlumiče, oleje), koroze lemů...
jinak e36 je ještě jedno z těch vděčných aut, který můžeš trápit a nesežere tě zaživa...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od LiborM »

S tím sežráním a nesežráním peněz s tvé peněženky by jsme mohli polemizovat...

Je to opice a ta sežere hodně banánů.....
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Radimator
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 29.07.2007 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Radimator »

Doufam ze to neni pravidlo ta GO :-/


Hanz píše:asi jen na
Dreak123 píše:Mám v plánu si příští rok pořídit
:wink:
kupuj ji jen s někým, kdo tomu rozumí, jinak počítej s GO motoru za 50-100tis... dej si tady hledat, je toho víc... převodovka (synchrony 2-3), SMG, šály na klice, vanos, spotřební věci (brzdy, tlumiče, oleje), koroze lemů...
jinak e36 je ještě jedno z těch vděčných aut, který můžeš trápit a nesežere tě zaživa...
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#5 Příspěvek od RomanM3 »

je to pravidlem když koupíš nějakou vylítanou m*dku...
já jsem měl 3,5roku e36 M3 a měl jsem kliku, že ač to byla tenkrát jedna z nejlevnějších na trhu tak motor byl dobrej a pokud vím dodnes jezdí a dělá radost u člověka kterému jsem ji prodal.
jinak počítej prostě že spotřebák je na jakýmkoliv ///M prostě dražší. sadu brzdových kotoučů na 3,0 pod desítku budeš těžko schánět, tlumiče taky sadu za 4tis jak na ochcávku neseženeš...spíš tak 4tis za kus, prorezlej výfuk = nejlevnější alternativa je supersprint co stoji dvacku zadní díl. díl s katama ani nechceš cenu vědět. jistě existuje i ebay, kde se dá lecos sehnat jeté ještě zdravé za lepší ceny
čepy jsou celkem rozumné, ale třeba přední čepy jsou lisované a tedy vyměnit to doma taky není pro uplně slabé povahy (dělal jsem to) a tak by se dalo psát pořád a to se bavíme jen o údržbě, nic nevylepšuješ a modlíš se at ti nevyletí ojnice skrz blok, což pak právě vede k té GO motoru za 50-100.
Proto si vem ke koupi sebou někoho kdo tyhle auta zná, nejlíp je nějaký čas vlastnil a dokáže ti náklady odhadnout aspon trošku nebo upozornit na zásadní problémy typu nutné výměny převodovky, nebo GO motoru a pod. taky je zásadní k čemu tu M3 hchceš....jestli na občasné projížďky po okolí, nebo na prasení na okruhu....na projížďky třebas sneseš nějaký čas nějakou chybku na podvozku třeba než to dáš dokupy. na okruh zase potřebuješ motor, podvozek brzdy, převodovku ve špičkovém stavu a oželíš třeba horší interiér....
Radimator
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 29.07.2007 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Radimator »

'modlíš se at ti nevyletí ojnice skrz blok, což pak právě vede k té GO motoru za 50-100.'

No prave a z toho mam strach .. :-) Spotrebak me ani moc tak netrapi ale nevedel jsem o M3 motoru ze okolo 160-170 tis km uz ta ojnice docela hrozi vykukem a i kdyz bych chtel nejakou prevenci tak jak to tak ctu a slysim tak je to min 50 :-(
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#7 Příspěvek od RomanM3 »

já myslím, že ty e36 na tom ještě nebyly tak zle. hlavně tedy ty třílitry. ono je to těžko. můžeš potkat m3 s 60tis km a bude posmrti ten motor a můžeš potkat M3 se 180 a bude celkem v pohodě, protože ten dotyčný ji nehonil studenou a poctivě se staral. měl jsem m3třílitra se 153tisici a motor šlapal hezky. byl jsem tenkrát i na brzdě a byl tam pokles tuším jen o pár koníku oproti továrním údajům. dá se to poznat jak ten motor na tom trochu je třeba podle toho jak moc se olej hřeje při určitém zacházení a přes určité hodnoty by neměl jít, jinak to myslím právě naznačuje problémy na klice apod. už je to pár let co už m3 nemám, tak už jen matně vzpomínám jak tam co bylo. prostě si ke koupi vem někoho, kdo má s těmito auty zkušenost at aspon poukáže na tyto základní věci -ten motor se moc hřeje, převod v prdeli synchrom 2-3, svor jestli ještě svoří, brzdy at jsou ok, kastle aspon trošku rovná...atd atd. přeci jen jsou to už dnes staré auta a najít dobrý kus bude těžké. ale co je pro někoho vrána, jinému třebas stačí. jsou to kompromisy. všichni víme jak většina lidí s těmito auty jezdí a bohužel většina lidí v čr má tu vlastnost že s tím lítaj a jak se ukáže že by to potřebovalo nějaký dražší servis, tak raději rychle pryč s tím. a tak to jd epořád dokola až jsou z těch aut uplne vrány a proto všichni na bmw tak nadávají že od toho čekali víc, pue najít v čechách slušné bmw v dobrém stavu a ještě za "lidovou" cenu je nemožné
Vojtakrapa
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 03.10.2012 00:00

#8 Příspěvek od Vojtakrapa »

Tak já se taky podělím. Ono ne vždycky je všechno od motoru. Já jsem koncem roku 2012 koupil M3 3.0 s tím, že motor pecka a šlape jak má. No a od té doby co jsem na ní musel udělat:

Novej olej 10W60 s filtrem
Přetěsnit převodku řízení
nové těsnění víka ventilů
svíčky
servoolej
nové vduchové čerpadlo
dával jsem nové origo BMW kotouče a destičky
nový olej v převodovce
nové stěrače
nové řemeny

A milion dalších drobných věcí co chci udělat jako nový tapec, gumy, přetěsnit šíbr, nové čelní sklo, vyměnit přední masku atd atd. Servis za více jak 65tis a ještě to pořád není podle mých představ :-( Dej si sakra pozor co kupuješ jinak do toho budeš cpát a cpát. Na druhou stranu vím co s tím je a dělám si z ní mazlíka :-)
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od LiborM »

Vojto to co jsi tady popsal je v podstatě úplně základní servis, který čeká na každého cca každé 2roky. Majitel M3 musí počítat se servisem jako u každého jiného auta ,ale s přidanou hodnotou. Každý je zvyklý na něco jiného,ale dokud se nesáhne do motoru,je to v rámci možností. Ten servis je podobný,jako třeba u e60 a pod, tam ty věci taky něco stojí. Určitě se to nedá srovnávat se servisem s obyčejné e36,ale jako když by měl novou káru od BMW. Když to auto člověk chce,tak nesmí hledět na peníze, s tím prostě musí počítat. U tohodle nesmíte přemýšlet hlavou,ale srdcem :-)
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od LiborM »

Vojtakrapa: Ty jsi měl taky štěstí, že oba předchozí majitelé do toho každej padl tak kilo za servis ''každej''. S tvím autem jsem se taky něco najezdil a bylo dobré,ale kamoš ho taky prodal,protože to z ''normálního'' platu to prostě nedával a ten druhej myslím taky...a sám vidíš , že to nemá defakto konce, pořád je co opravovat,upravovat a vylepšovat, je to nekonečnej boj....
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#11 Příspěvek od RomanM3 »

naprostej souhlas s liborem. Dyt to, co píšeš je jen obyč servis. Olej,svíce, nějaké těsnění, stěrače...to jsou ptákoviny. Brzdy u m3 jsou základ. Já kdysi dával zimmermany vrtany, pue na sporty plovouci jsem neměl love. Dale jsem cely podvozek uložil do powerflexu, nahodil xbrace, rozpěrku, vyfuk ss, oleje, svíce několikrát, olej převodu a difu samo taky.daval jsen shortshift a el ventilator. Zrušil jsem klimu, pue nešla a oprava vypadala draze. Tenkrat mi přišla klima zbytečná kor v m3.dneska bych to viděl jinak. Na motor jsem měl štěstí...chcal olej z toho přetlakoveho ventilu pod hlavou. Oprava za par korun, ale ta anabaze než se přišlo na to odkud to teče...každej hned že gufero na klice, tak se dělalo gufero. A ještě mi odešla vaha....lidi, ale ta radost, když to v padesatce na dvojku zašlapneš do podlahy ta stojí za všecky prachy. To máš co dělat abysbto auto před sebou, co chceš předjet, abys ho nenabořil, jak musíš volantovat a jak se na vteřinku zapomeneš je tam omeyzovač, tak za tři a leti to jak raketa zas. Nebo si do toho jen sednout v garáži, vyřadíš kvalt a cítíš i slyšíš tu nechaniku v převodovce...to je jak když zavíráš závěr pušky. Kdo nezažil, nepochopí...
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od LiborM »

Moje řeč....a ještě ta vůně,jak e36 voní....stačí si jen sednout a auto tě pohltí...
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nebo kdyz se na tebe lepi nove SL v AMG-paketu za 5x tolik, ty das z 5ky za 3 a pri plnym pozorujes, jak se Mergl nauci couvat v kile+ :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#14 Příspěvek od RomanM3 »

:lol:
yeah přesně...
taky jsem jednou jednoho takového frajera proškolil na dálnici se na mě furt lepil...a pak někde kolem 220km/h už vyměkl a dal pokoj.
pak jsem z dálnice sjel do města, projel město a 10km za městem kolona v kopci pomalu jedoucí, dvojitá čára horizont a jen tak mrknu do zrcátka a hele kdo se to v takovém místě valí kupředu, přes dvojitou, přes horizont...no ted byl hrdinou on....usmál jsem se, poklepal si na čelo a jel v klidu domu
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#15 Příspěvek od rejdy »

Hanz píše:nebo kdyz se na tebe lepi nove SL v AMG-paketu za 5x tolik, ty das z 5ky za 3 a pri plnym pozorujes, jak se Mergl nauci couvat v kile+ :-)


:D přesně to samý, byť výkonově níž v e36 328i coupé vs. OIIIRS Tdi :twisted:
Odpovědět