Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vibrace na volnobeh.
Prosim o radu, na volnobeh si mi projevuji lehle vibrace, jako by motor nebezel uplne pravidelne. Nekdy je to skoro neznatelne a nekdy to citim ale na otackomeru nic nekolisa. Auto jezdi normalne, nekouri a jde hezky za plynem. Filtry nove, separator, jen Verva + VIF.Najeto 150 tis. Daji se bez demontaze zmerit vstriky? Mam INPU ale nic jsem tam nevykoukal. Nezhorsuje se to ani nezlepsije, teplota na to nema vliv. Mate nejaky tip?
Renda1966 píše:Prosim o radu, na volnobeh si mi projevuji lehle vibrace, jako by motor nebezel uplne pravidelne. Nekdy je to skoro neznatelne a nekdy to citim ale na otackomeru nic nekolisa. Auto jezdi normalne, nekouri a jde hezky za plynem. Filtry nove, separator, jen Verva + VIF.Najeto 150 tis. Daji se bez demontaze zmerit vstriky? Mam INPU ale nic jsem tam nevykoukal. Nezhorsuje se to ani nezlepsije, teplota na to nema vliv. Mate nejaky tip?
Dnes jsem vypozoroval, ze se vibraci objevuji jen pri navolenem D na krizovatce. Kdyz dam N nebo P tak to necitim.
Profík mi vysvětlil jak to je, počítač který řídí množství nafty do jednotlivých vstřiků vychází z průtoku a tlaku v jednotlivých vstřicích, když je vstřik zasraný zalepený usazeninami řidící jednotka do něj tlačí víc než do ostatních vstřiků - tím běží motor velmi nepravidelně - každý jednotlivý válec má jiný výkon. Mě se to projevovalo tak že auto při čekání na semaforu skoro nadskakovalo, ze začátku to nebylo nijak výrazné ale postupně se to zhoršovalo.
Řídící jednotka rozděluje tlaky jen asi do 2000ot/min, pak už to valí do všech vstřiků stejně. Stačí tedy malinko přidat plyn- z volnoběhu a vibrace zmizí. Hrozí ale propálení pístu.
Přivez jsem auto do servisu, maník mi řekl že cenu nemůže předem stanovit, vstřiky je třeba vyndat, vypláchnout a pak teprve lze měřit který je dobrý a který (které) je nutné vyměnit. Mají na to měření nějakou origo mašinu od Bosche. To vyndání a vyčištění nebylo nijak cenově dramatické ale byly total out dva vstřiky. Auto jsem tam nechal a přišel si druhý den. 40tis.
Řídící jednotka rozděluje tlaky jen asi do 2000ot/min, pak už to valí do všech vstřiků stejně. Stačí tedy malinko přidat plyn- z volnoběhu a vibrace zmizí. Hrozí ale propálení pístu.
Přivez jsem auto do servisu, maník mi řekl že cenu nemůže předem stanovit, vstřiky je třeba vyndat, vypláchnout a pak teprve lze měřit který je dobrý a který (které) je nutné vyměnit. Mají na to měření nějakou origo mašinu od Bosche. To vyndání a vyčištění nebylo nijak cenově dramatické ale byly total out dva vstřiky. Auto jsem tam nechal a přišel si druhý den. 40tis.
Tady jsem k tomu neco nasel; http://www.bmw-club.cz/forum-tema/pri-z ... ovat-49870
ty vstřiky ti samozřejmě nepřeju - i když jednou čekají každého
mě to dělalo jen a pouze na volnoběh, jakmile jsem se dotkl plynu hned to přestalo
- kolik je volnoběh asi 600ot/min? stačilo zvýšit o 50ot a už to nevibrovalo-
ze zoufalství jsem našel nově opravenou silnici, dokonale rovný hladký asfalt a tam zkoušel jízdu na neutrál, aby nerušil hluk a vibrace pneumatik
relativně
to moc znát nebylo váha jedoucí x5 působí jako gyroskop tak to neklepalo ale při zastavení už ano.
Když se dotkneš plynu a vibrace okamžitě zmizí = jsou to vstřiky.
A pomalu v řádu týdnů se to zhoršuje. Najezdím denně 200 - 300km.
mě to dělalo jen a pouze na volnoběh, jakmile jsem se dotkl plynu hned to přestalo
- kolik je volnoběh asi 600ot/min? stačilo zvýšit o 50ot a už to nevibrovalo-
ze zoufalství jsem našel nově opravenou silnici, dokonale rovný hladký asfalt a tam zkoušel jízdu na neutrál, aby nerušil hluk a vibrace pneumatik
relativně

Když se dotkneš plynu a vibrace okamžitě zmizí = jsou to vstřiky.
A pomalu v řádu týdnů se to zhoršuje. Najezdím denně 200 - 300km.
Diky za podrobne informace. Byl jsem pro jistotu u Snejka na kontrole a diagnistice. Nic hrozneho to pry neni. 4 vstrik jde do prepasu vice nafty. Konzultoval jsem s nim cenu a take jsem volal do Bosche na Praze 7. Montaz a demontaze 1500, premereni vstriku 900, serizeni do 3000 a jiny vstrik tak od 7.000. Nebude to tak hrozne. Az bude cas tak se na to podivam a nebo kdyz se to zhorsi.
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Když to vibruje na D/R a brzdě ale ne na P/N, tak jdi nejdříve po silentech motoru 

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1042
- Registrován: stř 04.03.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Teď jsem si to přečetl celé, čím více nad tím uvažuji tak bych šel po motoru, měnič na 99% ne viz SZ, inpa Ti ukáže jen korekce na vstřikách jak jsou na tom doopravdy poznáš jen na stolici.
Jo ten co psal 40tis za dva vtřiky se nechal pěkně ojebat ikdyby kupoval nové se šílenou přirážkou se nemůžeš dostat na takovou částku.
Ceny dieselservisů Bosch jsou na každých stránkách jednotlivých servisů a jsou hodně v pohodě.
Jinak kámoš dělal tuším tři včetně turba a max spokojenost http://www.turbosport.cz
Jo ten co psal 40tis za dva vtřiky se nechal pěkně ojebat ikdyby kupoval nové se šílenou přirážkou se nemůžeš dostat na takovou částku.
Ceny dieselservisů Bosch jsou na každých stránkách jednotlivých servisů a jsou hodně v pohodě.
Jinak kámoš dělal tuším tři včetně turba a max spokojenost http://www.turbosport.cz