Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M3 E36 olej v sání

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Racebrainer
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: pát 31.12.2010 01:00
Bydliště: Ostrava

#1 Příspěvek od Racebrainer »

Prosím o radu a názor.

V hadici č.11 a v šestiklapce jsem po sundání sáni objevil olej, ne mnoho ale něco přece...vadný odlučovač nebo něco jiného?

Dík

Dan
Přílohy
Ventilace.png
Ventilace.png (70.99 KiB) Zobrazeno 16432 x
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od LiborM »

Tohle je úplně normální, než jsem měl externí odlučovač oleje, tak jsem po návštěvě okruhu musel sundat sání a olej vylít a vytřít ho.
Pokud to máš jen takto nepatrně, tak to vůbec neřeš...

Na fotce je vidět odlučovač v horním levém rohu.
Přílohy
IMG_1180.JPG
IMG_1180.JPG (108.34 KiB) Zobrazeno 16423 x
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jak píše Libor, standardní věc u M3... na okruhu to do sání nafluše klidně i půl litru.
Někdo ten separátor trochu pootočí, aby se do něj olej nedostával tak lehko, ale nevím o kolik to pomůže. Externí nádobka na odvětrání klikovky je jistotka ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Racebrainer
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: pát 31.12.2010 01:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od Racebrainer »

Ok, díky chlapi :-D
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

Re: M3 E36 olej v sání

#5 Příspěvek od PetrM »

Oživím tohle téma - začal jsem mít stejný problém po jízdě na okruhu.
Tak vás chci požádat o zkušenosti s tímhle problémem a hlavně s jeho řešením. Stačí tedy jenom hadici od odlučovače místo do sání zavést do jiné nádobky nebo je potřeba nějaké jiné složitější řešení? Díky.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 olej v sání

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 olej v sání

#7 Příspěvek od JaraX »

k čemu je to dobrý? min to pak maže?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 olej v sání

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

údajně se pak nezaplavuje hlava zbytečně olejem a pak to nenafluše do odvětrávání... je to originální bmw motorsport GruppeN řešení.
3,2 už má toto řešeno už zase jinak ...

Kamarád to má na 3,0 nainstalované už nějakej rok a i na okruhu v catchtanku je sucho, takže to asi funguje :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 olej v sání

#9 Příspěvek od JaraX »

ale tak aby to mazalo.
Dannymu u svojí M3 to šíleně fluše, tuším že řikal že i pul litru na 3-4km, ale nechci kecat.
Shaolin
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 23.10.2013 00:00

Re: M3 E36 olej v sání

#10 Příspěvek od Shaolin »

tohle je proste problém s50b30 (na b32 vyřešeno) pokud ji clovek drzí pod krkem dlouho v točkách a ještě používá ještě hodně krátkej final převod (což je na kopec normál) tak se to násobí oproti origo převodu. Todle nema s mazáním nic společného tlak je tam pořád stejný, tendle restrictor slouží akorát na to ,že to spomalí odtok z hlavy zpet do vany kterej vede přes odlučovač kterej nestíhá díky tomu ,že vstup je velkej a zněho vede do vany 8/10mm hadice nebo kolikátka to je.
Mám na aute 3,73 převod, omezovač origo, používám restrictor v hlavě , origo separátor s odtokem do vany a odvětrání jde do catch tanku kterej má zase odvod do vany ,výpary hážu do luftu , sání zaslepeno takže se tam nic nedostane. I v tomdle setupu se na okruhu stane ,že oba odlučovače nestačí odtíkat a mívám zaprskané auto u vývodu do luftu.
Takže po tědle zkušenostech bych to vyděl tak, že bych dal restrictor do hlavy z které by to slo do samodomo catch tanku se správně zvolenejma přepážkama (0,5-1l) z kterého by byl odtok do vany aspon 18mm hadicí aby to stíhalo odtíkat zpet ( origo zavít převrtat a navařit trn pro hadici nebo fiting), výpary do luftu , sání zaslepit.
A nebo tam jebnout b32 hlavu.
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

Re: M3 E36 olej v sání

#11 Příspěvek od PetrM »

tak restriktor mám objednaný a teď řeším ten catch tank, teda spíš jak ho zapojit. Jestli se vsadí do hadice mezi origo separátor a sání nebo přímo na ten vývod z hlavy? Nejradši bych to udělal tak aby do sání nešlo nic a zaslepil ho ale zas si řikám jestli ten podtlak sání v tom odvětrání není potřeba.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 olej v sání

#12 Příspěvek od JaraX »

podtlak v odvětrání není potřeba, stačí "atmosféra" prostě at má kam odejít přetlak
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 olej v sání

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No, atmosféra sice stačí, ale podtlak v odvětrání je vždy lepší - nemáš potom odpor na pístech prostě :)
Pokud to necháš volně dýchat, čekáš, než to písty přetlakují tak, aby to prostě vypadlo ven... když se to odsaje, je to lepší vždy ;)

Restriktor, separátor, catch a normálně do sání a nic to žrát nebude ;) ono v tom catchi se potom už bude sbírat maximálně emulze a potom to už jenom bude dýchat jak má...
U techdle starých motorů naštěstí ještě nejsou žádný PCV ventily apod. takže se to řeší dobře :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět