Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M3 E36 olej v sání
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: pát 31.12.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je úplně normální, než jsem měl externí odlučovač oleje, tak jsem po návštěvě okruhu musel sundat sání a olej vylít a vytřít ho.
Pokud to máš jen takto nepatrně, tak to vůbec neřeš...
Na fotce je vidět odlučovač v horním levém rohu.
Pokud to máš jen takto nepatrně, tak to vůbec neřeš...
Na fotce je vidět odlučovač v horním levém rohu.
- Přílohy
-
- IMG_1180.JPG (108.34 KiB) Zobrazeno 16423 x
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jak píše Libor, standardní věc u M3... na okruhu to do sání nafluše klidně i půl litru.
Někdo ten separátor trochu pootočí, aby se do něj olej nedostával tak lehko, ale nevím o kolik to pomůže. Externí nádobka na odvětrání klikovky je jistotka
Někdo ten separátor trochu pootočí, aby se do něj olej nedostával tak lehko, ale nevím o kolik to pomůže. Externí nádobka na odvětrání klikovky je jistotka

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: pát 31.12.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
Re: M3 E36 olej v sání
Oživím tohle téma - začal jsem mít stejný problém po jízdě na okruhu.
Tak vás chci požádat o zkušenosti s tímhle problémem a hlavně s jeho řešením. Stačí tedy jenom hadici od odlučovače místo do sání zavést do jiné nádobky nebo je potřeba nějaké jiné složitější řešení? Díky.
Tak vás chci požádat o zkušenosti s tímhle problémem a hlavně s jeho řešením. Stačí tedy jenom hadici od odlučovače místo do sání zavést do jiné nádobky nebo je potřeba nějaké jiné složitější řešení? Díky.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: M3 E36 olej v sání
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: M3 E36 olej v sání
k čemu je to dobrý? min to pak maže?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: M3 E36 olej v sání
údajně se pak nezaplavuje hlava zbytečně olejem a pak to nenafluše do odvětrávání... je to originální bmw motorsport GruppeN řešení.
3,2 už má toto řešeno už zase jinak ...
Kamarád to má na 3,0 nainstalované už nějakej rok a i na okruhu v catchtanku je sucho, takže to asi funguje
3,2 už má toto řešeno už zase jinak ...
Kamarád to má na 3,0 nainstalované už nějakej rok a i na okruhu v catchtanku je sucho, takže to asi funguje

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: M3 E36 olej v sání
ale tak aby to mazalo.
Dannymu u svojí M3 to šíleně fluše, tuším že řikal že i pul litru na 3-4km, ale nechci kecat.
Dannymu u svojí M3 to šíleně fluše, tuším že řikal že i pul litru na 3-4km, ale nechci kecat.
Re: M3 E36 olej v sání
tohle je proste problém s50b30 (na b32 vyřešeno) pokud ji clovek drzí pod krkem dlouho v točkách a ještě používá ještě hodně krátkej final převod (což je na kopec normál) tak se to násobí oproti origo převodu. Todle nema s mazáním nic společného tlak je tam pořád stejný, tendle restrictor slouží akorát na to ,že to spomalí odtok z hlavy zpet do vany kterej vede přes odlučovač kterej nestíhá díky tomu ,že vstup je velkej a zněho vede do vany 8/10mm hadice nebo kolikátka to je.
Mám na aute 3,73 převod, omezovač origo, používám restrictor v hlavě , origo separátor s odtokem do vany a odvětrání jde do catch tanku kterej má zase odvod do vany ,výpary hážu do luftu , sání zaslepeno takže se tam nic nedostane. I v tomdle setupu se na okruhu stane ,že oba odlučovače nestačí odtíkat a mívám zaprskané auto u vývodu do luftu.
Takže po tědle zkušenostech bych to vyděl tak, že bych dal restrictor do hlavy z které by to slo do samodomo catch tanku se správně zvolenejma přepážkama (0,5-1l) z kterého by byl odtok do vany aspon 18mm hadicí aby to stíhalo odtíkat zpet ( origo zavít převrtat a navařit trn pro hadici nebo fiting), výpary do luftu , sání zaslepit.
A nebo tam jebnout b32 hlavu.
Mám na aute 3,73 převod, omezovač origo, používám restrictor v hlavě , origo separátor s odtokem do vany a odvětrání jde do catch tanku kterej má zase odvod do vany ,výpary hážu do luftu , sání zaslepeno takže se tam nic nedostane. I v tomdle setupu se na okruhu stane ,že oba odlučovače nestačí odtíkat a mívám zaprskané auto u vývodu do luftu.
Takže po tědle zkušenostech bych to vyděl tak, že bych dal restrictor do hlavy z které by to slo do samodomo catch tanku se správně zvolenejma přepážkama (0,5-1l) z kterého by byl odtok do vany aspon 18mm hadicí aby to stíhalo odtíkat zpet ( origo zavít převrtat a navařit trn pro hadici nebo fiting), výpary do luftu , sání zaslepit.
A nebo tam jebnout b32 hlavu.
Re: M3 E36 olej v sání
tak restriktor mám objednaný a teď řeším ten catch tank, teda spíš jak ho zapojit. Jestli se vsadí do hadice mezi origo separátor a sání nebo přímo na ten vývod z hlavy? Nejradši bych to udělal tak aby do sání nešlo nic a zaslepil ho ale zas si řikám jestli ten podtlak sání v tom odvětrání není potřeba.
Re: M3 E36 olej v sání
podtlak v odvětrání není potřeba, stačí "atmosféra" prostě at má kam odejít přetlak
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: M3 E36 olej v sání
No, atmosféra sice stačí, ale podtlak v odvětrání je vždy lepší - nemáš potom odpor na pístech prostě 
Pokud to necháš volně dýchat, čekáš, než to písty přetlakují tak, aby to prostě vypadlo ven... když se to odsaje, je to lepší vždy
Restriktor, separátor, catch a normálně do sání a nic to žrát nebude
ono v tom catchi se potom už bude sbírat maximálně emulze a potom to už jenom bude dýchat jak má...
U techdle starých motorů naštěstí ještě nejsou žádný PCV ventily apod. takže se to řeší dobře

Pokud to necháš volně dýchat, čekáš, než to písty přetlakují tak, aby to prostě vypadlo ven... když se to odsaje, je to lepší vždy

Restriktor, separátor, catch a normálně do sání a nic to žrát nebude

U techdle starých motorů naštěstí ještě nejsou žádný PCV ventily apod. takže se to řeší dobře

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance